![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Jeugddroom ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 25 oktober 2023 om 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tof.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 25 oktober 2023 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tjah
![]() Is het veilig rijden met een moto in ons land nog wel haalbaar met al de wegenwerken, controles...?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 oktober 2023 om 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier nog een bijna-oldtimer Ducati 900SS staan (al een paar jaar niet meer op gereden) maar ik overweeg heel sterk om een lichte motorfiets bij te kopen.(of twee, zodat mijn vrouw niet achterop moet op een daar niet voor voorzien 'brommerke') Die Duc is een zaligheid om op te rijden maar het is een typische Ducati. Rijdt geweldig zolang je er de snelheid maar in kan houden en dat is tegenwoordig wel een probleem ja. Het barst hier van de trajectcontroles en flitspalen. Ik overweeg dus iets als een Enfield Bullet 350, de HNTR 350 of de eventueel zelfs Continental GT 650. Of ik ga 'hooligan' en bouw een Husky FE350 ofzo om tot een supermotard. Allemaal min of meer betaalbare opties en motoren waarmee je tenminste nog 2 keer kan schakelen voor je aan 'bye-bye-rijbewijs'-snelheden zit... De Duc mag dan gewoon mooi blijven wezen in mijn garage...
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt nee.
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ik denk het ook niet.
Ik heb er vroeger 4 gehad moto's maar of ik het nu nog zou aandurven, twijfelachtige zaak. ![]() Mijn keuze zou de dag van vandaag vallen op... ![]() Gevaarlijk op de wegen van nu?? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 oktober 2023 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nieuw logo op een vrachtwagen, of 300 meter stoofvlees, als je na het stuiteren langs een paar stukken tuinhek schaaft.
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vind het gewoon een wreed knappe motor. Algavre
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]()
![]() |
#291 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Basis vrijheden gewaarborgd. Rondritten met de motorfiets zonder flitspalen en/of controles. Schietstanden in de buurt, boogschieten en vuurwapens. Vrije verkoop van historische werkende handvuurwapens. Tijdens de zomer voldoende zondagen om ergens in een veld kleiduif te schieten. Het recht om een eigen vliegtuig te bouwen. Het recht om uw eigen vliegtuig met een prototype motor uit te rusten. Het recht om met uw vliegtuig/helikopter op te stijgen in uw eigen tuin. Zelfbeschikking over al dan niet omzagen van uw bomen in uw eigen tuin. Het recht om tot 180 m² uw eigen woning te ontwerpen. Het recht om te wonen in een woonboot. Het recht om te wonen in een appartement kleiner dan 60m². Het recht om gratis uw afval te dumpen in een containerpark. Het gratis genot van 32 digitale TV posten via antenne. Banken en overheidsdiensten waar men zonder afspraak terecht kan en waar personeel u te woord staat. Het recht om te weten van wie een eigendom is. Het recht om met centen uw busrit te betalen. Het recht om een statuut 'zonder vaste verblijfplaats' aan te vragen. Het recht om een wagen 'even' aan de kant te zetten zonder hem opnieuw te hoeven in te schrijven. Enz.. enz.. Jullie beseffen het niet maar jullie wonen in een gevangenis.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 1 januari 2024 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bezoek dat over een eenvoudig rijbewijs B beschikt kan dan ook genieten van de natuur - en heerlijke wegen hier rond Toucy. Van bij ons tot Briare is het ongeveer 50km. Glooiende asfaltwegen met ergens hier en daar een woonkern. Geen enkele flitspaal te bekennen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 1 januari 2024 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vroegere collega, Hajo, had zo eentje. Als hij naar huis reed in Duitsland ging dat volgens zijn zeggen vlotjes naar de 300 km/h… Ter info, hij leeft nog en is nu general manager bij een vrij groot bedrijf.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 januari 2024 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik rondkijk naar een betaalbare, mooie, down-to-earth, bruikbare motorfiets kom ik tegenwoordig altijd snel uit bij Royal Enfield.
Ik verwonder me dan ook niet over hun succes. Normaal uitziende motoren met net genoeg pk's om er hopen lol aan te beleven en een techniek waar iemand met 2 schroevendraaiers en een hamer nog aan kan beginnen. Dan ook nog eens betaalbaar en geen overload aan technische, elektronische snufjes. Ik weet alvast waar ik binnenstap als ik op zoek ga naar een 'lichte' motorfiets voor elke dag.
![]() |
#295 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]()
![]() |
#296 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]()
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bladveer en geen demping??
![]() Als je daar mee over een hobbeltje rijdt wordt je waarschijnlijk schietstoel-gewijs de lucht in gekatapulteerd... Wie verzint het? En -vooral- waarom??
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is me dit voor een bijeengescharreld ding?
Waar hangen die eerste 2 uitlaatpijpen bijvoorbeeld aan? Aan het carter? Om maar te zwijgen van de volgende twee, die ter hoogte van de zuiger 'aan' de cilinder hangen. En 't is toch geen tweetakt zo te zien. En wat is die excentrische schijf aan het voorwiel? Een schijfrem? Zonder klauw? Trommelrem? Zonder as? Veerweg vooraan? 1cm ofzo? Want dat is toch de ruimte die tussen spatbord en kuip te benutten valt. En die "Alto Romso" op de tank... moet dat Alfa Romeo voorstellen? Kortom: snel in mekaar geflanste AI. Een goed gemaakte photoshop kan ik wel appreciëren maar in dit geval is het zo verschrikkelijk onnauwkeurig dat het heel de pret bederft.
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe mij dan dit speeltje maar...
![]()
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 20 februari 2024 om 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling