![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Minister
|
![]() Citaat:
* Een tweedeklas treinticket vanaf de grens met NL naar Amsterdam kost 23 euro (enkele rit) en in België kost het 7.5 euro als je een tienrittenkaart bezit. De Nederlanders klagen massaal over de veel te dure trein, maar de NS (Nederlandse Spoorwegen) redeneren vanuit "Als men met de auto moet reizen is men ook x euro kwijt", en dus stelt men de prijs gelijk met het alternatief. Puur vanuit een zakelijk denkmodel. Men houdt geen enkele rekening met de gebruiker * Een hoteleigenaar in Zuid Amerika maakt grove winsten en het hotel is wekelijks overbezet. Het personeel werkt voor een hongerloon, en vraagt de eigenaar om loonsverhoging als men vaststelt wat voor winsten er gemaakt worden. De eigenaar weigert dit, omdat hij redeneert vanuit "Als ze op een ander gaan werken krijgen ze ook maar 400 euro". De persoonlijke situatie van zijn staff interesseert hem geen zier en hij begint ze massaal te ontslaan en vervangen. Dit zijn redeneringen vanuit een puur zakelijk model, die zelfs in die sfeer al mensen boos maken omdat het in feite te maken heeft met exploitatie van een monopolie. Het belang van de consument (treingebruiker en personeel) heeft geen enkele waarde voor de eigenaars (hoteleigenaar + NS) Ik zou Zeus begrijpen als hij een AirB&B had gelanceerd en het doel was om geld te verdienen aan bezoekers waarmee er geen emotionele band bestaat. Maar om uit te zijn op geldgewin uit je eigen partner puur vanuit de redenering "als ze moet huren kost het haar ook x euro" is gewoon een drogreden om je eigen hunker naar geld te rechtvaardigen. Het is een louter morele kwestie. Ik zou nooit of te nimmer een bijdrage vragen voor een pand waar ik zelf geen kosten meer aan heb. Vaste kosten (eten, water, elektriciteit) da's iets anders. Ik zou zelfs blij zijn dat het haar de mogelijkheid geeft om te sparen. Da's namelijk een vrijheid die je iemand gunt als je oprecht om iemand geeft. Maar het feit dat sommigen hier reageren met "als ze dan ooit weg gaat zou ik me bekocht voelen" geeft gewoon aan hoe velen in elkaar zitten. Samenwonen is dan gewoon een financiële deal ipv een gevolg van elkaar graag zien. En huur vragen is dan enerzijds een streven naar geldgewin, en anderzijds een verzekering (vanuit wantrouwen) tegen het weggaan van je partner. Ik vind het veelzeggend, en volkomen verwerpelijk
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet je in het leven wel wat wapenen hé. Maar goed,, als jij vindt dat het voor haar gratis moet zijn, ik vind dat niet. En de statistieken geven mij toch meer gelijk. En? Is het ethisch van haar kant misschien om zelf geen enkel voorstel te doen? Het is wel zij die een enorme besparing doet, nietwaar? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ja, zaken is zaken hè, ook in de liefde. Loser.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 1 mei 2018 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik zie op basis van de uiterst bedenkelijke motieven mensen tegenwoordig een relatie starten (niet alleen kunnen zijn, in mijn eentje kan ik de hypotheek niet afbetalen, mijn biologische klok begint te tikken en ik moet toch écht een kind hebben) vind ik dat totaal niet verrassend. Gelukkig zijn er ook nog mensen die elkaar echt graag zien. Zeus moet voor zichzelf maar uitmaken bij welke categorie hij hoort. Citaat:
Aan het einde van de rit kiezen we allemaal zelf hoe we er tegenover staan. Zowel het kapitalistische denkmodel als het mijne (noem het voor mijn part emotioneel, of naïef als je dat wil) houden op hun manier steek. Maar wees dan niet boos als mensen je zien voor hoe je echt in elkaar zit. Zeus heeft al te horen gekregen dat het raar is om huur te vragen aan je partner en dat vind ik volledig te verwachten
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 1 mei 2018 om 11:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, als ik huur moet betalen aan mijn partner dan blijf ik evengoed wonen waar ik woon.
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zijn motief is dus gratis neuken en er nog geld uit laan ook. ![]() U herleidt liefde tot seks. Hoe leeg moet je eigen liefdesleven dan wel niet zijn. ![]() loser. Vertrouwen moet langs 2 kanten komen kerel en als zij niet spontaan voorstelt om toch een kleine bijdrage te doen , gezien het voordeel dat ze verkrijgt, dan is haar motief wel bekend. Voor Zeus mag zo ook gewoon op haar appartement blijven wonen denk ik. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 1 mei 2018 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Omdat je dan eigenlijk weet wat voor vlees je in de kuip hebt. En zelfs als hij achteraf terugkrabbelt en de huurprijs verlaagt of zelfs laat vallen, zou ik het niet meer willen.
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw onnozel antwoord (een constante) is niet meer waard.
![]() Hier op het forum verontwaardigd doen om datgene wat Zeus voorstelt maar zelf de eerste zijn om gratis bij het eerste het beste wijf te gaan hokken om ze vervolgens een keer of 3 per dag te dekken. Want liefde = seks nietwaar. ![]() Gij zijt hier in deze draad wel de eerste die denkt aan hoeren hé kerel. Wat kost dat zo tegenwoordig , want ge hebt precies voor Zeus al de berekeningen gemaakt. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 1 mei 2018 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom maar gratis bij mij wonen maar wel op voorwaarde dat ik u minstens 3 keer per week mag neuken want anders ben ik goedkoper af bij de hoeren? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou zeggen derde keer, goede keer, maar niet zo bij jou hè kerel.
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wellicht moet ik je daar ook nog voor betalen zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er vanaf ofdat je samen gaat wonen of niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij begrijpt bitter weinig hè.
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Pericles sowieso geld wil zien
![]() |
![]() |