Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2018, 09:53   #281
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Aan allen op dit forum die roepen en schreeuwen dat we de Rafale of Typhoon moesten kopen uit europese overwegingen, inclusief de politici die gisteren in de Kamer(mooi te zien in villa politica) stonden te tieren dat gans Europa ons gaat veroordelen omwille van het niet kiezen van een europees toestel, zullen landen als Nederland, Engeland, Italië, Denemarken, Noorwegen, Duitsland die zelf F35 besteld hebben of gaan bestellen, ons dan ook veroordelen, dat zou toch een beetje heel hypocriet zijn zeker of niet. Hoeveel keer heb ik gisteren in het debat, vooral PS, CDH, Ecolo de naam Monsieur Macron et Madame Merkel horen uitschreeuwen......alsof we aan Marcon verplichtingen hebben en als Belgen ondergeschikt zijn.....en wat betreft Madame Merkel, kanselier van een land die er zelf gaat kopen(F35)....??????? Hoe ongeloofwaardig toch allemaal. Wat mij opviel dat geen enkele Waal het echte motief van hun verontwaardiging wou prijs geven, waar het echt om draait , dat is het openhouden van vliegbasis Florennes, want met F35 en bijhorende kerntaak, tja, zullen de machines in Brogel terechtkomen. Bij deze nogmaals een oprechte proficiat en mijn diepste respect voor Charles Michel(dit doe ik niet vlug) , want met deze beslissing heeft hij zijn politieke doodsvonnis getekend, op 14Okt werd al duidelijk dat in Wallonië alles aan het samenklitten is tot een links/extreem links megablok, MR is aan het verschrompelen......Michel ll helemaal uitgesloten.......Michel heeft zich opgeofferd om nu eens te kopen volgens de juiste prijs kwaliteitsverhouding en eens niet rekening houdend met communautair gehakketak.....dat siert hem....
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 09:56   #282
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Aan allen op dit forum die roepen en schreeuwen dat we de Rafale of Typhoon moesten kopen uit europese overwegingen, inclusief de politici die gisteren in de Kamer(mooi te zien in villa politica) stonden te tieren dat gans Europa ons gaat veroordelen omwille van het niet kiezen van een europees toestel, zullen landen als Nederland, Engeland, Italië, Denemarken, Noorwegen, Duitsland die zelf F35 besteld hebben of gaan bestellen, ons dan ook veroordelen, dat zou toch een beetje heel hypocriet zijn zeker of niet.
Het gaat hem niet over "scheef bekeken worden". Het gaat hem erom geen eigenheid te ontwikkelen en vazal van vreemde mogendheden te blijven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 10:01   #283
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
De «intentie» zegt u ?

De nu als «compensatie» voor Frankrijk voorgehouden aangekondigde bestelling van voertuigen Jaguar EBRC en Griffon VBMR is niets anders dan oud nieuws : in onder andere dit artikeltje van meer dan een jaar geleden kunt u reeds het engagement voor de aankoop van bedoelde voertuigen bevestigd zien : https://www.lesechos.fr/25/07/2017/L...ks-defense.htm

Ik citeer : «La Belgique souhaite en outre que son armée soit équipée comme la France. Elle vient de s'engager dans la commande de 417 véhicules de combat légers de type Griffon et 67 de combat moyens de type Jaguar pour un montant de 1,1 milliard d'euros. « Notre offre a bien une logique industrielle, mais en outre, nous partageons le même ADN que RTD ", souligne Luc Maurange. Société 100 % privée, CMI, de culture wallonne, réalise environ 500 millions d'euros de chiffre d'affaires dans sa branche défense comme RTD."

En terloops voor de vlaams-nationalisten onder u : ja inderdaad, wijl u feest viert om allerlei denkbeeldige «overwinningen» rijven uw Waalse vrienden – ook al eerder inzake de bestelling van de voornoemde voertuigen - pienter de economische compensaties binnen…...

