Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2019, 02:05   #281
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Vermits u de discussie over een andere boeg wil gooien : La Vache Qui Rit is een merk van de Groupe Bel, en dat is inderdaad een goed voorbeeld van een oorspronkelijk Frans familiebedrijf dat inmiddels is uitgegroeid tot een Franse multinational, overigens nog steeds via Unibel in ruime mate gecontroleerd door de familie Bel / Fiévet. In de USA is de Groupe Bel aanwezig als Bel Brands USA (Chicago, Illinois). Daar wordt het productengamma La Vache Qui Rit op de markt gebracht als The Laughing Cow, naast uiteraard de andere productengamma’s van de groep, zoals Babybel, Boursin, Merkts, etc.…

In onder andere België vindt u ook nog andere merken van de groep, zoals bijvoorbeeld Maredsous, Apéricube, Leerdammer, etc...en via een meerderheidsparticipatie in de Groupe MOM ook Materne, Pom’Potes, Mont Blanc, Gloria, etc.

Nog maar eens een bewijsje dat u derhalve, ook in de US en in België, Franser eet dan u denkt, zij het niet de Vlaams-nationalisten, natuurlijk : voor hen zijn Franse producten onverteerbaar, en zij eten derhalve uitsluitend raszuivere Vlaamse producten.

Hoe dan ook, dank om op dit forum en ongetwijfeld evenzeer in Tulsa Oklahoma onze Franse producten en bedrijven te promoten : zij verdienen dat ten volle.

En dus niet getreurd als Trump zijn bedreiging uitvoert en zware importtaksen legt op Franse wijnen en kazen : onze multinationals zoals onder andere Groupe Bel zijn al lang in de US aanwezig en produceren er hun producten, zodat welkdanige importtaksen niet enkel geen invloed zullen hebben op de prijs van uw portie The Laughing Cow of Boursin, maar evenmin op de omzet- en winstcijfers van de Groupe Bel, noch op de tewerkstelling in de US of in Frankrijk, overigens.

Nu, de Trump-adepten zullen dan ongetwijfeld in extase zijn om de vermeend pientere politiek van hun president, zij het in de realiteit met een dode mus, maar we houden dat stil, natuurlijk……

Ik heb nog niet het genoegen gehad om in mijn eigenste Tulsa het gamma van La Vache Qui Rit in de rekken te zien. Echter het gamma van Danone (hier onder de merknaam Dannon) is hier wel voorradig.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 03:41   #282
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht

Ik heb nog niet het genoegen gehad om in mijn eigenste Tulsa het gamma van La Vache Qui Rit in de rekken te zien. Echter het gamma van Danone (hier onder de merknaam Dannon) is hier wel voorradig.
Inderdaad, naast de Groupe Bel en diverse anderen zijn er in de internationale voedingsbranche nog wel meer Franse multinationals actief. De groupe Danone bijvoorbeeld met productengamma’s als onder andere Alpro, Activia, Actimel, Badoit, Blédina, Danone, Evian, Milupa, Nutricia, Taillefine, Oikos, Volvic, etc.… en de groupe Lactalis met heel wat productengamma’s waaronder Bridélight, Galbani, Rondelé, Salakis, Président, Bridélice, Lactel, La Laitière, Sveltesse, Viennois, Nestlé Yaourt ?* la Grecque, Chambourcy, etc.… en dat is slechts voor wat in hoofdzaak zuivelproducten betreft.

Maar ook voor wat vleesproducten en charcuterie betreft, of brood en gebak, of koffie, suiker, confiserie, al dan niet alcoholhoudende dranken, etc...etc….zijn Franse groepen of bedrijven prominent aanwezig op de wereldmarkten.

En dan hebben we het niet eens over de branches der luxe producten, kleding, parfumerie, wijnen, auto’s, toptechnologie, wapensystemen, etc...etc…..

