![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet jij meer?
![]()
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus opzettelijk gaten laten in de hoop dat een gestoorde idioot daar gebruik van maakt. Of, nu gaan we helemaal in een conspiracy natuurlijk, de secret service ontdekt iemand die een aanslag wil plegen op Trump en zorgt ervoor dat de beveiliging zo opgezet is dat die daar alle kans toe krijgt. Het gebouw was recht in het zicht van Trump, er was geen beveiliging nabij en de locatie van alle snipers waren zo opgezet dat ze geen zicht hadden op het gebouw. Er zouden maar een paar mensen op de hoogte moeten zijn hiervoor. Dat Trump niet direct van het podium werd gesmeten na verschillende waarschuwingen is ook zo’n vreemd feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ergens diep in mij hoofd, in het stuk dat geen rekening hoeft te houden met echte wereld zaken als "moord is slecht", stel ik me een aantal second amendment hardliners voor die heel boos zijn dat de moord is voorkomen. Dit is tenslotte toch waar AR-15s voor zijn, toch? Om op de overheid te schieten als ze iets doen waar je het niet mee eens bent? De enige eerlijke overheid is een bange overheid.
Op de een of andere manier vermoed ik dat we dat argument wat minder gaan horen de komende tijd.
![]() |
![]() |
#284 |
Gouverneur
|
![]() Meest gedetailleerde info over de schutter heb ik hier gevonden, artikel van de Philadelphia Inquirer.
tl;dr? "His motive remains unclear"
![]() |
#285 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wat die achterlijke MAGA zeloten beweren, wat hen drijft. Eigenlijk zou de pers nu moeten kritische vragen stellen aan Lauren Boebert, Kari Lake, Marjorie Taylor Greene e.a. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Met voorbehoud over: "Op de een of andere manier vermoed ik dat we dat argument wat minder gaan horen de komende tijd" Ik betwijfel dat ze zo veel geven om consistentie.
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() prostituee geluk klinkt eigenlijk toch veel beter he,
![]() Maar ja er stond wel een zijwind, hoeveel dat was, geen idee, maar je kan wat vlagen zien bewegen. op die afstand telt dat natuurlijk wel mee, Trump is dus gered door een windje ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit noem ik het kernelement, omdat het het begin van alles is, en voorkomt/preventief is, niet nadien. Die "beveiliging" van Trump druist in tegen het basisprincipe van elke beveiliging incluis militaire. Uitkijkposten werden in kerktorens gepositioneerd. Bovenop heuvels. Hoger terrein geeft het voordeel van verder dan de vyand te kunnen zien. Vliegende tuigen. Verkenningsvliegtuigjes voor artillerie. Intussen drones. Die "security service" plaatste geen enkele uitkijk. Ze sturen tienduizenden drones naar hun Oekrainse kompaan, maar geen 1 gebruiken ze zelf om een ex en potentieel volgende president te beschermen. 1 drone daar en 1 operator ging die vent gezien hebben op gelijk welk dak ie kroop. 1 enkele hoger gepositioneerde. Dat is wat de aanslagpleger ZELF deed. In de plaats, staan ze tussen 't volk met amper zicht. Die "Security Service" ageerde dommer dan een 20 jarige, en dommer dan elke burger met enige interesse in een taak goed uitvoeren. Hun Goesting was een ronde 0. Ze stonden er, omdat ze er mosten staan, en daar hield hun motivatie op, alsof het tegen hun goesting was. Het plaatje past perfect in de zwartmakingscampagne tegen Trump. Die is hier op een haar na dood geweest. En dat ging fel in het kraam hebben gepast van de zwartmakers he. Maar het mislukte en nu veinzen ze afkeuring van de aanslag, lol. En on top of the bill, het