Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2019, 15:04   #281
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Waarom gaan die Franstalige marktkramers die naar Asse komen ,
dan niet naar Luik?

Probleem opgelost en een win-win situatie voor Luik en Asse.
Waarom zouden die ? Waarom zouden Franstaligen niet in de Vlaamse rand gaan wonen ? Alle Vlamingen spreken toch Frans met hun.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 15:06   #282
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat Coucke weigert Frans te spreken in Durbuy?

Het zou daar rap gedaan zijn met zijn" imperium".
Met of zonder imperium.....dat zou dan wel de eerste en enige Vlaming zijn die durft om geen Frans te spreken in de Walen.....zelfs een miljardair Vlaming laat zijn broek zakken
Oud 21 september 2019, 15:07   #283
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die christelijke moraal is in Vlaanderen nog alleen merkbaar op een trouwfeest en een begrafenis. Of op een communiefeest om te zuipen.
De Vlaamse solidariteit met Pia was anders ook niet mis.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 15:08   #284
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu de Vlamingen van Asse niet toegeven op taal gebied tov de Franstalige marktkramers is het weer niet goed voor Fred

Ben jij eigenlijk voor of tegen de verdere verfransing van de Vlaamse Rand ,Fred ?
Welke verfransing ? Ik heb geen weet van verfransing ? Spreek Uw taal bij U. Dat Vlamingen te laf zijn om hun taal te laten respecteren is toch niet de fout van de Franstaligen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 september 2019 om 15:09.
Oud 21 september 2019, 15:09   #285
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden die ? Waarom zouden Franstaligen niet in de Vlaamse rand gaan wonen ? Alle Vlamingen spreken toch Frans met hun.
Nu botsen ze blijkbaar toch op weerstand in Asse.

Ze zullen daar geen markt vergunning meer krijgen als ze geen Nederlands spreken.
Oud 21 september 2019, 15:10   #286
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlaamse solidariteit met Pia was anders ook niet mis.
Selectieve verontwaardiging om het geweten te sussen. Maar is ander onderwerp graag.
Oud 21 september 2019, 15:11   #287
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke verfransing ? Ik heb geen weet van verfransing ? Spreek Uw taal bij U. Dat Vlamingen te laf zijn om hun taal te laten respecteren is toch niet de fout van de Franstaligen ?
De Vlamingen zijn niet allemaal te laf om hun taal te laten respecteren ,

kijk maar naar het stadsbestuur van Asse.
Oud 21 september 2019, 15:11   #288
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu botsen ze blijkbaar toch op weerstand in Asse.

Ze zullen daar geen markt vergunning meer krijgen als ze geen Nederlands spreken.
Oh ja nu gaan al die Vlamingen in Asse Nederlands spreken met hun Franstalige buren...uw broek zakt verder en verder naar beneden.
Oud 21 september 2019, 15:14   #289
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlamingen zijn niet allemaal te laf om hun taal te laten respecteren ,

kijk maar naar het stadsbestuur van Asse.
Toch wel want waren ze niet te laf dan zou die eis van het stadsbestuur overbodig zijn geweest.

Op taalgebied zijn Vlamingen heel moedig met het maken van wetten en in het stemhokje....maar als ze achter het gordijntje komen zakt de broek weer naar beneden bij de eerste beste ontmoeting met een anderstalige.
Oud 21 september 2019, 15:15   #290
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh ja nu gaan al die Vlamingen in Asse Nederlands spreken met hun Franstalige buren...uw broek zakt verder en verder naar beneden.
Woon jij in Asse ,Fred ?
Oud 21 september 2019, 15:17   #291
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Woon jij in Asse ,Fred ?
Ik heb heel lang in de rand gewoon ja. Zelfs vlak bij Asse om precies te zijn. En nu in Brussel waar ik alle dagen wordt geconfronteerd met die taal lafheid. Zelfs toen ik werkte in Brussel moest ik tegen Vlamingen altijd zeggen ...spreekt U maar NL Mijnheer ik ben zelf Vlaming en dan werden ze wat rood achter hun oren..