Kortom, degenen die hier op dit forum al hun onwetendheid en haat voor alles wat Frans is geëtaleerd hebben door ondermeer te beweren dat Frankrijk zowat een economische woestijn is, hebben vanzelfsprekend volkomen ongelijk……..
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 04:43   #283
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U weet tot wat voor 'secte' Ivanka toegetreden is? Chabad-Lubavitch. Messianistisch eind van de wereld denken is die mensen niet vreemd. Ga je mensen die denken dat de Messiah op het punt staat te komen de knop tot de vernietiging van de wereld in handen willen geven?
Mmm. Verleidelijk idee

Hier zie, onnozele messias, uw landingsbaan van glas !

Maar nog beter: stel dat Trump herkozen is, en op 't einde van zijn tweede mandaat verklaart: "if you don't vote for my daughter, I'll blow up this planet !"

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2019 om 04:46.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 07:26   #284
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we persoonlijk gaan worden dan raadt ik u aan het verschil tussen de CIA en het Pentagon te leren. Het is het Pentagon dat de doden levert.

En ja, ik schat dat iedereen ondertussen wel weet dat Iran al vele jaren op het lijstje van aan te vallen landen staat zoals onthult door een (indertijd perplex staand) top generaal.

Dat is mogelijk. Waarschijnlijk zelfs. Toch zie ik in Trump geen laissez faire 'ik ben aan het golfen' president zoals de jonge Bush. Daarvoor is zijn ego te groot. Voor Trump gaat het om zijn herverkiezing. En dat ziet er voorlopig goed uit. Eens herkozen gaat zijn chanteerbaarheid verminderen. Maar dan hoeft hij zich ook minder aan te trekken van zijn kiespubliek. Dan zullen we zien of Trump de volgende oorlogspresident is van de oorlogsnatie bij uitstek van deze tijd.
1: Pompeo had jaren een erg hoge positie bij de CIA. Hij is een Havik pur sang.

2: Nogmaals: als je je zou verdiepen in het Amerikaanse systeem, dan zou je weten dat een president geen keuze heeft.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 07:51   #285
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Als het over koeien en kazen hebben belangrijker is dan een repliek te pogen formuleren rond de gegeven argumentaties ivm de oorlog tegen Iran, die argumentatie verkeerdelijk enkel quasie reducerend tot noodzakelijjerwijze dienen te komen van "Trump adepten", dan kan er volgende anekdote ook nog wel bij...
Vorige week sprak ik een Belg die een paar jaren in Niger gewoond had en aldaar gedegouteerd is geworden door het onderdrukkend imperialisme van de zelf verklaarde 'grote natie' Frankrijk aldaar tot op de dag van vandaag. Maar thuis lacht de koe. Meer moet dat niet zijn voor wat? "Obama lovers"? Rijkdom gebaseerd op andermans leed. We spreken we niet eens over. Ze mogen zelfs blij zijn dat Frankrijk hen nog wat komt 'ontwikkelen', want wat zijn we toch goed en nobel.

Ga toch weg. Niet meer dan correct dat Trump dat Europa een koekje van eigen deeg geeft.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 07:55   #286
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht

2: Nogmaals: als je je zou verdiepen in het Amerikaanse systeem, dan zou je weten dat een president geen keuze heeft.
Truman wist het nuken van Noord Korea tegen te houden nochtans. Niet dat dat nodig was. Men had het land al plat gebombardeerd en de generaals kloegen over gebrek aan doelwitten. Maar Truman had wel de keuze. En Trump heeft ook de keuze. De VS struikelt niet per ongeluk in oorlogen. Die zijn gepland.

Maar vertelt u het anders waarom wat Trump wil geen rol speelt...
Oud 24 juni 2019, 08:18   #287
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Truman wist het nuken van Noord Korea tegen te houden nochtans. Niet dat dat nodig was. Men had het land al plat gebombardeerd en de generaals kloegen over gebrek aan doelwitten. Maar Truman had wel de keuze. En Trump heeft ook de keuze. De VS struikelt niet per ongeluk in oorlogen. Die zijn gepland.

Maar vertelt u het anders waarom wat Trump wil geen rol speelt...
Ik stel nergens dat Trump geen rol speelt. Natuurlijk kan een president dwars liggen.

Maar de hoofdlijnen (geopolitiek gezien) worden elders bepaald. Daar gaan lobbygroepen, de wapenindustrie over. Trump kan dus zaken vertragen, maar de oorlog met Iran gaat er komen. Is het morgen niet, dan wel over een paar jaar.
Oud 24 juni 2019, 08:19   #288
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het enige wat het havik-beleid kan stoppen, is een burgeropstand. Maja, teveel boomers met hun 'murica !!'..
Oud 24 juni 2019, 08:27   #289
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rijkdom gebaseerd op andermans leed.
De essentie van rijkdom natuurlijk. Sinds 5000 jaar.
Oud 24 juni 2019, 09:03   #290
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als het over koeien en kazen hebben belangrijker is dan een repliek te pogen formuleren rond de gegeven argumentaties ivm de oorlog tegen Iran, die argumentatie verkeerdelijk enkel quasie reducerend tot noodzakelijjerwijze dienen te komen van "Trump adepten", dan kan er volgende anekdote ook nog wel bij...
Vorige week sprak ik een Belg die een paar jaren in Niger gewoond had en aldaar gedegouteerd is geworden door het onderdrukkend imperialisme van de zelf verklaarde 'grote natie' Frankrijk aldaar tot op de dag van vandaag. Maar thuis lacht de koe. Meer moet dat niet zijn voor wat? "Obama lovers"? Rijkdom gebaseerd op andermans leed. We spreken we niet eens over. Ze mogen zelfs blij zijn dat Frankrijk hen nog wat komt 'ontwikkelen', want wat zijn we toch goed en nobel.

Ga toch weg. Niet meer dan correct dat Trump dat Europa een koekje van eigen deeg geeft.
Ha, nog iemand die de discussie een geheel andere richting uit wil sturen. Nu wordt er wellicht van mij verwacht dat ik de bal in het open doel trap door de esbattementen van België en de Belgen (Vlaamse Belgen incluis) in het voormalig Congo Belge aan te kaarten. OK, dat zal ten gepasten tijde gebeuren, maar tijdgebrek noopt mij ertoe om die makkelijke taak voorlopig eventjes aan andere forumdeelnemers over te laten. Ik wens allen inmiddels een nuttige dag toe.
Oud 24 juni 2019, 09:29   #291
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu wordt er wellicht van mij verwacht dat ik de bal in het open doel trap door de esbattementen van België en de Belgen (Vlaamse Belgen incluis) in het voormalig Congo Belge aan te kaarten.
Je bedoelt, die grote kemel die Leopold daar begaan heeft door ginder volk over te laten en niet helemaal de grote schoonmaak te houden, zoals de Amerikanen gedaan hebben op veel grondiger wijze met de indianen - de enige manier om met een schone lei kunnen aan grote natie-opbouw te doen ?
Oud 24 juni 2019, 12:17   #292
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, naast de Groupe Bel en diverse anderen zijn er in de internationale voedingsbranche nog wel meer Franse multinationals actief. De groupe Danone bijvoorbeeld met productengamma’s als onder andere Alpro, Activia, Actimel, Badoit, Blédina, Danone, Evian, Milupa, Nutricia, Taillefine, Oikos, Volvic, etc.… en de groupe Lactalis met heel wat productengamma’s waaronder Bridélight, Galbani, Rondelé, Salakis, Président, Bridélice, Lactel, La Laitière, Sveltesse, Viennois, Nestlé Yaourt ?* la Grecque, Chambourcy, etc.… en dat is slechts voor wat in hoofdzaak zuivelproducten betreft.