losse feit dat er zover werd gegaan als tot vermoorden, zullen veel VS'ers als ver over de schreef klasseren. Lieden die anders niet voor Trump hadden gekozen, zouden verbolgen kunnen zijn, en dat nu wel doen. Bidens aanhoudende GrootPublieke kemels, met recent een reeks die je niet mogelijk acht, zoals kompaan Zelensky aankondigen met dames en heren President Putin, deed het anti Trump kampf al Grote Zorgen maken, goed mogelijk de directe reden geweest voor de dader om nu in te grijpen, was het hem gelukt, Trump dood, was hun ambetante concurrent uit de weg, maar Trump ontsnapte op een haar aan het headshot, ie leeft nog, zelfs niet gewond van betekenis, kan gewoon verder zoals ie bezig was, en nu dus gaat het helemaal paniek zijn in het anti Trump kampf. Voor hen is de mislukking helemaal een ramp. Aangaande de piste totaal alleen handelen, of geholpen geweest te zijn, valt 1 element me op: Citaat:
En maar enkele maanden geleden. Waarom op dat moment? 2 maanden tussen aankoop door papa en gebruik door zoon. Dat is vrij kort he. Het maakt plausibel dat het vuurwapen werd gekocht, al dan niet op vraag van zoon, met louter motief van ermee op Trump te gaan knallen. https://www.gunskins.com/blogs/the-w...d-to-buy-a-gun Citaat:
Citaat:
Met die achtergrond ging hem op basis van die wetgeving geen wapen verkocht mochten geweest zijn. Hij had dat zelf gekunnen, geweer vereist 18 jaar en ie was 20. Dus papa in de bres voor zoon? Die papa lijkt me weinig van zeg. Ie had kunnen zeggen waarom ie dat wapen kocht, voor zichzelf waarom, voor zoon waarom, zo die cruciale gegevens, maar deed dat niet. Zen eerste "antwoord" tegen de pers was dat ie eerst de politie ging antwoorden. Anders verwoord: tegen de politie wil ie zen mond openen (omdat ie moet) maar tegen de pers niet. Waarom niet tegen iedereen die vragen stelt? Citaat:
Er moeten nog gegevens zijn, je kunt een wapen kopen maar je moet ook leren schieten ermee. Dat schot naar Trump zal allicht zijn eerste niet geweest zijn met dat, of elk wapen, zonder die kleine beweging die Trump met zijn hoofd net op dat moment maakte, ging hij in zijn roos hebben gezeten. Dus waar en hoeveel heeft ie geoefend? Daar zijn mogelijk getuigen van geweest. 2 maanden is een kort tijdsbestek, dus die kunnen nie claimen dat ze het vergeten waren. Volgens die sociale media berichten was ie een felle "antifa-er". https://www.nytimes.com/article/what-antifa-trump.html 28 september 2020 Citaat:
Citaat:
is intussen uitgegomd: 404 / Page Not Found Een opmerkelijk iets, voor overheidssites, die verwijderen normaal hun publicaties nooit. Er is daar een zoekfunctie, dus "antifa" erin getypt, 2 resultaten: https://www.whitehouse.gov/briefing-...bruary-3-2021/ https://www.whitehouse.gov/briefing-...bruary-5-2021/ Citaat:
Citaat:
Tenslotte nog een tegenstrijdigheid op specifiek dit element. Citaat:
En de dag nadien maakte ie zich lid van de Republikeinse partij ("The Republican Party, also known as the GOP (Grand Old Party)," Ja lol, de volgende dag al. Das alsof ge geld steunt aan een vogelasiel, en de dag erna maakt ge u lid van een vogeljachtclub. Als we ervan uitgaan dat geld gratis overruled, zou je strategie kunnen zien, dat is, ik schaar me achter het Democratenkampf, tegen Trump, maar kga voorwenden alsof ik in het Republikeinenkampf zit, zodat Trumps kampf mijn Democratenkampf niet kan verwijten als 'k em straks afknal.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 15 juli 2024 om 08:58. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Minister-President
|
![]() Ik denk wel dat het buiten kijf staat dat de beveiliging een serieuze steek heeft laten vallen.
