Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2020, 12:14   #281
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Met dit systeem zitten er binnen enkele jaren duizenden in het eerste leerjaar.

Tot hun 18 jaar.
Prima, beter dan op een uitkering met importbruid. Stop die oneindige zittenblijvers maar lekker bij mekaar.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 12:17   #282
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dan verliezen ze de helft van hun kiezerspotentieel. Het perverse is dat die groenlinkse kerk enerzijds de rkk hielp neutraliseren en tegelijkertijd de rode loper uitrolde voor de islam.
Het grote probleem van groen-links is net dat ze religieus gestart zijn, AGALEF werd opgericht door pater Luc Versteylen, die graag aan minderjarigen zat te prutsen in sex boerderijen voor kwetsbare jongeren. Dit bleek een ideale voedingsboden voor islam sympathisanten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 12:23   #283
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

1) Denk dat je na een jaar wonen en werken in die wijken wel ervaring op doet hoor!

2) Twintig jaar is wat lang, waar moeten hun 3 auto's ondertussen parkeren?
1) Is het niet typerend voor 'wereldvreemden' dat ze nogal hardleers zijn?

2) Die auto's vinden wel een bestemming, hoogstwaarschijnlijk een eerder 'alternatieve'. Voor sommige mensen ongetwijfeld een hartverwarmende gedachte.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 12:25   #284
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het enige verschil vandaag de dag, tussen islam en katholicisme, is dat de ene inmiddels maatschappelijk getemd is, en de andere helemaal niet.

Spijtig dat de links-groene kerk niet wat meehelpt om de islam ook te temmen.
Het leven zou heel wat aangenamer worden.
Je doet weer alsof het de gemeenschap, de regering, de goegemeente is die alles moet oplossen... Je weet wel de maakbare maatschappij waar onze linkiewinkies zo verzot op zijn...
Het is niet de gemeenschap die het katholicisme maatschappelijk getemd heeft; het zijn de gelovigen zelf die door beter onderricht in de scholen (welk onderricht nu tussen haakjes sterk onder druk is komen te staan) die de kerk en daarbij de maatschappij gedwongen hebben om hun extremistische en alles behalve Christelijke standpunten in de vuilbak te werpen...
Welke Christen geloof vandaag de dag nog dat de koning, de president bij gratie Gods zou regeren...
Dus denken dat jij de Islam via de regering, wereldlijke wetten en ordeningen, zou kunnen hervormen is gewoon met je kop in het zand blijven rondlopen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 12:28   #285
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
"ZE" juist, niet wij. Ze stellen zichzelf boven het volk en de democratie.
Maar zij, in tegenstelling tot het volk, zij staan aan de juiste kant van de geschiedenis...
Over dwaas geloven gesproken... Ze vormen gewoon een nieuwe kerk, even gevaarlijk en mensonterend zoals vele anderen hen voorgingen...
Maar wat ze niet doorhebben en zelfs niet willen doorhebben is dat zijzelf gewoon peanuts zijn tegenover de Islam en dat er voor hen dus geen lang leven beschoren is...
Oud 15 november 2020, 12:36   #286
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer je bepaald dat wie geen diploma middelbaar heeft, geen recht kan krijgen ( je kunt dit op de kruispuntbank vermelden of iemand dit heeft ) kan je dus geen uitkering krijgen
Wees maar zeker dat die jongens ( en meisjes) dan braaf moeten zijn van ouders, familie en imam. Rellen op school zo afgelopen
Als je dan bedenk dat het van boven uit georganiseerd onderwijs juist de omgekeerde weg gaat... Onderwijs moet zo gemakkelijken en veralgemeend gemaakt worden zodat iedereen, ongeacht wat hij kan of denkt toch maar een diploma kan hebben...
We zitten dus nog mijlenver van nog maar een begin aan een oplossing...
Oud 15 november 2020, 12:52   #287
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer je bepaald dat wie geen diploma middelbaar heeft, geen recht kan krijgen ( je kunt dit op de kruispuntbank vermelden of iemand dit heeft ) kan je dus geen uitkering krijgen
Wees maar zeker dat die jongens ( en meisjes) dan braaf moeten zijn van ouders, familie en imam. Rellen op school zo afgelopen
Ik weet dat ik een tijdje terug een tekst gelezen heb van een moslima die van haar moeder nogal vrij opgevoed werd... ze moest geen hooddoek dragen en leren was belangrijk voor haar moeder dan een goede, brave, ondergeschikte moslimvrouw te zijn...
Wat opviel was dat ze zelf zei, dat eens op huwelijksleeftijd gekomen men gedacht zou hebben dat geen enkele goede moslim haar moest hebben; maar het omgekeerde was waar... Het heeft haar nooit aan kandidaten onderbroken...

Zij heeft zelfs niet gezegd waarom; maar ik denk dat het was omdat zij als goed opgeleide vrouw waarschijnlijk een mooi inkomen had en dus...

Het bevestigt alleen maar wat jij hierboven zegt...
Tegenover een uitkering verliest de imam...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 15 november 2020 om 12:52.
Oud 15 november 2020, 12:56   #288
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als je dan bedenk dat het van boven uit georganiseerd onderwijs juist de omgekeerde weg gaat... Onderwijs moet zo gemakkelijken en veralgemeend gemaakt worden zodat iedereen, ongeacht wat hij kan of denkt toch maar een diploma kan hebben...
We zitten dus nog mijlenver van nog maar een begin aan een oplossing...
inderdaad.. omdat beleidsmakers gewoon niet willen inzien dat doelgroepen andere prioriteiten stellen. Voor traditioneel denkende moslims is dat diploma helemaal niet belangrijk, trouwen wel. zonder diploma middelbaar sta je nergens op de arbeidsmarkt, wel, beslis dan dat dit en niet leeftijd tot leerplicht de doelstelling moet zijn, wie weigert leerstof op te nemen zorgt dan erg lang zonder inkomen te zitten en dus geen huwelijk te kunnen aangaan. Want je moet boven een bedrag leefloon uitkomen voor je bruid nog kan komen.
Bescherm je arbeidsmarkt tegen instroom van mensen die te weinig bagage hebben om het zonder uitkering te redden op langere termijn.
Oud 15 november 2020, 12:59   #289
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat ik een tijdje terug een tekst gelezen heb van een moslima die van haar moeder nogal vrij opgevoed werd... ze moest geen hooddoek dragen en leren was belangrijk voor haar moeder dan een goede, brave, ondergeschikte moslimvrouw te zijn...
Wat opviel was dat ze zelf zei, dat eens op huwelijksleeftijd gekomen men gedacht zou hebben dat geen enkele goede moslim haar moest hebben; maar het omgekeerde was waar... Het heeft haar nooit aan kandidaten onderbroken...

Zij heeft zelfs niet gezegd waarom; maar ik denk dat het was omdat zij als goed opgeleide vrouw waarschijnlijk een mooi inkomen had en dus...

Het bevestigt alleen maar wat jij hierboven zegt...
Tegenover een uitkering verliest de imam...
ze is hoe dan ook een goede kandidate omdat je via gezinsvorming toegang krijgt tot dit land. Maar inderdaad, zij kan voldoende verdienen om een partner ook effectief te laten overkomen.
Oud 15 november 2020, 13:33   #290
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
ze is hoe dan ook een goede kandidate omdat je via gezinsvorming toegang krijgt tot dit land. Maar inderdaad, zij kan voldoende verdienen om een partner ook effectief te laten overkomen.
Ik denk dat er bij haar maar bitter weinig wil is overgebleven om zich een partner uit oercondervatief buitenland aan te schaffen...
Ik denk dat zij, met ogen in haar kop, zal kiezen tussen de gegadigden hier en probeert een vrije moslim en geen zwaar geindoctrineerde te nemen...
Oud 15 november 2020, 15:25   #291
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Is het de taak van minderheden om met hun standpunten te koop te lopen?
JA!
Tenminste als je wilt dat die minderheden groter worden, zodat ze uiteindelijk de meerderheid vormen.
Zouden de vrouwen stemrecht gekregen hebben als zij die dat wilden dat in alle stilzwijgen gedaan hadden?

