Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 april 2003, 22:23   #281
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NuMarx
En stop met dat paginalange quoten!
Rot op!
Foei Vlaanderen72, dat is niet netjes hoor...
Mag je dat van je füher normaalgezien niet alleen tegen islamieten en homo's zeggen?
En tegen communisten!
Oh, pardon.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 16 april 2003, 22:25   #282
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rot op!
Mag je dat van je füher normaalgezien niet alleen tegen islamieten en homo's zeggen?
En tegen communisten!
Oh, pardon.
Van haar Führer moet ze minsten 3 kinderen kweken om de vergrijzing tegen te gaan.
Maar blijkbaar veegt ze haar K**tje daar aan.
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 16 april 2003, 22:29   #283
vlaanderen72
Banneling

Standaard

[quote="Paulus de Boskabouter
Van haar Führer

moet ze minsten 3 kinderen kweken om de vergrijzing tegen te gaan.
Maar blijkbaar veegt ze haar K**tje daar aan.[/quote]

Ik heb er ene en das genoeg voor mij en heb jij je daad al gesteld voor het nageslacht of heb jeje l...letje er maar aangeveegt!
vlaanderen72 is offline  
Oud 16 april 2003, 22:30   #284
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rot op!
En tegen communisten!
Oh, pardon.
Ten eerste heb ik geen -en is er geen fuhrer eikel,en ten tweede er zijn nog meer dingen die ik zeg tegen "sommigen"!
vlaanderen72 is offline  
Oud 16 april 2003, 23:47   #285
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Blijkbaar toch wat verduidelijking nodig hé!
Inderdaad, daar dit zeker niet kan begrepen worden uit uw eerste bericht. Daar staat gewoon "als u ZELF uw hete koffie morst op uw broek". En de nadruk legt u daarbij dan nog eens zelf op ZELF en niet op HETE, laat staan op TE HETE.
Ik zit me hier nu al 15 pagina's aan een stuk af te vragen hoe iemand die zo goed is in geschiedenis en dergelijke, tegelijkertijd zò dom kan zijn Jan van den Berghe?
Of is het echt zo dat u alleen maar leest wat u wil lezen.
Vanaf het begin al gaat u NIET in op de argumenten van Paulus, maar probeert u de discussie over een andere boeg te gooien.
Ik herinner me het cannabisdebat waarin u net hetzelfde deed. Wanneer uw intellectuele capaciteiten(die u in overvloed bezit, geen twijfel daaraan)niet voldoende meer zijn om iemand te overtuigen, gewoon omdat je stelling verkeerd is, begin je naast de kwestie te lullen.
Oud 16 april 2003, 23:52   #286
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Ik zit me hier nu al 15 pagina's aan een stuk af te vragen hoe iemand die zo goed is in geschiedenis en dergelijke, tegelijkertijd zò dom kan zijn Jan van den Berghe?
Of is het echt zo dat u alleen maar leest wat u wil lezen.
Vanaf het begin al gaat u NIET in op de argumenten van Paulus, maar probeert u de discussie over een andere boeg te gooien.
Ik herinner me het cannabisdebat waarin u net hetzelfde deed. Wanneer uw intellectuele capaciteiten(die u in overvloed bezit, geen twijfel daaraan)niet voldoende meer zijn om iemand te overtuigen, gewoon omdat je stelling verkeerd is, begin je naast de kwestie te lullen.
Het heeft niets te maken met intelligentie Steve. Het heeft te maken met een rotsvaste overtuiging dat elk volk zijn plaats heeft op deze aardbol en dat men op die manier ook gezellig kan samenleven. Jan is zeer consequent in zijn opvatting.
Oud 17 april 2003, 00:57   #287
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer kinderen = meer opvoedersloon= minder actieve bevolking (de mama's blijven thuis)= meer belasting betalen
U beweert dus dat huisvrouwen niets doen en geen economische rol van betekenis spelen? Wat een belediging aan uw moeder! Nu ja, van mensen van uw soort verwacht ik niet anders. U zou uw moeder wel neuken of vermoorden. Daarom bent u immers voor euthanasie en incest.

Citaat:
Grotere actieve bevolking= binnen 24 jaar= intussen nog 24 jaar vergrijzing = meer belasting betalen
Meer economische activiteit= niet gegarandeerd => of gaat het blok ook de internationale handel controleren
Simpele holle slogans opstellen kan iedereen.
Onnozelaar! Hebt gij enig benul van economie? Meer mensen, wil ook zeggen: meer consumenten. Zover denken mensen van uw niveau natuurlijk niet na. Weet u overigens wat de som is van de getallen een en twee?

Ach, waarom verlies ik hier mijn tijd bij zulke onbenullen? Hoe slaagt ge erin de laatste 3 blz. vol te lullen met absoluut geen enkele zinvolle boodschap? Zinvol... Voor mijn part extreem links, maar minstens een gefundeerde stelling die degelijk geargumenteerd wordt? Niks niks niks! Ik ga verder van het zonneke genieten zenne terwijl jullie als freaks de databanken van politics.be vullen met waardeloze onzin.
Oud 17 april 2003, 04:26   #288
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Ik ben nieuw op dit forum en hoopte hier een discussie terug te vinden met enig niveau, maar ik dien te zeggen dat ik op 20pagina's slechts zeer weinig posts heb gelezen met inhoud.
Ik treed grotendeels democratsteve bij (zie vorige pagina), maar ik ben bereid om met iedereen - dus ja ook met mensen van het VB - te discussieren zonder dat dit dient uit te monden in ordinaire scheldpartijen. Al zal ik dan nooit van mijn leven op het Vlaams Blok stemmen wegens enkele doodeenvoudige redenen: het Vlaams Blok is tegen *euthanasie * homofilie * abortus en daarnaast ben ik niet voor een onafhankelijk Vlaanderen en ben ik het niet eens met o.a. het onderwijsidee van het VB (om maar enkele zaken te noemen)
Voor het overige vind ik het frapant dat bepaalde VB-aanhangers hier in deze discussie vaak als argumentatie verwijzen naar systemen in landen zoals Quatar en Saudië Arabië (niet echt de meest vooruitstrevende landen waar wij ons als Westers/kapitalisctisch land aan moeten spiegelen denk ik, dat het dan nog uitgerekend het VB is dat zich wil spiegellen aan systemen die gehanteerd worden in Islamitische samenlevingen is merkwaardig)
Ik zal mij om te beginnen slechts toespitsen op de laats vernoemde punten van discussie (en Godfried houd het aub een beetje beschaafd, dank u) want met alle respect, maar huisvrouwen hebben zuiver economisch bekeken inderdaad geen rol en meer mensen leid helemaal niet automatisch tot meer consumenten en daar u zich wenst voor te doen als een kenner der economie zou u dit moeten weten (wat studeert u of heeft u gestudeert? niet dat ik u niet op woord geloof dat u economische kennis bezit, maar het is maar een kwestie van te weten op welk niveau ik de discussie kan voeren)
voor het overige, surf eens langs: vbneen.iscool.net
Dies is offline  
Oud 17 april 2003, 04:59   #289
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Nog vergeten, maar er staat zelfs letterlijk in het programma van het Vlaams Blok dat het een trend is onder jongeren om aan groepsverkrachting te doen, ik weet niet hoe oud u allen bent, maar dit is niet langer het aanhalen van feiten in mijn ogen, maar eender laster tegenover alle jongeren.
Dies is offline  
Oud 17 april 2003, 06:44   #290
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Voor het overige vind ik het frapant dat bepaalde VB-aanhangers hier in deze discussie vaak als argumentatie verwijzen naar systemen in landen zoals Quatar en Saudië Arabië (niet echt de meest vooruitstrevende landen waar wij ons als Westers/kapitalisctisch land aan moeten spiegelen denk ik, dat het dan nog uitgerekend het VB is dat zich wil spiegellen aan systemen die gehanteerd worden in Islamitische samenlevingen is merkwaardig)
Een heel overhaaste conclusie en toont onmiddellijk ook aan dat men niet uit is op een eerlijke gedachtenwisseling.

"... vaak ... verwijzen naar systemen in landen zoals Quatar en Saudië-Arabië ..."

Vaak? Neen. Welgeteld éénmaal.

En daarenboven gaat het niet om een "systeem", maar slechts om een beleidsmaatregel, nl. het laten ondergaan van een HIV-test. Dit betekent op geen enkele wijze een goedkeuring of instemming met de rest van het gevoerde beleid of de staatsvorming in die landen. Naar ik hier op dit forum las, zou men ook in Singapore op HIV testen, en dat is dan wel een land met een totaal andere achtergrond. Tevens moet gezegd worden dat een verwijzing naar die landen geen argument is, slechts een element waarop men zich kan baseren om aan te tonen dat de HIV-test in dergelijke omstandigheden kan werken.

Wees bij een volgende keer wat correcter en minder overhaast bij het trekken van conclusies. U zal er wel aan doen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 april 2003, 06:44   #291
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een heel overhaaste conclusie en toont onmiddellijk ook aan dat men niet uit is op een eerlijke gedachtenwisseling.

"... vaak ... verwijzen naar systemen in landen zoals Quatar en Saudië-Arabië ..."

Vaak? Neen. Welgeteld éénmaal.

En daarenboven gaat het niet om een "systeem", maar slechts om een beleidsmaatregel, nl. het laten ondergaan van een HIV-test. Dit betekent op geen enkele wijze een goedkeuring of instemming met de rest van het gevoerde beleid of de staatsvorming in die landen. Naar ik hier op dit forum las, zou men ook in Singapore op HIV testen, en dat is dan wel een land met een totaal andere achtergrond. Tevens moet gezegd worden dat een verwijzing naar die landen geen argument is, slechts een element waarop men zich kan baseren om aan te tonen dat de HIV-test in dergelijke omstandigheden kan werken.

Wees bij een volgende keer wat correcter en minder overhaast bij het trekken van conclusies. U zal er wel aan doen.
Oud 17 april 2003, 06:53   #292
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al zal ik dan nooit van mijn leven op het Vlaams Blok stemmen wegens enkele doodeenvoudige redenen: het Vlaams Blok is tegen *euthanasie * homofilie * abortus en daarnaast ben ik niet voor een onafhankelijk Vlaanderen en ben ik het niet eens met o.a. het onderwijsidee van het VB (om maar enkele zaken te noemen)
Correctie: het Vlaams Blok is niet tegen "homofilie" (dat kan ook moeilijk), maar wel tegen de wettelijke gelijkberechtiging van de homoseksuele levensvorm. Niet de personen worden daarbij gediscrimineerd, maar wel worden bepaalde instellingen (als het huwelijk) voor dergelijke mensen niet opengesteld. Tegen "homofilie" kan men moeilijk zijn, daar dit nu eenmaal zich in de gevoelswereld afspeelt.

Wat stuit u dan zo tegen de borst bij het "onderwijsidee" van het Vlaams Blok?
Oud 17 april 2003, 07:11   #293
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Meer kinderen = meer opvoedersloon= minder actieve bevolking (de mama's blijven thuis)= meer belasting betalen
U beweert dus dat huisvrouwen niets doen en geen economische rol van betekenis spelen? Wat een belediging aan uw moeder! Nu ja, van mensen van uw soort verwacht ik niet anders. U zou uw moeder wel neuken of vermoorden. Daarom bent u immers voor euthanasie en incest.

Citaat:
Grotere actieve bevolking= binnen 24 jaar= intussen nog 24 jaar vergrijzing = meer belasting betalen
Meer economische activiteit= niet gegarandeerd => of gaat het blok ook de internationale handel controleren
Onnozelaar! Hebt gij enig benul van economie? Meer mensen, wil ook zeggen: meer consumenten. Zover denken mensen van uw niveau natuurlijk niet na. Weet u overigens wat de som is van de getallen een en twee?

Ach, waarom verlies ik hier mijn tijd bij zulke onbenullen? Hoe slaagt ge erin de laatste 3 blz. vol te lullen met absoluut geen enkele zinvolle boodschap? Zinvol... Voor mijn part extreem links, maar minstens een gefundeerde stelling die degelijk geargumenteerd wordt? Niks niks niks! Ik ga verder van het zonneke genieten zenne terwijl jullie als freaks de databanken van politics.be vullen met waardeloze onzin.
Zijn wij "linksen" nu tegenwoordig ook al vóór incest? Dat is weer iets nieuws?
Van het zonneke genieten? Om 2 uur 's nachts?

Zijn ze vandaag in 't gesticht nog niet rondgeweest met de pillekes?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 17 april 2003, 07:15   #294
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Al zal ik dan nooit van mijn leven op het Vlaams Blok stemmen wegens enkele doodeenvoudige redenen: het Vlaams Blok is tegen *euthanasie * homofilie * abortus en daarnaast ben ik niet voor een onafhankelijk Vlaanderen en ben ik het niet eens met o.a. het onderwijsidee van het VB (om maar enkele zaken te noemen)
Correctie: het Vlaams Blok is niet tegen "homofilie" (dat kan ook moeilijk), maar wel tegen de wettelijke gelijkberechtiging van de homoseksuele levensvorm. Niet de personen worden daarbij gediscrimineerd, maar wel worden bepaalde instellingen (als het huwelijk) voor dergelijke mensen niet opengesteld. Tegen "homofilie" kan men moeilijk zijn, daar dit nu eenmaal zich in de gevoelswereld afspeelt.
Discriminatie dus!

Natuurlijk is het Vlaams Blok tegen homoseksuelen, want die vormen een bedreiging voor de "hoeksteen van de samenleving". Noem een kat een kat Jan en hou op met te proberen ons zand in de ogen te strooien.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 17 april 2003, 07:48   #295
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Correctie: het Vlaams Blok is niet tegen "homofilie" (dat kan ook
Wat stuit u dan zo tegen de borst bij het "onderwijsidee" van het Vlaams moeilijk), maar wel tegen de wettelijke gelijkberechtiging van de homoseksuele levensvorm. Niet de personen worden daarbij gediscrimineerd, maar wel worden bepaalde instellingen (als het huwelijk) voor dergelijke mensen niet opengesteld. Tegen "homofilie" kan men moeilijk zijn, daar dit nu eenmaal zich in de gevoelswereld afspeelt.
Blok?
Tja ga hier nu niet opnieuw beginnen over homofilie maar dat het Blok tegen homofilie is, tja, lees er eens een aantal uitspraken van Vlaams Blokkers op na hier op het forum maar ook door mandatarissen gedaan door de jaren heen.

M'n is dus ook tegen euthanasie. Waarom eigenlijk in Godsnaam??? Is het zo plezierig iemand die afziet als geen ander, enorme pijnen heeft, vredig te laten sterven ipv het leven nog te rekken met enkele maanden en te krijsen van de pijn. En ik kan het weten, mijn grootmoeder is enkele jaren geleden zo gestorven, niemand wens ik zo'n dood toe. Mocht die wet toen al bestaan hebben, er zou geen seconde aan getwijfeld zijn, zij heeft het zelfs meermaals gevraagd.
bartje is offline  
Oud 17 april 2003, 07:59   #296
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

van het geld dat we nie meer aan de vreemdelingen moeten geven met hun 10 kinderen!
Zo moeilijk is da nie he?

Sp'er zeker?
Oeteke is offline  
Oud 17 april 2003, 08:04   #297
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

Zie,
als 600.000 mensen stemmen op hte blok in A'pen, wil dat dan zeggen dat dat allemaal ezels zijn???
I don't think so.

In 99 wilden ze al het Blok als Burgemeester en weer had men voor de Helicopter-partij SP gekozen.
Nu weer met onze reclame-man Janssens.

