![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden die ? Waarom zouden Franstaligen niet in de Vlaamse rand gaan wonen ? Alle Vlamingen spreken toch Frans met hun.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke verfransing ? Ik heb geen weet van verfransing ? Spreek Uw taal bij U. Dat Vlamingen te laf zijn om hun taal te laten respecteren is toch niet de fout van de Franstaligen ?
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 september 2019 om 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zullen daar geen markt vergunning meer krijgen als ze geen Nederlands spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kijk maar naar het stadsbestuur van Asse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op taalgebied zijn Vlamingen heel moedig met het maken van wetten en in het stemhokje....maar als ze achter het gordijntje komen zakt de broek weer naar beneden bij de eerste beste ontmoeting met een anderstalige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb heel lang in de rand gewoon ja. Zelfs vlak bij Asse om precies te zijn. En nu in Brussel waar ik alle dagen wordt geconfronteerd met die taal lafheid. Zelfs toen ik werkte in Brussel moest ik tegen Vlamingen altijd zeggen ...spreekt U maar NL Mijnheer ik ben zelf Vlaming en dan werden ze wat rood achter hun oren..
En in Asse......anderstaligen moeten er zelfs smeken opdat de Vlaminge Vlaams met hun zouden spreken.....En gij komt hier de stoere uithangen https://www.hln.be/in-de-buurt/asse/...-aub~ad2cb16e/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 september 2019 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw aansporingen om Nederlands te spreken in Brussel zijn dat natuurlijk ook . Alles bij elkaar komen we er wel,alle baten helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 september 2019 om 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ik mag het hopen. Het zal hoogtijd worden. Maar het zal toch de taal mentaliteit van de Vlaming moeten zijn die veranderd eerder dan de regeltjes aangaande.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 september 2019 om 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel is natuurlijk een andere kwestie. De stad is wettelijk tweetalig en ik vind dat een Vlaming bv. in gemeentelijke diensten mag verwachten dat hij daar met het Nederlands ook terecht kan. Helaas, we weten reeds lang dat "les 19 communes" hun broek vegen aan de wettelijke vereiste dat hun ambtenaren ook Nederlands moeten kennen. Net zoals nogal wat Brusselse ziekenhuizen op dat vlak een oud zeer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja zo een pietluttig voorval is weer genoeg om alle Vlaamse ridders op hun paard te krijgen. Zo de X tijd is er wel altijd zo een voorvalletje om alle hens aan dek te roepen. Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 september 2019 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk trek ik me dat niet aan ik constateer alleen. En dat men in Wallonië Frans spreekt is inderdaad hoffelijk. Maar steevast Frans spreken tegen Franstaligen in de rand in Ninove of in Aalst heeft niks meer met hoffelijkheid te maken dan wel met het laten zakken van uw (taal) broek. En ook hier weer kan het me niet schelen maar dan moet men niet blijven zeuren over de verfransing. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 september 2019 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondanks de sinds jaar en dag uitgedragen haatkultuur tegen de Vlamingen vanuit la Belgique, zijn wij wel te goed opgevoed en heel evenwichtig samengesteld en vallen niet voor het francofone fata morgana dat zijzelf meer zouden zijn dan anderen zuiver en alleen omdat ze 'oui' zeggen en niet 'ja'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet maar dat francofone leiders tot in de puntjes hun veroveringstochten voorbereiden en er mee verder gaan... En hun vangarmen zitten al lang veel verder dan wij Vlaamse boerkes die nog denken dat het volstaat dat wij wat luid roepen en zeggen dat het genoeg is... Weet maar dat zij al op wereldvlak, op Europees vlak, op rechterlijk vlak en overal waar ze hun lange neus laten zien op alle vlakken het gebied voor hun ongebreidelde verdere uitdraging van hun grote francofonie met hun grote kultuur die de mensen tot slaafse handpoppen maakt uitdragen... Denken dat het volstaat dat de Vlamingen en masse, neen zouden zeggen is de wereldlange machtsgeschiedenis en machtsmisbruik ontkennen... Laatst gewijzigd door marie daenen : 21 september 2019 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |