Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2019, 09:40   #281
Profiteur
Parlementslid

Standaard

De politiek is anders goed bezig om het faillissement van België te maken
NVA houdt hun been stijf. De PS wil gewoon het land blokkeren. De andere partijen zijn nog hun wonden aan het likken of zoeken krampachtig naar dik betaalde postjes. In België als het moet maar liefst voor de EU. Vandaag is het postjes pakken, zoveel mogelijk geld binnen rijven en als het kan zo veel mogelijk foefelen. En ondertussen gaat het in België van kwaad naar erger. En VB hoopt op een totale ontsprong en als het kan nog wat burgeroorlog of aanslagen. Wat ik trouwens raar vindt is dat er nog steeds geen radicale groeperingen begonnen zijn met wat bommen en zo te leggen?
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 09:46   #282
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
De politiek is anders goed bezig om het faillissement van België te maken
NVA houdt hun been stijf. De PS wil gewoon het land blokkeren. De andere partijen zijn nog hun wonden aan het likken of zoeken krampachtig naar dik betaalde postjes. In België als het moet maar liefst voor de EU. Vandaag is het postjes pakken, zoveel mogelijk geld binnen rijven en als het kan zo veel mogelijk foefelen. En ondertussen gaat het in België van kwaad naar erger. En VB hoopt op een totale ontsprong en als het kan nog wat burgeroorlog of aanslagen. Wat ik trouwens raar vindt is dat er nog steeds geen radicale groeperingen begonnen zijn met wat bommen en zo te leggen?
Oh wij wachten op onze politiek correcte meute, de dag dat ze zien dat ze de bevolking niet meer verder kunnen bedriegen... Voorspel bij de vorige regering toch gezien... Nooit werd er vanuit de vakbonden, soiale partners ... zoveel gestaakt en het land plat gelegd... Vallen ze volledig uit de boot zullen radicalere acties ook wel volgen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 09:53   #283
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ontken nergens dat Leopold II de oorzaak is voor een ramp in Congo.

Hij is een massamoordenaar a la pol pot, stalin, mao....
Ik stel precies toch een verschil in uw graad van verontwaardiging vast, ten opzichte van de massamoord die voor u politiek bruikbaar is.

Misschien eens nadenken wat uw échte motieven zijn, en daar dan eerlijk over zijn.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 10:14   #284
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en de familie teert nog steeds op zijn gestolen rijkdommen.

beter de eigendommen van de Coburgs verbeurd verklaren en de Congolezen vergoeden.
Niet goed snik he !

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2019 om 10:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 10:15   #285
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niet goed snik he !
maar wel aan de goede kant van de geschiedenis!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 10:58   #286
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en de familie teert nog steeds op zijn gestolen rijkdommen.

beter de eigendommen van de Coburgs verbeurd verklaren en de Congolezen vergoeden.
Zijn de meeste van die eigendommen al geen eigendom van de staat geworden (Koninklijke Schenking door Leopold II)?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 10:59   #287
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zijn de meeste van die eigendommen al geen eigendom van de staat geworden (Koninklijke Schenking door Leopold II)?
eerder alleen het vastgoed waar immense kosten aan hangen ...
Oud 17 september 2019, 11:01   #288
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eerder alleen het vastgoed waar immense kosten aan hangen ...
Dat vastgoed is al meer dan honderd jaar geen eigendom meer van het koningshuis. Het waren destijds geen krotten die werden geschonken. Niet hun fout dat dat slecht wordt beheerd, toch? (toegegeven: ik ken de details niet)

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 september 2019 om 11:01.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 11:06   #289
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat vastgoed is al meer dan honderd jaar geen eigendom meer van het koningshuis. Het waren destijds geen krotten die werden geschonken. Niet hun fout dat dat slecht wordt beheerd, toch? (toegegeven: ik ken de details niet)
mijn punt is dat niet de aandelen vd Generale geschonken werden, maar wel de infrastructuur die kostengevoelig is ...
Oud 17 september 2019, 11:08   #290
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
mijn punt is dat niet de aandelen vd Generale geschonken werden, maar wel de infrastructuur die kostengevoelig is ...
Kan een verkoop met 'lease back' operatie hier geen budgettair soelaas brengen?
Oud 17 september 2019, 11:24   #291
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Blijkbaar is het andersom he. JIJ ging de (minderheid van de) bevolking bewapenen om de (meerderheid en hun vertegenwoordigende) braune batallionen af te lappen.

ZIJ moeten dus meer op hun hoede zijn voor UW razzia's dan omgekeerd...
Beter lezen !

Ik ging helemaal de bevolking niet bewapenen. Ik ging mezelf bewapenen voor als er zo een Bruinhemd 's nachts zou komen aankloppen bij mij.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 september 2019 om 11:24.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 11:25   #292
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Volgens de Brittanica waren het geen 10 maar 20 miljoen slachtoffers. Sommigen spreken zelfs van 30 miljoen. Het 'koloniale' legertje, dat hoofdzakelijk uit Vlaamse katholieke kannibalen bestond, hakte er maar op los. Al koppensnellend prevelden deze voortdurend "Jezus, Maria, Jozef" en sloegen een kruis. Iedere dag was er stoofvlees op het menu en dat was op de duur ietwat eentonig. Protesterende missie-paters en zendelingen verdwenen ook regelmatig in de pot. Er bestaat zelfs een uitgebreide beelden-galerij, die dit laatste documenteert.
Oud 17 september 2019, 11:39   #293
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Beter lezen !