Hallo,

geef Filip een kans en als hij het niet goed doet dan winnen ze toch niet meer binnen 4 jaar.
Slechter dan nu kan hij moeilijk doen.
EN DAT IS EEN FEIT!!
Oeteke is offline  
Oud 17 april 2003, 09:09   #298
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Beste Jan, ik sta wel open voor discussie, maar gelieve mij dan ook niet onmiddelijk aan te vallen, dank u. Al geef ik toe dat het er niet volledig correct verwoord staat, (maar vergeef mij het was 4u deze nacht ofzo dus dan is ne mens al eens een beetje slaperig) maar ik bedoelde niet specifiek op dit forum, maar meer in het algemeen.
En er staat inderdaad niet specifiek in het programma van het Vlaams Blok dat ze tegen homofilie zijn (logisch ook want anders zouden ze daarvoor aangeklaagd kunnen worden) maar als Alexandra Coolen (en ik weet het, dat is slechts 1 lid van de partij en die vertegenwoordigt niet de voltallige partij) doodleuk op televisie verkondigt dat mensen die bisexueel zijn een beetje misvorm zijn en eigenlijk gewoon perverselingen zijn die uit zijn op veel sex en niet goed weten wat te denken, dan stel ik mij daar vragen bij.
Is er hier geen topic over onderwijs? Dan wil ik daar mijn vizie wel eens geven, maar om te beginnen ben ik al voor 1pluralistisch scholenstelsel (terwijl het Vlaams Blok, en de CD&V ook natuurlijk kost wat kost het vrij onderwijs wilen zien behouden blijven)
Bent u tegen euthanasie en abortus ? geen verwijt, enkel een vraag, u mag dat vinden net zoals u voor of tegen de doodstraf mag zijn zonder dat ik u daarvoor zal veroordelen, maar ik ben net iets minder conservatief en heb het moeillijk om aan te nemen dat jonge mensen tegen abortus en euthanasie zouden zijn....shoot
en Oeteke gedraag u niet als een klein kind alsjeblief, wij proberen hier een serieuze discussie te voeren! Want volgens mij staat hier nergens in deze topic (ik heb het althans zeker weten niet gezegd) dat die 600.000 mensen allemaal ezels zouden zijn. Dat De Winter het niet slechter zou kunnen doen dan de huidige beleidsmensen durf ik geenszins een feit te noemen maar soit, wat wel een feit is, is dat een burgemeester een meerderheid achter zich dient te hebben en da De Winter die niet heeft daar het Vlaams Blok nog absoluut geen 50% heeft in de gemeenteraad en niemand wenst De Winter zijn meerderheid te verstrekken dus......want als het VB 30% van de stemmen haalt is er nog steeds 70% dat niet op het VB stemt (en volgens u redenatie is dat dan 70% dat De Winter Niet! als burgemeester wil)
Dies is offline  
Oud 17 april 2003, 10:24   #299
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
You are full of shit.

Citaat:
Citaat:

Ik wacht al 20 paginas op een antwoord.
Het enige wat ik te lezen krijg is het soort onzin zoals die van u.
Dat jullie je eigen programma niet kunnen verklaren betekent véél.
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 17 april 2003, 10:49   #300
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal mij om te beginnen slechts toespitsen op de laats vernoemde punten van discussie (en Godfried houd het aub een beetje beschaafd, dank u) want met alle respect, maar huisvrouwen hebben zuiver economisch bekeken inderdaad geen rol en meer mensen leidT helemaal niet automatisch tot meer consumenten en daar u zich wenst voor te doen als een kenner der economie zou u dit moeten weten (wat studeert u of heeft u gestudeerD? niet dat ik u niet op woord geloof dat u economische kennis bezit, maar het is maar een kwestie van te weten op welk niveau ik de discussie kan voeren)
Ik ben licentiaat in de economie en gij maakt zoveel -dt fouten als ik toen ik 7 jaar was.

Moeders zijn de bron van elke economische activiteit aangezien zij, behalve consumeren, ook de productiemiddelen aanleveren waarmee een economie rechtgehouden wordt. Hun rol in de economie is dus enorm.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be