U bent radeloos Gwylan, u kon uw nonkel Serge zaliger geen bestelling opleveren. Maakt u zich echter geen illusies, de economische compensaties zullen wel netjes verdeeld worden onder Vlaanderen , Wallonië en Brussel. En mocht u, hetgeen ik sterk betwijfel, toch gelijk krijgen, maw, alle compensaties gaan naar Wallonië, dan zou dit nog geen drama zijn, tenslotte is Wallonië een economisch kerkhof olv de PS, dus als er daar heel wat werkgelegenheid zou bijkomen, waarbij Waalse werknemers nu ook eens personenbelasting zouden betalen ivp werklozensteun optrekken dan komt dit Vlaanderen en haar Vlaams nationalisten alleen maar ten goede, tenslotte beste Gwylan in Vlaanderen is dusdanig veel werk dat veel bedrijven niet eens voldoende personeel vinden........dus als Vlaams nationalist heb ik er dan ook geen moeite mee mocht de balans der economische compensaties wat overwegen naar Wallonië, ze zijn daar tenslotte niet te mooi om ook de handen uit de mouwen te steken....nietwaar....
Oud 26 oktober 2018, 10:04   #284
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het gaat hem niet over "scheef bekeken worden". Het gaat hem erom geen eigenheid te ontwikkelen en vazal van vreemde mogendheden te blijven.
Gisteren was letterlijk te horen in de Kamerdebatten dat Europa ons (omwille van de vele Europese instellingen gevestigd in België) ons zou uitspuwen, veroordelen, enz enz enz.........hysterie van de bovenste plank. Nogmaals , som mij eens de lijst van europese landen op die dit inderdaad gaan doen....ook die wat F35 gekocht hebben niet vergeten hé....
Oud 26 oktober 2018, 10:15   #285
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan allen op dit forum die roepen en schreeuwen dat we de Rafale of Typhoon moesten kopen uit europese overwegingen, inclusief de politici die gisteren in de Kamer(mooi te zien in villa politica) stonden te tieren dat gans Europa ons gaat veroordelen omwille van het niet kiezen van een europees toestel, zullen landen als Nederland, Engeland, Italië, Denemarken, Noorwegen, Duitsland die zelf F35 besteld hebben of gaan bestellen, ons dan ook veroordelen, dat zou toch een beetje heel hypocriet zijn zeker of niet. Hoeveel keer heb ik gisteren in het debat, vooral PS, CDH, Ecolo de naam Monsieur Macron et Madame Merkel horen uitschreeuwen......alsof we aan Marcon verplichtingen hebben en als Belgen ondergeschikt zijn.....en wat betreft Madame Merkel, kanselier van een land die er zelf gaat kopen(F35)....??????? Hoe ongeloofwaardig toch allemaal. Wat mij opviel dat geen enkele Waal het echte motief van hun verontwaardiging wou prijs geven, waar het echt om draait , dat is het openhouden van vliegbasis Florennes, want met F35 en bijhorende kerntaak, tja, zullen de machines in Brogel terechtkomen. Bij deze nogmaals een oprechte proficiat en mijn diepste respect voor Charles Michel(dit doe ik niet vlug) , want met deze beslissing heeft hij zijn politieke doodsvonnis getekend, op 14Okt werd al duidelijk dat in Wallonië alles aan het samenklitten is tot een links/extreem links megablok, MR is aan het verschrompelen......Michel ll helemaal uitgesloten.......Michel heeft zich opgeofferd om nu eens te kopen volgens de juiste prijs kwaliteitsverhouding en eens niet rekening houdend met communautair gehakketak.....dat siert hem....
Het is ook zo, in de imperialistische Franstalige waandenkwereld.

De duidelijkste reden dat Belgie op termijn zal mislukken als land, we leven in twee totaal verschillende werelden.
De Walen begrijpen niet waarom we als Vlamingen niet onderdanig zijn naar hen en Frankrijk toe. Die mensen begrijpen niet waarom wij onze plaats niet kennen.
Oud 26 oktober 2018, 10:22   #286
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is ook zo, in de imperialistische Franstalige waandenkwereld.

De duidelijkste reden dat Belgie op termijn zal mislukken als land, we leven in twee totaal verschillende werelden.
De Walen begrijpen niet waarom we als Vlamingen niet onderdanig zijn naar hen en Frankrijk toe. Die mensen begrijpen niet waarom wij onze plaats niet kennen.
U kan het inderdaad niet beter verwoorden. En volgens mij, en ik ben niet alleen, zullen de verkiezingen in Mei 2019 een nog grotere kloof blootleggen tussen Vlaanderen en Wallonbrux. In Wallonbrux zullen PS/PTB/Ecolo vlotjes een 70% van de stemmen binnenrijven, en waar PS aanvankelijk ook een cordon wilden installeren voor PTB zien ze blijkbaar af hiervan en klikken ze hun karretje vast aan PTB om met brute kracht de macht terug te grijpen. Ik zie niet onmiddellijk in hoe Vlaanderen nog met extreem links samen zal kunnen regeren......dit land loopt op zijn eind, Vlamingen zijn GEEN latinisten.....en zullen het ook niet worden....en maar goed...
Oud 26 oktober 2018, 10:30   #287
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet niet of je het weet, maar er was bij deze beslissing allang geen Franse mededinger meer. Inderdaad, hoewel er heel lang geleden een informeel akkoord was om voor de Rafale te gaan, heeft Dassault geen correct gevolg gegeven aan de openbare aanbesteding. Als ik mij goed herinner had Dassault gewoon maar een brief van 4 pagina's gestuurd, en dat was geen aanvaardbaar antwoord op een openbare aanbesteding.

De keuze ging hem dus niet tussen een Frans en een Amerikaans toestel, maar tussen de F-35 en de Eurofighter van de UK, Duitsland, Italie en Spanje. Een Frans toestel zat niet in de lijn, omdat geen Franse constructeur een correcte offerte had gemaakt.
Het ruim Frans samenwerkingsvoorstel waarover ik het heb heeft niets te maken met de RfGP-procedure inzake de vervanging van gevechtsvliegtuigen, waaraan Frankrijk (zoals andere landen) inderdaad niet deelnam omdat één en ander sowieso op het lijf van de Amerikaanse aanbieding geschreven was.

De amalgamen RfGP/Frans samenwerkingsvoorstel inzake defensie/Dassault/Frankrijk etc. worden in België en dus ook op dit Belgisch forum opzettelijk gemaakt om de realiteit van zaken te verdoezelen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 10:47   #288
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Het herhaalde gebruik van het woord boertig mag nu wel stoppen.
In mijn origineel (Frans) tekstje gebruik ik het woord “malveillant” dat de lading treffend dekt, maar ik vond de Nederlandse vertaling naar “kwaadaardig” of “kwaadwillig” onnodig hard klinken.

Ik heb het dus uit wellevendheid met “boertig” wat lichter en ludieker omschreven dan het in werkelijkheid was. Inmiddels heb ik voor uw genoegen de synoniemen van “boertig” opgezocht, maar geen enkele ervan past beter dan “boertig” zelve, vind ik.

Ik zal het dus bij “boertig” houden.
Oud 26 oktober 2018, 10:53   #289
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kan het inderdaad niet beter verwoorden. En volgens mij, en ik ben niet alleen, zullen de verkiezingen in Mei 2019 een nog grotere kloof blootleggen tussen Vlaanderen en Wallonbrux. In Wallonbrux zullen PS/PTB/Ecolo vlotjes een 70% van de stemmen binnenrijven, en waar PS aanvankelijk ook een cordon wilden installeren voor PTB zien ze blijkbaar af hiervan en klikken ze hun karretje vast aan PTB om met brute kracht de macht terug te grijpen. Ik zie niet onmiddellijk in hoe Vlaanderen nog met extreem links samen zal kunnen regeren......dit land loopt op zijn eind, Vlamingen zijn GEEN latinisten.....en zullen het ook niet worden....en maar goed...
Dat zal geen problemen opleveren, een Waalse meerderheid volstaat voor de federale Vlaamse minderheidsregering.

Partijen genoeg in Vlaanderen die met enige gaarnte mee zullen spelen in het anti-Vlaamse orkest. Denk daarbij aan Groen, ACW, OVLD, SPa.
Oud 26 oktober 2018, 10:53   #290
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het ruim Frans samenwerkingsvoorstel waarover ik het heb heeft niets te maken met de RfGP-procedure inzake de vervanging van gevechtsvliegtuigen, waaraan Frankrijk (zoals andere landen) inderdaad niet deelnam omdat één en ander sowieso op het lijf van de Amerikaanse aanbieding geschreven was.

De amalgamen RfGP/Frans samenwerkingsvoorstel inzake defensie/Dassault/Frankrijk etc. worden in België en dus ook op dit Belgisch forum opzettelijk gemaakt om de realiteit van zaken te verdoezelen.
Och Gwylan, Frankrijk wou ons op een achterbakse, bedriegelijke manier nog vlug ons 3de klant maken van Dassault, Frankrijk , India en dan Belgique...Ze hadden gewoon zoals Eurofighter de volledig procedure moeten meedoen...en wie weet, als ze nog maar half zou goed zijn als wat jij beweert, dat ze het contract zouden binnengehaald hebben. En als je er dan een nationalistische kwestie wil van maken, neem ze dan over hé, Wallonbrux, koningshuis, onbeperkt doppen.......veel succes Gwylan...we zullen ze niet missen ........
Oud 26 oktober 2018, 10:57   #291
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Belgie heeft helemaal geen afwijzing gedaan van samenwerking met Frankrijk.Wat Belgie wel gedaan heeft is straaljagers bestellen bij een van de aanbieders die de moeite genomen hebben een aanbieding zoals gevraagd te doen.

Mochten er een hoop "compensaties" (wat dat ook moge wezen in het huidge wijdvertakte netwerk van defensie-gerelateerde bedrijven anno 2018) in Wallonie terechtkomen,het weze hen van harte gegund hoor.....

En wees blij,het Franse programma om een reeks pantservoertuigen in verschillende afmetingen en funkties te ontwikkelen met zoveel mogelijk gemeenschappelijke componenten en bedieningsmethodes is momenteel het enige geloofwaardige in de Westerse wereld......Als dit project een beetje zorgvuldig uitgewerkt wordt zal Belgie heus niet de enige externe klant zijn.In de NATO zijn de meeste landen de laatste 30 jaar hun rupsbandvoertuigen ,klasse per klasse,gaan vervangen door pantserwagens en zitten nu "opgescheept" met een nogal diverse collectie aan gevechtsvoertuigen.Gezien het fenomeen "pantserwagen" de komende decennia dominant zal blijven komt dat Franse programma om een meer "geintegreerd" gamma aan te bieden dus als geroepen....
Uw reactie is volkomen naast de kwestie.

Dat hetgeen u omschrijft als “het Franse programma om een reeks pantservoertuigen in verschillende afmetingen en funkties te ontwikkelen met zoveel mogelijk gemeenschappelijke componenten en bedieningsmethodes” veruit het beste en inderdaad enig geloofwaardige is in de "Westerse wereld” is op zich juist, maar daar ging mijn post 269 niet over.

Mijn post 269 ging over het feit dat uw regering kennelijk poogt de Belgische bevolking om de tuin te leiden door een meer dan een jaar geleden ingeluide bestelling nu voor te houden als een «compensatie» voor het in het raam van het huidig in uw parlement besproken dossier bedoeld boertig afwijzen van het Frans voorstel tot samenwerking op het gebied van defensie.
Oud 26 oktober 2018, 11:07   #292
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw reactie is volkomen naast de kwestie.

Dat hetgeen u omschrijft als “het Franse programma om een reeks pantservoertuigen in verschillende afmetingen en funkties te ontwikkelen met zoveel mogelijk gemeenschappelijke componenten en bedieningsmethodes” veruit het beste en inderdaad enig geloofwaardige is in de "Westerse wereld” is op zich juist, maar daar ging mijn post 269 niet over.

Mijn post 269 ging over het feit dat uw regering kennelijk poogt de Belgische bevolking om de tuin te leiden door een meer dan een jaar geleden ingeluide bestelling nu voor te houden als een «compensatie» voor het in het raam van het huidig in uw parlement besproken dossier bedoeld boertig afwijzen van het Frans voorstel tot samenwerking op het gebied van defensie.
De N-VA zal daar veel plezier in hebben gevonden.
Oud 26 oktober 2018, 11:08   #293
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
........blablablabla....... En als je er dan een nationalistische kwestie wil van maken, neem ze dan over hé, Wallonbrux, koningshuis,......blablabla........
Uw zeer door onwetendheid gekleurde mening en uw smaakloze “nonkel Serge”-verhalen laat ik graag voor uw rekening, maar ik vind het wel een goede histoire belge dat u suggereert dat uitgerekend ik van de interne Belgische politieke poespas “een nationalistische kwestie” wil maken.

Nu ja, er mag ook eens gelachen worden, natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 oktober 2018 om 11:09.
Oud 26 oktober 2018, 11:16   #294
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Uw zeer door onwetendheid gekleurde mening en uw smaakloze “nonkel Serge”-verhalen laat ik graag voor uw rekening, maar ik vind het wel een goede histoire belge dat u suggereert dat uitgerekend ik van de interne Belgische politieke poespas “een nationalistische kwestie” wil maken.

Nu ja, er mag ook eens gelachen worden, natuurlijk.
Wie verwijst constant in het F35 dossier naar Vlaams nationalisten, dat bent u toch beste Gwylan, u doet mij inderdaad lachen. De debatten gisteren in de Kamer gezien, meerbepaald de fransdolle debatten?? Die zegden juist hetzelfde als u, Michel zou het bevel van Dewever(NVA) hebben uitgevoerd. Hoe zielig.....nu mij niet gelaten, voor mijn part Wallonbrux retour a la France, en Vlaanderen verlost van het Waals-Franse juk. En , voor ik het vergeet, Walen willen onbeperkt doppen in de tijd.....
Oud 26 oktober 2018, 11:18   #295
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie verwijst constant in het F35 dossier naar Vlaams nationalisten, dat bent u toch beste Gwylan, u doet mij inderdaad lachen. De debatten gisteren in de Kamer gezien, meerbepaald de fransdolle debatten?? Die zegden juist hetzelfde als u, Michel zou het bevel van Dewever(NVA) hebben uitgevoerd. Hoe zielig.....nu mij niet gelaten, voor mijn part Wallonbrux retour a la France, en Vlaanderen verlost van het Waals-Franse juk. En , voor ik het vergeet, Walen willen onbeperkt doppen in de tijd.....
Niks van, Brussel blijft liggen waar het ligt, als Vlaamse hoofdstad in Vlaanderen.

Brussel naar Frankrijk? In geen duizend jaar.
Oud 26 oktober 2018, 11:21   #296
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niks van, Brussel blijft liggen waar het ligt, als Vlaamse hoofdstad in Vlaanderen.

Brussel naar Frankrijk? In geen duizend jaar.
Wat hebben we er nog aan??? kompleet verfranst, vervreemd, verloederd, geldverslindend??? Denk eens hoeveel geld we besparen en in eigen Vlaamse regio kunnen pompen......en geen schrik, door onze talenkennis zullen Vlamingen wel altijd gevraagd worden om in Brussel te gaan werken....natuurlijk, de Vlaamse randgemeenten die blijven van ons......
Oud 26 oktober 2018, 11:22   #297
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
De N-VA zal daar veel plezier in hebben gevonden.
Dat lijdt geen twijfel, en niemand had het anders van hen verwacht.

Als u allen braaf bent en tracht te vermijden om uw reacties op mijn alsmaar zeldzamer bijdragen aan dit forum met xenofobe sneren te larderen, zal ik ooit wel eens een leerrijke beschrijving geven van hoe boertig één en ander wel was.

Dan zult u overigens terzijde ook eens kunnen inschatten welke belangen sommige uwer Nederlandstalige in casu N-VA politieke vertegenwoordigers in de rauwe realiteit voorstaan. Maar dat is voor later. Misschien.
Oud 26 oktober 2018, 11:28   #298
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat hebben we er nog aan??? kompleet verfranst, vervreemd, verloederd, geldverslindend??? Denk eens hoeveel geld we besparen en in eigen Vlaamse regio kunnen pompen......en geen schrik, door onze talenkennis zullen Vlamingen wel altijd gevraagd worden om in Brussel te gaan werken....natuurlijk, de Vlaamse randgemeenten die blijven van ons......
Er wordt geen Vlaams grondgebied weggegeven, niet aan Wallonie, niet aan Frankrijk.

En wanneer de SZ en het pensioenstelsel instort, wegens onbetaalbaar, dan komt Belgie aan haar eind en zal er in Brussel snel orde op zaken worden gesteld.
Oud 26 oktober 2018, 11:47   #299
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
NVA en co hebben zich hier serieus in het zak laten zetten.
yeah right. Back to reality. WIJ hebben ons in het zak laten zetten.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 11:50   #300
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er wordt geen Vlaams grondgebied weggegeven, niet aan Wallonie, niet aan Frankrijk...............
Ach, ik wil geen off-topic vuurtje stoken tussen Belgen, maar ik herhaal toch eventjes een bemerking die ik hier reeds dikwijls heb gemaakt : wat bedoelt u en meer algemeen wat bedoelen de Vlaamse nationalisten eigenlijk met “Vlaams grondgebied” ? Dat u het hier bijvoorbeeld hebt over “het niet-weggeven van Vlaams grondgebied aan Frankrijk” doet immers andermaal vragen rijzen.

Is het u dan werkelijk niet bekend dat een flink stuk van Vlaanderen sowieso in Frankrijk ligt ? Telt dat stuk Vlaanderen in uw aller visie niet mee als “Vlaams grondgebied”?

Ergo, zijn mijn Frans-Vlaamse landgenoten geen “Vlamingen” volgens u ? Zijn bijvoorbeeld uw Limburgers, Brabanders, etc. wel “Vlamingen” wijl de Franse Vlamingen dat niet zijn ?

https://fr.wikipedia.org/wiki/Flandre_fran%C3%A7aise
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be