Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2019, 16:49   #281
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb niets tegen homohuwelijk noch tegen homo-adoptie; waar ik wel iets tegen heb is interraciale adoptie omdat ik uit ondervinding weet -ik was zelf zo'n interraciaal geadopteerd kindje - dat er later grote(re) kans is dat deze kindjes ongelukkig zullen zijn. Zij kampen niet enkel met de vraag wie hun biologische ouders waren/zijn en/of waarom zij afgestaan werden maar ook moeten zij veelal opboksen tegen identity crisis ten gevolge van racisme dat zij hoe dan ooK zullen ervaren. Niet ieder individu is daar tegen opgewassen helaas; mij heeft het bvb genekt waardoor ik een social outcast werd en nu in m'n cocon gedoemd ben van een uitkering te leven. Ik wens het niemand toe
Gezien het hier persoonlijk wordt hoef je helemaal niet te antwoorden.

Heb jij dat racisme ook ervaren bij jouw adoptie-ouders ? Ik vermoeddat er ook kandidaat adoptie-ouders zijn die per se een kindje met andere huidskleur wensen omdat ze willen bewijzen hoe anti-racistisch zijn. Ik vermoed ook dat er dergelijke adoptie-ouders zijn die een adoptie-kindje willen "redden" van wat in hun ogen barbaarse culturen zijn. Dat laatste zijn in mijn ogen racistische motieven.

Kinderen worden spijtig genoeg grotendeels als middel gebruikt. Ik ben zelf geen ervaringsdeskundige.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 16:59   #282
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Gezien het hier persoonlijk wordt hoef je helemaal niet te antwoorden.

Heb jij dat racisme ook ervaren bij jouw adoptie-ouders ? Ik vermoeddat er ook kandidaat adoptie-ouders zijn die per se een kindje met andere huidskleur wensen omdat ze willen bewijzen hoe anti-racistisch zijn. Ik vermoed ook dat er dergelijke adoptie-ouders zijn die een adoptie-kindje willen "redden" van wat in hun ogen barbaarse culturen zijn. Dat laatste zijn in mijn ogen racistische motieven.

Kinderen worden spijtig genoeg grotendeels als middel gebruikt. Ik ben zelf geen ervaringsdeskundige.
Dat niet nee maar ik herinner me dat m'n moeder vertelde dat ze bewust geen zwart kindje had willen adopteren omdat dat volgens haar gediscrimineerd zou worden. Ze wou ook geen blank Vlaams kindje omdat dat -dixit het adoptiebureau 'veelal incestgevallen betrof'
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 17:04   #283
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Het zit er bovenarms op tussen Rutten en Van Grieken
Lijkt me niet meer dan een storm in een glas water en natuurlijk een excuus voor N-VA om te beweren dat ze geprobeerd hebben maar kijk eens hoe achterlijk ze zijn...

Als je even kijkt naar wie er destijds voor en tegen invoering van het Homohuwelijk en -adoptie gestemd hebben zijn er nochthans bij zowat alle partijen uitgezonderd groen! en sp-a! nogal wat tegenstanders geweest.

Wat homo huwelijk betreft dat laat mij en de gemiddelde mens denk ik volledig koud. De staat heeft zich daar niet mee te bemoeien.

Homo-adoptie daarentegenover denk ik echt dat de dame in kwestie helemaal niet alleen staat met dit abnormaal te vinden. I.e. ik denk dat er bij alle partijen wel een grote groep mensen zit die hier toch zijn bedenkingen bij heeft. Persoonlijk lijkt mij indien er keuze is tussen een geschikt hetero- en homokoppel dat hetero koppels in het belang van het kind sowieso voorrang moeten krijgen. I.e. ik ben niet tegen homo adoptie per definitie, maar enkel en alleen als er geen geschikt hetero koppel te vinden valt.

Daarenboven zijn er ook een hoop landen die weigeren om kinderen voor adoptie vrij te geven als homo adoptie mogelijk is dacht ik. Dus die kinderen vallen dan uit de boot om opgevangen te worden in een rijk land als het onze... Je mag dat achterlijk vinden van die landen, maar dat neemt niet weg dat die kinderen die anders misschien hier door een liefdevol hetero koppel werden geadopteerd daar nu geen kans meer op maken.

