![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de jaren 60-70 waren mensen nog veel dommer dan dat ze vandaag zijn maar ze waren wellicht meer verdraagzaam. De migranten die in de jaren 60-70 naar hier kwamen die kwamen ook echt om te werken, nu komt de meerderheid hier profiteren en hun cultuur en geloof opdringen. Vroeger kwamen er enkelingen, nu komen ze in grote meutes. In de jaren 60-70 waren er nog grote budgetten voor van alles en nog wat, nu lopen de tekorten op in de miljarden en toch blijft men tegen beter weten in geld spenderen aan vluchtelingen en hier reeds gevestigde profiteurs die nooit geen klop hebben bijgedragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]()
![]() |
#284 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Moslims zijn meer begripvol voor moslims terroristen - Extreem rechts voor moskee schieters - Groen en links voor de Pim Fortuyn moordenaar - CCC in de jaren had ook een linkse aanhang Uw reactie op zich is dus ook zeer selectief verontwaardigd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het loon van arbeiders destijds was voor een gemiddelde migrant een gigantisch kapitaal. En toen begon de gezinshereniging of vorming en nam gedurende jaren hun aantal explosief toe. Hier vormden ze nog grote gezinnen, tien kinderen waren niet ongewoon. Het probleem zit bij het beleid en hun visie op migranten als passieve slachtoffers, waarbij samenlevingsproblemen gewoon werden ontkend. Nee, niet iedereen is een profiteur. Een minderheid onder migranten integreert wel, doet het goed en trekt ook daarom vaak zelf weg uit die wijken waar sociale controle iedereen onder de duim houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit evenveel in met de slachtoffers van deze aanslag, dan de doorsnee moslim met de slachtoffers van bijvoorbeeld 22 maart.
![]() |
#290 |
Banneling
|
![]() Filmpje al gezien? ff doen.
Laatst gewijzigd door Anna List : 17 maart 2019 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben islamofoob, moskee 50 doden vele gewonden. Wat meer kan mijn dag goed maken?
Oh ja, 2 debielen die strandraketten vanuit Gaza naar Israël afvuren.
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo zijn er hier ook een paar ![]() Ik moest al niet ver gaan zoeken: zie bovenstaande post #291 Laatst gewijzigd door eno2 : 17 maart 2019 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel ten zeerste dat de migratiestromen iets te maken hebben met multicul of een andere ideologie. Alles is gewoon een gevolg van de veranderingen die de wereld ondergaat : overbevolking, armoede, oorlogen, verbeterde informatie en transportmogelijkheden. De mens is van nature egoïstisch en tracht zijn leven zo aangenaam mogelijk te maken. Als migranten niet terugschrikken voor metershoge hekken of gammele rubberbootjes moet je niet denken dat beschaafde wetten hun zullen tegenhouden. Met beschaafd bedoel ik dan dat ze in het slechtste geval door de overheid zonder buitensporig geweld het land worden uitgezet. De beste oplossing voor dat alles is zeker geen verrechtsing omdat die alleen leidt tot meer spanningen en botsingen. Als je iemand wilt veranderen moet je er niet met de botte bijl op inhakken. Zorg ervoor dat de mensen het in hun geboorteland beter krijgen, propageer geboortebeperkingen (uiteindelijk de enige realistische oplossing voor de klimaatproblematiek) en streef naar een goede relatie met de immigranten die hier wonen en hier zullen blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat niemand daar eerder opgekomen is...hh. politici; werk aan de winkel!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#296 |
Europees Commissaris
|
![]() 240 vermoorde christenen in een kerk in Nigeria vorig jaar hebben hier volgens mij nog geen tiende van de reacties tot hiertoe in dit topic opgeleverd.
Wereldwijd was het amper een klein artikeltje waard de dag van het gebeuren. Shame on you all, linkse negationisten en rechtse handenwrijvers! Eis dat links de politieke correctheid laat vallen en benoem de problemen die er zijn, en maai zodoende rechts het gras voor de voeten weg. En kan de umma eindelijk eens toegeven dat het niet moeilijk is voor een moslim om te vallen voor het extremisme als hij de levenswandel van de eerste moslim(s) een beetje letterlijk neemt? De enige uitkomst van de huidige patstelling is op korte of lange termijn nog veel meer slachtoffers, nog meer onvrijheid en nog meer frustraties.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De slimste mensen zijn ergens tussen 1920 en 1930 geboren denk ik. De generatie van 1970 zit op een kantelmoment en heeft de wereld zonder homecomputer en calculator gekend, na 1985 gaat het hard. Ik las vandaag in de Volkskrant dat er een nieuwe term bij is gekomen nml. Ghosting. Mensen die van de ene op de andere dag niet meer op de werkvloer komen en niet meer reageren op berichten. Ik zie dat dergelijk gedrag de afgelopen 3 jaar steeds meer de norm wordt in Europa. Terug naar het dikgedrukte: Inderdaad: wat je wil weten, weet je - en wie je wilt kennen - ken je. De rest 'click je gewoon weg, dat kunnen mensen, werkgevers, werknemers, gedachtes zijn, enzovoort - vice versa. De kunst is hoe ermee om te gaan - dat laatste zie ik niet positieve richting ontwikkelen.. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 maart 2019 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ergo, vergeet patstelling tussen religies, babaren en niet barbaren (meer..). Ik verzeker U dat mocht er een pandemie uitbreken waarbij 80% van de mensen omkomt - men andere dingen aan hun hoofd heeft of gewoon andere dingen om handen heeft. Zoals o.a. cowboytje en Indiaantje te spelen in kerken, moskeeën en synagogen. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 maart 2019 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe zie jij dat dan ? Citaat:
Citaat:
Na 50 jaar aanwezigheid – meer specifiek die van een bepaalde bevolkingsgroep – zou men kunnen veronderstellen, dat de relatie tussen hen en de autochtone bevolking ondertussen toch al picobello zou moeten zijn ?
![]() |
![]() |
#300 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |