![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin eerst mss al je bronnen te vermelden zoals het hoort & moet.
Zou dat niet beter zijn ? ![]()
![]() |
#282 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Global_cooling Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 23 januari 2019 om 22:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ben ik mis?
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor die welke alles negeren;
![]()
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar mijn weten kan ik nog altijd niet uw postings editen... Linken horen in de posting zelf te staan, bij het citaat, zoals het trouwens ook (wettelijk) hoort. U was zo onbeleefd om dat niet gedaan te hebben... ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 23 januari 2019 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Literatuur; Smeets, G.J. via meten en weten: hoe de klimaatwetenschap de geest uit de fles heeft bevrijd, 11-5-2014 Klimaatverandering.wordpress.com e.a.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 januari 2019 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessant om eens te zien hoe ze nog niet lang geleden aantoonden op dezelfde manier als nu dat het ging afkoelen.
Met grafiekjes en veel geleerden. ![]() http://nora.nerc.ac.uk/id/eprint/115...2370%252E1.pdf
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lees dus net het tegenovergestelde. ![]() Uit uw link: '...There was no scientific consensus in the 1970s that the Earth was headed into an imminent ice age. Indeed, the possibility of anthropogenic warming dominated the peer-reviewed literature even then.... ... ... ...The potential for cooling, the threat of aerosols, or the possibility of an ice age shows up nowhere in the report. Warming from doubled CO2 of 1.5°–4.5°C was possible, the panel reported. While there were huge uncertainties, Verner Suomi, chairman of the National Research Council’s Climate Research Board, wrote in the report’s foreword that he believed there was enough evidence to support action: “A wait-and-see policy may mean waiting until it is too late” (Charney et al. 1979). Clearly, if a national report in the 1970s advocates urgent action to address global warming, then the scientific consensus of the 1970s was not global cooling...'
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 23 januari 2019 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van 1970 circa tot in de jaren 80 probeerde men een ijstijd of toch serieuze afkoeling te bewijzen. Met grafiekjes zoals we nu zien hoe ze een opwarming bewijzen. Hetzelfde verhaal dus.
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat staat er helemaal niet. Dat is wat jij ervan maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gans de pdf gaat daar over. Daarom hebben ze het op het net gezet. Men trachtte iedereen te overtuigen van de afkoeling en men is er niet op in gegaan. En dat lees jij en kojak. Nu proberen jullie het uit zijn context te halen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 januari 2019 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de mythe van cooling die bediscussieerd word snuggere. Met nadruk op " mythe"
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 januari 2019 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was G E E N wetenschappelijke consensus in de jaren 1970 dat de aarde op weg was naar een naderende ijstijd. Inderdaad domineerde de mogelijkheid van antropogene opwarming de peer-reviewed literatuur zelfs toen nog.
There was N O scientific consensus in the 1970s that the Earth was headed into an imminent ice age. Indeed, the possibility of anthropogenic warming dominated the peer-reviewed literature even then. Uit mijn post #282, de link staat daar. Laatst gewijzigd door Micele : 24 januari 2019 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() Stemrecht afpakken van iedereen die geen masterdiploma of phd heeft.
Dit is de enigste manier om de wereld van de ondergang te redden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een geluk dat we u nog hebben hé. ![]()
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het resultaat beviel zodanig dat de mensen het met harde hand hebben afgevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() Het is inderdaad zo dat de aarde richting een einde van het huidige interglaciaal aan het gaan was.
Op geologische tijdsschaal wel te verstaan (vele duizenden jaren). Op enkele decennia hebben we echter een gigantische hoop CO2 de lucht in gepompt dat dat eigenlijk niet meer aan de orde is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
There was no scientific consensus in the 1970s that the Earth was headed into an imminent ice age. Indeed, the possibility of anthropogenic warming dominated the peer-reviewed literature even then. Fig. 1. The number of papers classified as predicting, implying, or providing supporting evidence for future global cooling, warming, and neutral categories as defined in the text and listed in Table 1. During the period from 1965 through 1979, our literature survey found 7 cooling, 20 neutral, and 44 warming papers. Lesje voor jou: citeer geen teksten die je niet begrijpt. 44 warmer tegen 7 koeler. Laatst gewijzigd door Micele : 24 januari 2019 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jullie zijn dus echt dom he?
In de jaren 70 en daarna trachten men aan te tonen dat de aarde naar een soort catastrofe ging door afkoeling. Verstaan jullie nu niet wat " consensus " is met het woordje " non" er ervoor? Uilskuikens Het gaat hem over de betrachting dat te bewijzen en de tegenbewijzen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 januari 2019 om 22:48. |
![]() |
![]() |