Citaat:
Binnen de moslimgemeenschap is er een minderheid die niet naar de moskee gaat, Vlaamse vrienden heeft, religie niet als uitgangspunt neemt om hun leven in te richten, meisjes dragen geen hoofddoeken en hun leven wordt niet door islam bepaald. Voor deze groep is hun identiteit gemengd, Belg met .. als origine.
So what?
Wie zwijgt, stemt in, want de radicalen voeren wél het woord.

Citaat:
2. Ja, iedereen weet dit hoor, in vooral de vroegere arbeiderswijken zitten meerderheden die wel die culturele religieuze identiteit voorop zetten wat samen met de sociale controle voor een rigide levensstijl zorgt waar integratie iets is wat des duivels is, zoals de koran trouwens ook voor schrijft.
Waarmee je ineens je eerste punt zelf tegenspreekt.
Zich verzetten tegen die dwang, en daar veel lawaai rond maken, is de basis van emancipatie.
Dan zouden die moslims misschien wat steun beginnen krijgen van de niet-moslims.

Citaat:
3. Ja die groepen delen onder mekaar andere normen en waarden en samen met" de islam is het belangrijkste voor mij en niemand mag mijn geloof beledigen" vertaalt zich dit steeds vaker naar agressie. Maar vergeet niet dat de grootste slachtoffers binnen die groepen zelf zitten, vrouwen en homoseksuelen.
Dus nog een reden waarom ze wel degelijk moeten hun mond opendoen!

Citaat:
4. Het woord gematigd heb ik niet gebruikt en dus moet ik dat niet uitleggen.
Oei, het wordt precies te moeilijk...

Citaat:
5. De problemen van vandaag ontstonden gisteren, omdat zoals ik al schreef, links migranten als passieve slachtoffers ziet en blind is voor de mechanismen die binnen groepen zelf voor uitsluiting en sociale achterstand zorgen en rechts wat migranten liefst als zondebok voor ieder probleem maakt, zonder ooit een realistische oplossing naar voor te schuiven.
De problemen van vandaag ontstonden toen islam uitgevonden werd.
Mohammed was een massamoordenaar, een verkrachter, een pedofiel, enz.
Hij is de ideale mens, een voorbeeld om na te leven, volgens islam.
Hoe kan daar iets positiefs uitkomen?
Islam voert dan ook al sinds zijn onstaan met heel de wereld, want hun doel is iedereen aan islam te onderwerpen.
Oud 15 november 2020, 16:28   #292
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

quickie is het noorden kwijt
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 16:46   #293
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De vrije mening moet en zal wijken voor de islam, is het dat wat hij wil?
Zo speel je natuurlijk in de kaart van de terroristen !
Mensen de kop afsnijden helpt zullen ze denken, politici luisteren naar ons.

https://www.hln.be/binnenland/van-qu...omments-anchor
Hij past alleen maar toe wat in begin jaren 70 al in Europa beslist was......
Dit kan alleen teruggedraaid worden met een burgeroorlog .

https://gerard1945.wordpress.com/201...bie-in-europa/
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 17:02   #294
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Beste forumgenoot,

hartelijk dank voor deze bijdrage, en zeker voor de tip.

Ik heb er wat informatie over opgezocht, en het boek staat op mijn te-lezen-lijst (maar daar staat al zo véél op dat ik er bang van begin te worden).

Ik dacht onmiddellijk aan een ander boek, dat ik dringend moet herlezen:

"Kritik der Zynischen Vernunft" van Peter Sloterdijk (van wie ik nog wel méér te (her-)lezen heb).

Toen ik het niet zo heel lang geleden met een 'orthodoxe' communist over deze laatste had, was het belangrijkste verwijt aan zijn adres dat hij 'reactionair' was, en dus beter niet gelezen werd.

Dat vond ik als argument zodanig bizar, dat ik uit onze 'discussie' alleen maar het besluit kon trekken net wél Sloterdijk te gaan lezen, en liefst zo véél mogelijk van hem.

