Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2020, 22:56   #281
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Demper het is wel een katertje he
Nee, het is een transgender.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 22:57   #282
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat de egoïstische vrouw op het einde van de rit slechts één kater overhoudt: een financiële kater.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 22:58   #283
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Waar zit dat katje nu feitelijk? In quarantaine bij dierenarts?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 22:58   #284
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Tja niet iedereen is dus zo koud en kil van hart en sommigen willen wel degelijk gaan voor mensen of dieren waar ze van houden. Wie weet welk lot was het diertje beschoren als ze het ginder "ergens" moest achterlaten.

Nu gezien was dat misschien een betere optie geweest maar vermits ze voor en na de vlucht toch wel van de douane positief antwoord had gekregen.... (Anders was het ook niet binnen geraakt.

Afin het lijkt er op dat het de goede kant op gaat:

https://atv.be/nieuws/katje-lee-er-i...plaatsen-98357

Fantastisch persoon, en dat voor een 21 jarig iemand!
Welk lot zijn de katten op boerderijen beschoren ?
Opgepeuzeld worden door ratten, wezels, marters,enz...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 23:00   #285
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De quarantaine moet gewoon 3 maand duren. Als dat in Peru was gebeurd was alles ok, maar door de corona kon dat niet.

https://m.hln.be/video/moet-katje-le...natief~p147025
Dat kon wel, en was één van de mogelijke alternatieven van het FAVV. Dat heeft niets met Corona te maken.
De dame in kwestie wou wel terugkeren omwille van corona, en was zo zelfzuchtig om haar kat in gevaar te brengen, door ze tegen alle regels en verwittigingen in toch mee te brengen.

En van zo een types maken onze "dierenliefhebbers" helden.

ECHTE dierenliefhebbers zien het mogelijke gevaar voor andere dieren en mensen. En het precedent dat hier geschapen wordt voor illegale import van om het even welk dier.
Oud 15 mei 2020, 23:04   #286
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Het probleem hier is dat er altijd veel te snel naar euthanasie gegrepen wordt, ook bij mensen overigens, terwijl er perfect andere oplossingen bestaan die de volksgezondheid beschermen en de kat niet hoeven te euthanaseren.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 23:12   #287
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Welk lot zijn de katten op boerderijen beschoren ?
Opgepeuzeld worden door ratten, wezels, marters,enz...
Zo kan ik ook situaties voor mensen aanhalen. Welk lot hebben mensen in Syrië?

Dit moeten we echter proberen te voorkomen en niet ophemelen als ideaalbeeld.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 23:13   #288
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het probleem hier is dat er altijd veel te snel naar euthanasie gegrepen wordt, ook bij mensen overigens, terwijl er perfect andere oplossingen bestaan die de volksgezondheid beschermen en de kat niet hoeven te euthanaseren.
Voila, Nagel op de kop!
Oud 15 mei 2020, 23:14   #289
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het is een lekker ding he?
En dan nog medelevend en brains! Tof hé!
Oud 15 mei 2020, 23:18   #290
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je haar een huwelijksaanzoek doen ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 23:20   #291
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
simpele ziel, dit is een berekende bitch, en als je dat niet ziet ben je maar een tomMEKE

Laatst gewijzigd door spherelike : 15 mei 2020 om 23:23.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 23:27   #292
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ga je haar een huwelijksaanzoek doen ?
Nee, iets te jong voor mij. Maar ik kan haar ook gewoon respecteren als persoon hé.
Oud 15 mei 2020, 23:52   #293
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
simpele ziel, dit is een berekende bitch, en als je dat niet ziet ben je maar een tomMEKE
Wat een intellectueel commentaar. Draagt echt iets bij tot de discussie en je verdedigt duidelijk je standpunt voor euthanasie.

Zucht... Jammer dat dit forum niet 12+ is....
Oud 16 mei 2020, 00:04   #294
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat een intellectueel commentaar. Draagt echt iets bij tot de discussie en je verdedigt duidelijk je standpunt voor euthanasie.

Ja inderdaad, dan zouden verliefde pubers en die die zich ondanks hun leeftijd zo gedragen uitgesloten zijn.
Ik denk dat ik nergens gezegd heb pro euthanasie te zijn, maar WEL voor respect van wetten en regels.
En die zijn in deze niet gevolgd, dat jij daar dierenwelzijn en dierenrechten in ziet ondanks alle verwittigingen en alternatieven die deze egoïstische dame gekregen heeft, wijst inderdaad op pubergedrag en misplaatst idealisme wat aan die leeftijd eigen is.

Laatst gewijzigd door spherelike : 16 mei 2020 om 00:05.
Oud 16 mei 2020, 00:13   #295
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De account van Spherelike werd veertien jaar geleden aangemaakt.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 00:18   #296
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
De account van Spherelike werd veertien jaar geleden aangemaakt.
Wat een vooruitziende papa
Oud 16 mei 2020, 00:25   #297
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat een vooruitziende papa
Die was 14 jaar geleden jammer genoeg al gestorven.
Was gans zijn leven een plichtsbewuste federale ambtenaar net zoals de mensen van FAVV nu, die hun job doen volgens de regels die politici gemaakt hebben.
hij heeft gelukkig voor mij, WEL het respect voor wetten en regels doorgegeven aan zijn kinderen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 16 mei 2020 om 00:29.
Oud 16 mei 2020, 00:30   #298
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad, dan zouden verliefde pubers en die die zich ondanks hun leeftijd zo gedragen uitgesloten zijn.
Ik denk dat ik nergens gezegd heb pro euthanasie te zijn, maar WEL voor respect van wetten en regels.
En die zijn in deze niet gevolgd, dat jij daar dierenwelzijn en dierenrechten in ziet ondanks alle verwittigingen en alternatieven die deze egoïstische dame gekregen heeft, wijst inderdaad op pubergedrag en misplaatst idealisme wat aan die leeftijd eigen is.
Ik denk dat je egoisme en en wetten wat door elkaar haalt.

Ten eerste, egoisme is enkel aan zichzelf denken, Selena denkt aan het katje (eigenlijk eerder altruistisch dus).

Ten tweede, het is voor iedereen wel duidelijk (hoop ik toch) dat wetten niet absoluut zijn en in een ontwikkeld land in vraag mogen gesteld worden. Men moet zich sowieso in een rechtbank kunnen verdedigen, en kunnen uitleggen waarom een bepaalde wet niet gevolgd kon worden, bv. zoals hier - overmacht.

In Saoudi Arabie was het voor kort verboden voor vrouwen om auto te rijden. Gelukkig gaat daar een hele beweging tegen in - vooruitgang, noemt men dat (of zoals u ze bestempelt: egoisten die zich niet aan de wet houden). Echter, als we hieraan vasthouden, en nooit iets in vraag stellen, dan blijven we in de middeleeuwen leven.

Het feit dat hier niet met de omstandigheden rekening gehouden wordt, het feit dat het hier over een ander leven gaat (en dus eigenlijk niet over Selena), het feit dat er genoeg alternatieven bestaan, het feit dat men de standpunten van Selena uit de media probeert te houden, is een rechtstaat niet waard. Het is alsof sommigen een baby wil vermoorden omdat de ouders verkeerd geparkeerd stonden, en dan nog probeert die ouders het zwijgen op te leggen zodat ze hun verhaal niet kunnen doen.

Goed, regels moeten uiteraard gerespecteerd worden. Dat is hier, in uitzonderlijke omstandigheden, niet gebeurd, waarschijnlijk met de beste intenties, maar soit. Dat een bepaalde bende dan met riek en fakkel oproept tot de dood van het katje omdat de letter van de wet niet is gevolgd, maar niet even wil uitzoeken of er alternatieven zijn, daar kan ik ook weinig respect voor hebben.

En als u, zoals u beweert, niet oproept tot euthanasie en niet tot de bende behoort die met fakkel en riek oproepen tot de dood, dan verwacht ik dat u ook oor hebt naar de rand-argumenten en de alternatieve oplossingen. Die zijn er - quarantaine - geen hondsdolheid in Belgie, katje blijft leven, en is iedereen blij. Simpel he?
Oud 16 mei 2020, 00:43   #299
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Was gans zijn leven een plichtsbewuste federale ambtenaar net zoals de mensen van FAVV nu, die hun job doen volgens de regels die politici gemaakt hebben.
Zo'n ambtenaar die zich volstrekt aan de regels houdt ben ik nog tegen gekomen toen ik mijn nieuwe identiteitskaart ging ophalen. Het loket naast mij zat er iemand anders :

"Oh, u hebt een afspraak voor een reispaspoort, en u komt voor een identiteitskaart. Grappig, dat is toevallig ook bij mij. En U hebt in principe alles bij maar dan zal u toch een nieuwe afspraak moeten maken. Dat kan pas binnen 2 weken. Tot de volgende keer".

Waarna de plichtsbewuste ambtenaar, die volledig volgens de regels en de wet heeft gehandeld, gedurende de rest van het gereserveerde tijdsslot vrolijk verder op zijn GSM begon te tokkelen.

Fijn toch, hoe zo'n ambtenaars de wet tot op de letter naleven.

Ooit word je er zelf slachtoffer van hoor. Kijken of je het dan nog zo leuk vindt.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 16 mei 2020 om 00:47.
Oud 16 mei 2020, 00:54   #300
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je egoisme en en wetten wat door elkaar haalt.

Ten eerste, egoisme is enkel aan zichzelf denken, Selena denkt aan het katje (eigenlijk eerder altruistisch dus).
Dat klopt helemaal niet, als ze nog maar één moment aan het katje gedacht had, dan had ze het ginder in quarantaine gelaten en later laten overkomen. Het is net egoïstisch om te denken dat dat beestje niet zonder haar zou kunnen waar het in feite net andersom is, en zij niet zonder het beestje kan. Hiervoor heeft ze tegen beter weten in dit diertje naar hier gebracht, en is nu in al haar egoïsme niet eens in staat om te zien dat zij de ENIGE schuldige is aan deze toestand.
Citaat:
Ten tweede, het is voor iedereen wel duidelijk (hoop ik toch) dat wetten niet absoluut zijn en in een ontwikkeld land in vraag mogen gesteld worden. Men moet zich sowieso in een rechtbank kunnen verdedigen, en kunnen uitleggen waarom een bepaalde wet niet gevolgd kon worden, bv. zoals hier - overmacht.
Dit is helemaal geen overmacht, want dat zijn situaties waaraan betrokkene geen schuld treft. Hier heeft deze dame BEWUST en ondanks verwittiging tegen de wetten en regels gehandeld. En wetten mogen in vraag gesteld worden en door de politiek gewijzigd worden als daar behoefte zou toe bestaan. Zolang ze NIET gewijzigd zijn dienen ze gerespecteerd te worden, dat is de basis van iedere rechtstaat.
Citaat:
Het feit dat hier niet met de omstandigheden rekening gehouden wordt, het feit dat het hier over een ander leven gaat (en dus eigenlijk niet over Selena), het feit dat er genoeg alternatieven bestaan, het feit dat men de standpunten van Selena uit de media probeert te houden, is een rechtstaat niet waard. Het is alsof sommigen een baby wil vermoorden omdat de ouders verkeerd geparkeerd stonden, en dan nog probeert die ouders het zwijgen op te leggen zodat ze hun verhaal niet kunnen doen.
Wat een verdraaing, de oorzaak van heel dit debacle afwenden op een katje en de eigenlijke schuldige NIET WILLEN zien, en wat een vergelijking van een kat met een baby. En van dat proberen te doen zwijgen heb ik in praktijk niet veel gemerkt, en uit wat ik gelezen heb is hierover enkel "gaia beweert …." maar misschien heb jij andere bronnen.
om op dat parkeren terug te komen. Juister zou zijn dat iemand onder de neus van de parkeerwachter verkeerd parkeert, er bij een opmerking van de wachter hierover, toch zijn wagen laat staan en dan later verwonderd is dat die weggesleept is. Dat is nu eenmaal de consequentie van eigenzinnigheid.
Citaat:
Goed, regels moeten uiteraard gerespecteerd worden. Dat is hier, in uitzonderlijke omstandigheden, niet gebeurd, waarschijnlijk met de beste intenties, maar soit. Dat een bepaalde bende dan met riek en fakkel oproept tot de dood van het katje omdat de letter van de wet niet is gevolgd, maar niet even wil uitzoeken of er alternatieven zijn, daar kan ik ook weinig respect voor hebben.
Wat is hier "uitzonderlijk"? en met de "beste intenties" is de weg naar de hel geplaveid volgens het spreekwoord. Dat u mensen die respect vragen voor regels en wetten een "bende" noemt zegt meer over u dan over hen. En niemand roept op tot de dood van het katje, dat is enkel de consequentie van de situatie waarin die dame het beestje tegen beter weten/regels/adviezen in gebracht heeft.
Citaat:
En als u, zoals u beweert, niet oproept tot euthanasie en niet tot de bende behoort die met fakkel en riek oproepen tot de dood, dan verwacht ik dat u ook oor hebt naar de rand-argumenten en de alternatieve oplossingen. Die zijn er - quarantaine - geen hondsdolheid in Belgie, katje blijft leven, en is iedereen blij. Simpel he?
Voor mij mag alles, zolang dit geen aanmoediging is (zoals nu) om BEREKEND tegen alles in te gaan, en dan op het sentiment van simpele zielen te spelen, om de eigen fouten te verdoezelen, en de emo toer op te gaan over een onschuldig katje. Zolang u de dader van dit debacle blijft verdedigen kan ik moeilijk geloven dat u ECHT bekommerd bent om dierenwelzijn voor ALLE dieren

Laatst gewijzigd door spherelike : 16 mei 2020 om 01:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be