Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2017, 15:29   #281
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat waren meertalige chirurgen. Ik kan daar alleen maar goeds over vertellen. Ze waren luisterbereid, bekwaam en beleefd. Wat niet kan gezegd worden van het francofone deel van de verpleging.

Ik kan overal terecht, maar zie niet in waarom ik niet terecht zou kunnen in eender welk ziekenhuis in het officieel tweetalige Brussel.

Met de politie was het destijds ook van dattum. Toen we klacht neerlegden in Brussel omdat de gevel eens te meer werd besmeurd moesten we zelf het pv opstellen omdat geen van beide agenten Nederlands sprak.
Dit kan inderdaad niet door de beugel. Heb ik ook al meegemaakt. Maar het kot van de polis was daar te klein op dat moment. Nadien waren ze een stuk platter. Naam en adres en klacht ingediend...wacht nu nog op nieuws.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 15:41   #282
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dat klopt. Of de niet Vlamingen zouden op zijn minst toch heel hard hun best moeten doen om je te woord te staan. Maar zoals je zelf al aanhaalde de Vlamingen zijn wat laks geweest en nu nog op gebied van taal.
Toch Vlamingen met een slavenmentaliteit zoals jij.
Geen wonder dat Brussel is verfranst.
Oud 18 december 2017, 15:42   #283
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nijdige mensen die rechtse rakkers
hmmm ? sinds wanneer zijn rechts rakkers nijdig ? is dat niet een links handelskenmerk om tijdens betogingen alles kort en klein te slaan ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 16:07   #284
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch Vlamingen met een slavenmentaliteit zoals jij.
Geen wonder dat Brussel is verfranst.
Ik een slavenmentaliteit ? Ik denk niet dat er hier op dit forum 1 Vlaming is die al zo gestreden heeft voor zijn taal als den deze. Wie in Brussel woont staat iedere dag in de frontlinie. Dat is wat anders dan vanop uw verre patattenveld of vanuit uw mooie fermette staan roepen hoe ge het allemaal zou willen dat het is in Brussel.
Ik zal wel de laatste reden zijn waarom Brussel ooit is verfranst. Gij zijt er blijkbaar toch maar lekker laf gaan lopen .....laat de Fred er alleen maar de hete kolen uit het vuur halen. T'is tof.
Zo te lezen zal ik van u niet veel hulp meer moeten verwachten. En de Zipper is ook al gaan lopen.
Gelukkig is er nog Gipsy.
De beste stuurlui staan aan wal zoveel is me hier wel duidelijk.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2017 om 16:16.
Oud 18 december 2017, 16:12   #285
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hmmm ? sinds wanneer zijn rechts rakkers nijdig ? is dat niet een links handelskenmerk om tijdens betogingen alles kort en klein te slaan ?
Sinds vandaag om 15u07 precies is er hier ene toch nijdig geworden. Het was nochtans plezant vond ik zelf. Maar opeens werd hij nijdig. Het zij zo.
Oud 18 december 2017, 16:39   #286
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ge moogt nu met andermans kloten gaan rammelen. Welkom op mijn negeerlijst.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 16:48   #287
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is het typisch voorbeeld dat de idiotie netjes verdeeld is aan beide kanten van de landgrens. De extremisten van beide kanten voeden de een de ander als het ware. Ze kunnen zelfs elkaar niet missen, zonder elkaar zijn ze verweesd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 16:49   #288
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht

Dit is het typisch voorbeeld dat de idiotie netjes verdeeld is aan beide kanten van de landgrens. De extremisten van beide kanten voeden de een de ander als het ware. Ze kunnen zelfs elkaar niet missen, zonder elkaar zijn ze verweesd.
En jij gelooft dat.
Oud 18 december 2017, 16:50   #289
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Oud 18 december 2017, 16:51   #290
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik een slavenmentaliteit ? Ik denk niet dat er hier op dit forum 1 Vlaming is die al zo gestreden heeft voor zijn taal als den deze.
Het was nochtans fredje die beweerde dat alle Vlamingen in Brussel Frans spreken. Zelfs tegen elkaar.
Oud 18 december 2017, 16:54   #291
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was nochtans fredje die beweerde dat alle Vlamingen in Brussel Frans spreken. Zelfs tegen elkaar.
Ja ik hoor dat alle dagen. Nog meegemaakt verleden week.Koppel Vlamingen staan in de winkel (Leonidas) en praten Vlaams onder elkaar. Als ze bestellen dan schakelen ze ineens over op het Frans. En weet je waarom ik zeg tegen elkaar ? Precies opdat de winkeljuffrouw dan ook nog eens een Vlaamse is ( wat ik dan weet maar zij niet). Als ik dan zeg waarom bestellen jullie in het Frans terwijl het winkelmeisje ook vlaamse is....dan zeggen ze ...ja dasal oit gewujinte zaain zeikerst .Begrepen ?

Ik begrijp dat je daar allemaal niks van weet want je hebt er nooit gewoond.Het is dan altijd wat moeilijker om de zaken te beoordelen zoals ze zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2017 om 17:04.
Oud 18 december 2017, 16:56   #292
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij zijt er blijkbaar toch maar lekker laf gaan lopen .....laat de Fred er alleen maar de hete kolen uit het vuur halen. T'is tof.
De zoveelste smoes. Ik heb nooit in Brussel gewoond, maar heb Brussel ook nooit ontlopen. Jij insinueerde dat wij niets over Brussel weten omdat we er nooit geweest zijn. Ook dat was dus lulkoek.

Blijf jij maar lekker in Brussel wonen. Jouw soort "Vlamingen" hebben ze in Brussel héél hard nodig.
Oud 18 december 2017, 16:58   #293
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De zoveelste smoes. Ik heb nooit in Brussel gewoond, maar heb Brussel ook nooit ontlopen. Jij insinueerde dat wij niets over Brussel weten omdat we er nooit geweest zijn. Ook dat was dus lulkoek.

Blijf jij maar lekker in Brussel wonen. Jouw soort "Vlamingen" hebben ze in Brussel héél hard nodig.
Ja dat denk ik ook want van uw soort zullen we niet veel moeten verwachten dan wat gebrul en gelal vanop afstand.
Ge gaat er ene keer naar het ziekenhuis 50 jaar geleden ....ge hoort daar iets dat u niet aanstaat en ge kuist uw schup af.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2017 om 17:01.
Oud 18 december 2017, 17:13   #294
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ik hoor dat alle dagen. Nog meegemaakt verleden week.Koppel Vlamingen staan in de winkel (Leonidas) en praten Vlaams onder elkaar. Als ze bestellen dan schakelen ze ineens over op het Frans. En weet je waarom ik zeg tegen elkaar ? Precies opdat de winkeljuffrouw dan ook nog eens een Vlaamse is ( wat ik dan weet maar zij niet). Als ik dan zeg waarom bestellen jullie in het Frans terwijl het winkelmeisje ook vlaamse is....dan zeggen ze ...ja dasal oit gewujinte zaain zeikerst .Begrepen ?
Flauwe zever, zoals altijd met jou. Als het klopt wat jij beweerde; dat alle Vlamingen in Brussel Frans spreken, dan is dat geen toeval. Ze weten dat ze niet alleen de kans lopen om niet te worden begrepen maar zelfs om onbeschoft te worden behandeld als ze niet als vanzelfsprekend Frans spreken. Zoals jij dat klaarblijkelijk doet.

Als ik naar Brussel, Wallonië of Frankrijk reis dan wéét ik dat ik meer kans heb om bij Nederlandsonkundigen terecht te komen dan bij tweetaligen. Je hebt zélf toegegeven dat zelfs de politie tekort schiet wat de kennis van het Nederlands betreft. De politiek is er tot op vandaag zelfs niet in geslaagd om top-ambtenaren te verplichten Nederlands te kennen. In de Vlaamse rand werden Franstalige rechters benoemd. In Neder-Over-Heembeek heeft een duur restaurant zelfs geen Nederlandstalige menukaart. In Schaarbeek zijn de Nederlandsonkundige verpleegsters onbeschoft tegen Vlamingen die hun eigen taal willen gebruiken.

