![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U begrijpt heel goed wat er gezegd wordt.
Dat de andere traditioneeltjes 11jes zijn geworden of minder, weten we al. Dat heeft BDW er in 2014 genoeg ingewreven. En hij had ook de oorzaak van de totale afgang van de andere traditioneetjes. Slecht bestuur. Hij beloofde "kracht van verandering" met veel aplomb en veel arrogantie. Het is vermakelijk deze boemerang van arrogantie nu terug te zien inslaan in het eigen gezicht van de leider van de 20. Die moet vaststellen dat zijn 20 eigenlijk niet beter is dan de 11jes, integendeel dat de laatste maanden de 20 van het ene schandaal in het andere sukkelt. Wat de werkloosheid hier komt te doen, mag Joost weten. Ik zal hem eens bellen.
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gaf een voorbeeld van iemand die het slecht doet maar tegelijk wordt uitgelachen door iemand die het nog slechter doet. Iemand die het slecht doet uitlachen terwijl je het zelf zéér slecht doet, is gewoon zielig. ![]() Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 januari 2021 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
|
![]()
![]() |
#285 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Verhoudingsgewijs het aantal inwoners zijn de resultaten van het Waalse en Brussel gewest ten opzichte van het Vlaams gewest zeker niet beter wat betreft het aantal corona slachtoffers. Laatst gewijzigd door Don Kie Sjotte : 20 januari 2021 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
|
![]() Citaat:
Aan de reacties te zien ben ik toch wel vrij goed bezig met wat ik bezig ben. Namelijk aantonen dat nationalistisch rechts geen enkel vallabel alternatief kan bieden. En het beetje geluk dat ik heb, is dat de realiteit mij voorbeelden genoeg biedt de laatste maanden om mijn stelling te onderbouwen.
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Peilingen bepalen geen zetels. Dat doen ze nooit. En zeker niet 4 jaar voor de verkiezingen.
En als we toch lachen met N-VA, gaan we dan de resultaten van de traditionele Vlaamse partijen? CD&V in 2014:18 zetels CD&V in 2019: 12 zetels (-33%) Open VLD in 2014: 14 zetels Open VLD in 2019: 12 zetels (-15%) SPA in 2014: 13 zetels SPA in 2019: 9 zetels (-30%) |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaamse traditionele partijen halen een zéééér slecht resultaat (CD&V, Open VLD, SPA) maar lachen met een partij met een slecht resultaat (N-VA). Dat is zielig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
En daarvan is bewezen dat hiervan 2/3de in WZC zijn gevallen. Een bevoegdheid van de Vlaamse minister van Welzijn : Beke U moet niet alles op een hoopje gooien om uw eigen waanideeën toch maar naar voor te brengen. Die bevoegdheid is nu eenmaal de consequentie van het splitsings-nationalisme dat in België al veel kwaad heeft aangericht.
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowel in Wallonië als in Brussel zijn er (in verhouding met het inwoneraantal) immers veel meer doden gevallen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 januari 2021 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
|
![]() Citaat:
De 20, "kracht van verandering" deed het niet beter. De drie grote losers hokten samen in de Vlaemsche N-VA verliezersregering.
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet sowieso een partij zijn die een nog grotere loser is, vermits alle andere partijen (op het VB na), het NOG slechter doen. Straffer zelfs, vermits u het loser-zijn grotendeels koppelt aan regeringsdeelname, moet uw partij een dubbele grote loser zijn. Enerzijds haalde uw partij een NOG slechter resultaat dan de loserpartijen, anderzijds is uw partij zo incompetent dat ze blijkbaar geen deel konden uitmaken van de Vlaamse regering. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 januari 2021 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
|
![]() Ongeldig, de laatste 2 keer ben ik zelfs niet gaan opdagen in het kieshokje.
Geen enkele van de politieke klungelaars is mijn stem waard.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 20 januari 2021 om 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat niet zo loser ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet begonnen met partijen omwille van resultaten als loserpartijen te bestempelen hé. Ik ben niet degene die stelde dat een partij een loserpartij is omdat ze geen deel uitmaakt van een bepaalde regering. Ik ging gewoon mee in de redenering om de absurditeit aan te tonen. Wat gewoon oppositiewerk is, wordt bestempeld als gebleit omdat de oppositiepartij er niet bij hoort. Nogal gemakkelijk op die manier hé. Als meerderheidspartijen van nu af aan telkens op die manier omgaan met de oppositie, moeten ze geen moeite meer doen om inhoudelijk tegenargumentatie te geven. Immers elk standpunt van de oppositie is dan een standpunt dat voortvloeit uit frustratie omdat ze er niet bij zijn. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 januari 2021 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat de Vlaamse regering nu ook begint met het totaal negeren van elke kritiek van de oppositie. Het is immers toch louter kritiek van partijen die gefrustreerd zijn omdat ze niet mee in de coalitie zitten. Ik herhaal: waarom dan nog oppositiepartijen toelaten in het parlement? Het enige dat ze doen is klagen omdat ze er niet bij mogen zijn? Het parlementair werk verloopt toch veel eenvoudiger en rustiger als men die vervelende oproerkraaiers niet van antwoord moet dienen? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 januari 2021 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() ![]() Je bedoelt eigenlijk de kleintjes. Want vooralsnog is 20 nog altijd tweemaal zo groot als 10. De groten zijn degene die niet bij de 20 behoren, zo omslachtig heb ik het nog niet weten uit te drukken. Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 januari 2021 om 13:36. |
![]() |
![]() |