De 'boodschap' van diene Van Quickenborne is hier ten andere eveneens goed aangekomen, al zal het wellicht niet op de manier zijn die De Heer Vincent in gedachten had.
Sloterdijk was te moeilijk voor mij. Van die Kritik der Zynischen Vernunft heb ik niets begrepen, zelfs niet waarover het ging. Misschien moet ik het eens herlezen. Ik begrijp ondertussen toch al wel meer hoop ik. Bij Sferen kon ik me wel iets voorstellen maar of het dat was wat hij bedoelde ... Enkel een boekje over hoe we onszelf kunnen verbeteren door oefening oefening oefening is altijd blijven hangen maar mijn interesses veranderen te vlug daarvoor. Nu ben ik tijdens mijn verlof weer Russisch beginnen leren maar ik heb al spijt dat ik niet aan Arabisch ben begonnen. Benieuwd hoe lang ik het vol houd als ik terug begin te werken.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 17:06   #295
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
quickie is het noorden kwijt
Hij zou beter eens gaan luisteren wat er op het einde van erediensten gezegd word..
Pastoors zeggen// God is met u ga heen in vrede...
De Imams zeggen:
.Oh, Allah, geef de islam en de moslims uw kracht en verneder de ongelovigen en meergodenaanbidders (= christenen). Oh Allah, vernietig de vijanden van de islam en roei de ketters en de ongelovigen uit. Oh, Allah, kom diegenen ter hulp die overal de jihad voeren in uw naam.'
Mag mijn nekhaar daarvan rechtkomen??????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 17:08   #296
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Dat Q zich bezig houd met de volledige scheiding van kerk en staat, zoals in de grondwet staat.
Afschaffing van alle subsidies voor alle religies.
Zijn partijgenoot en minister van indoctrinatie en onderdrukking, Bart Somers, wil net terug meer gaan uitgeven aan religie:
Vlaanderen gaat vanaf september 2021 opnieuw lokale geloofsgemeenschappen erkennen.

Ik kan wel niet opmaken uit het artikel of die geloofsgemeenschappen gaan gesubsidieerd worden. Ik vermoed van wel en vind het weer zeer raar dat daar niets over in staat.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 17:33   #297
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Sloterdijk was te moeilijk voor mij. Van die Kritik der Zynischen Vernunft heb ik niets begrepen, zelfs niet waarover het ging. Misschien moet ik het eens herlezen. Ik begrijp ondertussen toch al wel meer hoop ik. Bij Sferen kon ik me wel iets voorstellen maar of het dat was wat hij bedoelde ... Enkel een boekje over hoe we onszelf kunnen verbeteren door oefening oefening oefening is altijd blijven hangen maar mijn interesses veranderen te vlug daarvoor. Nu ben ik tijdens mijn verlof weer Russisch beginnen leren maar ik heb al spijt dat ik niet aan Arabisch ben begonnen. Benieuwd hoe lang ik het vol houd als ik terug begin te werken.
Arabisch is niet bepaald een gemakkelijke taal.

Mijn broer is daar ooit mee begonnen, heeft het opgegeven en mij dan z'n cursus doorgespeeld, maar na het eerste hoofdstuk wist ik al dat het ook voor mij niks zou zijn.

Ofschoon ik het schrift wel mooi vind, heb ik besloten de studie ervan voor later te houden (en uitstel zal wel afstel worden).

Voor het ogenblik heb ik écht andere prioriteiten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 17:41   #298
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als 'ervaringsdeskundige' kan ik dat alleen maar beamen

Het vergt steeds méér 'energie' om de door u opgesomde onderwerpen in een les te behandelen.

Dat komt omdat een deel van het doelpubliek steeds vaker storende interventies op touw zet, waarvan de beteugeling inspanning vraagt die niet voorzien was.

Het vlot kunnen opsporen én goed onthouden van 'gevoeligheden' maakt ongetwijfeld al sinds oudsher deel uit van de nodige competenties van een 'pedagoog', maar misschien kan het arbeidsreglement toch wat worden aangepast aan de omstandigheden.

