![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp u niet goed, u zou vrijwillig tientallen jaren onterecht in de gevangenis blijven zitten omdat de procedure niet belangrijk is?
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dat? de verdachte is niet veroordeeld, waarom zou men hem niet vrijlaten uit het voorarrest als het OM niet in staat is van volgens de vastgelegde regels te werken?
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omdat ik dat overdreven vind
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe lang zou men dan verdachten in de gevangenis moeten kunnen houden zonder bijvoorbeeld bewijsmateriaal?
Want als ik u goed begrijp is dat maar een detail zonder enige waarde.
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Procedurefouten gaan enkel over "gebrek aan bewijsmateriaal" ???
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U begrijpt uiteraard, dat de klacht die u direct indient een klacht tegen de procedure fout is.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 april 2020 om 10:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zit in voorarrest, en u gaat in beroep tegen uw opsluiting. U moet dus binnen de vijftien dagen voor de KI verschijnen die zich zullen uitspreken over uw aanhouding. Alleen heeft de cipier - uit luiheid zeg maar, uw beroepspapieren in de vuilbak gegooid. U komt dus niet voor het beroepshof, flagrante procedurefout, u wordt uw recht ontzegt, justitie/gerechtigheid/de normale gang van zaken is een farce op deze manier, volledige willekeur. Als u nu zegt, dat kan geen kwaad, opnieuw mijn zelfde vraag, hoeveel jaren wil u vrijwillig en onschuldig - want niet veroordeeld - opgesloten blijven zitten in voorarrest?
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies, en dan zou het logisch zijn dat de verantwoordelijke voor die procedurefout gestraft wordt, niet dat het slachtoffer beloond wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te gek voor woorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet noodzakelijk, tenslotte hebben we het over een verdachte en niet over een in beschuldiging gestelde en of veroordeelde.
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat je die gaat straffen als ze fouten maken, dan denk ik niet dat we nog veel volk gaan hebben dat wil beginnen op het parket en de magistratuur.
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Minister-President
|
![]() De wettelijke kader inzake de gevolgen van procedurefouten is zonder twijfel aan herziening toe. Graag neem ik aan, dat wat dat betreft iedereen het daar wel mee eens is (?)
Ik ga in mijn voorbeeld overdrijven, om het punt te maken. Toen Dutroux werd opgepakt, was het duidelijk (zeker gezien zijn geschiedenis) wat hij had gedaan. En al helemaal in de dagen daarop volgend ... Stel nu, dat in de loop van dat onderzoek, één of andere onderzoeksrechter, een document niet ondertekend, dan is dat een 'procedurefout'. Het mag/kan toch niet zijn, dat aan de hand van zo een (onnozele) procedurefout, de normale rechtsgang, in functie van een op te leggen strafmaat, in het gedrang komt hierdoor? Die vergeten handtekening, mag op geen enkele manier een bepalende factor zijn. We leren helaas, dat vandaag dit soort zaken meespelen. En dat is in de context van bepaalde strafzaken, meer dan tenenkrullend.