Maar ook voor wat vleesproducten en charcuterie betreft, of brood en gebak, of koffie, suiker, confiserie, al dan niet alcoholhoudende dranken, etc...etc….zijn Franse groepen of bedrijven prominent aanwezig op de wereldmarkten.

En dan hebben we het niet eens over de branches der luxe producten, kleding, parfumerie, wijnen, auto’s, toptechnologie, wapensystemen, etc...etc…..

Kortom, degenen die hier op dit forum al hun onwetendheid en haat voor alles wat Frans is geëtaleerd hebben door ondermeer te beweren dat Frankrijk zowat een economische woestijn is, hebben vanzelfsprekend volkomen ongelijk……..
Vanzelfsprekend ben ik blij dat ik alhier het gamma van Inbev kan terugvinden
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 18:42   #293
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha, nog iemand die de discussie een geheel andere richting uit wil sturen. Nu wordt er wellicht van mij verwacht dat ik de bal in het open doel trap door de esbattementen van België en de Belgen (Vlaamse Belgen incluis) in het voormalig Congo Belge aan te kaarten. OK, dat zal ten gepasten tijde gebeuren, maar tijdgebrek noopt mij ertoe om die makkelijke taak voorlopig eventjes aan andere forumdeelnemers over te laten. Ik wens allen inmiddels een nuttige dag toe.
Ik heb uiteraard liever als u bij de discussie over Iran zou blijven. Maar daarvoor meent u geen tijd te hebben, wel om het over kaas te hebben. Uiteraard dat ik er dan een typisch Frans nagerechtje bij doe waar men het ook liever niet over heeft Fransman of vrouw zijnde.

Ik ben trouwens helemaal geen Trump adept. Uw politiek heelal lijkt me wat te zwart wit anders had u die conclusie niet getrokken uit het geschrevene.
Oud 24 juni 2019, 18:48   #294
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De essentie van rijkdom natuurlijk. Sinds 5000 jaar.
Niet noodzakelijk. U lijkt net als Trump te geloven dat de een zijn geluk de ander zijn ongeluk dient te zijn. Dat is geen natuurwet. Toch niet binnen één 'soort'.
Oud 24 juni 2019, 19:15   #295
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het enige wat het havik-beleid kan stoppen, is een burgeropstand. Maja, teveel boomers met hun 'murica !!'..
Het is niet de eigen bevolking die de VS oorlogsverslaving zal stoppen. Die bevolking wil in meerderheid dit soort van agressieve buitenlandse politiek niet, en dit ondanks een media die massaal juicht bij elke opstap naar oorlog. Dan vinden zelfs CNN Tump 'presidential'. Kan je nagaan hoe pervers het daar geworden is, met of zonder Trump.

Met de eigen bevolking zal de VS niet veel rekening houden, tenzij in een vrij verre toekomst. De VS kunnen slechts gestopt worden op kortere termijn indien de zogenaamde 'bondgenoten' (in feite vazalstaten die volgeplant zitten in essentiële posities met VS assets) niet meer mee willen. Hier ligt dus een grote verantwoordelijkheid ook bij Europa. Maar zolang Europa denkt dat het met presidenten zoals Obama, Clinton of Biden beter zal zijn zal de VS niet van koers veranderen. En landen zoals Frankrijk of GB doen maar al te graag mee met imperialistische oorlogspelletjes in verre landen, onder Trump enkel iets minder...tot nu toe.

Trump liet weten dat indien hij Iran zal aanvallen het zal lijken op “obliteration like you’ve never seen before”. Dat soort van taal kan enkel de VS zich veroorloven. De reactie op dit soort van griezelige extremisten taal in de Europese media en politiek is zoals steeds bijzonder zwak. Dit soort Europa doet me denken aan het Europa dat er ook niet veel graten in zag toen de Nazi's Polen binnen vielen en we weten hoe dat uiteindelijk ontaard is.