Op eieren lopen dient evenwel bij voorkeur een circus-act te blijven.

Voor lange tenen kan, mag & zal misschien ooit een medische oplossing worden gevonden.

Dat hoeft geen chirurgische ingreep te zijn, maar als er geen andere mogelijkheden resten ...

In afwachting daarvan zal het wellicht bij 'pappen en nathouden' blijven, zeker?
2

Laatst gewijzigd door No Apologies : 15 november 2020 om 17:51.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 17:43   #299
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Minderheden die niet te koop lopen met hun standpunten, die gaan zeker niet voor een omwenteling zorgen.
Minderheden daarentegen die wijken in handen krijgen, vrouwen dwingen zich te sluieren, zijn veel gevaarlijker.
Kijk naar de zwembaden, waar voornamelijk moslims meisjes lastigvallen.
Wat maakt het uit dat het een minderheid is?
Het is genoeg om de sfeer te verpesten.
In Nederland werd een leraar bedreigd omdat hij een cartoon van een jihadist getoond had, de dreiging van geweld schuift dus steeds verder op.
En hoeveel radicalen hebben dan effectief zo'n leraar bedreigt?
Ook al zouden het uiteindelijk "maar" 3 blijken te zijn, dat is genoeg om die man te doen onderduiken.

En ook, moslims kunnen gewelddadige, radicale ideeën hebben, maar vermits ze zien dat anderen al de kastanjes uit het vuur halen, door aanslagen te plegen, hoeven ze zelf niets te doen.
Denken dat dan die moslims "gematigd" zijn is een gevaarlijke illusie.

Tot slot, wat is uw definitie van "gematigd"?
Is een moslim die een buschauffeur gematigd, omdat hij geen terrorisme heeft gepleegd?
Misschien doet hij dat wel om te tonen dat hij als moslim de baas is, men spreekt dan van "zinloos" geweld, maar mensen terroriseren lijkt mij helemaal niet zinloos te zijn.
De bedoeling is gewoon angst zaaien, zodat mensen zich niet langer verzetten bij elke stap die richting sharia gezet wordt.

Is een moslim die vindt dat een vrouw moet gehoorzamen aan haar man, en dan desnoods afgeranseld mag worden als ze dat niet doet, een "gematigde", gewoon omdat hij geen aanslagen pleegt?

Alsof een burger die gewoon braaf zijn belastingen betaalt, ook maar iets van invloed heeft op de samenleving.
De zwijgende brave burger heeft geen invloed, de agressieve oorlogszuchtige wel.
Nog gevaarlijker zijn zij die zwijgen, maar wel sympathiseren met de oorlogszuchtigen.

Op één punt heb je niet gereageerd.
Men moet dringend betere gesprekspartners kiezen, en ook de media moeten ervoor zorgen dat zij moslims aan het woord laten die ook écht gematigd zijn.
De linkse meute is zo streng voor de gewone burger en voor rechts, maar ontzettend tolerant voor intolerantie vanuit moslimhoek.
Overal quota om ervoor te zorgen dat vrouwen aan de bak komen.
Behalve als het om moslims gaat, dan voert men met plezier in het overgrote deel van de gevallen mannen op, en mannen met conservatieve meningen, die anti-vrouw en anti-homo zijn.
Toch vreemd voor een meute die altijd pocht voor feminisme te zijn, voor de LGTBQIH, enz.
Waarom blijven ze de handlangers van het kalifaat spelen?
In mijn ogen is iemand die de wetten van zijn heilig boek laat primeren over de wetten van de staat waarin hij leeft niet gematigd. In dat geval is er voor mij geen scheiding van kerk en staat.
Oud 15 november 2020, 17:50   #300
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er bij haar maar bitter weinig wil is overgebleven om zich een partner uit oercondervatief buitenland aan te schaffen...
Ik denk dat zij, met ogen in haar kop, zal kiezen tussen de gegadigden hier en probeert een vrije moslim en geen zwaar geindoctrineerde te nemen...
Als ze echt slim is, dan zal ze wel weten wat voor soort man zeker niet te kiezen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be