![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat bij TREIN en BUS niet het geval is, waar mensen dus op het goedgeluk om niet besmet te worden TREIN en BUS nemen.. want wat is erger besmet Bus en Trein meubilair dat gans het land door kruist en duizenden kan besmetten of verwijzen naar falend mondmasker?
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 17 oktober 2020 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ik had het voorspeld he, just like in France -> horeca couvre-feu~
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu zal in den duik om dat men niet mag op café of restaurant gaan wellicht meer risico genomen worden in de privé omgeving met alle gevolgen van dien.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We heben dat nog al gezien. Alle truuken zijn dan goed.
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de andere kant doet de overheid er ook alles aan om mensen zo weinig mogelijk van dat openbaar vervoer gebruik te laten maken door mensen/bedrijven aan te moedigen, verplichten, om mensen van thuis uit te laten werken. En als ik zo wat rondkijk, dan zit er nu en pak minder volk op de bussen dan anders. Wat treinen betreft, daar heb ik nu wel niet dadelijk en zicht op. 't probleem hier, en dat had ik al gepost, is dat het openbaar vervoer ook deel uit maakt van de economie. Leg je het openbaar vervoer lam, dan leg je ook en deel van onze economie plat, zonder het dan nog te hebben over het onderwijs. Je hebt hier dus de keuze tussen iets 'slecht' en iets wat mss nog 'slechter' is. Part of the game ? Hier kan je moeilijk van tussenuit. Samengevat, de rode draad: Het evenwicht tussen volksgezondheid - economie - moreel. Niet altijd even gemakkelijk en soms sta je voor moeilijke keuzes. Ze hadden zo bvb ook alle winkels kunnen gesloten hebben ipv de horeca. De impact (volksgezondheid) zou mss dezelfde kunnen zijn, maar de economische impact stukken groter.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 17 oktober 2020 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zelfs al zou het waar zijn dat er veel besmettingen ontstaan op café, dan nog hoort men in westerse samenlevingen de felbevochten vrijheden niet zomaar op te geven. Horeca Vlaanderen hoort deze flagrante inbreuk op onze rechten aan te vechten met alle mogelijke middelen. We leven hier niet in een communistische heilstaat, hoe graag je dat misschien zou willen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 17 oktober 2020 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De coronacijfers zijn zodanig slecht dat ze niet anders konden dan deze maatregel nemen. Hadden ze eind september, begin oktober wat minder bezig geweest met postjes te verdelen en Bart Dewever bashing en wat meer met de coronacrisis, was het nooit zover gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het einde was het Coronabeleid nagenoeg stilgevallen op een paar kleine maatregelen na. Precies of ze waren het kotsbeu of het kon hen niet veel meer schelen. 'k weet niet goed wat ik daar moet van denken. Mss zijn er nog zaken die we niet weten, dus ik ga daar verder geen uitspraken over doen.
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met uw redenering is er gewoonweg geen perfecte oplossing. Altijd maar als ... als ... als. Binnenshuis is het nog enkel het gezond verstand dat primeert. Tenminste als je niet te veel lawijt maakt, en de buren niet wakker houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schiet niet op personen. Het grote probleem was communicatie. Die was slecht. En ik zou graag eens willen weten wat onze zuiderburen er nu van vinden. Misschien is het daar wel nog iets te vroeg voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi uitgelegd.
![]() ![]() ![]()
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als dat virus van plan is ons nog jaren te treiteren misschien terug die bus stroken afschaffen en de wegen weer breder maken. Veel veiliger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn parking, mijn vrijheid of zoiets. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wel fout, want uw vrouw als huisgenoot telt niet mee.
Je moet één uitkiezen van je minaressen. Maar na twee weken mag je weer een andere kiezen.
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu begrijp ik ook waarom jij al je minaressen een nummer gegeven hebt. Dat maakt het een stuk gemakkelijker. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|