![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Europees Commissaris
|
![]() Ok, bal terug, dus enkel na het uit de oven halen heeft men brood? Als het nog in de oven zit is het geen brood? Ook niet een seconde voor men het uit de oven haalt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, abortus als "nabehoedsmiddel". Wie handelt, moet zich verantwoordelijk weten. Dat is nu net wat bij zovelen ontbreekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ziet God zo graag.
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu ik het nu zoveel beter doe, wil niemand mij geloven. Jezus kon geen tekeningen maken, maar ik wel. Jezus kon zijn eigen Bijbel niet schrijven, maar ik heb dat wel gedaan. Jezus heeft een hoop onzin verteld, maar ik vertel de waarheid over God en Zijn Rijk. Maar nu wil niemand mij geloven.... ![]()
![]() |
![]() |
#288 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ondertussen maar klagen over de kroostrijke gezinnen bij migranten en/of moslims... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mensen toch, tsjonge, tsjonge. Nu let wel, in de islam is het niet veel beter. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 mei 2018 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() https://www.youtube.com/watch?v=rT3rPDqqF00 https://www.youtube.com/watch?v=ZkzZUXWtLTI Laatst gewijzigd door Aton : 12 mei 2018 om 10:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. Menselijk leven is vanaf het eerste begin heilig. 2. De vrouw is verantwoordelijk voor haar zwangerschap (de conceptie). Conclusie: De vrouw moet haar heilige vrucht dienen. Beide premissen worden door veel vrouwen en mannen verworpen en daarmee wordt de conclusie verworpen. De voorgaande discussie over het moment waarop een menselijke vrucht mens genoemd kan worden valt buiten dit bestek en is zinloos. Er is nog een derde component, namelijk de kerk/de maatschappij/de staat als machtsfactor die de vrouw dwingt de conclusie te accepteren, en/of haar helpt om de conclusie te verwerpen door haar een abortus te gunnen. Als u mij kunt volgen dan is mijn vraag aan u: waarop is premissie 1 gebaseerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U doet nu net alsof de vrouwen hier slecht willoos zouden ondergaan wat anderen (lees: mannen) voor haar beslissen en haar willen opdringen. Mijn ervaring binnen Pro Vita leert me echter dat vrouwen juist vaak door een man tot abortus worden aangezet. De echtgenoot die aangeeft dat er geen plaats is voor een kind of nog eentje erbij. De minnaar die niet wil dat hun relatie op die manier vorm krijgt. In veel gevallen gaat de machtsfactor die de man speelt, in heel andere richting dan u hier lijkt te suggereren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u dit eerst even aanvaarden voor we de rest behandelen, anders toont u toch weer eens aan dat u opgesloten zit in uw eigen waanbeelden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
|
![]() @Jan van den Berghe
Zo kennen we Jan weer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik vind wel dat het hun recht is om dat te doen. Het is hun keuze. Dat is simpelweg wat bedoeld wordt met baas in eigen buik. Jij of iemand anders moet die vrouwen geen verantwoordelijkheidsgevoel opleggen. Vergelijk met het verplichten van een hoofddoek te dragen, zoals Zuhal het verwoordde: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 mei 2018 om 10:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |