Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2019, 11:39   #281
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kwa overwinning: geen idee.

Als blank amerika maximaal naar buiten komt kan Trump nogmaals winnen ja.

Als blank amerika verdeeld stemt (vrouwen democratisch, mannen GOP, minorities DEM) zoals bij de vorige congresverkiezingen is hij het presidentschap kwijt.
Reken maar, die muur is een zegen voor Trump. Als het erop aankomt, stemt een Amerikaan nog veel etnischer dan een Europeaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 11:40   #282
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Obama was een half-blanke upper class Harvard boy.

Die heeft het ook klaargespeeld.

Fox news heeft ook gepeild over zijn laatste commentaren richting de squad: 2/3 van de kijkers vond dat er los over.

Als ge de fox kijker al niet meer mee hebt....

En Cummings aanvallen was dom, heel dom. Die man is een monument van de burgerrechtenbeweging en kan op zeer veel steun rekenen bij de bevolking. Ook bij niet-democraten.

Maar alweer: door zijn base te plezieren en onder controle te houden, houdt hij een stuk GOP senatoren onder controle, en zullen die braafjes tegen een veroordeling stemmen indien het zover komt na impeachment in het huis.
Daar heb je ook wel gelijk.

Het combo John McCain en Sarah Palin was echter nauwelijks tegenstand, dat heeft Obama uitermate makkelijk gewonnen.

Blanken hebben Obama en Trump binnengehaald al worden ze inderdaad minder belangrijk, het aandeel blanken wordt ieder jaar kleiner en de kleurlingen (vooral zwarten dan) gaan de uitslag beginnen bepalen. Daarom denk ik dat het Kamala Harris gaat worden al mag ze niet teveel haar zwart-zijn uitspelen, dat zou dan weer tegen haar kunnen werken. Obama hoorde je daar niet over, die stond daar boven.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 29 juli 2019 om 11:41.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 12:21   #283
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Harris heeft haar zwart zijn al uitgespeeld. Dit is ergens eens schandaal, het kost haar dan ook de overwinning. Stel je voor dat een blanke president over zijn huidskleur begint. Mijn vermoeden is dat mensen evenals ik dergelijke uitspraken zum kotsen vinden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 juli 2019 om 12:23.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 12:27   #284
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Cummings is het voorbeeld van een corrupte neger die op een schandalige wijze de racisme kaart gebruikt om omzich te verrijken over zijn eigen mensen. Zwarten kunnen misschien wel dom zijn; maar ze zijn allesbehalve gek en bovenal zijn sluwer dan de gemiddelde blanke. Behalve Trump; dat is de sluwste @@p op de rots.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 juli 2019 om 12:28.
Oud 29 juli 2019, 12:38   #285
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Ergens heb ik het wel te doen met kleurlingen en blanken in Amerika. Nml. zo verstikkend politiek correct.

Warren beweert geen blanke maar een Indiaan te zijn: getuige dat ze een beurs heeft gehad waar alleen Indianen recht op hebben.

Mad Peter is weer geen echte blanke met alle bijbehorende privileges omdat hij een flikker is en dus bij de gediscrmineerde groep behoort.?? Ook meen ik te bespeuren dat CNN suggestief naar voren brengt dat alle homo's te vertrouwen zijn??

Harris is te donker voor een blanke en te licht voor een neger edoch beweert zelf een neger te zijn??

Yang is van afkomst een Taiwan Chinees en zegt trots te zijn Amerikaan te zijn. Hij beweert niet gepest te zijn. Meer (..)

Ook Tulsi, een halve Hindoestaan, begint niet over pesten of dat ze trots is een Indiër te zijn. Zij is trots om Amerikaan te zijn.

Uitgerekend de laatste 2 zouden de meeste media aandacht moeten krijgen; lijkt mij. Dus niet! Het is door Breitbart, Fox, en RT dat er überhaupt nog nieuws van deze 2 naar buitenkomt.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 juli 2019 om 12:44.
Oud 29 juli 2019, 12:46   #286
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Conclusie: als je homo, vrouw of een vleugje Indiaans of zwart bloed in je hebt wordt je op het podium geplaatst op het podium — door CNN en MSNBC. Dit gebeurt en Tavek kijkt en klapt ernaar; zo wonderbaarlijk!

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 juli 2019 om 12:47.
Oud 29 juli 2019, 13:43   #287
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Het combo John McCain en Sarah Palin was echter nauwelijks tegenstand, dat heeft Obama uitermate makkelijk gewonnen.

Blanken hebben Obama en Trump binnengehaald al worden ze inderdaad minder belangrijk, het aandeel blanken wordt ieder jaar kleiner en de kleurlingen (vooral zwarten dan) gaan de uitslag beginnen bepalen. Daarom denk ik dat het Kamala Harris gaat worden al mag ze niet teveel haar zwart-zijn uitspelen, dat zou dan weer tegen haar kunnen werken. Obama hoorde je daar niet over, die stond daar boven.

.
Een democratische presidentskandidaat zal de Obama coalitie moeten hergroeperen. Veel zwarten zijn thuisgebleven voor Hillary en veel blanken zijn naar Trump overgelopen uitonvrede over de economie in hun rurale gebieden.

In bepaalde swing states is de economie daar inderdaad beter geworden, en het rare is dat volgens politico.com dat wel eens een zegen kan zijn voor de democraten: de blanke working class voter zal met een gevulde buik en een mooie SUV/Truck voor de deur anders stemmen dan dat hij in economische rampspoed zit.

Vergis u niet, men is in amerika de shitshow van het witte huis meer dan beu hoor. Zijn base alleen, de mensen die dat slikken en daar van smullen, is niet groot genoeg om hem president te maken. Hij heeft in 2016 chance gehad dat een hele hoop (zwarte) DEM kiezers zijn thuisgebleven & dat blanke oud-obama kiezers massaal "voor het radicale alternatief" hebben gekozen.

Er is een soort vermoeidheid opgetreden daar (volgens politico.com) voor deze constante stroom van drama. Men wilt daar echt van af. Die muur is belangrijk voor zijn base, maar dat is het dan ook.

De DEM's moeten dus een kandidaat naar voren sturen die aanspreekt bij alle groepen. Obama was dat.

Wat Trump nu doet is zijn base activeren (racisten en evangelicals) die voornamelijk in GOP staten wonen. Waardoor hij de facto de senatoren van die staat in zijn greep heeft.

Hij zal dus nooit afgezet worden. Pelosi en Schumer weten dat. De squad nog niet...ervaring zeker ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 14:11   #288
Tavek
Banneling

Standaard

Het probleem van de democraten is dat ze nog geloven in de "shining city on a hill", het amerikaanse "exceptionalisme", de wil om altijd "bij elkaar te komen en het juiste te doen".

De GOP heeft dat princiepe al lang laten varen en zijn pure machtspolitiekers geworden. Hoe smerig het ook wordt.

Pelosi heeft dat ondertussen door. Schumer ook. De jongere, onervaren garde, nog niet echt.

Te veel democraten gaan er nog van uit dat bij een impeachment of russische interventie in de verkiezingen de GOP'ers de kant van Amerika zullen trekken...quod non. Zij zullen doen wat hun het beste uitkomt. Dat begrijpen ze nog niet, en daarom zitten we in deze shit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 14:42   #289
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Uitgerekend de laatste 2 zouden de meeste media aandacht moeten krijgen; lijkt mij. Dus niet! Het is door Breitbart, Fox, en RT dat er überhaupt nog nieuws van deze 2 naar buitenkomt.
Vlak na het primaries debat was Tulsi Gabbard de meeste opgezochte kandidaat in de Google statistieken. Dus wat doet Google? Ze blokkeren het advertentie-account van haar campagne.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 14:43   #290
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Dat is een van de redenen om zonder meer, ook al is men in de grond geen racist, de hoeveelheid zulke bevolking te decimeren in een democratie. Immers, als zij teveel kweken worden ze politiek sterker. Democratie zonder ethnische zuiveringen is waanzin.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 14:58   #291
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem van de democraten is dat ze nog geloven in de "shining city on a hill", het amerikaanse "exceptionalisme", de wil om altijd "bij elkaar te komen en het juiste te doen".
Juist ...

Daarom heeft de DNC in 2016 de primaries vervalst, en kreeg Hillary Clinton de vragen op voorhand doorgespeeld, voor een debat met Bernie Sanders.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 15:20   #292
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De GOP heeft dat princiepe al lang laten varen en zijn pure machtspolitiekers geworden. Hoe smerig het ook wordt.
Het is gekend dat de voornaamste functie van een "utopisch ideaal" erin bestaat om een excuus te hebben voor pure machtspolitiek en smerige spelletjes, omdat het zogezegd voor "een goed doel" is (ook al is dat doel incoherent, onbestaande, en zelfs totaal onnozel als ge erover nadenkt).

Het is daarom dat ideologen altijd stukken gevaarlijker zijn dan "normale" smeerlappen.

ALLES is gewoon pure macht en smerige spelletjes (nl. een wedstrijd zonder regeltjes) ; ideologen doen alsof ze het doen voor een hoger doel (en sommige van die ideologen geloven dat zelf nog ook).