En in Asse......anderstaligen moeten er zelfs smeken opdat de Vlaminge Vlaams met hun zouden spreken.....En gij komt hier de stoere uithangen

https://www.hln.be/in-de-buurt/asse/...-aub~ad2cb16e/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 september 2019 om 15:20.
Oud 21 september 2019, 15:24   #292
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb heel lang in de rand gewoon ja. Zelfs vlak bij Asse om precies te zijn. En nu in Brussel waar ik alle dagen wordt geconfronteerd met die taal lafheid. Zelfs toen ik werkte in Brussel moest ik tegen Vlamingen altijd zeggen ...spreekt U maar NL Mijnheer ik ben zelf Vlaming en dan werden ze wat rood achter hun oren..

En in Asse......anderstaligen moeten er zelfs smeken opdat de Vlaminge Vlaams met hun zouden spreken.....En gij komt hier de stoere uithangen

De maatregel van het stadsbestuur van Asse is anders wel een stap in de goede richting.

Uw aansporingen om Nederlands te spreken in Brussel zijn dat natuurlijk ook .
Alles bij elkaar komen we er wel,alle baten helpen.
Oud 21 september 2019, 15:28   #293
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De maatregel van het stadsbestuur van Asse is anders wel een stap in de goede richting.

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 september 2019 om 15:29.
Oud 21 september 2019, 15:29   #294
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja ik mag het hopen. Het zal hoogtijd worden. Maar het zal toch de taal mentaliteit van de Vlaming moeten zijn die veranderd eerder dan de regeltjes aangaande.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 september 2019 om 15:40.
Oud 21 september 2019, 16:03   #295
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met of zonder imperium.....dat zou dan wel de eerste en enige Vlaming zijn die durft om geen Frans te spreken in de Walen.....zelfs een miljardair Vlaming laat zijn broek zakken
Komaan zeg, dat "broek laten zakken" is hier werkelijk misplaatst. Ik denk niet dat er veel Vlamingen zijn die zulk een graad van arrogantie vertonen dat ze niet bereid zouden zijn om in Wallonië met de "locals" Frans te spreken. In Wallonië ben ik steevast gewoon om uit elementaire hoffelijkheid met die mensen het Frans te gebruiken. Tenzij een Waal mij in het Nederlands aanspreekt en duidelijk insisteert dat ik dat ook zou doen tegenover hem.

Brussel is natuurlijk een andere kwestie. De stad is wettelijk tweetalig en ik vind dat een Vlaming bv. in gemeentelijke diensten mag verwachten dat hij daar met het Nederlands ook terecht kan. Helaas, we weten reeds lang dat "les 19 communes" hun broek vegen aan de wettelijke vereiste dat hun ambtenaren ook Nederlands moeten kennen.
Net zoals nogal wat Brusselse ziekenhuizen op dat vlak een oud zeer zijn.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 16:22   #296
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik geloof niet dat het ging om welke taal de marktkramer spreekt maar wat hij bijvoorbeeld met woorden aanprijst op een bord etc. weet ik veel pruimen of onderbroeken. Die man is daarom niet van slechte wil maar marktkramers hebben ook met concurrentie te maken en zoeken een markt uit waar ze meer kansen maken. Kan hij geen Nederlands en zijn er mensen die daar zwaar aan tillen is het simpel, ze kopen gewoon niet bij hem. Met wat goede wil mag dat zelfs een Chinees zijn die noch Frans of Nederlands kent kan iedereen zich verstaanbaar maken.

Maar ja zo een pietluttig voorval is weer genoeg om alle Vlaamse ridders op hun paard te krijgen. Zo de X tijd is er wel altijd zo een voorvalletje om alle hens aan dek te roepen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 september 2019 om 16:26.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 16:38   #297
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Komaan zeg, dat "broek laten zakken" is hier werkelijk misplaatst. Ik denk niet dat er veel Vlamingen zijn die zulk een graad van arrogantie vertonen dat ze niet bereid zouden zijn om in Wallonië met de "locals" Frans te spreken. In Wallonië ben ik steevast gewoon om uit elementaire hoffelijkheid met die mensen het Frans te gebruiken. Tenzij een Waal mij in het Nederlands aanspreekt en duidelijk insisteert dat ik dat ook zou doen tegenover hem.

Brussel is natuurlijk een andere kwestie. De stad is wettelijk tweetalig en ik vind dat een Vlaming bv. in gemeentelijke diensten mag verwachten dat hij daar met het Nederlands ook terecht kan. Helaas, we weten reeds lang dat "les 19 communes" hun broek vegen aan de wettelijke vereiste dat hun ambtenaren ook Nederlands moeten kennen.
Net zoals nogal wat Brusselse ziekenhuizen op dat vlak een oud zeer zijn.
Het gaat hier over een Vlaming miljardair. Mij is altijd verteld wiens brood men eet wiens taal men spreekt. Blijkbaar is dat van toepassing voor alle taalgemeenschappen zo behalve voor de Vlaming.
Persoonlijk trek ik me dat niet aan ik constateer alleen.

En dat men in Wallonië Frans spreekt is inderdaad hoffelijk. Maar steevast Frans spreken tegen Franstaligen in de rand in Ninove of in Aalst heeft niks meer met hoffelijkheid te maken dan wel met het laten zakken van uw (taal) broek.

En ook hier weer kan het me niet schelen maar dan moet men niet blijven zeuren over de verfransing.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 september 2019 om 16:41.
Oud 21 september 2019, 16:49   #298
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik geloof niet dat het ging om welke taal de marktkramer spreekt maar wat hij bijvoorbeeld met woorden aanprijst op een bord etc. weet ik veel pruimen of onderbroeken. Die man is daarom niet van slechte wil maar marktkramers hebben ook met concurrentie te maken en zoeken een markt uit waar ze meer kansen maken. Kan hij geen Nederlands en zijn er mensen die daar zwaar aan tillen is het simpel, ze kopen gewoon niet bij hem. Met wat goede wil mag dat zelfs een Chinees zijn die noch Frans of Nederlands kent kan iedereen zich verstaanbaar maken.

Maar ja zo een pietluttig voorval is weer genoeg om alle Vlaamse ridders op hun paard te krijgen. Zo de X tijd is er wel altijd zo een voorvalletje om alle hens aan dek te roepen.
Aan de schuimreacties van de Belgicisten te zien ,is de maatregel van het stadsbestuur van Asse geen niemendalletje maar een schot recht in de Franskiljonse Roos.
Oud 21 september 2019, 17:01   #299
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn marktkramers die geen Frans willen spreken met hun klanten toegelaten op de markt van Luik ,Rik?
Maar Witte Kaproen, die Vlaamse marktkramers die geen Frans willen spreken met hun klanten in Luik, die bestaan toch gewoon weg niet...
Ondanks de sinds jaar en dag uitgedragen haatkultuur tegen de Vlamingen vanuit la Belgique, zijn wij wel te goed opgevoed en heel evenwichtig samengesteld en vallen niet voor het francofone fata morgana dat zijzelf meer zouden zijn dan anderen zuiver en alleen omdat ze 'oui' zeggen en niet 'ja'.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 17:10   #300
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Als jij denkt dat je gewoon de persoonlijke wil, de persoonlijke eigenwaarde van individuele mensen kunt stellen tegenover een internationaal systeem dat al eeuwenlang zijn eigen glorie en eigen wil oplegt aan andere mensen dan ben je wel heel wereldvreemd...
Weet maar dat francofone leiders tot in de puntjes hun veroveringstochten voorbereiden en er mee verder gaan...
En hun vangarmen zitten al lang veel verder dan wij Vlaamse boerkes die nog denken dat het volstaat dat wij wat luid roepen en zeggen dat het genoeg is... Weet maar dat zij al op wereldvlak, op Europees vlak, op rechterlijk vlak en overal waar ze hun lange neus laten zien op alle vlakken het gebied voor hun ongebreidelde verdere uitdraging van hun grote francofonie met hun grote kultuur die de mensen tot slaafse handpoppen maakt uitdragen...
Denken dat het volstaat dat de Vlamingen en masse, neen zouden zeggen is de wereldlange machtsgeschiedenis en machtsmisbruik ontkennen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 21 september 2019 om 17:11.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be