![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat Jezus inderdaad een grote figuur is maar dat zijn farizeers, en daarbij beschuldig ik zeker niet u persoonlijk, maar de heersende kerkelijke kasten er een grote soep van gemaakt hebben... Zolang u Jezus volgt omdat Jezus het gezegd heeft en niet omdat u Jezus woorden, leefwijzen, zijn begrepen heeft blijft het bij woorden en heeft u niets begrepen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet omdat het moet, maar omdat ik wil. Er was geen persoon meer goddeloos dan ik, en ik had enorm veel problemen met de Wet. Nu is het de Waarheid na er in gevormd te zijn. Mijn excuus dat ik u fout inschatte, maar nu doet u hetzelfde met mij.
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn omgeving, gebeurtenissen uit het verleden en heden.
Zoals ik al elders zei, vrouwen die ik ken geven voorkeurstemmen aan “charisma” zonder echt bekend met hun beleid te zijn. Zelfs vrouwen stemmen sneller op een man, maar dan is het de man zijn schuld als het politieke landschap niet 50/50 verdeeld is.
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wet is pas waarheid als ingezien wordt dat het de waarheid is; anders, en ik verval hierbij in herhaling, zijn het gewoon woorden... Dus anderen oproepen om de wet te volgen, zonder dat die anderen inzien dat die wet de waarheid is, is hetzelfde als die anderen oproepen om de eerste de beste leugen te volgen... Wat men kan doen is de anderen oproepen om de wet te bestuderen ; er over na te denken... En het is daar dat de Kerken in de grote fout zijn gegaan en in plaats van dat ze de mens naar God toebrengen hebben ze zichzelf als een groot scherm tussen de mens en God geplaatst... Waarbij ik God zie als iets hoger dan het peil waarop onze huidige menselijke evolutie staat en in die zin een streefdoel voor alle mensen... Bovendien elk individu heeft een mannelijk en een vrouwelijk element in zichzelf; dus ik zie geen enkele ware God geloven in de gespletenheid van een superieur mannelijk wezen tegenover een inferieur vrouwelijk wezen... Wat wel een feit kan zijn is dat het vrouwelijk deel, gezien haar voortplantingsopdracht en zorg voor de kroost verplicht veel vlugger geëvolueerd is dan dat mannelijk deel, dat nu een inhaalbeweging moet doen... Zoals de zoon die vader moet worden... En daarvoor moest hij misschien de eens alles overheersende vrouwelijke invloed op zijn bestaan onderdrukken om tot zelfstandigheid te komen... Als je alleen al zijn bestaan bekijkt, dat voor alle diersoorten bijna uitsluitend afhangt van hun mannelijke geslachtdrift en het veroveren van het vrouwtje, terwijl dat vrouwtje veel ernstiger problemen, zoals de zorg voor de jongeren op zich moest nemen... Het zijn maar overdenkertjes en zeker geen wetten en nog minder de Wet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een man is een man en een vrouw is een vrouw, je kan dat niet veranderen. Mensen die zich laten ombouwen kunnen daarmee hun innerlijke niet veranderen. Man en vrouw zijn gelijk in Christus, maar ieder heeft andere taken. Door vrouwen die ons jachtinstinct misbruikte en een moderne man poogde te domesticeren zijn we tot deze gruwel van een samenleving gekomen. Laten we maar gewoon terug normaal doen, dat is moeilijk genoeg.
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zien wat er van gekomen is door het Kind met badwater weg te gooien.
Ik neem dat de vorige generatie enorm kwalijk omdat dit tot de omvolking van mijn generatie leidde. Wij zijn het oude Jeruzalem en gaan ballingschap tegemoet.
![]() |
#291 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk bijvoorbeeld naar de Nestoriaanse kerk, die mensen gruwelden van het gedacht dat Maria moeder gods was, moeder van Jezus (de mens) evenwel, daar hadden ze geen probleem mee. Het is dus o.a. uw psychologisch type dat bepaald welke 'soort' van christen/gelovige u bent. Zo zei ik hier vroeger reeds dat het enkel de introverte (christelijke) gelovige is die de zinnelijke ervaring van de transsubstantiatie kan beleven. Je begrijpt dat zulke mensen niet welkom zijn in de Rooms-Katholieke kerk.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 januari 2021 om 15:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent waarschijnlijk onder lichte druk van de ervaring aan het bijleren.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft niets met psychologie te maken, maar wat de Bijbel leert. Lukas 11:27-28 En het geschiedde, als Hij deze dingen sprak, dat een zekere vrouw, de stem verheffende uit de schare, tot Hem zeide: Zalig is de buik, die U gedragen heeft, en de borsten, die Gij hebt gezogen. Maar Hij zeide: Ja, zalig zijn degenen, die het Woord Gods horen, en hetzelve bewaren. Johannes 14:6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. Maria verdient respect, maar geen aanbidding en zekerlijk dat het godslasterlijk is voor een beeldje van haar te bidden. Het is niet gruwelijk haar zalig te verklaren, wel is het gruwelijk de Zoon te loochenen door haar. De katholieken beelden Jezus ook altijd afhankelijk van haar af. Uiterste blasfemie.
![]() |
![]() |
#296 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja van Jezus, maar zij is geen god. Katholieken leren dat je beter tot Maria bidt dan Jezus. De genade kan alleen van Christus komen.
De Bijbel leert dat we tot de Vader komen via Christus. Nergens leert het dat we nog eerst langs Maria moeten om tot Christus te komen. Die mensen waren wellicht niet eens blank en het afbeelden van alles hier beneden of daarboven is ter stelligste verboden.
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() |