![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat u wilt dat gelovigen mogen discrimineren is gelukkig niet de norm en liefst zo houden, toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees eens scheiding van kerk en maatschappij van Hendrk Vuycx en Veerle Wouters, google maar even! Daar wordt brandhout gemaakt van dat Katholieke standpunt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit alles is ook gebleken dat u op geen enkel moment ook maar enige moeite hebt gedaan om artikel 4 van de wet ter bestrijding van discriminatie te lezen. Anders had u nu eenmaal al lang begrepen wat ook aangetoond werd in de uitspraken van bijvoorbeeld de Nederlandse rechters: er zijn situatie waar het geen discriminatie uitmaakt, in andere daarentegen wel. Een burger overtreedt geen enkele wet als die de uitgestoken hand van een schepen niet aanvaardt. De burger blijft nu eenmaal vrij. Anders wordt het wanneer een schepen in een officiële plechtigheid de uitgestoken hand van een burger niet aanvaardt. Artikel 4. Probeer het toch maar eventjes, beste alice. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graag dan het citaat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je plaat blijft hangen dat de muziek beter wordt hoor! Laatst gewijzigd door alice : 15 mei 2018 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk heb ik een vraag voor u. Wat is het verschil tussen u en die moslimpartij? U ziet democratie ook als de weg om uw religieuze overtuiging op te dringen, gezien de discussie over abortus. U vind ook dat discriminatie mag, gezien de discussie over de bakker die weigert een taart te verkopen aan een klant omdat deze homoseksueel was. U verdedigt fel het geen hand geven aan vrouwen/ mannen als vrijheid voor gelovigen, wat is eigenlijk het verschil tussen uw agenda en deze van fundamentalistische moslims? Streeft u er niet beiden naar om de kerk/ moskee aan invloed te laten winnen binnen de ordening van de samenleving zelfs liefst uitgangspunt te laten zijn? Ik hoop op een gestructureerd en duidelijk antwoord? Kan dit Jan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie draait er ook uw plaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat echt je fantasme als onderwijzer?
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 16 mei 2018 om 03:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het actuele Vlaanderen, iemand uit godsdienstige overwegingen geen hand geven, is dan natuurlijk (meestal) niet strafbaar,
maar maatschappelijk gezien is het wel: testiculis canis est, ... dus van den hond zijn kloten. Als schepen dan een huwelijksvoltrekking weigeren, is wettelijk wel degelijk problematisch. Maar soms moet men durven al eens aan de haren trekken. Om de dingen duidelijk te maken. Ik denk dat de dingen nu wel duidelijker zijn in Mechelen. Maar niet in Waregem. Toch niet overal in Waregem.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik merk op dat u op geen enkele manier antwoord op de gestelde vragen, waren ze te lastig Jan? Te veel to the point? wel verwacht ik graag antwoord op de gestelde vragen? Of durf je niet Jan? Wie ben je eigenlijk en waar sta je voor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch mist u het artikel over het principe van scheiding kerk en samenleving, minstens even boeiend als mening maar wat niet aansluit bij uw opvattingen , meningen zijn er dus genoeg, de bedoeling van dit forum is echter je eigen inzichten ter discussie zetten. Alhoewel je natuurlijk altijd uit wanhoop er een professor bij kunt sleuren met de gedachte dat dit toch " autoriteit" heeft. Niet dus Jan en zolang je niet antwoord op de vragen die ik stelde, negeer ik je vanaf nu Morele eerlijkheid is wel het minste wat we van je zouden mogen verwachten. Even kijken of je dit al gevonden hebt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je geen motivatie geeft, is het niet strafbaar maar wel beledigend en ontzettend lomp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U beschuldigt professor Vrielink van partijdigheid en onkunde om de wet te begrijpen. En het hilarische is dat u, alice, beweert het veel beter te weten dan deze professor Alleen: u toont het niet aan. En ik stel eens te meer vast dat u nog steeds niet wenst in te gaan op mijn uitnodiging om artikel 4 van de wet ter bestrijding van discriminatie te lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |