![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De synthetische stoffen zijn geen restproducten van de brandstofproductie. ook teer ( asvalt) is geen restproduct. Uit asvalt kan je zelfs nog brandstofwinning. Citaat:
Ik heb hier al 1001 keer aangehaald, dat EV's een alternatief zijn voor voertuigen die geen 200km per dag rijden en dan nog enkel rond de kerktoren. Zelf gebruik ik een fluistermotor voor een bootje waarmee we in natuurgebieden gaan varen. Als we meerdere uren achter elkaar willen kunnen varen, moeten we meerdere accu's meenemen. Onze vereniging neemt ook regelmatig deel als tegenpartij, aan militaire oefeningen. Ook meerdaagse oefeningen. Citaat:
Met deze maximuum vaartijden en afstanden gaan we dus niet veel kunnen uitrichten. En dan hebben we het nog niet over gewicht en vollume dat moet meegesleurd worden. Een zeer belangrijk gegeven voor luchtlandingseenheden en verkenningseenheden. Ga je naar Elektrische buitenboordmotoren met meer vermogen, dan zit je met motoren van 24V en meer. Dus nog meer gewicht dat je moet meesleuren. En gek genoeg kan je nergens in natuurgebieden stopkontakten vinden. Ook snelladers zijn er nergens te vinden in die gebieden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.defensenews.com/land/202...-in-its-fleet/
Is the Army warming up to electric vehicles in its fleet? By Jen Judson Monday, Jul 12, 2021 Citaat:
Je pakt er gewoon genoeg kWh in. De rest is gewoon achtergestelde zever en pure onwetendheid. vb 4 jaar geleden: https://insideevs.com/news/335312/pr...ut-recharging/ Proterra Electric Bus Sets Range Record At 1,100 Miles Without Recharging Early in September, at the Navistar Proving Grounds in New Carlisle, Indiana, Proterra set a new world record for the longest driving distance by an electric vehicle on a single charge - using its 40-foot Catalyst E2 electric bus - 1,101.2 miles ( = 1,772 km). The Proterra Catalyst E2 is equipped with the latest (and monstrous), 660 kWh battery pack; of which are supplied from LG Chem (because...well, of course they are). The 1,100 mile range doesn't represent any real world expectation for energy consumption for the electric bus when in normal duty, but even at half of that in the city, Proterra is more than ready for the job. ----- Dat onwetend/achtergesteld gezaag gaat sowieso voorbij zijn als de Tesla Semi er is. Daar-is-geen-ontkomen-aan. Citaat:
Tesla Semi: Here's Why Only Idiots Hate It 24.10.2020 Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2021 om 10:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 van de belangrijkste reden waarom NAZI-Duitsland WWII verloor was het gebrek aan brandstof om hun voertuigen en wapens te kunnen inzetten. Als burger in de EU heb je bijna overal de mogelijkheden om een EV terug op te laden. Binnen de oorlogsvoering is het toepassen van de tactiek van de verschroeide aarde een heel normale actie om de tegenstander te vertragen, uit te putten en te verslagen. Een tacktiek die de USSR toepastte bij de inval door NAZI-Duitsland. Maar zolang jij met oogkleppen blijft rondlopen, zal je al die zaken niet begrijpen. Trouwens terwijl men in Europa moeilijk doet over waterstof voertuigen, rijden er in Zuid-Korea en in Japan al meer dan 10 000 Waterstof wagens per land rond. En de waterstof auto's doet iets dat de EV niet kan. Ze nemen namelijk deel aan de Dutch Supercar Challenge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wacht even ik toon je een foto met tekst uit de link die ik gaf. ![]() GM Defense is building the Army's Infantry Squad Vehicle, which is already being fielded to units. The company took an ISV and turned it into an all-electric concept vehicle to show the service the realm of the possible. (Courtesy of GM Defense) GM Defense bouwt het Infantry Squad Vehicle van het leger, dat al naar eenheden wordt gestuurd. Het bedrijf nam een ISV en maakte er een volledig elektrisch conceptvoertuig van om de service het rijk van het mogelijke te laten zien. (Met dank aan GM Defensie) Citaat:
![]() Toevallig, ben ik ex-beroepsmilitair electronicus én logistieker. ![]() Yep, zonder voldoende bevoorrading van fossiele brandstoffen draait er niets meer. Heb je ooit eens soldaten de 45 kVa-gens zien bijvullen? Geen volle jerrycans, geen stroom meer, geen enkele mobiele radar meer die werkte. Radios op batterijen enz... Geen electronische werkplaats meer (shelter, electronic shop) Citaat:
Citaat:
Want je wijkt alweer nietszeggend uit. Uw dikke kemels over batterijpackgewichten indachtig. Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() En hoeveel electrische wagens? Kan dat toevallig 15 maal meer zijn? Tiens. Maar zolang jij met heel dikke oogkleppen blijft rondlopen, zal je die cijfers niet begrijpen. Mijn post 65 niet gelezen?, met Koreaanse feiten! Citaat:
Citaat:
![]() En ze doen niet mee aan überhaupt geen enkele race voor electrische wagens, wegens VEEL te slap. En daarenboven er zijn er nauwelijks verkocht als men die wagens van de showroom aftrekt. Tjonge Jantje toch. Waarom zit je zo te kronkelen? Jij hebt nog niets getoond hier. Echt NIETS. En uw kronkelverhaaltjes om van het thema af te wijken ben ik spuugzat. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2021 om 11:47. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn dochter is een reserve onderofficier van de verkenners. Mijn schoonbroer is een oud-beroepsmilitair electronicus, leerkracht electromechanica. Zijn zonen zijn beide onderofficieren bij de krijgsmacht. Je snapt dus dat er binnen mijn familie regelmatig gesprekken plaats hebben over de mogelijkheden rond batterijvoertuigen binnen de krijgsmacht. En je hebt gelijk, er zijn geen waterstof voertuigen die deelnemen aan de formule wedstrijden. Maar dat heeft te maken met de regels waaraan formule wagens moeten voldoen. De electrische formule 1/Formula-E zijn wedstrijden voor batterijwagens, niet voor brandstofwagens. Net zoals de formule wedstrijden zijn voor benzine wagens, niet voor diesels of waterstofwagens. En als je kennis hebt van logistiek, zou je moeten weten dat 25 000liter diesel slechst 20 000kg weegt. Dat 100liter diesel slechts 83kg weegt, terwijl die voldoende is om een vrachtwagen met zijn verbruik van 25l/100km, 400km ver te laten rijden. Om een elekrtische vrachtwagen 400km ver te laten rijden heb je voor 5ton aan gewicht nodig. Met 20ton diesel laat je een diesel vrachtwagen dus 100 000km rijden met 20ton batterijen slechts 2 000km. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw gezever lees ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dankzij waterstof geen gezever meer.
![]() |
#288 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Toevallig is er in Juli een nieuwe studie van het Amerikaans ministerie van defensie (DoD) over de toekomstige energiebronnen voor het legerapparaat. De conclusie luidt: Citaat:
Een greep uit de studie: een Abrams vereist 9,2 MWh (31 ton extra) aan batterijen en een laadpaal van 30 MW... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel u voor dat je in oorlogsgebied eerst laadpalen moet gaan zetten.
Ow wacht een tankwagen met mazout en generators op drijfkracht kunnen ook ingezet worden.
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2021 om 13:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet echt geschikt op terrein zo'n gewicht |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verwonderd me dat hij zijn toevlucht nog niet genomen heeft in het argument dat er geen oorlogen meer komen. Ik heb nog geleerd van op alles voorbereid te zijn, op het meest onwaarschijnlijke het eerst. ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 4 november 2021 om 02:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij moet nog zijn eerste elektrische voertuig aanschaffen en rijd nooit verder dan de kerktoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar al deze voorbeelden geven alleen weer wat misschien mogelijk is, of proberen het net te ontkrachten, naar gelang de smaak van de discussiepartner
Maar tot nader order is waterstofwinning en opslag energetisch onrendabel als het aankomt op mobiele applicaties. Het enige voertuig dat er ooit positief uitkwam was de LZ127 Graff Zeppelin, die er wel een goeie kluts propaan bijkreeg om het mengsel neutraal kwa gewicht/hefvermogen te maken
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoor ik nu net op de radio dat ze waterstof willen importeren uit Chili?
![]()
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat het energetisch of milieutechnisch aanvaardbaar is, daar is wel een ferme kanttekening bij te zetten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 november 2021 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 4 november 2021 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk mag je rekenen dat je minstens 3 keer meer Kw nodig hebt om de waterstof te maken en op te slaan voor statische toepassingen. (jaja, het kan theoretisch veel efficiënter, maar die technologie is nog niet eens in de buurt van enige grootschalig prototype) Voor mobiele toepassingen waar ruimte een "probleem" is, zoals auto's, vrachtwagens, vliegtuigen en treinen komt er nog eens de compressie en het gewicht van de opslagtanks bij. Zoals ik schreef, het enige transportmiddel dat tot nu toe waterstof als succesvolle energiedrager heeft gebruikt was de jaren 1920 LZ 127 Graff Zeppelin. En ook daar hebben ze de waterstof tot "Blaugas" omgevormd door er propaan bij te mengen. Daar kom men een paar 1000m³ gebruiken als drukloze brandstofopslagtank.
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, groene, en als ze die dan gaan overvaren met stinkende stookolie schepen. Hoe groen gaat dat dan nog zijn denk je?
Laatst gewijzigd door Garry : 4 november 2021 om 23:37. |
![]() |
![]() |