Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2020, 16:56   #281
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei, het gaat zelfs niet om een Duister, maar slechts een Hollander...
Een Hollander die begraven ligt op een Duitse begraafplaats.
Er liggen daar 500 SS'ers, collaborateurs, verraders en vooral oorlogsmisdadigers.
Die zaak wordt onderhouden door de Duitse "Volksbund".

Dat terzijde.
Het gaat eigenlijk over die VB vrouw tegen wie het VB een inwendige procedure heeft gestart.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 01:09   #282
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik hoopte dat de Vlaming slimmer werd dan dat. En dat de idiotie over dat Vl en Vlaanderen onafhankelijk eindelijk een beetje aan het dimmen was.
In de jaren ’60-’70 zag ik regelmatig VL- en zwart-gele leeuwenstickers achteraan op auto’s plakken.
Dat bleek toen zonder problemen te kunnen.
Sinds de jaren ’80 kende het VB een steile opgang en hiermee steeg evenredig het vandalisme aan auto’s met zo’n sticker erop en gevelvandalisme bij degenen die een leeuwenvlag uithingen.
‘t Ja, het VB moest van de zelfbenoemde democraten ‘met alle middelen bestreden worden’, eh.

Daarom dat je die stickers en vlaggen vandaag nog maar uitzonderlijk ziet, mensen hebben over het algemeen niet zo graag voor duizenden euro’s schade aan hun wagen of huisgevel.
Citaat:
De ene brandstichting mag nooit de andere vergoelijken. Ik keur alle geweld geweld af. Zowel van links crapuul als van eventuueel Allahtoon crapuul. Maar dus ook van extreem rechts crapuul. Wie hierin onderscheidt maakt is niet goed bezig en werkt de polarisatie in de hand.
Je laatste zin verwijst imo naar de poco’s die de laatste 4 decennia steeds op de VB-boodschapper schoten, maar het bangelijk verzuimden om werk te maken van een degelijk integratieproces voor immigranten van vooral mohammedaanse origine.

Integendeel, de overheid ‘gebruikte’ het moslimprobleem, om het VB een racistisch discours aan te plakken en zo de polarisatie te versterken tussen verschillende bevolkingsgroepen, vooral onder ‘eigen volk’, al begint die geforceerde wig stilaan haar weerstand te verliezen, zie laatste verkiezingsuitslag en nakomende polls.
Citaat:
Als een onderzoek loopt tegen neo-nazi crapuul moet de politie evengoed haar werk doen als in dezelfde omstandigheden bij links crapuul of moslim crapuul.
Alleen op deze draad wordt door vele deelnemers het werk van de politie tegen het neo-nazi uitschot heel nagatief beoordeeld.
Wel, moest die gast geen opvallende sticker op z’n wagen gehad hebben, zou daar verder geen kat van gehoord hebben.
Nu struikelt het pocowereldje daarover en wordt het nazismespook weer uit de kast gehaald, waarmee heel het VB wordt toegedekt.

Ondertussen blijven onze pocowieters doodstil, wanneer blijkt dat de staatveiligheid tijd zát heeft, om een onderzoek op te starten naar DVL en die stickergast met een smullende media als rechter, maar zwijgen als vermoord wanneer blijkt dat moslimextremisten - die ergens een Europees land zijn uitgewezen – hier ongestoord hun salafistische ding kunnen doen:

“Moslimextremisten die in een ander Europees land werden uitgewezen vanwege hun radicale opvattingen, worden niet opgevolgd in ons land. Dat blijkt uit het antwoord van bevoegd minister Koen Geens (CD&V) op een parlementaire vraag van Katleen Bury (Vlaams Belang). Staatsveiligheid beschikt niet over aanwijzingen dat ze gevaarlijk zijn, aldus Geens."

https://sceptr.net/2019/11/gekende-m...atsveiligheid/

Kortom, twee maten en gewichten.

Wel vreemd dat justitie geen onderzoek opent naar hier rondlopende moslimextremisten die zijn uitgekotst door andere Europese landen, maar wel ‘onderzoek doet’ naar eigen mensen aan wie niets ten laste kan gelegd worden, tenzij mss een arrogant bakkes, maar dat is op zich niet onwettelijk.
Men kan dus stellen dat Geens z’n job niet waard is, lees, ‘kan/wil de veiligheid van de bevolking niet beschermen’.

Noot: over ‘links crapuul’ gesproken; heb jij weet van veroordeelde antifa’s ea links crapuul, die zijn aangehouden na rellen in Belgisch/Europese steden dit jaar ea vorige jaren ?
Heb jij weet van MSM-artikels die extreem-links geweld even keihard veroordelen dan extreem-rechts geweld en/of hameren op de associatie met wat hun ideologische broeders, mn de sovjet-communisten allemaal hebben uitgevreten ?

Laat me dat weten als je wil, want ik moet de laatste 40 jaar iets gemist hebben.
Oud 14 november 2020, 09:25   #283
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
In de jaren ’60-’70 zag ik regelmatig VL- en zwart-gele leeuwenstickers achteraan op auto’s plakken.
Dat bleek toen zonder problemen te kunnen.
Sinds de jaren ’80 kende het VB een steile opgang en hiermee steeg evenredig het vandalisme aan auto’s met zo’n sticker erop en gevelvandalisme bij degenen die een leeuwenvlag uithingen.
‘t Ja, het VB moest van de zelfbenoemde democraten ‘met alle middelen bestreden worden’, eh.

Daarom dat je die stickers en vlaggen vandaag nog maar uitzonderlijk ziet, mensen hebben over het algemeen niet zo graag voor duizenden euro’s schade aan hun wagen of huisgevel.
Van dat vandalisme ben ik niet op de hoogte (ik zeg dus niet dat het niet zou bestaan). Maar volgens mij is het hoogtepunt van het flamingantisme een beetje voorbij. De strijd om Voeren is gestreden, BHV is van tafel, niemand maalt nog om "de rand".....Bovendien zien meer en meer Vlamingen dat wat men zelf doet, helemaal niet beter doet.

Citaat:
Je laatste zin verwijst imo naar de poco’s die de laatste 4 decennia steeds op de VB-boodschapper schoten, maar het bangelijk verzuimden om werk te maken van een degelijk integratieproces voor immigranten van vooral mohammedaanse origine.

Integendeel, de overheid ‘gebruikte’ het moslimprobleem, om het VB een racistisch discours aan te plakken en zo de polarisatie te versterken tussen verschillende bevolkingsgroepen, vooral onder ‘eigen volk’, al begint die geforceerde wig stilaan haar weerstand te verliezen, zie laatste verkiezingsuitslag en nakomende polls.
In uw eerste alinea moet ik u volkomen gelijk geven !
Sinds de import van goedkope arbeidskrachten die niet al te kieskeurig waren wat vuilheid van werk betreft, heeft de overheid het nagelaten een integratiebeleid te voeren. En die overheid zijn inderdaad de machtspartijen !

Zelfs in uw tweede paragraaf kan ik voor een deel meegaan. De machtspartijen en dan vooral de linkse hebben van migratie en migranten een tool gemaakt om rechts te bestrijden. Ik vrees dat wie objectief is dit niet kan ontkennen. Doch dat is nu eenmaal de aard van de politiek. Met evenveel recht kan men zeggen dat rechts de migranten en migratie gebruikt om links te bestrijden.

MAAR...tot hier toe heb ik zowel van rechts als van links geen maatschappelijk werkende oplossingen gehoord voor de werkpunten die migratie met zich meebrengt. NVA heeft al bewezen hiervoor geen oplossingen te hebben. En VB stelt eigenlijk niet voor dan harde repressie, wat ook nog nooit ergens gewerkt heeft voor langer dan een klein poosje.

Citaat:
Wel, moest die gast geen opvallende sticker op z’n wagen gehad hebben, zou daar verder geen kat van gehoord hebben.
Nu struikelt het pocowereldje daarover en wordt het nazismespook weer uit de kast gehaald, waarmee heel het VB wordt toegedekt..
Wie objectief is heeft al lang gelezen dat VB, alvast in woorden, gans dat nazi en neo-nazi gedoe veroordeelt en afstoot.
(op de rest ga ik zeker antwoorden als ik meer tijd heb)

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 14 november 2020 om 09:26.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 12:29   #284
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen hoor. Ik geloof in de rechtstaat. Als die man iets misdaan heeft zal het gerecht hem wel (een naar mijn mening veel te milde) straf opleggen.

Maar u kunt mij niet dwingen, als normaal burger, sympathie op te brengen voor neo- en andere nazi's. Net zomin als voor de die-hard communisten. Ik vind zulke mensen verwerpelijk. Ze zijn de kanker van de maatschappij.
Er is niemand die u vraagt om sympathie op te brengen voor neo nazisme.
En wanneer die man heeft rond gereden met symbolen die verboden zijn, mag de politie daar de nodige gevolgen aan geven, uiteraard.

Maar u verdedigt een inval in iemand woning op basis van deze feiten, het gaat niet over de mate waarin u zich in iemands gedachtengoed kunt vinden maar over de proportie van politieoptreden tegenover wat vast te stellen was.

En dan verdedigt u dus een handelen passend in een dictatuur en kunt u zich daar prima in vinden? Wat is dan zoals iemand al opmerkte, eigenlijk het verschil tussen uw denken en andere extreme meningen?
Leg maar eens uit!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 12:42   #285
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En wanneer die man heeft rond gereden met symbolen die verboden zijn, mag de politie daar de nodige gevolgen aan geven, uiteraard.

Maar u verdedigt een inval in iemand woning op basis van deze feiten, het gaat niet over de mate waarin u zich in iemands gedachtengoed kunt vinden maar over de proportie van politieoptreden tegenover wat vast te stellen was.

En dan verdedigt u dus een handelen passend in een dictatuur en kunt u zich daar prima in vinden? Wat is dan zoals iemand al opmerkte, eigenlijk het verschil tussen uw denken en andere extreme meningen?
Leg maar eens uit!
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 12:44   #286
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van dat vandalisme ben ik niet op de hoogte (ik zeg dus niet dat het niet zou bestaan). Maar volgens mij is het hoogtepunt van het flamingantisme een beetje voorbij. De strijd om Voeren is gestreden, BHV is van tafel, niemand maalt nog om "de rand".....Bovendien zien meer en meer Vlamingen dat wat men zelf doet, helemaal niet beter doet.

In uw eerste alinea moet ik u volkomen gelijk geven !
Sinds de import van goedkope arbeidskrachten die niet al te kieskeurig waren wat vuilheid van werk betreft, heeft de overheid het nagelaten een integratiebeleid te voeren. En die overheid zijn inderdaad de machtspartijen !

Zelfs in uw tweede paragraaf kan ik voor een deel meegaan. De machtspartijen en dan vooral de linkse hebben van migratie en migranten een tool gemaakt om rechts te bestrijden. Ik vrees dat wie objectief is dit niet kan ontkennen. Doch dat is nu eenmaal de aard van de politiek. Met evenveel recht kan men zeggen dat rechts de migranten en migratie gebruikt om links te bestrijden.

MAAR...tot hier toe heb ik zowel van rechts als van links geen maatschappelijk werkende oplossingen gehoord voor de werkpunten die migratie met zich meebrengt. NVA heeft al bewezen hiervoor geen oplossingen te hebben. En VB stelt eigenlijk niet voor dan harde repressie, wat ook nog nooit ergens gewerkt heeft voor langer dan een klein poosje.

Wie objectief is heeft al lang gelezen dat VB, alvast in woorden, gans dat nazi en neo-nazi gedoe veroordeelt en afstoot.
(op de rest ga ik zeker antwoorden als ik meer tijd heb)
Hier krijg je de kriebels van! Wie slikt dat gedachtengoed nog over " goedkope arbeidskrachten die niet al te kieskeurig waren wat vuilheid van werk betrof"?
Wat hadden we moeten doen, iemand die enkel koranschool liep en geiten hoedde in een dorp zonder elektriciteit, werk voor hoger geschoolden laten doen? Moeten we mea culpa slaan , omdat we die mensen enkel een ( in verhouding tot het land van herkomst) bijzonder hoog loon, sociale zekerheid en rechten, gezondheidszorg en onderwijs voor hun kroost aanboden?

U moet eens het de nu hoogbejaarde generatie van migranten praten! In eigen land wachtte enkel armoede en een uitzichtloos bestaan, het hebben van werk met toekomst binnen hun mogelijkheden, was een kans die met beide handen gegrepen werd. Omwille van die mogelijkheden haalden ze liever hun gezin hier naartoe dan terug te keren. Kom op zeg die slikt dit soort onzin nog die u vertelt?
Er was wel degelijk een migratiebeleid , maar dat ging uit van de slachtofferrol waarbij migranten als passief werden gezien en de verantwoordelijkheid voor hun slagen om door te groeien naar meer welvaart, bij de samenleving werd gelegd. De mechanismen die binnen die groepen zelf bestonden en hun groei naar welvaart verhinderden mochten niet eens benoemd worden.

Ja, politiek gezien werden die processen de speelbal voor stemmenwinst.
Maar houdt u dat niet zelf mee in stand? Welke oplossing stelt u voor? Juist ja.
Oud 14 november 2020, 12:45   #287
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2
Allé we zijn al met 2
Oud 14 november 2020, 12:47   #288
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Allé we zijn al met 2
Twee vrouwen die eindelijk de ogen van al die slapende mannen gaan openen... Denk je dat dat mogelijk is???
Oud 14 november 2020, 12:48   #289
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Maar volgens mij is het hoogtepunt van het flamingantisme een beetje voorbij.
...
Net zoals de situatie in Hong Kong. Het is voorbij.
Aaidontinkso.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 12:51   #290
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Twee vrouwen die eindelijk de ogen van al die slapende mannen gaan openen... Denk je dat dat mogelijk is???
Wie weet?
Oud 14 november 2020, 12:53   #291
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Hier krijg je de kriebels van! Wie slikt dat gedachtengoed nog over " goedkope arbeidskrachten die niet al te kieskeurig waren wat vuilheid van werk betrof"?
Wat hadden we moeten doen, iemand die enkel koranschool liep en geiten hoedde in een dorp zonder elektriciteit, werk voor hoger geschoolden laten doen? Moeten we mea culpa slaan , omdat we die mensen enkel een ( in verhouding tot het land van herkomst) bijzonder hoog loon, sociale zekerheid en rechten, gezondheidszorg en onderwijs voor hun kroost aanboden?

U moet eens het de nu hoogbejaarde generatie van migranten praten! In eigen land wachtte enkel armoede en een uitzichtloos bestaan, het hebben van werk met toekomst binnen hun mogelijkheden, was een kans die met beide handen gegrepen werd. Omwille van die mogelijkheden haalden ze liever hun gezin hier naartoe dan terug te keren. Kom op zeg die slikt dit soort onzin nog die u vertelt?
Er was wel degelijk een migratiebeleid , maar dat ging uit van de slachtofferrol waarbij migranten als passief werden gezien en de verantwoordelijkheid voor hun slagen om door te groeien naar meer welvaart, bij de samenleving werd gelegd. De mechanismen die binnen die groepen zelf bestonden en hun groei naar welvaart verhinderden mochten niet eens benoemd worden.

Ja, politiek gezien werden die processen de speelbal voor stemmenwinst.
Maar houdt u dat niet zelf mee in stand? Welke oplossing stelt u voor? Juist ja.
Ze kregen de laagste lonen uitgekeerd in tegenstelling tot de auchtochtonen. Om dat te compenseren mochten ze jaren nadien hun familie laten overkomen. De eigenaars van de mijnen kon het geen zak schelen aangezien ze voor die kosten niet moesten opdraaien.
Er was in die tijd helemaal geen immigratiepolitiek, enkel een economische politiek waar een tekort aan werkkrachten, omdat de lonen niet aangepast werden, leidde tot het invullen van die jobs door immigranten, aan een laag loon.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 14 november 2020 om 12:53.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 12:57   #292
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Net zoals de situatie in Hong Kong. Het is voorbij.
Aaidontinkso.
Oh, maar dat is de gedragsregel van vandaag, de eigen droomwereld voor de werkelijkheid, de realiteit houden...
Je weet wel, de wereld is maakbaar.....; Dat ze wel verdomd de hele tijd met hun neus hard terug op de realiteit vallen wordt kategoriek ontkent...

Ik wacht op de dag dat ze, door eigen schuld, dikke bult, zelf in de vuilbak liggen en ophouden met hun kwaadstichterij om zich heen te verspreiden...
Oud 14 november 2020, 13:50   #293
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ze kregen de laagste lonen uitgekeerd in tegenstelling tot de auchtochtonen. Om dat te compenseren mochten ze jaren nadien hun familie laten overkomen. De eigenaars van de mijnen kon het geen zak schelen aangezien ze voor die kosten niet moesten opdraaien.
Er was in die tijd helemaal geen immigratiepolitiek, enkel een economische politiek waar een tekort aan werkkrachten, omdat de lonen niet aangepast werden, leidde tot het invullen van die jobs door immigranten, aan een laag loon.
1 die mensen kregen een loon gebaseerd op hun mogelijkheden op onze arbeidsmarkt.
2. De tekorten die waren ontstaan bij vooral ongeschoolde of laaggeschoolde arbeid waren een gevolg van de tweede wereldoorlog, kinderen van arbeiders krijgen meer toegang tot onderwijs en gingen niet automatisch ouders achterna.
3. Daardoor konden mensen die geen enkele toekomst hadden in eigen land, wel geld verdienen binnen een verzorgingsstaat, wat nergens anders in hun wereld bestond. Het zijn gene uitgebuite slachtoffers maar mensen die de kans grepen uit de armoede van eigen land te ontsnappen .
4. Juist, bij arbeidsmigratie vormt de basis altijd economische nood van het ontvangend land. Wat dacht u dan? Dat we analfabeten ( de meeste mannen uit Marokko bijvoorbeeld waren Berbers die niet konden lezen of schrijven en hoogstens wat koranschool hadden gehad in het dorp ) zonder opleiding massaal lieten binnen stromen omwille van.. wat?
5. Nee , de gezinsmigratie was geen compensatie omdat die mensen uitgebuit werden, maar wel een reactie op het gegeven dat die mensen zich permanent wilden vestigen en niet terug wilden. Bovendien zouden mannen die hun gezin hadden voor minder problemen zorgen, waarom denkt u dat bij zoveel volks café's de mededeling " defendu aux Nord Africans" stond?
Omdat dansende vrouwen en alcohol met die mannen ambras en zever gaf
Niet met mij hoor, die zever pakt niet meer. Die mensen kregen kansen, en waren in landen van herkomst in uitzichtloze situaties.
Oud 14 november 2020, 14:55   #294
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
1 die mensen kregen een loon gebaseerd op hun mogelijkheden op onze arbeidsmarkt.
2. De tekorten die waren ontstaan bij vooral ongeschoolde of laaggeschoolde arbeid waren een gevolg van de tweede wereldoorlog, kinderen van arbeiders krijgen meer toegang tot onderwijs en gingen niet automatisch ouders achterna.
3. Daardoor konden mensen die geen enkele toekomst hadden in eigen land, wel geld verdienen binnen een verzorgingsstaat, wat nergens anders in hun wereld bestond. Het zijn gene uitgebuite slachtoffers maar mensen die de kans grepen uit de armoede van eigen land te ontsnappen .
4. Juist, bij arbeidsmigratie vormt de basis altijd economische nood van het ontvangend land. Wat dacht u dan? Dat we analfabeten ( de meeste mannen uit Marokko bijvoorbeeld waren Berbers die niet konden lezen of schrijven en hoogstens wat koranschool hadden gehad in het dorp ) zonder opleiding massaal lieten binnen stromen omwille van.. wat?
5. Nee , de gezinsmigratie was geen compensatie omdat die mensen uitgebuit werden, maar wel een reactie op het gegeven dat die mensen zich permanent wilden vestigen en niet terug wilden. Bovendien zouden mannen die hun gezin hadden voor minder problemen zorgen, waarom denkt u dat bij zoveel volks café's de mededeling " defendu aux Nord Africans" stond?
Omdat dansende vrouwen en alcohol met die mannen ambras en zever gaf
Niet met mij hoor, die zever pakt niet meer. Die mensen kregen kansen, en waren in landen van herkomst in uitzichtloze situaties.
1° Wie gelooft dat nog ? Die eerste gastarbeiders (bv Italianen in de mijnen) verdienden een pak minder dan de zeldzame Belgen die nog in de mijn wilde werken. Ja inderdaad Italianen waren de eerste echte gastarbeiders, tot het industrieel kapitalisme ontdekte dat Marokkanen en Turken nog minder betaald konden worden.
2° Idd. Doch ook omdat de lonen stegen hadden de autochtonen het woord "levensgenieten" ontdekt en wilden niet meer continue in alle omstandigheden werken.
3° Hier verspreid u heel bewust misinformatie. Gastarbeiders werden wel degelijk uitgebuit en aan hun lot overgelaten (= afwezigheid van een beleid om deze mensen te begeleiden (integreren dus) in een vreemde maatschappij)
4° Voor mijnwerker, arbeider bij wegenwerken, ongeschoolde arbeid...had men eind jaren 60 begin 70 geen hooggeschoolden nodig. De mensen die al dan niet vrijwillig naar hier zijn gehaald hadden het perfecte profiel voor de kapitalistische importmaatschappijen.
5° U bevestigd hier het racistische mechanise van misinformatie en leugens om een zelf geknutselde werkelijkheid te scheppen om uw totaal geschifte ideeën voor uzelf aanvaardbaar te maken.
Oud 14 november 2020, 15:03   #295
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Er is niemand die u vraagt om
Maar.....
Oud 14 november 2020, 15:05   #296
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik heb zo'n klein vermoeden dat (op zijn minst de profielfoto) ,van "Vette Poison" meer mannen hun ogen zal openen.
Oud 14 november 2020, 15:15   #297
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Leg maar eens uit!

