Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2022, 21:34   #281
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Wat mij sterk opviel gisteren, is dat de meeste mensen die met maskers op het openbaar vervoer gaan of zelfs op straat rondlopen vrij jong zijn, in elk geval niet tot de doelgroep behoren met hoge sterfkans (tenzij dat allemaal risicopatienten zijn, twintigers inclusief). Ik zag ook sommige ouderen met maskers, maar minder.
Deze namiddag zag ik op de boulevard een schatje ( 22 zoiets ) in bikini en met een mondmasker op.
Opmerkelijk en niet alledaags, op z'n zachtst uitgedrukt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 22:27   #282
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Rapport uit 't veld, datum 16/07/2022.
Op mijn velo langsheen de grenzen rondom de drommen volk op Gentse Feesten gescheerd, met een helicopter boven me, en overal combi's en blokken beton, als een voortvluchtige haha. Niet 1 gezichtsvod gezien.
Dan terug naar huis, voor een rood licht aan de binnenring zag ik een chauffeur alleen in de auto met een vod achter 't stuur.
Het Nieuwe Normaal!
Dat zijn mensen die doodsbang zijn om hun masker aan te raken, ze laten 'm op tot ze thuis zijn om dan direct hun handen te ontsmetten met 80% alcohol. Er zit een logica achter omdat je een masker inderdaad niet mag aanraken maar het toont vooral hoe absurd die maskers zijn in het gewone leven.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 22:34   #283
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

En zeggen dat ik vorig jaar ergens, of was het al dit jaar, weet niet meer, toen ik een winkel binnen wilde en mijn zelfgebricoleerd vod niet kon vinden, besloot 1 van de weggegooide in het parkje voor de winkel op te rapen om daarmee toch de winkel binnen te raken.
Ik heb het gelukkig overleefd, OEF!
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2022, 12:32   #284
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Daarnet nog in de supermarkt hoorde ik een gemondmaskerde dame tegen de kassierster pleiten voor nieuwe maatregelen (lees mondmaskerplicht, gellekes, lockdown, CST,...), "want de besmettingen swingen weer de pan uit hoor!"

Ik kon alleen denken, gij kieken loopt voort ipv mijn tijd hier staan te verdoen!
Oud 19 juli 2022, 19:16   #285
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Daarnet nog in de supermarkt hoorde ik een gemondmaskerde dame tegen de kassierster pleiten voor nieuwe maatregelen (lees mondmaskerplicht, gellekes, lockdown, CST,...), "want de besmettingen swingen weer de pan uit hoor!"

Ik kon alleen denken, gij kieken loopt voort ipv mijn tijd hier staan te verdoen!
Raar he, hoe mensen zodanig kunnen geindoctrineerd raken dat ze helemaal meegaan in de waanzin.
Als ik zo oude filmkes terugzie van Nazi Duitsland, hoe drommen mensen daar staan te scanderen en juichen na elke luid geroepen zin van de grote leiter - ik voel me er ongemakkelijk van. Een soort van teleurstelling. Ik heb vroeger op nationalgeographic of zoiets eens gezien hoe een hele kudde wildebeesten, of hoe noemen die, domweg in een ravijn stormde. Een gordijn van vallende dieren. Dat beeld kwam toen terug. Dat voelde echter niet als een teleurstelling.

Vandaag terug naar Gent gereden met mijn velo, centrum volledig links laten liggen wegens allicht bomvol, dus langsheen verbindingsvaart, dampoort, vlaamse kaai, stuk coupure maar besloot naar binnenring te gaan, omdat ze coupure ook hebben verziekt met die fietsstraat en dat bannen van fietsers van hun oude fietspad langsheen het water, auto's die fietsers niet mogen inhalen, geen plaats om als fietser auto in te halen, resultaat bij een auto die achter een trage fietser hangt zijn alle fietsers erachter genoopt tot ook zo traag. En ook zo almaar afwijken om onder tunnels te gaan, die dan weer het oude fietspad kruisen.
Klote warm, begon er veel last van te krijgen, af en toe eens gestopt in de schaduw, maar wel blijven opletten: maar 1 mondmasker gezien, een geparkeerde auto ten zuiden van de verbindingsvaart, een oudere vrouw die achteraan in de koffer van haar auto zat te rommelen, met dus een blauwwitte gezichtsboerka aan, ze stond wel in de schaduw daar en het was maar rond 1330 en nog niet zo warm als later.
Daarna nog Colruyt aan Drongensesteenweg binnen, toen ik na de roltrap binnen ging, was dat ineens van 40+ graden naar 15 of zo. Ik moest er even van stoppen. Nergens 1 masker gezien daar, niet op parking, niet binnen, maar opmerkelijk weinig volk ook, voor dinsdag dat uur. Ook langs de baan trouwens, normaal is het vergeven van fietsers bij mooi weer, nu maar een hier en daar. Toen ik die Colruyt, de winkelruimte dus, uit ging, van frigo naar oven terug.
Wat me wel opviel, gisteren trouwens ook, redelijk veel mensen die hoesten. Nu moet je daarmee opletten, want door de klooierij kan het zijn dat ik daar vroeger gewoon niet bij stilstond en nu wel, bij eenzelfde situatie.
In 2020 heb ik een tijd de eerste periode symptomen gehad halverwege augustus. In 2021 eind juli. Dat lijkt sinds 10 jaar elk jaar wat eerder te worden, ooit was het oktober, een paar weken terug heb ik enkele dagen symptomen gehad, misschien is het dus al gepasseerd.
Vroeger had ik 1 tot 2 duidelijke perioden, waarmee ik bedoel, stem kwijt, slijm in keel, hoesten. Dat lijkt nog steeds zo. Die duidelijke heb ik dit jaar nog niet gehad.
Oud 19 juli 2022, 22:11   #286
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht

Er zijn nochtans ook een hoop wappies die hun tijd verdoen door op fora eindeloos te zitten janken over vaccinaties en mondmaskers die allang niet meer verplicht zijn (als ze dat ooit al waren).
Oud 19 juli 2022, 22:57   #287
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Australie zal waarschijnlijk terug mondmaskers invoeren volgens Omar Khorshid van de Australian Medical Association, en als die corupte eikels iets zeggen dan luisteren politiekers beter.

It will soon become evident to premiers “that mask mandates are required”
https://www.theguardian.com/australi...spital-numbers
Oud 20 juli 2022, 06:53   #288
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn nochtans ook een hoop wappies die hun tijd verdoen door op fora eindeloos te zitten janken over vaccinaties en mondmaskers die allang niet meer verplicht zijn (als ze dat ooit al waren).
Er zijn er die 80 jaar na de feiten ook nog altijd janken over Joden die vergast werden...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2022, 07:58   #289
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapjas?

En er zijn er dan die hun tijd verdoen door lustig mee te janken tegen de wappies en zelfs vrijwillig nog mondvodden blijven dragen die al lang niet meer verplicht zijn.
Oud 20 juli 2022, 08:32   #290
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zegt diegene met bijna 60000 posts sinds 2015. Al eens berekent hoeveel tijd DAT gekost heeft?

En het laatste stuk van uw gebrabbel...? Hebt gij Asperger ofzo?

Laatst gewijzigd door Infowarrior : 20 juli 2022 om 08:33.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2022, 09:54   #291
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Het zijn ook geen mondmaskers, maar "mondneusmaskers".
Collaborateurs willen echter de smeerlapperij van den Duits minimaliseren en that's what they do!
Oud 20 juli 2022, 09:58   #292
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Australie zal waarschijnlijk terug mondmaskers invoeren volgens Omar Khorshid van de Australian Medical Association, en als die corupte eikels iets zeggen dan luisteren politiekers beter.

It will soon become evident to premiers “that mask mandates are required”
https://www.theguardian.com/australi...spital-numbers
Tijd voor een blirp terug naar het Begin:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200331_04908258
Juridisch staartje: een mondmasker dragen lijkt strafbaar
31/03/2020 om 16:25
Gerelateerd:
"

Foto: rr
Het boerkaverbod botst onhandig op de coronacrisis.

Tot voor kort waren ze totaal afwezig op straat, maar sinds het begin van de coronacrisis beginnen ook de Belgen op straat een masker te dragen voor neus en mond, net zoals dat in nogal wat Aziatische landen al gebruikelijk is.

Maar is dat toegestaan? In België geldt al sinds 2011 een wet die het strafbaar maakt om zich op publiek toegankelijke plaatsen te begeven met het gezicht geheel of gedeeltelijk bedekt of verborgen zodat men niet herkenbaar is, het zogenaamde boerkaverbod.

Op dat verbod zijn maar drie uitzonderingen mogelijk: andersluidende wetten, zoals de plicht om een helm te dragen op een motor, arbeidsreglementen, zoals de plicht om een stofmasker te dragen wanneer men asbest verwijdert, of politieverordeningen naar aanleiding van festiviteiten zoals carnaval.

Alles wat niet onder die uitzonderingen valt, is per definitie verboden. Strikt genomen moet een de wet gehoorzamende burger besluiten dat hij in het openbaar gewoon geen mondmasker mag dragen.

Slecht opgestelde wetgeving

Waarschijnlijk is er geen politieagent die het in deze omstandigheden in zijn hoofd zou halen om iemand met een mondmasker een bekeuring te geven, maar formeel gezien is een mondmasker op straat veelal verboden’, zegt Jogchum Vrielink, professor mensenrechten aan de Université Saint-Louis.

Vrielink heeft al vaker gewaarschuwd voor de ridicule effecten die de wet zou hebben bij consequente toepassing: ‘Het is slecht opgestelde wetgeving die alleen gemaakt is voor en wordt toegepast op vrouwen in nikab’. Hij verwijst naar de situatie in Frankrijk waar je ook om ‘gezondheidsredenen’ kan afwijken van het verbod: ‘Als we deze regelgeving willen behouden, laten we dan tenminste de uitzonderingen doordacht formuleren.’

Gerelateerde videos
Iedereen met mondmasker op straat? ‘Geen goed idee’, volgens Van Ranst

Oud 20 juli 2022, 10:00   #293
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220523_91792445
Citaat:
De mondmaskers verdwijnen grotendeels uit het dagelijkse leven. Vanaf vandaag zijn ze niet langer verplicht op het openbaar vervoer. Maar helemaal verdwijnen doet het masker niet: in het ziekenhuis, bij de dokter en in de apotheek blijft het verplicht om zo’n mondkapje op te zetten.

Op andere zorgplaatsen, zoals bij de tandarts of de kinesist, verdwijnt de mondmaskerplicht wel. Niet alleen de patiënten, maar ook de zorgverleners zelf zijn niet langer verplicht mond en neus te bedekken.

En ook in de woonzorgcentra mogen de mondkapjes af, met één uitzondering: wie zorgtaken uitvoert bij een bewoner, moet wel nog een mondmasker dragen, zo besliste de Vlaamse regering. Het Overlegcomité raadt wel aan om in die zorgomgevingen, net als op drukke plaatsen, toch nog vrijwillig een mondkapje te dragen.

Openbaar vervoer

Wie vanaf maandag op bus, trein, tram of metro stapt, mag dat voor het eerst in meer dan twee jaar zonder mondmasker doen (behalve op enkele internationale treinen, zoals de Nightjet-nachttrein naar Oostenrijk en de Thalys-treinen van en naar Duitsland).
Je ziet: ze houden hun lelijk vuurtje brandend.
Oud 20 juli 2022, 10:02   #294
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gerelateerd:
"

Tot voor kort waren ze totaal afwezig op straat, maar sinds het begin van de coronacrisis beginnen ook de Belgen op straat een masker te dragen voor neus en mond, net zoals dat in nogal wat Aziatische landen al gebruikelijk is.

Maar is dat toegestaan? In België geldt al sinds 2011 een wet die het strafbaar maakt om zich op publiek toegankelijke plaatsen te begeven met het gezicht geheel of gedeeltelijk bedekt of verborgen zodat men niet herkenbaar is, het zogenaamde boerkaverbod.

Op dat verbod zijn maar drie uitzonderingen mogelijk: andersluidende wetten, zoals de plicht om een helm te dragen op een motor, arbeidsreglementen, zoals de plicht om een stofmasker te dragen wanneer men asbest verwijdert, of politieverordeningen naar aanleiding van festiviteiten zoals carnaval.

Alles wat niet onder die uitzonderingen valt, is per definitie verboden. Strikt genomen moet een de wet gehoorzamende burger besluiten dat hij in het openbaar gewoon geen mondmasker mag dragen.

Waarschijnlijk is er geen politieagent die het in deze omstandigheden in zijn hoofd zou halen om iemand met een mondmasker een bekeuring te geven, maar formeel gezien is een mondmasker op straat veelal verboden’, zegt Jogchum Vrielink, professor mensenrechten aan de Université Saint-Louis.

Vrielink heeft al vaker gewaarschuwd voor de ridicule effecten die de wet zou hebben bij consequente toepassing: ‘Het is slecht opgestelde wetgeving die alleen gemaakt is voor en wordt toegepast op vrouwen in nikab’. Hij verwijst naar de situatie in Frankrijk waar je ook om ‘gezondheidsredenen’ kan afwijken van het verbod: ‘Als we deze regelgeving willen behouden, laten we dan tenminste de uitzonderingen doordacht formuleren.’

Gerelateerde videos

De anti-boerka-wet is nu natuurlijk compleet waardeloos geworden, ze dragen overal een groot zwart mondmasker en alles is OK. Het enige wat je nog zou kunnen zeggen is dat haar man dan ook een mondmasker moet dragen om te tonen dat het vanwege medische angst is en niet vanwege islamitische angst.
Oud 20 juli 2022, 11:05   #295
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220523_91792445

Je ziet: ze houden hun lelijk vuurtje brandend.
En overal anders....het overlegcomité raadt aan - de vlaamse regering beslist waar niet of wel verplicht waar de federale/brusselse/waalse....anders beslissen.
Willekeur alom. Ze kunnen het steken waar het donker is.
Oud 20 juli 2022, 11:14   #296
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gerelateerd:
"

Gerelateerde videos

Och, dan schermen de kazakdraaiende hypocrieten met: "uitzonderlijke situatie vergt uitzonderlijke maatregelen" (en dat zullen ze vast ook wel in de pandemiewet gegoten hebben, vooral met veel vage omschrijvingen die totale willekeur toelaten)
Ze verdraaien het toch tot het in hun straatje past en geen haan die ernaar kraait dat ze zelf de wetten overtreden en vierkant aan hun laars lappen.

Elke coronamaatregel was en is overigens onwettig want ze hebben nooit wetenschappelijk bewezen dat er een noodsituatie wás om maatregelen te mogen nemen.
Er mochten dus wettelijk helemaal geen maatregelen genomen worden want de voorwaarde dat er een bewezen noodzaak moest zijn werd niet vervuld.
Oud 20 juli 2022, 20:33   #297
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Woensdag 20 juli 2022, rapport uit 't veld, geen 1 gezichtsboerka gezien vandaag gedurende mijn dagelijkse toernee, niet langs de baan, en niet in de 5 winkels die ik binnengegaan ben, waaronder dus weer Colruyt in het kader van mijn HamsterPlan.
Was veel koeler dan gisteren, dus ik had gedacht meer kans nu, maar nee dus, van gisteren 1 naar 0 vandaag. Nochtans naar wat ik las swingen de besmettingen de pan uit, klaarblijkelijk zijn weinigen bang. Of ze volgen de propaganda minder, nu het vakantsie is, kan ook, en weten het gewoon niet. Ik zou het ook niet geweten hebben, had iemand hier gisteren niet geklapt over een gezichtsboerkade vrouw die aan de kassa klaagde over de besmettingen.
Moest ik niks van media gevolgd hebben sinds januari 2022, ik zou waarschijnlijk niet eens geweten hebben dat er een nieuw virus rondwaarde. Ik zou mijn jaarlijkse week of 2 weken ziekerig toegeschreven hebben aan hetzelfde dat het vroeger was.
Oud 20 juli 2022, 22:49   #298
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Woensdag 20 juli 2022, rapport uit 't veld, geen 1 gezichtsboerka gezien vandaag gedurende mijn dagelijkse toernee, niet langs de baan, en niet in de 5 winkels die ik binnengegaan ben, waaronder dus weer Colruyt in het kader van mijn HamsterPlan.
Was veel koeler dan gisteren, dus ik had gedacht meer kans nu, maar nee dus, van gisteren 1 naar 0 vandaag. Nochtans naar wat ik las swingen de besmettingen de pan uit, klaarblijkelijk zijn weinigen bang. Of ze volgen de propaganda minder, nu het vakantsie is, kan ook, en weten het gewoon niet. Ik zou het ook niet geweten hebben, had iemand hier gisteren niet geklapt over een gezichtsboerkade vrouw die aan de kassa klaagde over de besmettingen.
Moest ik niks van media gevolgd hebben sinds januari 2022, ik zou waarschijnlijk niet eens geweten hebben dat er een nieuw virus rondwaarde. Ik zou mijn jaarlijkse week of 2 weken ziekerig toegeschreven hebben aan hetzelfde dat het vroeger was.
Er zijn nu meer besmettingen dan ooit tevoren, het is ook de eerste keer dat een ziekte die niet meer echt ziek maakt zo wordt opgevolgd.
Oud 20 juli 2022, 23:23   #299
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er zijn nu meer besmettingen dan ooit tevoren, het is ook de eerste keer dat een ziekte die niet meer echt ziek maakt zo wordt opgevolgd.
Door wappies.
Oud 21 juli 2022, 04:56   #300
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Het hangt er maar net vanaf in welk land je woont. In Italië en Duitsland zijn er (weer) overal mondkapjes te zien. Net toevallig de landen die aan de verkeerde kant van de tweede wereld oorlog stonden. Die burgers in deze landen VOLGEN OP en blijven blijkbaar OPVOLGEN.

Betreft Nederland en ik denk ook Belgie verwacht ik dat het de overheid deze keer niet gaat lukken om de corona regels in de zomer noch in het najaar in te voeren. Namelijk er zal een soort van Afrikaans verzet komen mocht de angst- en dwangmachine van media & overheid weer op toeren komen.

We doen het gewoon niet meer, we luisteren niet, het interesseert ons niet meer, we lachen de overheid adepten gewoon uit — zoals we dus van beginnen aan hadden moeten doen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 juli 2022 om 05:17.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be