Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2020, 14:51   #281
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kan zijn uit schrik voor de gevolgen.
nope, een hond die u op een openbare plaats aanvalt ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:00   #282
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wie extreem angstig is van een Jack Bosmuis met lang wit haar moet dringend psychiatrisch behandeld worden voor een angststoornis.
Al dat gezwets over angst in deze draad is in het bewuste geval van een illegale wapendrager die een snoezig gezelschapshondje koelbloedig vermoordt, totaal naast de kwestie.
Ik vrees (hoop eigenlijk) dat men al een zwaar psychiatrisch verleden van onbeheersbare angstpsychosen moet kunnen voorleggen wil een gerechtelijk expert in dat lulverhaaltje meegaan.
Weet u dat er mensen zijn met een water fobie die zich noch net kunnen wassen, maar niet in bad durven of een douche nemen.
Zo moet u dat zien. Angst kan heel irrationeel zijn.
Moet die mens opgenomen worden voor die fobie ?
Er zijn ook mensen die een fobie hebben en niet buiten durven komen, een spinnen fobie, terwijl de spinnen in België ook onschuldig zijn, en ga zo maar door.
Empathie naar dat dier : ok
Maar empathie naar een mens met irrationele angst is voor mij ook ok.
Blijft spijtig van dat beestje, maar als het aan de leiband was geweest dan was er niets gebeurd. Heel ongelukkig allemaal.
Die angst moet toch echt niet te onderschatten zijn, anders neem je geen mes mee. Die heeft echt dat mes bij specifiek omdat hij bang had van honden. Dat haal ik eigenlijk uit zijn verhaal. Die mens draagt dat mes niet bij om zich te verdedigen ingeval hij zou overvallen worden. Wat ook een mogelijkheid zou kunnen geweest zijn. Ik kan het hem moeilijk zelf gaan vragen he.

Zo'n klein diertje kan trouwens ook doodgebeten worden door een groter dier. Ook om die reden versta ik niet dat ze haar hondje niet aan de leiband hield.
Een kleine hond heeft ook niet zoveel ruimte nodig zoals uw grote honden.
Ik kan me voorstellen dat voor uw honden een hondeweide te klein is. Toch mag u uw honden alleen daar los laten lopen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:04   #283
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik zie hier toch een redelijk goede gelijkenis. Een complete psychiatrische screening dringt zich op.
Voor een fobie ?
Ik denk het niet.
Trouwens beseft u wel hoeveel mensen er eigenlijk een psychiatrische stoornis hebben ? Meer dan 20%

https://www.geestelijkgezondvlaander...feiten-cijfers

Die kunnen niet allemaal opgenomen worden en zijn ook niet allemaal een gevaar voor de maatschappij. Die hondendoder is volgens mij geen gevaar voor de maatschappij. Hondenliefhebbers gaan daar anders over denken.
Oud 24 november 2020, 15:15   #284
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Weet u dat er mensen zijn met een water fobie die zich noch net kunnen wassen, maar niet in bad durven of een douche nemen.
Zo moet u dat zien. Angst kan heel irrationeel zijn.
Moet die mens opgenomen worden voor die fobie ?
Er zijn ook mensen die een fobie hebben en niet buiten durven komen, een spinnen fobie, terwijl de spinnen in België ook onschuldig zijn, en ga zo maar door.
Empathie naar dat dier : ok
Maar empathie naar een mens met irrationele angst is voor mij ook ok.
Blijft spijtig van dat beestje, maar als het aan de leiband was geweest dan was er niets gebeurd. Heel ongelukkig allemaal.
Die angst moet toch echt niet te onderschatten zijn, anders neem je geen mes mee. Die heeft echt dat mes bij specifiek omdat hij bang had van honden. Dat haal ik eigenlijk uit zijn verhaal. Die mens draagt dat mes niet bij om zich te verdedigen ingeval hij zou overvallen worden. Wat ook een mogelijkheid zou kunnen geweest zijn. Ik kan het hem moeilijk zelf gaan vragen he.

Zo'n klein diertje kan trouwens ook doodgebeten worden door een groter dier. Ook om die reden versta ik niet dat ze haar hondje niet aan de leiband hield.
Een kleine hond heeft ook niet zoveel ruimte nodig zoals uw grote honden.
Ik kan me voorstellen dat voor uw honden een hondeweide te klein is. Toch mag u uw honden alleen daar los laten lopen.
mensen met een fobie vermijden meestal confronterende situaties, ik ga niet van joggen mijn hoofdbezigheid maken als ik een fobie heb voor alles van op een openbare weg gebeurd. ik blijf erbij dat die gast geschift is, zo'n geobsedeerde zot zonder kind of kraai. Er is trouwens NERGENS vermeld dat de hond een agressieve houding had, maar dan ook NERGENS !

Laatst gewijzigd door edwinp : 24 november 2020 om 15:16.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:20   #285
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
mensen met een fobie vermijden meestal confronterende situaties, ik ga niet van joggen mijn hoofdbezigheid maken als ik een fobie heb voor alles van op een openbare weg gebeurd. ik blijf erbij dat die gast geschift is, zo'n geobsedeerde zot zonder kind of kraai. Er is trouwens NERGENS vermeld dat de hond een agressieve houding had, maar dan ook NERGENS !
Er is ook niet bewezen dat hij NIET agressief was.