Qua planning: kan toch niet zo moeilijk zijn om op 1 extra gebouw een team te zetten. Zeker als dat gebouw werkelijk vlakbij het event was en bovendien buiten het zicht van waar het sniper-team zat Qua uitvoering: de dreiging was al enkele minuten voor de aanslag duidelijk. Mensen hadden de schutter als gezien en politie geïnformeerd; het counter-sniper team leek toch op de hoogte van de dreiging. Close protection boys hadden Trump van het podium moeten halen. Ik denk dat er daar toch wel fouten zijn gebeurd. Dat gezegd zijnde, er is een heeeeele grote afstand tussen een "fuck up" (shit happens, ook bij security) en een doelbewuste "gefaciliteerde" fuck up. Maar ik ben er zeker van dat dat een grote groep mensen niet zal tegen houden om dat laatste te geloven.
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
Maar stilaan voel je toch hangen waar ze willen heen gaat...weg van politieke motieven. Lijkt moeilijk te verkopen gezien het om een presidentskandidaat gaat maar het zou Biden wel goed uit komen. "The mystery has been fueled by a near-total absence of Crooks’ social media postings, political writings, or other digital fingerprints. Several former classmates appeared on national television Sunday, quickly casting Crooks as a stereotypical loner who was bullied heavily during his time at Bethel Park." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Allez, met wat weten kan het qua politiek motief zowel geradicaliseerd links ("Trump als bedreiging voor democratie") als geradicaliseerd rechts ("Trump de Qanon sell-out") zijn, en alles ertussen. Wat weet jij meer dan? Ik wacht op meer info...
![]() |
![]() |
#292 |
|
![]() @ Erw. Inderdaad de vader. Ik vroeg het me ook af. Is er echt nog niets geweten over waar de familie voor stond?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gast klom op dat dak, pafpafpaf een rondje schieten. Hooguit 1 minuut. Tenzij en elke 10 meter iemand staat kan je daar weinig tegen doen.
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het idee van onder een juk van een soevereine vorst uit te komen en dus een republiek te installeren, kan je dat zelf nog een logisch gevolg noemen. Zo van mannekes, de volgende die hier de despoot wil uithangen kunt ge gewoon afschieten. (in diezelfde gedachtengang moet je ook die bestorming van het witte huis zien. Dat is niet zomaar iets, he, ik denk dat er daar een heleboel meededen omdat ze dachten dat ze iets deden dat volledig wettelijk was. ) (of dat terecht is is een andere vraag natuurlijk) Los van het feit dat ze dus wapens mogen hebben om zich tegen een losgeslagen overheid te verdedigen, speelt ook nog het feit dat je daar natuurlijk ook afgelegen gebieden hebt, waar de dichtstbijzijnde flik ergens op patrouille op 100 km van u kan zijn. Bovendien komen er hier en daar ook bijhoorlijk wilde beesten voor. Daarom mag je in Alaska een .45 in je handschoenkastje hebben, je moet het alleen braaf zeggen aan de agent die u tegenhoud voor een kapot achterlicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook volkomen nutteloos. Alsof de Engelsen zich toen iets zouden aantrekken van een grondwet van opstandelingen.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 juli 2024 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zo een beetje de denkfout van die Second Amendment aanhangers. Vrij wapenbezit houdt in dat niet alleen degenen die je goed gezind bent een vuurwapen gaan hebben.
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() of iemand die zich financieel in het zak gezet voelt... Allee ja, maar dan knalt ge hem niet af op een plein vol camera's he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
misschien ook wel om medestanders etc rustig te houden, in zo van die revolutionaire middens gaat er wel al eens iets fout. Maar het staat in de grondwet he, probeer het er maar uit te halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ene die normaal zelfmoord zou plegen maar omdat AR-15’s vrij beschikbaar zijn besluit om wat anderen mee te pakken. Exit with a ‘bang’. En kan je een grotere ‘bang’ hebben dan Trump?
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 juli 2024 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |