![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb nog niet het genoegen gehad om in mijn eigenste Tulsa het gamma van La Vache Qui Rit in de rekken te zien. Echter het gamma van Danone (hier onder de merknaam Dannon) is hier wel voorradig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ook voor wat vleesproducten en charcuterie betreft, of brood en gebak, of koffie, suiker, confiserie, al dan niet alcoholhoudende dranken, etc...etc….zijn Franse groepen of bedrijven prominent aanwezig op de wereldmarkten. En dan hebben we het niet eens over de branches der luxe producten, kleding, parfumerie, wijnen, auto’s, toptechnologie, wapensystemen, etc...etc….. Kortom, degenen die hier op dit forum al hun onwetendheid en haat voor alles wat Frans is geëtaleerd hebben door ondermeer te beweren dat Frankrijk zowat een economische woestijn is, hebben vanzelfsprekend volkomen ongelijk…….. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hier zie, onnozele messias, uw landingsbaan van glas ! ![]() Maar nog beter: stel dat Trump herkozen is, en op 't einde van zijn tweede mandaat verklaart: "if you don't vote for my daughter, I'll blow up this planet !" ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2019 om 04:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Nogmaals: als je je zou verdiepen in het Amerikaanse systeem, dan zou je weten dat een president geen keuze heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als het over koeien en kazen hebben belangrijker is dan een repliek te pogen formuleren rond de gegeven argumentaties ivm de oorlog tegen Iran, die argumentatie verkeerdelijk enkel quasie reducerend tot noodzakelijjerwijze dienen te komen van "Trump adepten", dan kan er volgende anekdote ook nog wel bij...
Vorige week sprak ik een Belg die een paar jaren in Niger gewoond had en aldaar gedegouteerd is geworden door het onderdrukkend imperialisme van de zelf verklaarde 'grote natie' Frankrijk aldaar tot op de dag van vandaag. Maar thuis lacht de koe. Meer moet dat niet zijn voor wat? "Obama lovers"? Rijkdom gebaseerd op andermans leed. We spreken we niet eens over. Ze mogen zelfs blij zijn dat Frankrijk hen nog wat komt 'ontwikkelen', want wat zijn we toch goed en nobel. Ga toch weg. Niet meer dan correct dat Trump dat Europa een koekje van eigen deeg geeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
|
![]() Citaat:
Maar vertelt u het anders waarom wat Trump wil geen rol speelt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de hoofdlijnen (geopolitiek gezien) worden elders bepaald. Daar gaan lobbygroepen, de wapenindustrie over. Trump kan dus zaken vertragen, maar de oorlog met Iran gaat er komen. Is het morgen niet, dan wel over een paar jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige wat het havik-beleid kan stoppen, is een burgeropstand. Maja, teveel boomers met hun 'murica !!'..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt, die grote kemel die Leopold daar begaan heeft door ginder volk over te laten en niet helemaal de grote schoonmaak te houden, zoals de Amerikanen gedaan hebben op veel grondiger wijze met de indianen - de enige manier om met een schone lei kunnen aan grote natie-opbouw te doen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens helemaal geen Trump adept. Uw politiek heelal lijkt me wat te zwart wit anders had u die conclusie niet getrokken uit het geschrevene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
Met de eigen bevolking zal de VS niet veel rekening houden, tenzij in een vrij verre toekomst. De VS kunnen slechts gestopt worden op kortere termijn indien de zogenaamde 'bondgenoten' (in feite vazalstaten die volgeplant zitten in essentiële posities met VS assets) niet meer mee willen. Hier ligt dus een grote verantwoordelijkheid ook bij Europa. Maar zolang Europa denkt dat het met presidenten zoals Obama, Clinton of Biden beter zal zijn zal de VS niet van koers veranderen. En landen zoals Frankrijk of GB doen maar al te graag mee met imperialistische oorlogspelletjes in verre landen, onder Trump enkel iets minder...tot nu toe. Trump liet weten dat indien hij Iran zal aanvallen het zal lijken op “obliteration like you’ve never seen before”. Dat soort van taal kan enkel de VS zich veroorloven. De reactie op dit soort van griezelige extremisten taal in de Europese media en politiek is zoals steeds bijzonder zwak. Dit soort Europa doet me denken aan het Europa dat er ook niet veel graten in zag toen de Nazi's Polen binnen vielen en we weten hoe dat uiteindelijk ontaard is. De Nazi's zijn met hun übermensch filosofie uiteindelijk tegen een muur gelopen. Hetzelfde wacht de VS. En het zal dan pas zijn dat Europa wakker wordt. Niet eerder. Dat zie je aan de reactie van iemand als Gwylan (of Macron) die niet verder geraakt dan een post WO2 slavenmentaliteit ten aanzien van de VS, en dat zijnde van Frankrijk...het land van De Gaulle. En dat is een zeer veel voorkomende mentaliteit, ook onder de Europese elite die zich comfortabel denkt te kunnen blijven nestelen onder de vleugels van het imperium...zolang het maar wat respect krijgt af en toe. Iets wat Trump niet echt geeft. En dáárom is men op zijn teen getrapt. Niet omwille van al dat nodeloos bloedvergieten door de VS oorlogsverslaving. Kan het hypocrieter? Laatst gewijzigd door Bach : 24 juni 2019 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ergo : als u commentaar wil geven op wat ik hier in mijn bijdragen daadwerkelijk schrijf, tracht dat dan eerst te lezen in plaats van uw zenuwachtigheid te stoelen op wat één of andere forumdeelnemer beweert dat ik schrijf. Als u overigens bij gebrek aan nuttige argumenten uw haat voor Frankrijk wil luchten middels het vermeend terloops op tafel gooien van een zelf verzonnen “anekdote” zoals in uw post 285, tracht dan zo mogelijk te vermijden dat uw leugentje een wijd open invitatie vormt om u met onweerlegbare argumenten finaal om de oren te slaan. En tenslotte : uw conclusie in uw post 295 dat ik of de president van Frankrijk “niet verder geraak dan een post WO2 slavenmentaliteit ten aanzien van de VS” is dermate van de pot gerukt dat ik mij andermaal afvraag of u de moeite gedaan hebt om al was het maar heel eventjes mijn bijdragen te lezen…. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oei, nu ik er aan denk.....is de enige zeldzame frisdrank die ik gebruik van Amerikaanse origine. Dat maakt van mij ongetwijfeld een slaafse volgelinge van Trump..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |