![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hoe moet ik deze zin verstaan van U ? "Dat was een mogelijke verklaring 10 jaar geleden, dat bleek door empirisch onderzoek niet bevestigd te kunnen worden." Ik lees daarin dat het 10 jaar geleden een mogelijke verklaring was, maar nu niet meer. Maw, nu is dat geen mogelijke verklaring meer. Maw, die hypothese kan nu niet meer naar voren geschoven worden (.... omdat ze verworpen is, he, anders kunt ge ze altijd maken). Laatst gewijzigd door patrickve : 6 september 2018 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat snapt gij daar niet aan?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"dat was een mogelijke verklaring 10 jaar geleden" dat het nu dus geen mogelijke verklaring meer is ? Laatst gewijzigd door patrickve : 6 september 2018 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is een interessante gedachte. Het komt historisch gezien niet vaak voor dat mensen proberen om bij zichzelf of hun nageslacht een afwijking van de standaard te cultiveren. Je zou iets als het Chinese voetbinden kunnen aanvoeren, maar dat is geen geweldige vergelijking. Maar als het een mogelijk wordt wordt het andere dat inderdaad ook. Je zou met hormoontherapie de kans op homo kunnen vergroten. Er zal nog even moeten blijken of je de tijd en plaats goed genoeg kan bepalen om geen verhoogde kans op transgender of interseksueel te krijgen (niet om dat dan tot per definitie onwenselijk te verklaren, maar als je bij de baby designer de perfecte wielrenner bestelt zit je ook niet te wachten op een verhoogde kans op bodybuilder), maar het is zeker een optie. En je hebt in zoverre een punt dat een paar dat een hetero kind wenst zonder behandeling de grootste kans heeft om hun zin te krijgen, en dus eerder op niet behandelen zal gokken. Als we tegen de tijd dat deze behandelingen bestaan nog steeds druk bezochte flamboyante gay parades hebben betekent dat waarschijnlijk overigens ook dat er ook vraag is naar de anti-homo behandeling. Dat hele gebeuren is in essentie een tegencultuur. Een aantal jaar terug was het opeens heel cool voor jongemannen om fan te zijn van de toen nieuwe My Little Pony. Ik weet niet of je ooit op een internetforum ofzo een dergelijke "brony" ontmoet hebt, maar ze schreeuwden stuk voor stuk van de daken hoe geweldig de serie was en hoe zeker ze in hun mannelijkheid stonden want roze pony's zijn helemaal niet alleen voor meisjes!!1!één! Mensen worden fanatiek over om het eve welke eigenschap of activiteit van henzelf op het moment dat anderen daar afkeurend tegenover staan. Dat is waarom er zo weinig gematigde politieke relschoppers zijn. Op de barricades! Voor een iets lager eigen risico op de zorgverzekering en een pensioenleeftijd die mee stijgt met de leeftijdsverwachting gecompenseerd voor kwaliteit van leven! Hoor je nooit. Het gaat meestal om iets waar 90% van de weldenkende mensen het sowieso niet geheel mee eens is. Of fanatieke leernichten blijven bestaan is afhankelijk van de omgang van mensen met homoseksualiteit. Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 september 2018 om 17:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 6 september 2018 om 18:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
|
![]() Citaat:
Maar nergens verwerp ik deze optie of zeg ik dat ze fout is. Mij dat in mijn mond leggen is leugenachtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je schrijft dat het een MOGELIJKE verklaring WAS (verleden tijd), dan impliceert dit dat het NU geen MOGELIJKE verklaring meer IS. En als het nu geen MOGELIJKE verklaring meer is, dan wil dat zeggen dat ze verworpen is. Want alles wat niet verworpen is, is nog steeds een MOGELIJKE verklaring. Logisch blijven. Uw schrijven impliceerde wel degelijk dat je die piste als "verworpen" wilde verklaren. Anders had uw schrijven daarover geen zin. Er is een totaal logisch verschil tussen "aantrekkelijk" en "mogelijk". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat als je in bepaalde invloedrijke milieus (cultuur, journalistiek, TV, ...) het wilde maken, het veel beter stond van homo te zijn, dan gewoon maar vulgair hetero zoals in de ouwe tijd. Citaat:
![]() Citaat:
Ik hou niet van woorden te gebruiken in een niet-consistente betekenis, ook al is die onlogische manier van doen, de gangbare. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2018 om 10:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
|
![]() Citaat:
Moeten moeten moeten?? I moet the f*ck niks. Wie denkt gij dat gij zijt? mijn baas?? ![]() Citaat:
Gij wist niet eens dat er geen wetenschappelijk bewijs was voor de uncle homo thesis. is dat niet erg? Eigenlijk zou ik u moeten factureren, want ik geef u gratis onderwijs. Ik doe dat al gratis voor alice, en een 2e leerling zie ik echt niet zitten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of je nu door een genetische oorzaak blind bent, of je bent blind omdat je toen je 6 maand oud was, zwavelzuur in uw ogen hebt gekregen, wat is 't verschil voor uw blind-zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
("moeten" niet in de betekenis van een bevel, maar van de logische conditie om uw doel te bereiken: "als je wil winnen, MOET je krabben") Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2018 om 10:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
Homo of hetero, met oorzaak aangeboren of verworven (sic) maakt mij niets uit. Ik beschouw een seksuele voorkeur niet als een ziekte. Net zomin als roodharigen of mensen die groter dan 2 meter zijn. Laat dat duidelijk zijn.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 september 2018 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, niemand moet van mij dol zijn op homo's evenmin moet je dol zijn op hetero's. Maar hoe ze over homo's wordt gedacht en wat voor meningen er op dit forum zijn? Ik zie dat als te achterlijk voor woorden! Neem dat argument van Jan, er kunnen gebeurtenissen zijn in iemand leven waardoor je seksuele geaardheid veranderd. In de gevangenis ja, omdat daar seks gelijk wordt gesteld aan macht, of mannen die homo zijn zich niet anders moeten voor doen, of omdat de nood aan een vorm van fysiek contact groter is dan ingeschat werd en je jezelf behelpt met wat wel kan binnen de mogelijkheden van een gevangenis. Of binnen de kerk, waar beperkingen zo groot zijn voor bijvoorbeeld priesters, dat zij verborgen relaties er op na houden, of kinderen gebruiken omdat seks verborgen moet zijn, niet mag. Maar in normale en gangbare situaties? Is bij niemand de seksuele geaardheid een gevolg van trauma's en die kant op sturen dient maar één ding, het eigen grote gelijk dat je het kunt afleren zoals goden zouden voorgeschreven hebben. God bestaat niet maar toch blijven we net doen alsof wie vanuit dat standpunt praat en maar blijft vol houden wat niet mag en zonde zou zijn, normale mensen zijn, ik begin te denken van niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij al altijd afgevraagd hoe aangeboren homo's zichzelf verder kweken?
Dat is toch iets abnormaals. In hun geval dus. Als die dan toch seks hebben met een vrouw zijn het ofwel geen homo's ofwel moet dat zijn ; ekkes bweurk jakkes? Gezellig.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 september 2018 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger mochten die mensen niet uit de kast komen dus ja, zij trouwden en kregen kinderen. Homoseksualiteit is niet erfelijk, dus iedere zwangere vrouw kan een kind krijgen met die specifieke seksuele geaardheid. |
|
![]() |
![]() |