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juli 2019 om 15:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 15:22   #293
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is gekend dat de voornaamste functie van een "utopisch ideaal" erin bestaat om een excuus te hebben voor pure machtspolitiek en smerige spelletjes, omdat het zogezegd voor "een goed doel" is (ook al is dat doel incoherent, onbestaande, en zelfs totaal onnozel als ge erover nadenkt).

Het is daarom dat ideologen altijd stukken gevaarlijker zijn dan "normale" smeerlappen.
Gij denkt toch niet dat Stalin een ideoloog was?
Oud 29 juli 2019, 16:00   #294
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een democratische presidentskandidaat zal de Obama coalitie moeten hergroeperen. Veel zwarten zijn thuisgebleven voor Hillary en veel blanken zijn naar Trump overgelopen uitonvrede over de economie in hun rurale gebieden.

In bepaalde swing states is de economie daar inderdaad beter geworden, en het rare is dat volgens politico.com dat wel eens een zegen kan zijn voor de democraten: de blanke working class voter zal met een gevulde buik en een mooie SUV/Truck voor de deur anders stemmen dan dat hij in economische rampspoed zit.
Je zou toch denken dat net de arme sukkelaars voor de Democraten zouden stemmen, is dat niet hun programma? Ik vind het een vreemde gedachtengang.

Citaat:
Vergis u niet, men is in amerika de shitshow van het witte huis meer dan beu hoor. Zijn base alleen, de mensen die dat slikken en daar van smullen, is niet groot genoeg om hem president te maken. Hij heeft in 2016 chance gehad dat een hele hoop (zwarte) DEM kiezers zijn thuisgebleven & dat blanke oud-obama kiezers massaal "voor het radicale alternatief" hebben gekozen.

Er is een soort vermoeidheid opgetreden daar (volgens politico.com) voor deze constante stroom van drama. Men wilt daar echt van af. Die muur is belangrijk voor zijn base, maar dat is het dan ook.
OK, maar wie zorgt voor die constante stroom van drama? Enerzijds Trump die af en toe een scheven twittert maar het lijkt me toch dat de Dems en vooral de media blijven en blijven doordrammen op hetzelfde anti-Trump gedoe, je kunt geen 5 minuten TV kijken zonder dat ze Trump weer eens aanvallen of belachelijk maken. Ze lullen nu al jaren over de Russen en impeachment, het stopt niet.

Ik ben dus niet zeker of ze Trump daarvan de schuld gaan geven en het grootste gevolg zal volgens mij zijn dat er een record aantal mensen gewoon niet meer gaan stemmen. Het is een circus geworden.

Citaat:
De DEM's moeten dus een kandidaat naar voren sturen die aanspreekt bij alle groepen. Obama was dat.
Hillary was dat zeker niet, de meest gehate politieker ooit.

Achter Andrew Yang kan ik bv wel staan maar die wordt het niet, Aziaten worden gezien als blank en het moet weer een zwarte worden, liefst een vrouw.

Kijk eens naar de foto's van de Dems, een paar beweren zwart te zijn maar uiteindelijk zit daar opnieuw geen enkel echte zwarte tussen. Halve import zoals Obama, ja, dat wel, maar niemand die de groep kan representeren. Zelfs bij de Dems, ongelofelijk.

Citaat:
Wat Trump nu doet is zijn base activeren (racisten en evangelicals) die voornamelijk in GOP staten wonen. Waardoor hij de facto de senatoren van die staat in zijn greep heeft.

Hij zal dus nooit afgezet worden. Pelosi en Schumer weten dat. De squad nog niet...ervaring zeker ?
Ze zijn nog erg groen achter de oren, wat AOC soms durft uitkramen is belachelijk. Ze zal het wel leren met de jaren, die andere zie ik niet ver geraken. Misschien Ayanna Pressley maar daar hoor je quasi niets van al is zij de persoon die de zwarten echt kan mobiliseren.

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg dems.jpg‎ (689,4 KB, 389x gelezen)
Oud 29 juli 2019, 16:11   #295
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vergis me, Cory Booker schijnt een zwarte te zijn. Een arme sukkelaar met ouders die managers waren bij IBM maar die zou nog door de beugel kunnen, z'n standpunten ken ik niet.

Oud 29 juli 2019, 17:16   #296
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Ik lees: Zwarten mobiliseren. Gvd het lijkt Zuid Afrika, Rhodesie of Guyana wel.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 juli 2019 om 17:28.
Oud 29 juli 2019, 17:19   #297
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Juist ...

Daarom heeft de DNC in 2016 de primaries vervalst, en kreeg Hillary Clinton de vragen op voorhand doorgespeeld, voor een debat met Bernie Sanders.
Met andere worden: de Dems bewijzen weer aan machtspolitiek te doen. Dit door de kandidaat die het meeste potentieel heeft, door de meeste stemmen te halen, te chloorwassen van media en internet.

Wie nu nog denkt dat de Dems meer dan 1% kans maken op een overwinning — is rijp voor een attractie in het dierenpark.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 juli 2019 om 17:27.
Oud 29 juli 2019, 17:33   #298
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 juli 2019 om 17:33.
Oud 29 juli 2019, 17:49   #299
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zou toch denken dat net de arme sukkelaars voor de Democraten zouden stemmen, is dat niet hun programma? Ik vind het een vreemde gedachtengang.

OK, maar wie zorgt voor die constante stroom van drama? Enerzijds Trump die af en toe een scheven twittert maar het lijkt me toch dat de Dems en vooral de media blijven en blijven doordrammen op hetzelfde anti-Trump gedoe, je kunt geen 5 minuten TV kijken zonder dat ze Trump weer eens aanvallen of belachelijk maken. Ze lullen nu al jaren over de Russen en impeachment, het stopt niet.

Ik ben dus niet zeker of ze Trump daarvan de schuld gaan geven en het grootste gevolg zal volgens mij zijn dat er een record aantal mensen gewoon niet meer gaan stemmen. Het is een circus geworden.

Hillary was dat zeker niet, de meest gehate politieker ooit.

Achter Andrew Yang kan ik bv wel staan maar die wordt het niet, Aziaten worden gezien als blank en het moet weer een zwarte worden, liefst een vrouw.

Kijk eens naar de foto's van de Dems, een paar beweren zwart te zijn maar uiteindelijk zit daar opnieuw geen enkel echte zwarte tussen. Halve import zoals Obama, ja, dat wel, maar niemand die de groep kan representeren. Zelfs bij de Dems, ongelofelijk.

Ze zijn nog erg groen achter de oren, wat AOC soms durft uitkramen is belachelijk. Ze zal het wel leren met de jaren, die andere zie ik niet ver geraken. Misschien Ayanna Pressley maar daar hoor je quasi niets van al is zij de persoon die de zwarten echt kan mobiliseren.

Wat is uiteindelijk de zin om te blijven focussen op fenomenen die enkel in de marge enig belang hebben ?

Komaan zeg... Pocahontas met haar belachelijk indianen verhaal, een truttemie met een hoofddoek, of AOC, de kampioene van de illegalen, of een geriatrische patiënt als Bernie Sanders, is er echt iemand die hoopt dat ze met dergelijke randfiguren een Trump van een herverkiezing gaan kunnen weghouden ?
Trump zal ondanks het feit dat de apparatsjiks binnen de GOP hem haten met de 2 vingers in de neus zijn tweede termijn halen tenzij de Dem's stoppen met continu in zijn valstrikken te lopen.
Trump geeft er een lap op via Twitter
De Squad reageert gelijk door een wesp gestoken
Het gedroomde Pavlov scenario voor elke politicus die zijn tegenstanders graag manipuleert.

Als de Democraten zich niet snel rond 1 figuur gaan scharen die het over sociale zekerheid heeft, kunnen ze hun campagne nu al vergeten. Zever over arme immigranten interesseert slechts een minderheid van de bevolking. Daar win je in geen honderd jaar een verkiezing mee.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 17:53   #300
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat is uiteindelijk de zin om te blijven focussen op fenomenen die enkel in de marge enig belang hebben ?

Komaan zeg... Pocahontas met haar belachelijk indianen verhaal, een truttemie met een hoofddoek, of AOC, de kampioene van de illegalen, of een geriatrische patiënt als Bernie Sanders, is er echt iemand die hoopt dat ze met dergelijke randfiguren een Trump van een herverkiezing gaan kunnen weghouden ?
Trump zal ondanks het feit dat de apparatsjiks binnen de GOP hem haten met de 2 vingers in de neus zijn tweede termijn halen tenzij de Dem's stoppen met continu in zijn valstrikken te lopen.
Trump geeft er een lap op via Twitter
De Squad reageert gelijk door een wesp gestoken
Het gedroomde Pavlov scenario voor elke politicus die zijn tegenstanders graag manipuleert.

Als de Democraten zich niet snel rond 1 figuur gaan scharen die het over sociale zekerheid heeft, kunnen ze hun campagne nu al vergeten. Zever over arme immigranten interesseert slechts een minderheid van de bevolking. Daar win je in geen honderd jaar een verkiezing mee.
Ik zie op dit moment weinig overtuigende kandidaten bij de Dems die een serieuze kans kunnen maken. Zelfs ervaren rotten als Biden werden vroeger al geridiculiseerd. Over hem werd gezegd dat je nooit wist wat er uit zijn mond zou komen, hemzelf inbegrepen.

Eens zien wat de primaries zullen brengen. Soms kan een volslagen backbencher ineens naar voren treden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be