![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Europees Commissaris
|
![]() Het ethische is niet hetzelfde als het 'emotionele' of het 'menselijke'. Ik ben het oneens met patrickve maar vanuit een redenering, niet omdat ik 'terugdeins voor een koele benadering' of zoiets. Helaas wordt ethiek vandaag wel vaak aan emotie gelijkgesteld zoals bij de illusies die men zich vormt over 'empathie' etc. Dat stamt eigenlijk al van Adam Smith, dat 'ethisch' simplisme (dat dan ook vatbaar is voor de kritiek van iemand als patrickve).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Super Moderator
|
![]() Beste forumgebruikers,
Wie zich wil te buiten gaan aan off-topic getroll over niets terzake doende onderwerpen, zoals "wie is wie" bij de moderatie, gelieve dit per PB te doen en er deze interessante discussie niet langer mee te vervuilen. FYI: dit topic gaat over een voorstel om AI te gebruiken om het forum te modereren, en over het al dan niet kunnen herkennen van bepaalde meningen in dit kader. Off-topic wordt in deze discussie geknipt, en wie volhardt in de boosheid vliegt er tijdelijk of voorgoed uit. Pontifex. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder deze is een samenleving gedoemd om te verdwijnen. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 6 maart 2021 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar wat ik wou aantonen met dat mss 'dom voorbeeldje' is dat logica niet altijd een logische uitspraak is. Als je bvb uit het begrip 'samenleving' de begrippen 'normen & waarden' zou schrappen, dan blijft er van een samenleving niet veel meer over. Het woordje zegt het zelf. Samen-leven.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 6 maart 2021 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar waar het op neer komt is nu wel deze posting: Citaat:
![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 6 maart 2021 om 19:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Stuyckp nogal wat werk zal hebben met z'n AI.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, mocht je voor de keuze staan om ervoor te zorgen dat er nooit een koe zou doodgaan, dan zou je dat niet doen, want anders moet je vaarwel zeggen aan je biefstuk. Het argument "jamaar die koe was toevallig dood" verandert daar niks aan. Stel dat je de macht had om te zorgen dat je die koe kon laten leven, zou je die macht dan gebruiken ? En bijgevolg nooit een biefstuk eten ? Het U verschuilen achter uw machteloosheid om iets eraan te veranderen, en dus totaal GRATUIT te zeggen dat het verfoeilijk was, terwijl je volop van de gevolgen van die verfoeilijke zaak aan het genieten bent, waaronder uw eigen bestaan, is totaal van de pot gerukt. Men zou kunnen zeggen dat het hypocriet is, maar het is gewoon onlogisch in het toepassen van een morele oordeelsfunctie. Het zeggen "och het was toch totaal verkeerd, maar 't is nu zo, laten we er dus van profiteren" is gewoon onlogisch. Als je ervan profiteert was het goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dan ook de reden waarom men geen ethisch oordeel kan vellen over geschiedkundige zaken, enkel maar over zaken van de actualiteit. Omdat wij het pure product zijn van die geschiedkundige zaken. In zekere zin ZIJN wij de geschiedenis. En de holocaust, net zoals een scheet van een koe 200 jaar geleden, en de Franse revolutie, maken daar allemaal deel van uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A) ik kan in mijn broek B) mijn broek kan in mijn valies te besluiten: C) ik kan in mijn valies. Dat besluit kan enkel maar genomen worden als de relatie " kan in " transitief is, wat ze niet is. Het was dus gewoon een foute afleiding, meer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, om terug naar het originele onderwerp te gaan, ik denk dat er illustraties genoeg zijn waarbij het totaal onmogelijk is dat een AI, die niet veel intelligenter is dan de meeste posters hier, een moderatie job zou kunnen vervullen, tenzij het van dit forum een belachelijke zaak zou maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier gaat het echter over "afkeuren". Een jager kan het niet AFKEUREN om een konijn te doden omdat hij honger heeft. Als hij dat echt afkeurt, dan doodt hij geen konijn, en dan vindt hij omkomen van honger de goeie zaak. Als hij niet wil omkomen van honger, kan hij niet "willen eten" afkeuren he. En dan kan hij ook niet "een konijn doden" afkeuren, als dat nodig is om te eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij vinden het (terecht) een goeie zaak dat wij bestaan, hier en nu. En dus moet alles wat daartoe aanleiding gaf, waaronder de holocaust, een goeie zaak zijn. En dat is het dan ook. Maar ik zie zelfs niet in waarom we daarover enige drukte maken. Wij zijn het RESULTAAT van 3 miljard jaar moorden, uitroeien en dood gaan. Wij moeten dat dus prima vinden. Wij zijn gewoon zot van dat niet prima te vinden. Wij *zijn* een gigantische massamoord, die nu al miljarden jaren plaatsvindt. We moeten gewoon ophouden met dat "verkeerd" te vinden, dat is absurd. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 maart 2021 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Soit. De criteria voor de themafora zijn verschillend van deze voor K&K. Daar zie ik al een probleem, of beter, dubbel werk wegens twee maten en gewichten. Maar inderdaad, als we hier lezen wat er zo aan bod kan komen dan wordt het sowieso een lastige onderneming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila. En daar stopt het dus. Dan kan die AI de vuilbak in, want dan kan die geen logisch ontwikkeld argument onderscheiden van een scheldpartij en nog veel minder van een subtiel verwijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dag van vandaag is AI nog vrij dom hoor. Routine dingen beginnen te gaan, en wat vooral goed werkt is patroonherkenning in een complex geheel. Daar waar dat visueel goed werkt (een fietser onderscheiden van een boom bvb), is dat een totale ramp bij teksten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast moet je kunnen aantonen dat het ook voor de persoon zelf de beste invulling aan zijn leven is om ethisch te zijn (en wat dat dan is tegen welke achtergrond). Anders kan die besluiten te profiteren van de 'braafheid' van anderen om zelf zijn willekeurige 'zin' te doen. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 6 maart 2021 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |