Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Bekijk resultaten enquête: Bent u van oordeel dat we na dat schandalige arrest nog in een democratie leven ?
ja 43 31,39%
NEEN 94 68,61%
Aantal stemmers: 137. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 18 november 2004, 21:32   #281
Stefanie
Minister-President

Standaard

Trouwens, wat is dan voor u de reden van die Marokkanen om op sommige van hun landgenoten neer te kijken? Niet dat het er toe doet, ik doe daar toch niet aan mee. Dus waarom zou ik moeten weten waarom die mensen neerkijken op sommige anderen? Het is heel eigenaardig dat ge die vraag aan mij stelt. Ik doe dat immers niet. Misschien dat iemand die dat wél doet dat beter weet dan ik, die dat niet doe?

Laatst gewijzigd door Stefanie : 18 november 2004 om 21:33.
Stefanie is offline  
Oud 18 november 2004, 21:35   #282
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Nietszeggend???!!! De vraag of ik binnen dertig jaar nog een ziekteverzekering zal hebben is nietszeggend, zonder inhoud en zonder betekenis???!!!
Nu begin je WEER over iets compleet anders! Laten we nog eens even recapituleren, want ik vrees dat je niet meer weet wat je vertelt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Wat zit gij hier uzelf uit te lachen? Gij begon hier over radicale moslims terwijl ik over moslims in het algemeen praatte. De meeste Marokkanen komen hier uit een welbepaalde, achtergebleven streek in Marokko.
Welke streek is dat en hoeveel van de hier wonende Marokkanen komen percentsgewijs van daar?
Op mijn vraag heb je achtereenvolgens de volgende antwoorden gegeven:

Het eerste, toen ik je vroeg waarom je slechts op een deel van mijn post antwoordde:
Citaat:
Die andere zaken zijn irrelevant hier. Daar gaat het mij niet om.
En een tweede toen ik vroeg waarom je er dan überhaupt over begon:
Citaat:
Ik antwoordde alleen maar. Dat was enkel maar een reactie op een antwoord dat ik kreeg. Meer niet.
Daar kan ik dus alleen maar uit afleiden dat je oorspronkelijke bericht, waarin je zegt dat "de meeste Marokkanen hier uit een welbepaalde, achtergebleven streek in Marokko komen", eigenlijk geen enkele inhoud of betekenis had, want je beschouwt het blijkbaar zelf als "irrelevant" en je "antwoordde alleen maar"... Om toch maar iets te antwoorden, of wat?

En dan begint ge nu ineens weer over uw ziekteverzekering van binnen 30 jaar... Wie kan van al dat gedaas nog iets volgen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 18 november 2004, 21:38   #283
Stefanie
Minister-President

Standaard

Hee, hee, ik kreeg hier nen helen boterham over de verschillende strekkingen binnen de Islam. Ik kreeg hier het verwijt dat ik alle moslims over één kam scheer. Daar ging het over. En daaruit heb jij één zinnetje gehaald. Ik haalde een feit aan daar. Natuurlijk is dat niet zonder betekenis of zonder inhoud. Dat spreekt vanzelf.
Stefanie is offline  
Oud 18 november 2004, 21:41   #284
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die Marokkanen die naar hier gekomen zijn en nog steeds naar hier komen zijn mensen met sociale problemen in hun land van herkomst.
Maar waar haal jij dat toch uit?

Citaat:
Ginder wordt er door sommigen op hen neergekeken, hier wordt er door sommigen op hen neergekeken. Mensen zijn mensen. Ik herhaal dus: blijkbaar zijn Vlamingen en Marokkanen minder verschillend dan gij dacht. Niet moeilijk, niet?
WAAROM wordt er hier door sommigen op hen neergekeken? Omdat ze uit die ene bepaalde streek van Marokko komen, zoals je eerder al beweerde, of gewoon omdat ze uit Marokko komen in het algemeen?

Citaat:
Maar ja, blijkbaar kunt gij geen onderscheid maken tussen het individu en de gemeenschap en de cultuur waartoe dat individu behoort.
Pardon? Over welke individuen heb je het nu? Welk onderscheid? Wat is de relevantie van dat onderscheid in deze discussie?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 18 november 2004, 21:43   #285
Stefanie
Minister-President

Standaard

Trouwens, ik bedoelde dat het er in DEZE DISCUSSIE niet toe doet. Het is niet omdat we niet aan 't praten zijn over president Bush, dat Bush geen betekenis of geen inhoud heeft.
Stefanie is offline  
Oud 18 november 2004, 21:46   #286
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar waar haal jij dat toch uit?

WAAROM wordt er hier door sommigen op hen neergekeken? Omdat ze uit die ene bepaalde streek van Marokko komen, zoals je eerder al beweerde, of gewoon omdat ze uit Marokko komen in het algemeen?

Pardon? Over welke individuen heb je het nu? Welk onderscheid? Wat is de relevantie van dat onderscheid in deze discussie?
Ik heb me dat laten vertellen. 't Is misschien lastig voor de politiek correcten dat ik dat weet. Of anders hebben ze mij belogen, maar ik heb enkele reden om niet te geloven dat het waar is.

Trouwens, de kapers van 11 september hadden een goede opleiding gehad en hadden een goede baan. Mohammed B sprak goed Nederlands en was goed ingeburgerd voor hij radicaler werd.

Wat betreft uw tweede vraagje: Tja, hier krijgen ze knuffelbeleid. Hier krijgen ze onderwijs, sociale zekerheid en positieve discriminatie. Dat is ginder allemaal niet.
Stefanie is offline  
Oud 18 november 2004, 21:48   #287
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, wat is dan voor u de reden van die Marokkanen om op sommige van hun landgenoten neer te kijken? Niet dat het er toe doet, ik doe daar toch niet aan mee. Dus waarom zou ik moeten weten waarom die mensen neerkijken op sommige anderen? Het is heel eigenaardig dat ge die vraag aan mij stelt. Ik doe dat immers niet. Misschien dat iemand die dat wél doet dat beter weet dan ik, die dat niet doe?
Leer eens lezen zeg! Waar heb ik gezegd dat JIJ dat ook zou doen?

Citaat:
Eh, waarom zouden Marokkanen mogen neerkijken op die bevolkingsgroep en wij niet?
DAT waren jouw woorden, niet de mijne hoor! Blijkbaar vind jij het volkomen aanvaardbaar dat hier door Vlamingen op (bepaalde) Marokkanen wordt neergezien, omdat Marokkanen dat ook doen. Ik antwoordde daarop:

Citaat:
Waarom zouden wij dat wèl doen? Hebben wij daar dan een reden toe?
In al je volgende berichten vond ik geen enkele verklaring waarom wij wèl op Marokkanen zouden mogen neerkijken, maar betichtte je me er wel van een racist te zijn (???). Nu vraag je mij doodleuk wat voor mij dan een reden zou zijn om op Marokkanen neer te kijken, en dan vraag ik me af hoe je er bij komt om zo'n vraag te stellen, terwijl uit mijn bericht (dat ik hierboven quote) toch wel zeer duidelijk blijkt dat ik vind dat er GEEN ENKELE reden is om op Marokkanen neer te kijken.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 18 november 2004, 21:50   #288
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hee, hee, ik kreeg hier nen helen boterham over de verschillende strekkingen binnen de Islam. Ik kreeg hier het verwijt dat ik alle moslims over één kam scheer. Daar ging het over. En daaruit heb jij één zinnetje gehaald. Ik haalde een feit aan daar. Natuurlijk is dat niet zonder betekenis of zonder inhoud. Dat spreekt vanzelf.
Goed. En wat IS dan die betekenis, en wat IS dan die inhoud? We gaan er langzaam maar zeker nog toe komen...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 18 november 2004, 21:51   #289
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, ik bedoelde dat het er in DEZE DISCUSSIE niet toe doet. Het is niet omdat we niet aan 't praten zijn over president Bush, dat Bush geen betekenis of geen inhoud heeft.
Nee, maar als JIJ over Bush begint in DEZE DISCUSSIE, dan verwacht ik toch op z'n minst dat je kan uitleggen op welke manier hij relevant is... Daar ben je vooralsnog niet in geslaagd...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 18 november 2004, 21:52   #290
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Leer eens lezen zeg! Waar heb ik gezegd dat JIJ dat ook zou doen?
Waarom vroeg je 't mij dan? En je bleef er maar over doorhameren. Waarom dacht gij dat ik het antwoord wist? Ik probeerde trouwens alleen maar uit te leggen dat ik het antwoord niet weet omdat ik dat zelf niet doe en ik zelf zo niet ben. Meer is er niet aan de hand. Ge stelde mij een vraag, ik wist het antwoord niet en legde uit waarom. Meer is er niet gebeurd. Anders had ge niet begrepen waarom ik geen antwoord gaf op uw vraag. Ik moest dat toch uitleggen, hee? Als ge mij iets vraagt, verwacht ge een antwoord.
Stefanie is offline  
Oud 18 november 2004, 21:53   #291
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Goed. En wat IS dan die betekenis, en wat IS dan die inhoud? We gaan er langzaam maar zeker nog toe komen...
Het lot dat ons te wachten staat.
Stefanie is offline  
Oud 18 november 2004, 21:56   #292
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb me dat laten vertellen. 't Is misschien lastig voor de politiek correcten dat ik dat weet. Of anders hebben ze mij belogen, maar ik heb enkele reden om niet te geloven dat het waar is.
Door wie? Waarom zou dat "lastig" zijn? Als je informatie klopt, is daar niks lastigs aan, maar we hebben nog steeds niet kunnen vaststellen of jouw informatie wel klopt. Iets wat jij "je hebt laten vertellen", zelfs al heb je geen reden om te geloven dat het niet waar is, is geen erg betrouwbare bron van inlichtingen. Ik hoop dat je het daarover tenminste met me eens kan zijn?

Citaat:
Trouwens, de kapers van 11 september hadden een goede opleiding gehad en hadden een goede baan. Mohammed B sprak goed Nederlands en was goed ingeburgerd voor hij radicaler werd.
Ja, en? Waarom begin je daar nu over?

Citaat:
Wat betreft uw tweede vraagje: Tja, hier krijgen ze knuffelbeleid. Hier krijgen ze onderwijs, sociale zekerheid en positieve discriminatie. Dat is ginder allemaal niet.
Op welk "tweede vraagje" is dit een antwoord?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 18 november 2004, 21:57   #293
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, maar als JIJ over Bush begint in DEZE DISCUSSIE, dan verwacht ik toch op z'n minst dat je kan uitleggen op welke manier hij relevant is... Daar ben je vooralsnog niet in geslaagd...
Ge hebt het gemerkt of ge hebt het niet gemerkt, maar ik heb hier een aantal belangrijke punten aangehaald. Moslimterrorisme, de sociale zekerheid, de toekomst van onze Westerse cultuur en beschaving, de vergrijzing, de vrije meningsuiting, het geboortepeil... Maar allez, ge snapt toch dat Bush hier in deze discussie niet relevant is. Da's toch al iets.
Stefanie is offline  
Oud 18 november 2004, 21:59   #294
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom vroeg je 't mij dan? En je bleef er maar over doorhameren. Waarom dacht gij dat ik het antwoord wist? Ik probeerde trouwens alleen maar uit te leggen dat ik het antwoord niet weet omdat ik dat zelf niet doe en ik zelf zo niet ben. Meer is er niet aan de hand. Ge stelde mij een vraag, ik wist het antwoord niet en legde uit waarom. Meer is er niet gebeurd. Anders had ge niet begrepen waarom ik geen antwoord gaf op uw vraag. Ik moest dat toch uitleggen, hee? Als ge mij iets vraagt, verwacht ge een antwoord.
Ja, alleen blijven die antwoorden nogal achterwege...

Citaat:
Eh, waarom zouden Marokkanen mogen neerkijken op die bevolkingsgroep en wij niet?
Het is mij bijvoorbeeld nog steeds niet duidelijk wat je hiermee bedoelde...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 18 november 2004, 21:59   #295
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Door wie? Waarom zou dat "lastig" zijn? Als je informatie klopt, is daar niks lastigs aan, maar we hebben nog steeds niet kunnen vaststellen of jouw informatie wel klopt. Iets wat jij "je hebt laten vertellen", zelfs al heb je geen reden om te geloven dat het niet waar is, is geen erg betrouwbare bron van inlichtingen. Ik hoop dat je het daarover tenminste met me eens kan zijn?

Ja, en? Waarom begin je daar nu over?

Op welk "tweede vraagje" is dit een antwoord?
Nee, nee. Ik heb dat uit verscheidene bronnen. Eén bron is geloof ik een politica van de SP.A. Ik heb het eens iemand op T.V. horen zeggen in de studio. De Marokkanen die naar hier komen komen meestal uit een achtergebleven regio. Of was het Karel De Gucht van de VLD die dat eens op T.V. gezegd heeft? Maar ja, het is moeilijk om toe te geven voor de politiek correcten dat het verkeerd loopt met de immigratie naar dit land.
Stefanie is offline  
Oud 18 november 2004, 22:01   #296
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Citaat:
Stefanie is offline  
Oud 18 november 2004, 22:02   #297
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm..

Op mijn vraag

Citaat:
Citaat:
Wat zit gij hier uzelf uit te lachen? Gij begon hier over radicale moslims terwijl ik over moslims in het algemeen praatte. De meeste Marokkanen komen hier uit een welbepaalde, achtergebleven streek in Marokko.
Welke streek is dat en hoeveel van de hier wonende Marokkanen komen percentsgewijs van daar?

Is het uiteindelijke antwoord dus:

Citaat:
Bizar...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 18 november 2004, 22:02   #298
Stefanie
Minister-President

Standaard

Eigenlijk vind ik uw vragen nogal onzinnig. Die mensen zijn én Marokkaan én moslim én hadden sociale problemen in hun land. Ge kunt het één niet los zien van het ander. En nogmaals: ik kan hier niet voor 'n ander spreken.
Stefanie is offline  
Oud 18 november 2004, 22:03   #299
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Stefanie
Citaat:
Citaat:
Het is mij bijvoorbeeld nog steeds niet duidelijk wat je hiermee bedoelde...

Citaat:
Misschien zijn Vlamingen en Marokkanen minder verschillend dan gij denkt?

Laatst gewijzigd door Stefanie : 18 november 2004 om 22:05.
Stefanie is offline  
Oud 18 november 2004, 22:04   #300
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, nee. Ik heb dat uit verscheidene bronnen. Eén bron is geloof ik een politica van de SP.A. Ik heb het eens iemand op T.V. horen zeggen in de studio. De Marokkanen die naar hier komen komen meestal uit een achtergebleven regio. Of was het Karel De Gucht van de VLD die dat eens op T.V. gezegd heeft? Maar ja, het is moeilijk om toe te geven voor de politiek correcten dat het verkeerd loopt met de immigratie naar dit land.
Nee, 't is blijkbaar moeilijk voor jou om toe te geven dat je maar wat uit je nek zit te lullen...

Citaat:
Raf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be