De beslissing om daar een huiszoeking te doen is genomen door een magistraat, niet door de politie. Die voeren gewoon hun opdracht uit. En ALS de betrokken diensten beschikken over informatie dat betrokkene een historiek heeft met wapens, lid is van gewelddadige extreem-rechtse milities, dan is het aan hen om te overwegen of zij de huiszoeking laten doen door de lokale sjampetter, of met bijstand van de speciale interventie flikken.

Ik vind het heeeeel normaal dat als de flikken een huiszoeking zouden doen bij een Sjaria-for-Belgium fanaat, of een Voorpost-lid dat zij dan extra voorzorgen nemen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 15:31   #298
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
1° Wie gelooft dat nog ? Die eerste gastarbeiders (bv Italianen in de mijnen) verdienden een pak minder dan de zeldzame Belgen die nog in de mijn wilde werken. Ja inderdaad Italianen waren de eerste echte gastarbeiders, tot het industrieel kapitalisme ontdekte dat Marokkanen en Turken nog minder betaald konden worden.
2° Idd. Doch ook omdat de lonen stegen hadden de autochtonen het woord "levensgenieten" ontdekt en wilden niet meer continue in alle omstandigheden werken.
3° Hier verspreid u heel bewust misinformatie. Gastarbeiders werden wel degelijk uitgebuit en aan hun lot overgelaten (= afwezigheid van een beleid om deze mensen te begeleiden (integreren dus) in een vreemde maatschappij)
4° Voor mijnwerker, arbeider bij wegenwerken, ongeschoolde arbeid...had men eind jaren 60 begin 70 geen hooggeschoolden nodig. De mensen die al dan niet vrijwillig naar hier zijn gehaald hadden het perfecte profiel voor de kapitalistische importmaatschappijen.
5° U bevestigd hier het racistische mechanise van misinformatie en leugens om een zelf geknutselde werkelijkheid te scheppen om uw totaal geschifte ideeën voor uzelf aanvaardbaar te maken.
Vraag is wie desinformatie verspreidt... In die tijden werd er voor niemand, noch allochtoon noch autochtoon, een sociaal bedje gespreid dat nog maar kan rieken aan datgene waaraan we nu gewoon zijn...
Vandaar ook de opkomst van het socialisme, waar onze mensen voor gestreden en gevochten hebben, om daar een einde aan te stellen...
Maar als we nu zien wat ze ervan maken... De echte sossen van toen zouden zich in hun graf omdraaien...
Oud 14 november 2020, 15:33   #299
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb zo'n klein vermoeden dat (op zijn minst de profielfoto) ,van "Vette Poison" meer mannen hun ogen zal openen.
Alice, zo'n antwoord zeg genoeg, niet???
Verder dan het kijken in hun onderbroek komen ze nog niet...
Oud 14 november 2020, 16:47   #300
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De beslissing om daar een huiszoeking te doen is genomen door een magistraat, niet door de politie. Die voeren gewoon hun opdracht uit. En ALS de betrokken diensten beschikken over informatie dat betrokkene een historiek heeft met wapens, lid is van gewelddadige extreem-rechtse milities, dan is het aan hen om te overwegen of zij de huiszoeking laten doen door de lokale sjampetter, of met bijstand van de speciale interventie flikken.

Ik vind het heeeeel normaal dat als de flikken een huiszoeking zouden doen bij een Sjaria-for-Belgium fanaat, of een Voorpost-lid dat zij dan extra voorzorgen nemen.
een historiek heeft met wapens, o ja, het stond vet in de krant: een strafblad van vijf pagina's .... neen vriendschap, zo gaat de vlieger niet op.

gewelddadige extreem-rechtse milities o ja, de kranten staan dagelijks vol van extreem rechts geweld in Vlaanderen. Alleen: ik ben niet geabonneerd op net die kranten. Want die bestaan niet.

Ik zeg je: hier is stront aan de knikker.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be