Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2020, 20:17   #281
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Alleen in de auto kan je inderdaad niemand besmetten.
Het heeft geen zin om te kappen op de bus en trein.
Wat zou je zonder doen ?
Het is niet omdat de controle ondermaats is dat je de service moet afschaffen.
Met die logica van mogelijke besmetting riskeren moeten de cafés en restaurant ook niet dicht. Terwijl de cafe' en restaurants er wel alles aan deden om even tueele besmetting te minimaliseren er zelf voor investeerden

Wat bij TREIN en BUS niet het geval is, waar mensen dus op het goedgeluk om niet besmet te worden TREIN en BUS nemen.. want wat is erger besmet Bus en Trein meubilair dat gans het land door kruist en duizenden kan besmetten of verwijzen naar falend mondmasker?
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 17 oktober 2020 om 20:20.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 20:20   #282
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Wel ik had het voorspeld he, just like in France -> horeca couvre-feu~
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 20:22   #283
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Juist BemBem. Je bent niet de enige. Verre van.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 20:36   #284
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Inderdaad die avondklok voor restaurants en cafés zou even goed een duidelijk signaal zijn dat iedereen duidelijk moet maken dat Covid 19 besteden moet worden door iedereen met en door het gezond verstand te gebruiken en er naar te handelen.

Nu zal in den duik om dat men niet mag op café of restaurant gaan wellicht meer risico genomen worden in de privé omgeving met alle gevolgen van dien.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 20:39   #285
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Inderdaad die avondklok voor restaurants en cafés zou even goed een duidelijk signaal zijn dat iedereen duidelijk moet maken dat Covid 19 besteden moet worden door iedereen met en door het gezond verstand te gebruiken en er naar te handelen.

Nu zal in den duik om dat men niet mag op café of restaurant gaan wellicht meer risico genomen worden in de privé omgeving met alle gevolgen van dien.
Die kans zit er idd in....
We heben dat nog al gezien. Alle truuken zijn dan goed.
Oud 17 oktober 2020, 20:48   #286
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Covid 19 besmetting kan echt niet even herleid worden tot enkelingen die in de fout gaan.

Covid 19 heeft zelfs nog maar weinig bekend vrijgegeven. Hoe het verspreid wordt en hoe sterk en valselijk slim het binnen dringt de mens aanvalt, zelf muteert. Hoe het zelfs volgens wetenschappers misbruik maakt van het eigen immuunsysteem van de mens om zo nog grote schade te verwezenlijken, die blijkbaar ook lang na het uitzieken nog gevolgen kunnen hebben.

De wetenschap breekt er zich te koppen op om alles wat dat verschrikkelijk verwoestend Virus-beest aanricht in kaart te brengen om verweer vaccin te maken. Tot er en efficiënt vaccin is; is iedereen dus in gevaar. Kan alleen het gebruik van het gezond verstand en het er persoonlijk naar handelen Covid 19 infectie vermeiden.

Café en restaurant en gebouw een vast een locatie wordt gesloten om de perceptie dat de regering iets doet. Vind ik hypocriet als men bedenkt dat Trein en bus rollend matreaal mogen verder mogelijks Covid 19 verspreiden over gans het land.

>>> Treinen waar bij aanraking niet alle houvasten steeds weer ontsmet worden zoals de winkelkarretjes. Treinen waar tafels en de zitjes ook niet na ieder gebruik ontsmet worden zoals in restaurants. Treinen met vervuilde airco en verwarming blazers…. Het rollend materieel, de Trein die gans het land doorkruisen met mensen van allerlei pluimage. Verbindingen van Virus Covid 19 hutspot Luik via ook al Covid 19 hutspot Brussel in verbinding steld met Antwerpen, Oostende, Gent enz..en omgekeerd

En bussen die van de grootstad mogelijks besmette individuen verder verspreiden naar het kleinste dorp, mogen van de Vivaldi regering en de virologen verder het Covid19 virus Mogelijks verspreiden!

Ook ik wil dat er alles aan gedaan wordt om de verspreiding van dit Virus tegen te gaan, maar moet de TREIN en BUS mogelijke verspreider van Covid 19 dan niet tot stilstand gedwongen worden.
Klopt. Maar dat van het openbaar vervoer had ik al uitgelegd hé.
Van de andere kant doet de overheid er ook alles aan om mensen zo weinig mogelijk van dat openbaar vervoer gebruik te laten maken door mensen/bedrijven aan te moedigen, verplichten, om mensen van thuis uit te laten werken.
En als ik zo wat rondkijk, dan zit er nu en pak minder volk op de bussen dan anders. Wat treinen betreft, daar heb ik nu wel niet dadelijk en zicht op.

't probleem hier, en dat had ik al gepost, is dat het openbaar vervoer ook deel uit maakt van de economie.
Leg je het openbaar vervoer lam, dan leg je ook en deel van onze economie plat, zonder het dan nog te hebben over het onderwijs.
Je hebt hier dus de keuze tussen iets 'slecht' en iets wat mss nog 'slechter' is.
Part of the game ?
Hier kan je moeilijk van tussenuit.
Samengevat, de rode draad: Het evenwicht tussen volksgezondheid - economie - moreel.
Niet altijd even gemakkelijk en soms sta je voor moeilijke keuzes.

Ze hadden zo bvb ook alle winkels kunnen gesloten hebben ipv de horeca. De impact (volksgezondheid) zou mss dezelfde kunnen zijn, maar de economische impact stukken groter.

Laatst gewijzigd door kojak : 17 oktober 2020 om 20:53.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 20:59   #287
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Man toch.... al gehoord van 'algemene kennis' ?
Weet je wat, vraag het aan gelijk welke arts, en de kans is groot dat hij bovenstaande zin ook nog eens zal herhalen.

Maw, ga met iemand anders zijn voeten spelen. ok ?
Aha, algemene kennis. Een ander woord voor "ik denk het, maar kweet het eigenlijk niet". De platte aarde is ook ooit algemene kennis geweest...

En zelfs al zou het waar zijn dat er veel besmettingen ontstaan op café, dan nog hoort men in westerse samenlevingen de felbevochten vrijheden niet zomaar op te geven. Horeca Vlaanderen hoort deze flagrante inbreuk op onze rechten aan te vechten met alle mogelijke middelen. We leven hier niet in een communistische heilstaat, hoe graag je dat misschien zou willen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 oktober 2020 om 21:01.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 21:27   #288
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

De coronacijfers zijn zodanig slecht dat ze niet anders konden dan deze maatregel nemen. Hadden ze eind september, begin oktober wat minder bezig geweest met postjes te verdelen en Bart Dewever bashing en wat meer met de coronacrisis, was het nooit zover gekomen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 21:37   #289
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De coronacijfers zijn zodanig slecht dat ze niet anders konden dan deze maatregel nemen. Hadden ze eind september, begin oktober wat minder bezig geweest met postjes te verdelen en Bart Dewever bashing en wat meer met de coronacrisis, was het nooit zover gekomen.
2
Op het einde was het Coronabeleid nagenoeg stilgevallen op een paar kleine maatregelen na. Precies of ze waren het kotsbeu of het kon hen niet veel meer schelen. 'k weet niet goed wat ik daar moet van denken.
Mss zijn er nog zaken die we niet weten, dus ik ga daar verder geen uitspraken over doen.
Oud 17 oktober 2020, 22:18   #290
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo kan je blijven aan doemdenken doen.
Met uw redenering is er gewoonweg geen perfecte oplossing. Altijd maar als ... als ... als.
Binnenshuis is het nog enkel het gezond verstand dat primeert. Tenminste als je niet te veel lawijt maakt, en de buren niet wakker houdt.
Oud 17 oktober 2020, 22:20   #291
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
één knuffelkontakt ? ik ben maar tot mijn 20ste naar school geweest, wie kan mij dit in verstaanbaar Nederlands uitleggen
Ge moet kiezen tussen uw vrouw en uw minnares
Oud 17 oktober 2020, 22:23   #292
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De publieke opinie omtrent corona weegt zwaarder dan het intern politiek gebakkelei.
Schiet niet op personen.
Het grote probleem was communicatie. Die was slecht. En ik zou graag eens willen weten wat onze zuiderburen er nu van vinden. Misschien is het daar wel nog iets te vroeg voor.
Oud 17 oktober 2020, 22:37   #293
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Mooi uitgelegd.
Oud 17 oktober 2020, 22:41   #294
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En als ik zo wat rondkijk, dan zit er nu en pak minder volk op de bussen dan anders. Wat treinen betreft, daar heb ik nu wel niet dadelijk en zicht op.

Straks zie je weer auto's rijden met die sticker uit de sixties....Mijn auto Mijn vrijheid

Als dat virus van plan is ons nog jaren te treiteren misschien terug die bus stroken afschaffen en de wegen weer breder maken. Veel veiliger.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 22:59   #295
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Straks zie je weer auto's rijden met die sticker uit de sixties....Mijn auto Mijn vrijheid

Als dat virus van plan is ons nog jaren te treiteren misschien terug die bus stroken afschaffen en de wegen weer breder maken. Veel veiliger.
Lol, moest iedereen die het openbaar gebruikte nu met de wagen gaan werken dan heb je rond Brussel één grote parking.
Mijn parking, mijn vrijheid of zoiets.
Oud 17 oktober 2020, 23:02   #296
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi uitgelegd.
Maar wel fout, want uw vrouw als huisgenoot telt niet mee.
Je moet één uitkiezen van je minaressen. Maar na twee weken mag je weer een andere kiezen.
Oud 17 oktober 2020, 23:11   #297
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Maar wel fout, want uw vrouw als huisgenoot telt niet mee.
Je moet één uitkiezen van je minaressen. Maar na twee weken mag je weer een andere kiezen.
Das ook waar.
Nu begrijp ik ook waarom jij al je minaressen een nummer gegeven hebt.
Dat maakt het een stuk gemakkelijker.

Oud 18 oktober 2020, 06:45   #298
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik knuffel mijn vrouw al jaren niet meer
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 06:47   #299
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol, moest iedereen die het openbaar gebruikte nu met de wagen gaan werken dan heb je rond Brussel één grote parking.
files zijn momenteel tot 20% langer door het verhoogd gebruik van individueel vervoer
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 06:52   #300
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag is waarom alles in Brussel gecentraliseerd is?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be