Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2021, 21:48   #281
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Een niet zo opbeurend weetje in De Morgen Van 5 december.
Mariette Claes en Luc Maddelein zijn maar twee van de vele patiënten die lijdzaam moeten toezien hoe hun ‘niet-dringende zorg’ door de toevloed van coronapatiënten wordt uitgesteld. ‘Ik pieker over hoe het met mijn familie verder moet als ik dit niet overleef.’

Toemaatje.
(...)
Is Luc Maddelein boos op zijn ziekenhuis? “Helemaal niet. Ik heb alle begrip voor de toestand waarin ze zijn aanbeland. Ook ik heb veel minder begrip voor al degenen die zich niet willen laten vaccineren. Ik voel wel iets voor het voorstel van moraalfilosoof Patrick Loobuyck om vaccinweigeraars te verplichten tot het ondertekenen van een document waarin staat dat ze op de hoogte zijn van de gevolgen, zoals het afstaan van hun voorrang in de zorg. Ik vind dat zelfs een uitstekend idee.”

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 december 2021 om 21:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 22:10   #282
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

emo
Oud 5 december 2021, 22:16   #283
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mariette Claes en Luc Maddelein zijn maar twee van de vele patiënten die lijdzaam moeten toezien hoe hun ‘niet-dringende zorg’ door de toevloed van coronapatiënten wordt uitgesteld. ‘Ik pieker over hoe het met mijn familie verder moet als ik dit niet overleef.’

Toemaatje.
(...)
Is Luc Maddelein boos op zijn ziekenhuis? “Helemaal niet. Ik heb alle begrip voor de toestand waarin ze zijn aanbeland. Ook ik heb veel minder begrip voor al degenen die zich niet willen laten vaccineren. Ik voel wel iets voor het voorstel van moraalfilosoof Patrick Loobuyck om vaccinweigeraars te verplichten tot het ondertekenen van een document waarin staat dat ze op de hoogte zijn van de gevolgen, zoals het afstaan van hun voorrang in de zorg. Ik vind dat zelfs een uitstekend idee.”
Goedkope uithalen. Meer is dat niet. Zijn de "vaccinweigeraars" (sedert wanneer "weiger" je iets wat je in vrijheid wordt aangeboden?) de oorzaak? Of de epidemie die slachtoffers maakt? Mogen we ook eens weten welke leeftijd de COVID-patiënten hebben die in het ziekenhuis van Maddelein en Claes liggen? Allemaal zaken waarover best eens klare wijn wordt geschonken voor de zwarte piet zomaar naar een bepaalde groep wordt doorgeschoven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 22:18   #284
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
emo
Maar een mondmasker of cst vergelijken met de Jodenvervolging is best wel ok?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 22:20   #285
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar een mondmasker of cst vergelijken met de Jodenvervolging is best wel ok?
Natuurlijk, er zijn flink wat gelijkenissen. Het CST is de moderne vorm van de Jodenster.
Oud 5 december 2021, 22:22   #286
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, er zijn flink wat gelijkenissen. Het CST is de moderne vorm van de Jodenster.
Nogmaals: schaam u.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 22:24   #287
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: schaam u.
En nogmaals stel ik u deze vraag:

Citaat:
Dan zult u met gegronde redenen moeten afkomen. Nu zie ik daartoe geen enkele reden.
Oud 5 december 2021, 22:28   #288
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kunt u zoiets beweren, dit overtreft alle regels van fatsoen.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 22:31   #289
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Misschien even uitleggen in plaats van die nietszeggende emopraat?
Oud 6 december 2021, 00:41   #290
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Helemaal niet. We sluipen dezelfde kant op, voorloopig uiteraard met totaal andere consequenties. Dus op het vlak van impact is het niet vergelijkbaar, maar het mechanisme is gelijkaardig.

1. Algemeen onbehagen in de maatschappij, een bevolking die zich ontredderd en angstig voelt
2. Een overheid die hier geen antwoord op heeft maar een schijnantwoord aanbied: men duidt een zondebok aan.
3. De zondebok wordt meer en meer rechten ontzegd, de zondebok wordt permanent aangeduid als schuldige van alles wat mis loopt
4. De massa wordt constant overladen met dezelfde berichten, wat de massa nog angstiger maakt en het zondebok-mechanisme nog efficienter.

Dit is exact wat er nu gebeurt, dit is ook wat er in de jaren 30 gebeurde. Andere impact, andere motivatie, maar hetzelfde mechanisme. En het CST is inderdaad het utieme symbool daarvan. Je moet echt al een fundamentalist zijn om dat ding nu nog te verdedigen. Het is onbegrijpelijk en intriest dat het dinge uberhaupt nog bestaat.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 00:51   #291
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Helemaal niet. We sluipen dezelfde kant op, voorloopig uiteraard met totaal andere consequenties. Dus op het vlak van impact is het niet vergelijkbaar, maar het mechanisme is gelijkaardig.

1. Algemeen onbehagen in de maatschappij, een bevolking die zich ontredderd en angstig voelt
2. Een overheid die hier geen antwoord op heeft maar een schijnantwoord aanbied: men duidt een zondebok aan.
3. De zondebok wordt meer en meer rechten ontzegd, de zondebok wordt permanent aangeduid als schuldige van alles wat mis loopt
4. De massa wordt constant overladen met dezelfde berichten, wat de massa nog angstiger maakt en het zondebok-mechanisme nog efficienter.

Dit is exact wat er nu gebeurt, dit is ook wat er in de jaren 30 gebeurde. Andere impact, andere motivatie, maar hetzelfde mechanisme. En het CST is inderdaad het utieme symbool daarvan. Je moet echt al een fundamentalist zijn om dat ding nu nog te verdedigen. Het is onbegrijpelijk en intriest dat het dinge uberhaupt nog bestaat.
Boulons regelrechte aanval was een heel treffende en tevens schrijnende illustratie van dit mechanisme waarbij er een zondebok wordt gezocht voor de steeds verder oplopende frustratie:

Citaat:
Maar als er iemand de zwarte piet is, is het voor mij de groep van mensen die zich niet heeft laten vaccineren. Als we aan 100 procent hadden gezeten, had dit scenario zich niet voorgedaan, dan was dit niet gebeurd. Die mensen zijn voor mij de daders.
https://www.hln.be/showbizz/studio-1...-br~a3c48bf9b/

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 6 december 2021 om 00:57.
Oud 6 december 2021, 01:14   #292
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boulons regelrechte aanval was een heel treffende en tevens schrijnende illustratie van dit mechanisme waarbij er een zondebok wordt gezocht voor de steeds verder oplopende frustratie:

https://www.hln.be/showbizz/studio-1...-br~a3c48bf9b/
Tja, dat is gewoon ne simpele mens he. Als ge zelf niet nadenkt en blind de mainstream media volgt krijgt ge dit soort hallucinant simplistische visies.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 01:14   #293
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien even uitleggen in plaats van die nietszeggende emopraat?
Evidenties (moeten) uitleggen? Wow, het intellectueel niveau bereikt nieuwe laagtepunten.
Of 'moet' deze vaststelling ook worden uitgelegd, om te kunnen doordringen?
Oud 6 december 2021, 01:15   #294
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Toemaatje.
(...)
Een driedubbel overgehaald moordenaar idee.

Zou hij de driedubbel overgehaalde een soortgelijk document ondertekenen als hij een vaccin gerelateerde hart of bloedklonter probleem krijgen als gevaccineerde?

Allicht niet zeker?
Oud 6 december 2021, 01:34   #295
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Evidenties (moeten) uitleggen? Wow, het intellectueel niveau bereikt nieuwe laagtepunten.
Of 'moet' deze vaststelling ook worden uitgelegd, om te kunnen doordringen?
Ja, dat 'mag'.
Oud 6 december 2021, 01:35   #296
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een driedubbel overgehaald moordenaar idee.

Zou hij de driedubbel overgehaalde een soortgelijk document ondertekenen als hij een vaccin gerelateerde hart of bloedklonter probleem krijgen als gevaccineerde?

Allicht niet zeker?
Een dergelijk document is trouwens volkomen strijdig met de wet Patiëntenrechten. Daar heeft de hooggeleerde professor waarschijnlijk niet meer aan gedacht, verblind als is hij...
Oud 6 december 2021, 06:38   #297
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een heel groot verschil tussen mensen die geen problemen hebben, aktief gaan afmaken zoals uw fanboy gedaan heeft, en de schaarse resources die een maatschappij heeft, niet aan een klein groepje die alles inpalmen, willen verkwanselen, en hierdoor gans de maatschappij in de problemen brengen.

De vaststelling is gewoon dat een heel heel klein groepje alles opslokt, en dat de strikt enige reden is voor een "groot probleem". Wij hebben voor meer frivole redenen al veel meer volk afgemaakt. Toen men door totaal zotte maatregelen genadeloos 2000 mensen afmaakte zonder het minste nut in de zomer van 2020, heb jij je prentje niet naar boven gehaald. Want zij moesten maar creperen om "de cijfers laag te houden" niewaar. Dat heeft toen niks uitgehaald. Die zijn voor niks door het regime afgemaakt. Maar toen was dat voor U geen probleem. Die zijn wel degelijk afgemaakt, omdat men hen gewoon verboden heeft van vers water te krijgen en van frisse lucht te hebben.

Deze keer hebben we het over iets anders: overaanbod van zorg voor een klein groepje, waardoor alles van de maatschappij daaraan verkwanseld wordt. Dan is het toch logischer om deze kleine groep te beperken tot meer elementaire zorg die we wel kunnen bieden zonder de maatschappij kapot te maken, niewaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 06:40   #298
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minimaliseren van de Holocaust is strafbaar.
De holocaust wordt niet geminimaliseerd. Het totalitaire van het huidige regime wordt geminimaliseerd.

Trouwens het is eerder HO die de holocaust minimaliseert. Ik stel voor van de problemen in Belgie op te lossen door ocharme een paar duizend mensen af te maken. Door zijn vergelijking met Adolf impliceert HO dus dat de holocaust maar een paar duizend doden zou gemaakt hebben. DAT is strafbaar

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 december 2021 om 06:45.
Oud 6 december 2021, 08:53   #299
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De holocaust wordt niet geminimaliseerd. Het totalitaire van het huidige regime wordt geminimaliseerd.

Trouwens het is eerder HO die de holocaust minimaliseert. Ik stel voor van de problemen in Belgie op te lossen door ocharme een paar duizend mensen af te maken. Door zijn vergelijking met Adolf impliceert HO dus dat de holocaust maar een paar duizend doden zou gemaakt hebben. DAT is strafbaar

Aber dennoch und ohne Zweifel is er wieder da.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 09:12   #300
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aber dennoch und ohne Zweifel is er wieder da.
Zegde je dat ook van zij die 2000 mensen afgemaakt hebben in augustus 2020 met hun regeltjes ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be