De Nazi's zijn met hun übermensch filosofie uiteindelijk tegen een muur gelopen. Hetzelfde wacht de VS. En het zal dan pas zijn dat Europa wakker wordt. Niet eerder. Dat zie je aan de reactie van iemand als Gwylan (of Macron) die niet verder geraakt dan een post WO2 slavenmentaliteit ten aanzien van de VS, en dat zijnde van Frankrijk...het land van De Gaulle. En dat is een zeer veel voorkomende mentaliteit, ook onder de Europese elite die zich comfortabel denkt te kunnen blijven nestelen onder de vleugels van het imperium...zolang het maar wat respect krijgt af en toe. Iets wat Trump niet echt geeft. En dáárom is men op zijn teen getrapt. Niet omwille van al dat nodeloos bloedvergieten door de VS oorlogsverslaving. Kan het hypocrieter?

Laatst gewijzigd door Bach : 24 juni 2019 om 19:19.
Oud 24 juni 2019, 20:20   #296
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb uiteraard liever als u bij de discussie over Iran zou blijven. Maar daarvoor meent u geen tijd te hebben, wel om het over kaas te hebben. Uiteraard dat ik er dan een typisch Frans nagerechtje bij doe waar men het ook liever niet over heeft Fransman of vrouw zijnde.

Ik ben trouwens helemaal geen Trump adept. Uw politiek heelal lijkt me wat te zwart wit anders had u die conclusie niet getrokken uit het geschrevene.
In mijn post 244 schrijf ik letterlijk “Ik merk dat de Trump-adepten en enkele anderen inmiddels erg actief geweest zijn……..”. In post 245 maakt een andere forummer daarvan “Absurd van het te simplifieren tot Trump adepten”. Welnu, de realiteit is dat ik dat dus helemaal niet doe, want waarom dacht u dat ik het evenzeer over “enkele anderen” heb ? Kortom, uw repliek en argumentatie, ook in uw verdere posts, is niet gebaseerd op wat ik heb gesteld maar op wat een andere forumdeelnemer al dan niet opzettelijk verkeerdelijk desbetreffend aangeeft.

Ergo : als u commentaar wil geven op wat ik hier in mijn bijdragen daadwerkelijk schrijf, tracht dat dan eerst te lezen in plaats van uw zenuwachtigheid te stoelen op wat één of andere forumdeelnemer beweert dat ik schrijf.

Als u overigens bij gebrek aan nuttige argumenten uw haat voor Frankrijk wil luchten middels het vermeend terloops op tafel gooien van een zelf verzonnen “anekdote” zoals in uw post 285, tracht dan zo mogelijk te vermijden dat uw leugentje een wijd open invitatie vormt om u met onweerlegbare argumenten finaal om de oren te slaan.

En tenslotte : uw conclusie in uw post 295 dat ik of de president van Frankrijk “niet verder geraak dan een post WO2 slavenmentaliteit ten aanzien van de VS” is dermate van de pot gerukt dat ik mij andermaal afvraag of u de moeite gedaan hebt om al was het maar heel eventjes mijn bijdragen te lezen….
Oud 24 juni 2019, 20:25   #297
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De Axis of evil natuurlijk :
Saudi Arabia - Rusland - Israël..
Je laat je meeslepen in een mediaoorlog.
De enige as van het kwaad is de islam. En die gaat van de Maghreb tot Indonésie. Nu nog wat toegedekt door intra islam conflicten.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 20:26   #298
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Vanzelfsprekend ben ik blij dat ik alhier het gamma van Inbev kan terugvinden
Vanzelfsprekend. Spijtig overigens voor uw grotendeels Belgische multinational dat ik er geen klant van ben, vermits ik nooit alcoholische dranken of non-alcoholische frisdranken drink, de uiterst zeldzame één of twee Cola Zéro per jaar niet te na gesproken.

Oei, nu ik er aan denk.....is de enige zeldzame frisdrank die ik gebruik van Amerikaanse origine. Dat maakt van mij ongetwijfeld een slaafse volgelinge van Trump.....
Oud 24 juni 2019, 20:42   #299
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je bedoelt, die grote kemel die Leopold daar begaan heeft door ginder volk over te laten en niet helemaal de grote schoonmaak te houden, zoals de Amerikanen gedaan hebben op veel grondiger wijze met de indianen - de enige manier om met een schone lei kunnen aan grote natie-opbouw te doen ?
Neen, dat bedoel ik niet, want anders had ik het wel geschreven. Ik schreef "....de esbattementen van België en de Belgen (Vlaamse Belgen incluis) in het voormalig Congo Belge..." omdat het dat is wat ik bedoel.
Oud 24 juni 2019, 20:55   #300
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn post 244 schrijf ik letterlijk “Ik merk dat de Trump-adepten en enkele anderen inmiddels erg actief geweest zijn……..”. In post 245 maakt een andere forummer daarvan “Absurd van het te simplifieren tot Trump adepten”. Welnu, de realiteit is dat ik dat dus helemaal niet doe, want waarom dacht u dat ik het evenzeer over “enkele anderen” heb ? Kortom, uw repliek en argumentatie, ook in uw verdere posts, is niet gebaseerd op wat ik heb gesteld maar op wat een andere forumdeelnemer al dan niet opzettelijk verkeerdelijk desbetreffend aangeeft.
Ik was in dit geval wel akkoord met de argumentatie van Patrick. Verwonderd mijn reactie dan?

Citaat:
Ergo : als u commentaar wil geven op wat ik hier in mijn bijdragen daadwerkelijk schrijf, tracht dat dan eerst te lezen in plaats van uw zenuwachtigheid te stoelen op wat één of andere forumdeelnemer beweert dat ik schrijf.
Ik voel me niet zenuwachtig.
Citaat:
Als u overigens bij gebrek aan nuttige argumenten uw haat voor Frankrijk wil luchten middels het vermeend terloops op tafel gooien van een zelf verzonnen “anekdote” zoals in uw post 285, tracht dan zo mogelijk te vermijden dat uw leugentje een wijd open invitatie vormt om u met onweerlegbare argumenten finaal om de oren te slaan.
Ik haat Frankrijk niet. Ik heb de anekdote niet verzonnen. En ik nodig u uit tot argumentatie. Liefst rond het thema van de draad. Dat waarvoor u tot nu toe geen tijd vond ondanks de vele woorden die u gebruikt.

Citaat:
En tenslotte : uw conclusie in uw post 295 dat ik of de president van Frankrijk “niet verder geraak dan een post WO2 slavenmentaliteit ten aanzien van de VS” is dermate van de pot gerukt dat ik mij andermaal afvraag of u de moeite gedaan hebt om al was het maar heel eventjes mijn bijdragen te lezen….
U dient die opmerking te begrijpen als een uitnodiging iets verder te gaan dan de heersende slaafse volgzaamheid van Europa ten aanzien van de VS. Frankrijk deed bv. lustig mee wat bommen op Syrië te gooien naar aanleiding van een gasaanval waarvan naderhand bewezen is dat hij gebaseerd werd op een vervalst rapport. Toen het werkelijke rapport opdook waaruit bleek dat het helemaal niet bewezen is dat Assad achter de aanval zou zitten (en men zelfs kon vermoeden dat het eerder de zogenaamde 'rebellen' waren) besteedde politiek noch media in Europa hier aandacht aan (laat staan dat men zich zou verontschuldigen voor wat bommen op een soevereine staat te werpen die geen bedreiging vormt voor Frankrijk noch de VS). Dat zijn dus de leugens die Europeanen bijna dagelijks te slikken krijgen en waardoor ze achter oorlogsmisdaden aanlopen als een ezel achter een wortel hem voor de neus gehouden door de VS. En excuseer me het taalgebruik, maar of het nu Trump of Obama is die op de troon zit in de VS, op het gebied van dat soort van leugens maakt dat geen reet verschil uit.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 juni 2019 om 21:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be