We zitten hier veel te speculeren. Die gast is een ultraloper, dat betekent dat hij per week tientallen uren aan het lopen is en dus al wel wat honden tegengekomen is.

Wat hem nu getriggerd heeft om opeens zoiets te doen weten we niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 15:22   #286
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is ook niet bewezen dat hij NIET agressief was.

We zitten hier veel te speculeren. Die gast is een ultraloper, dat betekent dat hij per week tientallen uren aan het lopen is en dus al wel wat honden tegengekomen is.

Wat hem nu getriggerd heeft om opeens zoiets te doen weten we niet.
Wat een selectieve verontwaardiging. Een hondje of een katje wordt afgemaakt en heel het land staat op zijn poten. Doet me een beetje denken aan dat katje uit Peru.

Dus ik veronderstel dat dat hier allemaal vegetariërs zijn want blijkbaar kan het leed van alle andere dieren ze een pak minder schelen. Varkentjes die hun korte leven moeten doorbrengen in een hok van 2m² om daarna naar het slachthuis te worden geleid...konijntjes....kippen die op een miserabele manier worden gekweekt en genekt....nertsen die op een schandalige manier worden opgehokt voor hun vacht.....vissen die we uit het water halen en lekker laten stikken op de boot...Allemaal geen probleem aan mijn stuksken vlees blijft men af...de salami de cervola's het konijn het smaakt ons alle dagen.
Voor een katje staat het land op zijn kop. Met een ratje hebben we minder problemen....we gaan wat vergif kopen

Ook dat stukske wild of die lekkere kalkoen met kerst spelen we smakelijk naar binnen....niemand vindt de kogel die dat dat everzwijntje in zijn lijfje kreeg een verhaaltje waard. Aan de kerstdis heeft niemand het erover..laat er 1 woord over los en je hebt ruzie met alle hypocrieten.

HYPOCRISIE van de hoogste plank...dat hondje....sorry maar is één van de miljoenen dieren die iedere dag door mensen wordt omgebracht. Binnenkort worden weer duizenden dieren afgeknald door jagers ....Maar iedereen gaat met smaak zijn stukske wild naar binnen spelen....Komen die jagers ook voor de rechter of zijn die dieren minder waard dan een schijter aan de leiband ??? Naar ik verneem schieten die zelfs niet altijd direct raak en moet het dier naderhand uit zijn lijden worden verlost.....Allemaal niet erg...smakelijk.

Alle mensen die dieren opeten voor de wilde dieren gooien in de arena

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 november 2020 om 15:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 16:12   #287
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Erger nog: een vrijlopend levend luizen-opvanghuis (mini bungalowtje in casu hier) laat daarnaast ook nog een flink aantal drollen rondslingeren die door de eigenaar/pimp [m/v] zeker niet steeds zullen verwijderd worden.
En waar een sportief joggend lichaam met gezonde geest pijnlijk kan over uitschuiven, of erger.
Oud 24 november 2020, 17:02   #288
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Maw kinderloze singles zijn zot.

#GoedBezig ()
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 18:36   #289
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
't is buiten de draad ,maar de definitie exoot slaat op eigen kracht (niet door de mens)kunnen migreren.
beuk > inheems want geen onoverkomelijke hindernissen om naar hier te migreren(vogels,knaagdieren...) vanuit Zuid-Europa
robinia > exoot wegens onoverbrugbare oceaan
Daar hoeft niet langer over gezeverd te worden.
Van waar komt bij de geitenwollensokken-brigade dat racisme tegenover planten? Onbegrijpelijk dat fanatiek streven naar een landschap uit de middeleeuwen. Alhoewel de Romeinen hier destijds ook soorten uit Zuid- Europa aangeplant hebben. Jullie zijn op dat vlak geen haar beter dan sommige religie-fundi’s zoals de Moslims.
Oud 24 november 2020, 18:38   #290
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Van waar komt bij de geitenwollensokken-brigade dat racisme tegenover planten? Onbegrijpelijk dat fanatiek streven naar een landschap uit de middeleeuwen. Alhoewel de Romeinen hier destijds ook soorten uit Zuid- Europa aangeplant hebben. Jullie zijn op dat vlak geen haar beter dan sommige religie-fundi’s zoals de Moslims.
aardappelen komen ook niet van hier maar hebben wel hongersnoden verholpen.
Oud 24 november 2020, 18:40   #291
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Is quercus een exoot?
Neen, de Quercus Robur is inheems. Her en der werden wel Zuid-Europese variëteiten van quercus aangeplant, bvb. de Steeneik (Quercus Ilex). Dat is vooral in de UK het geval.

Laatst gewijzigd door quercus : 24 november 2020 om 18:41.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 18:45   #292
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
aardappelen komen ook niet van hier maar hebben wel hongersnoden verholpen.
Ik heb daar onlangs iets over gelezen: een Pruisische Keizer (of zo) wou zijn onderdanen patatten laten eten omdat het zo goedkoop was. Maar de onderdanen vonden patatten niet goed genoeg.

Toen liet de keizer alle patattenvelden bewaken door soldaten. Daardoor ging iedereen denken dat patatten zeer waardevol waren en ging men ze massaal eten.

Edit: het was Frederik de Grote

https://medium.com/@_miguelferreira/...g-645682b412d9

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 24 november 2020 om 18:59.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2020, 20:52   #293
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
dikke 2
Ze zijn in staat mijne sequoiadendron giganteum om te kappen als ze hem weten staan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be