Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 17:16   #281
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Net zoals ziektegeld naar iemand moet gaan die dat nodig heeft, moet pensioengeld ook alleen gaan naar hen die dat nodig hebben.

We geven nu jaarlijks een bedrag hoger dan 10 miljard aan 65+ miljonairs. Dat loopt elk jaar stevig op.

Heel nobel hoor. De werkman zal het wel betalen.

Ons omslagsysteem is alleen houdbaar als we met die waanzin stoppen.
Dus naar mensen die nooit gewerkt hebben en nooit een euro in de pensioenkas hebben afgedragen. Is het dat?

Ik zal een voorbeeld geven: een buitenlander die door familiehereniging zijn ouders naar België heeft laten komen. Ouders zijn 65+ hebben volgens u recht op een pensioen?

Laatst gewijzigd door Onzijdig : Gisteren om 17:30.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:49   #282
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Dus naar mensen die nooit gewerkt hebben en nooit een euro in de pensioenkas hebben afgedragen. Is het dat?

Ik zal een voorbeeld geven: een buitenlander die door familiehereniging zijn ouders naar België heeft laten komen. Ouders zijn 65+ hebben volgens u recht op een pensioen?
Ik denk dat ze een uitkering krijgen, een algerijn die ik kende had zijn ouders laten overkomen en toe nu ongeveer een 25 jaar geleden zei hij dat ze een 500 € kregen per kop, da zal nu wel wa meer zijn.
Ga maar uw kloten gaan afdraaien stomme belg, en arizona met de keizer bartholomeus aan het roer zat erbij en keek ernaar met goedkeurende blik.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 09:31   #283
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De "deal" die het zou moeten zijn is dat we alleen gepensioneerden geld geven die dat nodig hebben . Net zoals we gezonde mensen geen ziekte uitkering verschaffen omdat ze ooit hebben ingelegd.

Wees gerust, met onze bevolkingspiramide is het echt geen houdbaar model meer miljonairs van een uitkering te blijven voorzien.

Dat gaat een keer stoppen.

Neen. Een solidariteitsbijdrage.

Een verzekering kun je privé afsluiten;
Ge moogt dat nog zo hard willen, maar een pensioen is een spaarverzekering.
Het feit dat de Belgische overheid voor een repartitiesysteem heeft gekozen, in plaats van een kapitalisatie-systeem zoals in Nederland, doet daar geen afbreuk aan.
Daarnaast, ge hebt al gezegd dat uw systeem neerkomt op de verplichting bijdragen te storten, waar men dan niets meer mag uithalen als ge een ongedefinieerde hoeveelheid geld bijeenspaart.
Uiteraard moet dat verplicht worden, want welke zot wil zoiets vrijwillig doen?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : Vandaag om 09:32.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be