![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds het ontstaan van België heeft de staat Frankrijk ons nooit aangevallen . Frankrijk had het misschien wel stiekem gewild, maar het heeft het nooit gedaan. En dat laatste kan men van de staat Duitsland niet zeggen. Helaas voor u. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juli 2017 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hadden ze dan een reden om ons te bezetten volgens jou ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor WO I lijkt het niet duidelijk, maar inzage in de stukken van toen maakt het vlug duidelijk. Duitsland wilde uitbreiding, ook naar het Westen tot waar de Franken eertijds waren gekomen. Het wilde bovendien het permanent bezit van de noordzeehavens zoals Boulogne en Antwerpen om later het Verenigd Koninkrijk te kunnen aanvallen. Want dat was nu de grote vijand van Duitsland geworden. Bovendien wilde het Vlaanderen losweken van België en het omvormen tot een satellietstaat van het latere Groot-Duitse Middenrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarmee ik bedoel dat België geen aanleiding had gegeven voor een Duitse inval. Dat weet u ook. Volgens mij probeert u gewoon de discussie te verleggen door futiele opmerkingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#288 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
nee hoor, dat tart niet 'alle' verbeelding: ik kan me dat wel inbeelden van Marie.
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het enige dat jij kan, is hen verwijten te komen helpen. Antwoord zou dus eenvoudig zijn, hé: los het zelf op. Maar ja, dan kom jij de Franstaligen verwijten dat zij niet meer willen helpen, en dat de Vlamingen zelf een oplossing moeten zoeken. Marie Daenen in al haar praal en glorie.
![]() |
![]() |
#290 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, voor WWI herinner ik me fratsen met een zekere Aartshertog die vermoord werd, waarop dan de oorlog werd verklaard aan het ene land waarna de verschillende bondgenoten ieder op hun beurt dit ook deden en voor we het wisten hadden we een wereldconflict. WWII had ook haar redenen, zo begint de oorlog wanneer Frankrijk en Engeland de oorlog verklaren aan Duitsland. Belgie moest natuurlijk aan de zijde van Frankrijk staan en droeg daar al snel de gevolgen van.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 juli 2017 om 12:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volstond dus gewoon te zeggen 'ok, ik was verkeerd' dan in de boosheid te blijven volharden. Citaat:
![]() |
![]() |
#292 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De enige verklaarbare reden voor die arrogante houding van franstaligen of franstalig belgie Is dat de tijd in hun voordeel speelt. Zolang belgie niet is gesplitst en zolang ze maar akkoord hoeven te gaan met voor vlamingen nadelige staatshervormingen kunnen ze de rand rustig verder verfransen. Brussel Is een verworvenheid. En mede door het jarenlange nefaste migratiebeleid dreigt Brussel steeds meer uit zijn voegen te barsten en zal vlaanderen niet enkel verfransen maar vooral verbrusselen. Franstalig belgie weet het en trekt volop die kaart en op Dat vlak spelen ze mooi onder 1 hoedje en zijn ze objectieve bondgenoten. Laatst gewijzigd door Mindset : 20 juli 2017 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verneem nu ook dat Japan bij de oorlog betrokken werd omdat de Amerikanen begonnen met atoombommen op Japanse steden te droppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#295 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kan je niet tegen de waarheid? Elk antwoord van jou bevestigt gewoon wat je probeert tegen te spreken.
![]() |
![]() |
#296 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O neen, zeker niet, Vlaams-nationalisten hebben niet veel te leren op dat vlak.
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jouwe? Degene die enkel steunt op "iedereen weet wel dat..."? LOL en nog eens LOL. ![]()
![]() |
![]() |
#300 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Euh... Wat insinueer ik dan volgens u? |
|
![]() |
![]() |