Ik ging helemaal de bevolking niet bewapenen. Ik ging mezelf bewapenen voor als er zo een Bruinhemd 's nachts zou komen aankloppen bij mij.

laat me raden, je mist de nodige empathie om te beseffen dat je deel uit maakt van de bevolking?
Oud 17 september 2019, 12:06   #294
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Voor we op het zijspoor van het 70 punten plan belanden (alweer!) toch best eens benadrukken dat er in het partijprogramma waarmee het VB dit jaar een grote electorale sprong voorwaarts heeft gemaakt geen enkele passage staat die ook maar in de verste verte "extreem-rechts" kan genoemd worden. Het programma is eerder links te noemen. Zeker economisch. Bovendien gaat het VB nergens in tegen verworvenheden als gelijkheid ongeacht geslacht/ras e.d., homohuwelijk, abortus of euthanasie.
Zijspoor ? Dat is de kern van het probleem. Het schrijfsel van PhDW mag dan om zuiver tactische redenen naar de achtergrond verschoven zijn, het is nog altijd datgene dat het denken, handelen en de communicatie van o.a. die laatste weergeeft. Het is ook het document dat hij + de rest v/d partijtop weigert als historisch fout en moreel abject weg te zetten.

Het Blok leerde uit zijn verleden, ze poetsten het 70 ptn programma op in 96 (jurgen ceder heeft dat gedaan, PhDW is daar niet beslagen genoeg voor) en zorgen ervoor dat er niets in hun partijprogramma staat waar de concurrentie hen via het gerecht kan op pakken. Maar dat is window dressing. De bezoeken van + toespraken van de top van het Blok in Griekenland bij de nazi's van Gouden Dageraad, de persoonlijke aanwezigheid van PhDW op de herdenking van Staf De Clercq in 2004 op d'Yserwaecke , de feestjes met Blut und Boden groepen, het werken met scherm-organisaties zoals Pegida, het tot op heden volhouden dat collaboratie 'begrijpelijk' was, de offensieve taal van PhDW in het parlement over migranten enz toont duidelijk aan dat het VB anno 2019 niets anders is dan het Blok bij zijn ontstaan. Fascisten, racisten, nazi verheerlijkers.

Citaat:
Er is dus geen enkel verband tussen het VB partijprogramma en neonazisme.
Tussen het partijprogramma niet nee, de partij en zijn mandatarissen daarentegen : 100% verband.
Smijt het weg, niemand leest dat.
Oud 17 september 2019, 12:16   #295
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is ook het document dat hij + de rest v/d partijtop weigert als historisch fout en moreel abject weg te zetten.
Je hebt dat nog altijd niet door he, dat andere morele waarden en dus politieke visies altijd als abject overkomen, gemeten aan uw eigen schaal.

Gemeten tegen het 70-puntenplan zijn vele "democratische" partijprogramma's moreel abject.
Oud 17 september 2019, 12:21   #296
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
laat me raden, je mist de nodige empathie om te beseffen dat je deel uit maakt van de bevolking?
Die empathische houding lost het probleem niet op : indien er een machtsgreep zou komen door het Blok, en de razia's starten, dan zal het ieder voor zichzelf zijn. Of het slaafs ondergaan, iedereen kiest zelf. Vergeet niet dat zij dan de openbare macht zijn hee.
Tijdens de bezetting waren het wel degelijk de VNV boys die de mensen thuis 'snachts gingen uit hun huis halen. Omdat ze daartoe de macht hadden gekregen.
Ik heb dan liefst een shotgun in huis. Dat die illegaal is, veeg ik mijn kloten van de Schoof aan.
Oud 17 september 2019, 12:22   #297
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Die empathische houding lost het probleem niet op : indien er een machtsgreep zou komen door het Blok, en de razia's starten, dan zal het ieder voor zichzelf zijn. Of het slaafs ondergaan, iedereen kiest zelf. Vergeet niet dat zij dan de openbare macht zijn hee.
Tijdens de bezetting waren het wel degelijk de VNV boys die de mensen thuis 'snachts gingen uit hun huis halen. Omdat ze daartoe de macht hadden gekregen.
Ik heb dan liefst een shotgun in huis. Dat die illegaal is, veeg ik mijn kloten van de Schoof aan.
ge kent precies uw geschiedenis niet ... op zo'n moment is het voor de meesten meedoen en oude rekeningen vereffenen.

ik kan maar één ding verhopen, en dat is dat het te verwachten straatgeweld en de bestialiteiten zich zullen beperken tot Belgicisten en dat niet de arme allochtonen mee gaan delen in de klappen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 september 2019 om 12:30.
Oud 17 september 2019, 12:24   #298
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die empathische houding lost het probleem niet op : indien er een machtsgreep zou komen door het Blok, en de razia's starten, dan zal het ieder voor zichzelf zijn.
Dat is nu al zo met de machtsgreep van de mediocraten. Ga maar gewoon eens wat lastig volk aflappen, en kijk eens wat een razzia's je mee zal maken. Terwijl je gewoon de buurt schoonmaakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2019 om 12:25.
Oud 17 september 2019, 12:32   #299
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik raad een automatisch model aan, dat schiet wat gemakkelijker.

Magazijn is gewoonlijk ook groter.
Oud 17 september 2019, 13:36   #300
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je een beetje eerlijk zou zijn dan zou je zeggen indien er een machtsgreep zou komen... punt... Want als er ene machtsgreep zou komen dan denk ik dat het Blok op de laatste rij zal staan als verantwoordelijke... Er zijn op dit ogenblik veel grotere gevaren in dit onland dan het Blok en zijn vrienden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be