Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2020, 16:16   #281
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Sinds 1900 zijn slechts enkel door de reps oorlogen begonnen.
En Trump was en is een binnenlandse oorlog aan het uitlokken in de VS.
Trump is trouwens geen vrede aan het bewerken in het Midden-Oosten of met Noord-Korea, hij wil enkel besparen op militaire uigaven en Amerikaanse mensenlevens.
Want net zoals met de Vietnam oorlog krijgt men de dodentol van de Amerikaanse soldaten en de militaire uitgaven niet meer verkocht in de VS.

hoe ver moet je heen zijn om die redenering te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Ik heb de Russen niet in deze discussie betrokken, je probeert alweer woorden in de mond van iemand anders te leggen..Ik maak gebruik van bewijzen, zoals reps die beweren dat er (in hun staat) geen fraude is gepleegd bij het stemmen
bewijzen? je beweert hier zonet dat de filmpjes die de beginnende dementie van biden tonen gemanipuleerd zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
hoeveel geld zet jij in op de bewering van uw President dat hij door fraude is genekt en dus aan zijn 2de termijn zal beginnen ?
alweer dat zwart wit denken. trump is mijn president niet, biden is mijn president niet, en geen van beiden is uw president.

ik zet daar geen geld op in, want ik geloof niet dat trump een 2e termijn zal doen. biden heeft gewonnen. of dat nu wel of niet volledig reglementair gebeurd is weet ik niet, maar ik denk ondertussen dat er geen grootschalige fraude gepleegd is. en als dat toch zo zou zijn dan gaan we het in de eerste decennia niet te weten komen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 16:33   #282
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
is dat houdbaar, dat systeem?

Bij de Democraten zijn de 2 vleugels steeds verder uit elkaar aan het drijven.
Hoe de regering er zal uitzien, zou wel eens zéér belangrijk kunnen worden voor de toekomst van de Democraten. Waren zal er wel bij zijn maar gaat Biden voor het centrum en gaat hij Republikeinen opnemen of gaat hij AOC of dergelijke mee opnemen om de linkse kant te plezieren?

Bij de Republikeinen had je eerst de Tea-party en met Trump lijkt het alsof de ganse partij naar die kant is opgeschoven maar is dat zo? Daar lijkt de kloof tussen de meer traditionele conservatieven en de populisten toch ook groter en groter te worden.
Dat zal moeten blijken. Ik hoop althans op het einde van dit 2-partijensysteem en dat er ooit eens coalitieregeringen gaan gevormd worden. Dan krijg je een geheel andere ball game. En kan er eindelijk ook beleid worden gevoerd. Maar Belgie bewijst dat zelfs met coalitieregeringen de boel soms op slot kan zitten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 16:35   #283
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Als persoon zie ik madame Harris van geen kanten zitten. Als vice- (of zelfs latere tante Presidenta) daarentegen gaat ze de klassiekers vervoegen, want zal er alles denkelijk voor over hebben om als volwaardig acceptabele wereldbeleidsmaker te worden gezien. Niks aan de hand dus.
Mijn gedacht alleen?
Ik vind ze nogal licht wegen maar dat zal dan ook alleen mijn gedacht zijn zeker?
Oud 13 november 2020, 16:39   #284
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Licht wegen intellectueel zal haar niet weerhouden om er absoluut te willen bijbehoren. Bij het kliekje zoals Obama haar voordeed.
Oud 13 november 2020, 16:43   #285
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Licht wegen intellectueel zal haar niet weerhouden om er absoluut te willen bijbehoren. Bij het kliekje zoals Obama haar voordeed.
Geschiedenis maken zal ze sowieso doen als Joe aan de kant zal moeten wegens gezondheidsredenen. Ongeacht hoe haar presidentschap zal verlopen.
Oud 13 november 2020, 16:44   #286
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Trump is dan wel geen klassieke militair oorlogen gestart (net zoals Obama geen klassieke oorlogen gestart is overigens) hij heeft wel bondgenootschappen getorpedeerd, de Navo ondermijnd, Ontwapeningsakkoorden geschrapt.

Hij heeft landen met wie al meer dan een halve eeuw vriendschappelijke relaties bestaan geschoffeerd en belachelijk gemaakt.

Hij is uit de WHO en het klimaat-akkoord van Parijs gestapt.

Hij heeft dictators gefeleciteerd en met alle egards ontvangen of is bij hen op bezoek geweest : Kim Jong Un, Poetin, Duterte, Bolsonaro.

Zijn presidentschap was een ramp.

Laatst gewijzigd door parcifal : 13 november 2020 om 16:45.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 16:47   #287
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vind ze nogal licht wegen maar dat zal dan ook alleen mijn gedacht zijn zeker?
Als zij licht weegt, is Trump toch echt lichter dan lucht zelf?

https://www.youtube.com/watch?v=AfdC...ingJimmyFallon
Oud 13 november 2020, 16:48   #288
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als zij licht weegt, is Trump toch echt lichter dan lucht zelf?

https://www.youtube.com/watch?v=AfdC...ingJimmyFallon
Of juist heel zwaar. Soms kan lucht te zwaar zijn om in te ademen.
Oud 13 november 2020, 17:02   #289
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal moeten blijken. Ik hoop althans op het einde van dit 2-partijensysteem en dat er ooit eens coalitieregeringen gaan gevormd worden. Dan krijg je een geheel andere ball game. En kan er eindelijk ook beleid worden gevoerd. Maar Belgie bewijst dat zelfs met coalitieregeringen de boel soms op slot kan zitten.
er zijn heel veel landen die met coalitieregeringen sukkelen, dat is idd geen argument.