I.e. vanuit de belangen van het kind redenerend zijn er echt wel heel wat vragen te stellen bij homo-adoptie en daar doet het niet eens terzake ofdat dat homokoppel goede lieve ouders zouden zijn of niet....
Oud 5 juni 2019, 17:08   #284
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat niet nee maar ik herinner me dat m'n moeder vertelde dat ze bewust geen zwart kindje had willen adopteren omdat dat volgens haar gediscrimineerd zou worden. Ze wou ook geen blank Vlaams kindje omdat dat -dixit het adoptiebureau 'veelal incestgevallen betrof'
De meeste moslim-kinderen zijn ook incestgevallen. De volle neef-nicht huwelijken zijn er de regel.
Oud 5 juni 2019, 17:21   #285
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik hoor hier precies een echo van Janvandenberhge...
Zijn redenering is natuurlijk onzinnig. Maar vanwaar komt die labiele reactie van zelfverklaarde progressieve toch vandaan.

Wat boeit het dat een of andere VB-troela deze mening heeft?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 17:36   #286
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Duvel van t schap ... over blasfemie gesproken!
Op het ketterse af...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 17:42   #287
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Sneppe mag kakelen wat ze wilt, we don't give a fuck. Mensen die denken dat ze individuen met hun moreel vingertje de "juiste weg" kunnen aanduiden, die lachen we gewoon weg uit. Ze hebben nog altijd de optie "geweld" om hun moraal op te leggen. Make our day.
Fout. Het gaat helemaal niet over "opleggen". Wel echter over een visie uiten die bepaalde mensen (waaronder u?) schijnbaar niet willen horen. De grote zelfverklaarde democraten willen blijkbaar bepaalde stemmen het zwijgen opleggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 17:50   #288
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Correct, maar niet schrikken als anderen dan niet meer met jou willen samenwerken.
Dan zegt dat toch meer over die anderen die schijnbaar niet kunnen omgaan met andersdenkenden, nietwaar?!
Oud 5 juni 2019, 17:55   #289
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hoe zit het met de christelijke mening over homo huwelijk en adoptie? CD'nV mag anders ook wel eens een mening geven.
Om enige christelijke toets te vinden bij de CD&V, zal je toch een zware, heel zware microscoop moeten inkopen!
Oud 5 juni 2019, 18:06   #290
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Lijkt me niet meer dan een storm in een glas water en natuurlijk een excuus voor N-VA om te beweren dat ze geprobeerd hebben maar kijk eens hoe achterlijk ze zijn...

Als je even kijkt naar wie er destijds voor en tegen invoering van het Homohuwelijk en -adoptie gestemd hebben zijn er nochthans bij zowat alle partijen uitgezonderd groen! en sp-a! nogal wat tegenstanders geweest.

Wat homo huwelijk betreft dat laat mij en de gemiddelde mens denk ik volledig koud. De staat heeft zich daar niet mee te bemoeien.

Homo-adoptie daarentegenover denk ik echt dat de dame in kwestie helemaal niet alleen staat met dit abnormaal te vinden. I.e. ik denk dat er bij alle partijen wel een grote groep mensen zit die hier toch zijn bedenkingen bij heeft. Persoonlijk lijkt mij indien er keuze is tussen een geschikt hetero- en homokoppel dat hetero koppels in het belang van het kind sowieso voorrang moeten krijgen. I.e. ik ben niet tegen homo adoptie per definitie, maar enkel en alleen als er geen geschikt hetero koppel te vinden valt.

Daarenboven zijn er ook een hoop landen die weigeren om kinderen voor adoptie vrij te geven als homo adoptie mogelijk is dacht ik. Dus die kinderen vallen dan uit de boot om opgevangen te worden in een rijk land als het onze... Je mag dat achterlijk vinden van die landen, maar dat neemt niet weg dat die kinderen die anders misschien hier door een liefdevol hetero koppel werden geadopteerd daar nu geen kans meer op maken.

I.e. vanuit de belangen van het kind redenerend zijn er echt wel heel wat vragen te stellen bij homo-adoptie en daar doet het niet eens terzake ofdat dat homokoppel goede lieve ouders zouden zijn of niet....

Er zijn er inderdaad meer die daar zo over denken !
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 18:08   #291
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zijn redenering is natuurlijk onzinnig. Maar vanwaar komt die labiele reactie van zelfverklaarde progressieve toch vandaan.

Wat boeit het dat een of andere VB-troela deze mening heeft?
Uiteraard. Die troela speelt momenteel de rol van handgranaat die in de Blok voorzitter zijn voortuin ontploft. Net op zijn glorie moment waar hij zo naar zat te hengelen (hij mag op audiëntie komen bij BDW, en doet zijn best om aanvaardbaar over te komen) komt zij illustreren dat het Blok intern een partij is met retardatair ideeëngoed en domme mandatarissen.

Dat mens moest een premie krijgen voor haar uitspraken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 18:13   #292
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fout. Het gaat helemaal niet over "opleggen". Wel echter over een visie uiten die bepaalde mensen (waaronder u?) schijnbaar niet willen horen. De grote zelfverklaarde democraten willen blijkbaar bepaalde stemmen het zwijgen opleggen.
Ik vind dat mijnheer of mevrouw Sneppe een nationaal podium moet krijgen in prime time om haar standpunt als verkozene van het Blok aan iedereen te mogen uitleggen. Net zoals ze dankzij de bereidwillige medewerking van Radio 1 deze morgen mocht doen.

Toch jammer dat voorzitter Tom haar ondertussen spreekverbod oplegde en haar communicatie 'knullig' noemde.

De grote zelfverklaarde democraat Tom Van Grieken wil blijkbaar bepaalde stemmen het zwijgen opleggen.
Oud 5 juni 2019, 18:14   #293
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Die troela speelt momenteel de rol van handgranaat die in de Blok voorzitter zijn voortuin ontploft. Net op zijn glorie moment waar hij zo naar zat te hengelen (hij mag op audiëntie komen bij BDW, en doet zijn best om aanvaardbaar over te komen) komt zij illustreren dat het Blok intern een partij is met retardatair ideeëngoed en domme mandatarissen.

Dat mens moest een premie krijgen voor haar uitspraken.
Ik denk het ook. In de Jambers uitzending hoorde ik BDW over Van Grieken zeggen ‘hij is nu de baas’.
Maar hij gaat tegen de bec de gaz van zijn ‘echte’ achterban lopen. En die is nog altijd dezelfde als twintig jaar geleden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 18:17   #294
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zegt dat toch meer over die anderen die schijnbaar niet kunnen omgaan met andersdenkenden, nietwaar?!
Dat zegt inderdaad veel over het Blok, als een verkozen mandataris zo duidelijk haar negatieve visie over holebi rechten in prime time komt verdedigen. Ze kan duidelijk niet met andersdenkenden om.

Vraag blijft natuurlijk of mijnheer/mevrouw Dominiek model kan staan voor de typische Blokker, of dat marketingboy Van Grieken met zijn blauwe kostuum dat doet ?
Oud 5 juni 2019, 18:20   #295
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik zeg, ze mag kakelen zoveel ze wil. Dat is niet iemand het zwijgen opleggen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 18:21   #296
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De meeste moslim-kinderen zijn ook incestgevallen. De volle neef-nicht huwelijken zijn er de regel.
Here we go
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 18:22   #297
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Persoonlijk lijkt mij indien er keuze is tussen een geschikt hetero- en homokoppel dat hetero koppels in het belang van het kind sowieso voorrang moeten krijgen.
Je hebt een verkeerd beeld van adoptie. De adoptie-ouders maken de keuze, niet de weeshuizen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 18:36   #298
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is de politicus die er zelf mee uitpakt op zijn facebook met de foto's van zijn echtgenoot, adoptiekind en pleegkinderen. Hij stelt zijn gezin als model.

Jouw vraag naar toestemming is terecht. Voor de pleegkinderen is impliciete instemming van de biologische ouders nodig.
Je draait nogal bang rond de vraag wat je met die foto wilde zeggen stel ik geamuseerd vast.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 18:38   #299
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit heeft bitter weinig te maken met het beste te wensen voor het kind, maar met de conservatieve houding tov het gezin en hun maatschappijvisie.
En in een democratie is er, vanzelfsprekend, ruimte voor deze houding.
Oud 5 juni 2019, 18:40   #300
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt inderdaad veel over het Blok, als een verkozen mandataris zo duidelijk haar negatieve visie over holebi rechten in prime time komt verdedigen. Ze kan duidelijk niet met andersdenkenden om.

Vraag blijft natuurlijk of mijnheer/mevrouw Dominiek model kan staan voor de typische Blokker, of dat marketingboy Van Grieken met zijn blauwe kostuum dat doet ?
De kern van de zaak is dat die mevrouw haar mening in alle vrijheid hoort te kunnen zeggen. Vooral in een partij die vele decennia lang de waarde van het traditioneel gezin heeft verdedigd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be