Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2019, 09:13   #281
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, het is niet alsof gij daar iets over te zeggen hebt.

Het zullen de werkgevers zijn die de partijvoorzitters zullen dwingen een regering te vormen.
Inderdaad en daar schuilt het grote gevaar om proberen Vlaanderen opnieuw overstag te doen gaan...
Ik hoop dat BDW dat inziet... en zich niet in de luren laat leggen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 09:16   #282
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad en daar schuilt het grote gevaar om proberen Vlaanderen opnieuw overstag te doen gaan...
Ik hoop dat BDW dat inziet... en zich niet in de luren laat leggen...
VOKA is zijn baas.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 09:18   #283
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VOKA is zijn baas.
liever VOKA dan de FGTB.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 09:20   #284
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Maar Marie, wij hebben geen universiteitsdiploma!
Dat bewijst dat wij minder verstand hebben en dat er mensen zijn die alles steeds beter weten. En zet al die mensen bij mekaar en ze weten nog niet eens waar ze belangrijke fouten maken. Straffer is nog dat ze denken dat onze natuur en bodem achteruit gaat wegens de opwarming.
Vroeger waren er ook tropische zomers. Die krijgen nu de schuld van alles.
Anderen hebben het weeral gedaan.
Recent nog maar begint de euro te vallen want plots beginnen internationale instanties die het beter kunnen weten dan onze zakkenvullers; waar ze alle energie en hun weinig verstand blijven aan besteden; in te zien dat er andere oorzaken kunnen zijn van de nefaste droogte.

Even herhalen? Teveel riolering; teveel verharde oppervlakte en bebouwing; teveel bebouwing zonder regenwateropvang in putten die toelaten dat het grootste gedeelte hemelwater kan in de bodem dringen en.....te weinig bossen die door hun afkoelend effect regenbuien stimuleren.
Dat wisten en weten onze slimme diploma's niet.

Ik ben altijd een dommerik geweest. Mijn signalement vertoonde drie termen goed omwille van verdacht te worden van het gerecht aan het werk te hebben gezet in een frauduleus faillissement. De afgevaardigde-beheerder kreeg vijf jaar voorwaardelijk. Maar was ook zijn burgerrechten kwijt en mocht zich niet meer verkiesbaar stellen bij een traditionele partij.
Dus had ik niet zeer goed op mijn signalement. Jaren heb ik gezegd "foert" Ik had nooit enig contact gehad met het gerecht. Wel had ik een hogere hiërarchische overste ingelicht over het feit dat mijn onmiddellijke chef de frauduleuze handelswijze mee veroorzaakte en indekte. Goed; ik zondigde dus tegen de omerta. En ik vond van niet. Maar de gevolgen waren er. Miserie; miserie en nog miserie.

Na vele jaren werd ik tewerkgesteld bij de B.B.I.
Tot er een nieuwe directeur niet meer akkoord was.
Ambtenaren die werkte aan de BBI moesten het signalement zeer goed hebben. Ander waren ze niet welkom en moesten ze weg.

Toen brak de paniek uit. Ik moest een signalementsverbetering aanvragen van mijn baas. Maar dat kon niet want ik had drie termen goed en men kon er maar twee aanpassen gelijktijdig. Raar maar waar maar de drie termen kwamen er. Heb ik toen in mijn vuistje gelachen.

Maar volgens Pandake ben ik nog altijd een sukkelaartje zonder diploma.
Hij weet niet eens hoe het bij de staat werkt. Omdat hij mag spartelen in een politiek coconnetje denk hij misschien verheven te zijn boven het hem omringende plebs. Maar in feite is het een kruipende sukkelaar. Mogelijk zelfs in opdracht. Maar dan is zijn partij een bolwerk van sukkelaars.

Mensen die velen tegen zich in het harnas jagen maken nooit positieve promotie voor de partij waarvan ze pretenderen lid te zijn.

Mogelijk zit hij in een andere partij en komt hier op het forum Mata Hari spelen. Mij om het even; maar zijn leugens en kruiperij liggen mij niet.

En spijtig dat ik het niet voor het zeggen heb in zijn gefingeerde partij.
Bij mij vloog hij buiten. Vooral wegens zijn overmoed en stommiteiten die de partij veel stemmen kan kosten. En zijn constant aanvallen van kiezers op dit forum. Hij denkt nog altijd dat men slakken met zout vangt. Dode slakken misschien wel. Dat is misschien zijn enige verdienste die resultaat
die resultaat beoogt. Maar spijtig. Het resultaat valt tegen.
Ik ga serieus mij ontspannen nu. Ik heb onze Panda beloofd mijn kostbare tijd niet verder aan hem te verspillen. Van mij mag hij zich koning van het forum spelen tot in de eeuwigheid. Ik wens hem veel onnozel geluk.
De kroon van Panda is al lang afgevallen... Ik denk dat vooral dat zijn verzuurdheid verklaart...
Eens werd hij, met zijn verwijzingen naar de kranten, gezien als een serieuze debatteerder... Maar die kranten zijn van hun estrade afgevallen en al hun geschrijf is niet meer waard geworden dan het beste gelul... dus zijn beroemdheid is verworden tot wereldvreemde verwaandheid...
Oud 24 juli 2019, 09:21   #285
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bwa ... ik hoorde vanmorgen op de radio Voka verklaren dat het gat in de begroting absoluut niet zo erg is.
Bravo voka...
Oud 24 juli 2019, 09:23   #286
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zou ik een Vlaams Blok blogje lezen ?
Dat is inderdaad te veel gevraagd van een man met stro ipv hersenen in zijn kop...
Oud 24 juli 2019, 09:24   #287
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kroon van Panda is al lang afgevallen... Ik denk dat vooral dat zijn verzuurdheid verklaart...
Eens werd hij, met zijn verwijzingen naar de kranten, gezien als een serieuze debatteerder... Maar die kranten zijn van hun estrade afgevallen en al hun geschrijf is niet meer waard geworden dan het beste gelul... dus zijn beroemdheid is verworden tot wereldvreemde verwaandheid...
Tja, zijn vroegere sossen-partij ligt zieltogend in de goot, en in zijn huidige Vld wordt de voorzitter nog net niet gelyncht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 09:30   #288
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, nochtans is dat waar. Anders zou het oproepen tot het vernietigen van de Belgische staat op een oorverdovend electoraal succes leiden, en zou collaboratie met die vijandelijke entiteit U electoraal afmaken. Er zou een opbod zijn om het Belgische systeem te vernietigen, en allen die ook maar 1 ding zouden gedaan hebben om de Belgische staat laten te functioneren, zouden met pek en veren, als het geen koord aan een hoge boom is, bedacht worden.

Maar wat zien we ? De meeste partijen die al aan die Belgische staat hebben meegeholpen, krijgen veruit het gros van de stemmen, en de grootste partij is er een die er fier op is om "goed bestuur" geleverd te hebben tijdens de laatste 5 jaar Belgisch bezet van Vlaanderen.

Hoe zou men stemmen denk je, in een land van patriotten, mocht een partij 5 jaar meegedaan hebben aan een regering van Hitler, en daar fier mee naar de kiezer zijn gegaan, van kijk eens hoe we het Derde Rijk goed bestuurd hebben, en beweren dat zij vrijheidsstrijders zijn die Den Duitsch willen verslagen en uit het land krijgen ?
Patrickje, de Vlamingen zijn geen ezels en moeten niets hebben van het bombastisch gedoe van de francofonie... Goed bestuur vragen ze; niet meer en niet minder met daarbij het juiste prijskaartje en niet : jullie Vlamingen betalen (en zwijgen) en wij Francofonie geven uit en bepalen de regels...

De francofonie blijkt niet meer te zijn dan een opgeblazen luchtbel met een enorme grote mond, die profiteert van het zweet van anderen en hen daarbij nog zoveel mogelijk al hun rechten en vrijheden afneemt (zie Bruxelles).

Als je nu echt denk dat wij daar tegenover eenzelfde kermesse gaan opzetten...
Indien la Belgique morgen zijn plichten tegenover Vlaanderen vervult zoals het hoort... waren er nog weinig Vlamingen die om zelfstandigheid zouden roepen... Maar wat blijkt... dat is onmogelijk voor la Belgique... Dus trapt ze het maar beter af...
Oud 24 juli 2019, 09:34   #289
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel gewoon vast dat 80% van de stemmen gaan naar partijen die beweren van goed bestuur voor La Belgique voor te staan, en van de 20% die overblijven, waarschijnlijk een goed deel eerder makakken wil afmaken dan Vlaanderen onafhankelijk hebben en alle Belgische collaborateurs ophangen.
Trek van die 80% de NVa maar af, want de NVa heeft, door deel te nemen aan de vorige regering, voor het gros van de Vlamingen bewezen dat la Belgique niet werkt...

Patrick, in feite is de oplossing van het probleem duidelijk en ligt volledig in handen van la Belgique...
Maar la Belgique wil het zelfs nog niet zien en doet er alles aan om het af te liegen... Hewel dan tekent zij haar eigen doodsvonnis...
Oud 24 juli 2019, 09:35   #290
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Bravo voka...
Het hele artiekel gelezen ?

Citaat:
Het gat in de begroting zal tegen eind dit jaar oplopen tot bijna 7 miljard euro, dubbel zoveel als de regering-Michel had vooropgesteld. Maar volgens Van Craeynest is de vorming van een nieuwe regering de grootste prioriteit, om moeilijke knopen door te hakken. Dat zegt hij in Het Laatste Nieuws.

‘We moeten een strategie vinden voor de financiële uitdagingen op lange termijn, en werken om die onder controle te houden. Dat is veel belangrijker dan nu snel een begroting in evenwicht te krijgen’, vindt Van Craeynest op Radio 1.

‘Er komen heel wat dingen op ons af’, vindt hij. Hij benoemt de pensioenfactuur, de toenemende kosten voor de gezondheidszorg en overheidsinvesteringen waar volgens hem een inhaalbeweging nodig is. ‘Dat gaat allemaal heel veel geld kosten en we moeten een plan uitwerken om dat op langere termijn onder controle houden’, vindt Van Craeynest.

Van Craeynest is niet alleen met zijn bezorgdheid. Ook Pieter Timmermans, de gelegeerd bestuurder van het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO), drong er dinsdagavond in Terzake op aan dat er schot komt in het formeren van een federale regering. ‘We dreigen in het vizier van de internationale markten te komen.’
Oud 24 juli 2019, 09:36   #291
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uiteraard niet, enkel domoren doen dat.
Over credibiliteit van een bron : Lees het boek 'Persuasive Communication' en ga naar pagina 104

geen dank.
Dat is dan meteen ook uitgeklaard.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 09:37   #292
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen, maak daarvan nu uw strategie. Vorm een Vlaamse regering.

Waarom houdt B. D. de Vlaamse formatie tegen als hij toch niet Federaal mee wilt doen ?

Oh gij gaat nog vaak anaal genomen worden door uw partij....
Ik heb geen partij sjoeke.
Oud 24 juli 2019, 09:38   #293
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar wat er bij mij niet in kan is dat die die zeggen dat ze BE willen opdoeken, er fier over zijn van voor BE zogezegd goed bestuur te hebben geleverd. Dat is dan toch pure collaboratie met de vijand he.
Is dat nog zo'n Belgische leugens die er in feite als zoete koek ingaat maar totaal niet waar is???

NVa gaat er prat op dat ze heeft aangetoond dat ze kan besturen... dus dat de mensen vertrouwen in haar kunnen hebben om la Belgique te vervangen indien nodig...

Maar VOOR BE mag je laten vallen hoor...
Oud 24 juli 2019, 09:38   #294
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt een strekking maar geen geld voor een partijkaart ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 09:42   #295
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet vaststellen dat dat inderdaad zo is. Het is niet omdat ezels ezels zijn, dat ze geen ezels zijn he.

Je zou immers verwachten, indien wat je stelt, een ruim draagvlak heeft bij de Vlaming, dat gelijk welke Belgische politicus, of gelijk welke Belgische politie agent of ambtenaar niet op straat durft komen in Vlaanderen, dat hij door voorbijgangers neergestoken wordt, dat zijn huis in brand gestoken wordt, dat zijn kinderen gemarteld en afgemaakt worden, he. En dat uiteraard geen enkele politicus in Vlaanderen die ooit zijn voet in een Belgische instelling heeft gezet, meer dan een halve procent stemmen haalt. DAN is er inderdaad een volks draagvlak voor de vijand afmaken en vrij worden. Maar dat is toch het geval niet ?
Patrick jij leest te veel boekjes... Oh ja jij denkt dat de sterksten winnen???

Weet dan Patrick dat zelfs in het dierenrijk het niet de woeste sterkste is die wint, maar wel diegene die misschien een beetje minder sterk is maar die zijn 'verstand' gebruikt... Die woeste sterkste heeft al zijn energie al opverbruikt nog voordat de beslissende match begint...

Je ziet het dierenrijk kan ons nog veel leren; maar je moet naar alles kijken en niet alleen een deeltje eruit halen dat in jouw redenering goed van pas komt...
Oud 24 juli 2019, 09:43   #296
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

Ik stem gewoon op wat Belgie het slechtste uitkomt.
Oud 24 juli 2019, 09:43   #297
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel, want ik vermoed niet dat gij consistent blanco stemt he.
Oud 24 juli 2019, 09:43   #298
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
2

Ik stem gewoon op wat Belgie het slechtste uitkomt.
Polen zou u aanstaan, met de PiSsers daar.
Oud 24 juli 2019, 09:45   #299
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zouden die ? Stabiliteit (dus geen politieke beslissingen) is toch ideaal voor bedrijven ?
Niet als hun grootste klient de staat zelf is...
Bekijk de jaarlijkse belastingenkoek die daar te verdelen valt...
Men zou voor minder zijn ziel verkopen...
Oud 24 juli 2019, 09:46   #300
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel, want ik vermoed niet dat gij consistent blanco stemt he.
Ik stem op gelijk wie of wat BE op dat moment het meest irriteert en tegen werkt, als t ooit zo zou uitkomen kan dat zelfs PVDA zijn.

De laatste 15 jaar leek mij een strategische verdeling of pingpong tussen VB en N-VA het meest interessant.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be