Maar ik vrees ervoor in de USA.
Oud 13 november 2020, 17:05   #290
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn heel veel landen die met coalitieregeringen sukkelen, dat is idd geen argument.

Maar ik vrees ervoor in de USA.
Ik vind het de moeite waard om eens te proberen. Want nu heb je een opeenvolging van regeringen die vooral willen ongedaan maken wat de vorige deed en zoveel mogelijk wetgeving blokkeren. Waarom vrees je voor coalitieregeringen in de VS?
Oud 13 november 2020, 17:05   #291
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Sinds 1900 zijn slechts enkel door de reps oorlogen begonnen.
En Trump was en is een binnenlandse oorlog aan het uitlokken in de VS.
Trump is trouwens geen vrede aan het bewerken in het Midden-Oosten of met Noord-Korea, hij wil enkel besparen op militaire uitgaven en Amerikaanse mensenlevens.
Want net zoals met de Vietnam oorlog krijgt men de dodentol van de Amerikaanse soldaten en de militaire uitgaven niet meer verkocht in de VS.
WO I, WO II, Korea en Vietnam zijn allen gevoerd geworden onder Democratische presidenten namelijk Wilson, Roosevelt, Truman en Johnson.
De 1ste en 2de Golfoorlog zijn begonnen en beëindigt onder Republikeinse presidenten namelijk Bush sr en Bush jr.
Oud 13 november 2020, 17:08   #292
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Of juist heel zwaar. Soms kan lucht te zwaar zijn om in te ademen.
Mosterdgas of Yperiet, Trumpkleurig en uiterst smerig :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/07...pen-1-3024214/
Oud 13 november 2020, 17:12   #293
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Citaat:
Vanaf het begin van de oorlog vielen er 4469 doden bij de Amerikaanse coalitie, onder wie 4155 Amerikaanse militairen. Daarnaast vielen er onder de Amerikanen 30.324 gewonden als gevolg van vijandigheden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Irakoorlog
Citaat:
Een generaal die namens het Witte Huis toezicht hield op de oorlog zei in 2015 in een van de interviews dat het land Afghanistan niet eens werd begrepen. "Wat proberen we hier te doen? We hadden geen flauw idee."

Meer dan 2400 Amerikaanse militairen zijn gesneuveld in Afghanistan

https://nos.nl/artikel/2314062-ameri...innen-was.html

Citaat:
bewijzen? je beweert hier zonet dat de filmpjes die de beginnende dementie van biden tonen gemanipuleerd zijn.

alweer dat zwart wit denken. trump is mijn president niet, biden is mijn president niet, en geen van beiden is uw president.

ik zet daar geen geld op in, want ik geloof niet dat trump een 2e termijn zal doen. biden heeft gewonnen. of dat nu wel of niet volledig reglementair gebeurd is weet ik niet, maar ik denk ondertussen dat er geen grootschalige fraude gepleegd is. en als dat toch zo zou zijn dan gaan we het in de eerste decennia niet te weten komen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 17:27   #294
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgie bestaat uit 3 deelstaten...
Elk met eigen bevoegdheden
Dat weet jij ook.
Een "normaal" land met +/- evenveel inwoners is bv Portugal.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 17:28   #295
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Licht wegen: haar CV al eens bekeken ?
Oud 13 november 2020, 17:35   #296
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Mosterdgas of Yperiet, Trumpkleurig en uiterst smerig :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/07...pen-1-3024214/
Yperiet: afschuwelijk, het smerigste wapen dat de Duitsers (en later ook de geallieerden) gebruikten.
De film "War horse" gezien ?
Oud 13 november 2020, 17:46   #297
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Belgie bestaat uit 3 deelstaten...
Elk met eigen bevoegdheden
Dat weet jij ook.
Een "normaal" land met +/- evenveel inwoners is bv Portugal.
Wel ja, maar er is toch ook een federale he? En federale verkiezingen. Wat wil je dus eigenlijk zeggen?
Oud 13 november 2020, 17:48   #298
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Licht wegen: haar CV al eens bekeken ?
En toch zo de vloer laten aanvegen door Tulsi. En geen zinnig antwoord kunnen bedenken op de vraag waarom ze nu eens Biden zwaar aanviel en zich dan volledig akkoord verklaarde met zijn visie. Het enige dat er volgde was wat gegiechel.

Dus ja, beetje licht.
Oud 13 november 2020, 17:54   #299
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het de moeite waard om eens te proberen. Want nu heb je een opeenvolging van regeringen die vooral willen ongedaan maken wat de vorige deed en zoveel mogelijk wetgeving blokkeren. Waarom vrees je voor coalitieregeringen in de VS?
Ik vrees vooral dat het tweepartijensysteem niet gaat veranderen. Maar zelf al komen er meerdere partijen zie ik moeilijk in hoe ze tot een compromis kunnen komen met telkens media die hen constant tot de orde roepen.

Dat is volgens mij het grootste probleem, media is te partijdig. Zelf ik ergerde me aan CNN.
Oud 13 november 2020, 17:56   #300
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ja, maar er is toch ook een federale he? En federale verkiezingen. Wat wil je dus eigenlijk zeggen?
De federale heeft relatief weinig centen t.o.v. de deelstaten.
macht begint meestal bij geld.
Die federale verkiezingen hebben de laatste 3 keer twijfelachtige resultaten gehad, vandaar wereldrecords inzake regeringsvorming.
In vb Portugal heb je zoiets niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be