Ik aanvaard het als vanzelfsprekend dat ik in Wallonië of Frankrijk de streektaal moet gebruiken, maar niet in Brussel. Begrepen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 december 2017 om 17:25.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 17:24   #295
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat denk ik ook want van uw soort zullen we niet veel moeten verwachten dan wat gebrul en gelal vanop afstand.
Ge gaat er ene keer naar het ziekenhuis 50 jaar geleden ....ge hoort daar iets dat u niet aanstaat en ge kuist uw schup af.
In brullen en lallen en liegen ben jij me de baas. Jij gelooft zo te zien je eigen gelul. IK ben alleszins nog nooit ergens voor weggelopen. Als ik naar een welbepaalde dokter wordt gestuurd die me kan helpen, dan g�* ik. Eender in welk ziekenhuis hij chirurg is. Zelfs in Schaarbeek.

Wat betreft mijn schup afkuisen, dat is hier niet nodig. Voor zeveraars en zielenpoten is er hier een negeerfunctie. Mijn vergeetput is nog heel diep wegens leeg. Veel plezier gewenst daar beneden.
Oud 18 december 2017, 20:19   #296
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Om dat te weten volstaat het om het nieuws te bekijken

En om op uw vraag te antwoorden ;

Ja ik ben daar regelmatig. In Inglewood Los Angeles ? Ken je die wijk ? Niet bepaald heel veilig maar goed dat is weer een ander verhaal
Ach, voor iemand die vindt dat het in Brussel wel meevalt, moet Inglewood L.A. een wijk voor sissies zijn.
Oud 18 december 2017, 20:24   #297
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
De walen die ik ken wel. Buiten die paar gefrustreerden op dit forum valt dat bij de meeste Vlamingen ook nog wel mee

Maar goed ...zet bende die op het mooiste eiland ter wereld en ze zullen nog klagen en zagen. Hun enige reden van bestaan denk ik
Nou, zet me op bv Mallorca en je zult me niet horen klagen, maar Brussel, dat is een big nono geworden.
P.S. Mallorca, ik zeg maar wat. Het mag ook Temptation Island zijn.
Oud 18 december 2017, 20:27   #298
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Di boek al gelezen ? Neen waarschijnlijk.Staat vol leuke dingen in Brussel. OOk de minder leuke dingen komen aan bod.

Bijlage 108086

Ook het boek van Lucas Vandertaelen is interessant. Volgens hem blijft hij gewoon in Brussel opdat ook hij ondanks alles houdt van deze stad.

Luckas Vander Taelen, wiens roots in Aalst liggen, heeft een nieuw boek geschreven: ‘Mijn Gedacht’. Vander Taelen schrijft over zijn woonplaats Brussel. “Brussel kent een spectaculaire evolutie en is uitgegroeid tot de meest diverse stad ter wereld. Maar de politieke instellingen hebben het almaar moeilijker om met deze evolutie om te gaan”, zegt uitgeverij Houtekiet. “Vander Taelen stelt vragen bij dit algemene politieke onvermogen om snel en efficiënt de grote uitdagingen van deze tijd aan te pakken, gaande van integratie tot mobiliteit.”
Het boek kost 18,99 euro, meer info bij www.houtekiet.be. (RLA)
De meest diverse stad ter wereld? Wordt daarmee bedoeld dat er heel veel stromingen in de islam zijn?
Oud 18 december 2017, 20:29   #299
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kan U Tv Brussel ontvangen de regionale zender ? Interessant daar berichten ze ook over de positieve dingen in Brussel.
Op het nationale nieuws hoor ik ook zeer weinig positieve dingen over eender wat of waar....alleen de kommer en kwel komen aan bod.
Voor de mooie dingen zijn er de regionale zenders.
Iedereen weet dat regionale zenders voor het grootste deel gewoon verkapte reclame tonen.
Oud 18 december 2017, 20:35   #300
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Boek dus niet gelezen ? Spijtig. Is de moeite waard.

De plaatsnaam "Brussel" komt van 'Bruocsella' (in het Frankisch: "bruoc" + "sella"), wat evolueerde tot Broekzele, wat betekent "nederzetting (zele) bij het moeras (broek)".[1]
Brussel is figuurlijk in een moeras aan het wegzinken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be