Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2024, 13:26   #281
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Good luck with that
De multiculturele samenleving is nu eenmaal feit geworden, maar je lost dat niet op door alles en iedereen op 1 hoop te smijten en integratie af te dwingen.

Segregatie is de oplossing. Moslims bij moslims, Joden bij Joden, christenen bij christenen, seculieren bij seculieren.

Diversiteit is ook dat moslims moslims kunnen zijn, maar moeten ze dat in westerse intstituen doen onder het mom van integratie? Neen, geef ze hun eigen instituten en zie dat onze jeugd niet langer de dupe is van die "diversiteit".
De multiculturele samenleving is helemaal geen feit. Die bestaat helemaal niet. Wel leven in een gesegregeerde samenleving en dat zorgt voor spanningen. Die gesegregeerde samenleving moet verdwijnen en ofwel worden we een Islamstaat, ofwel keren we terug naar een staat waar enkel en alleen westerse normen en waarden gelden. Beiden zijn compleet onverenigbaar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 13:26   #282
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Nonsens.
Moslims geloven dat de regels van hun godsdienst voor iedereen gelden, of die nu in allah geloven of niet.
Bovendien staat in hun regels dat ze andersgelovigen moeten bestrijden.

Leg anders maar eens uit waarom iemand anderen onthoofdt omdat die een cartoon van hun profeet maakt.
Die andere is geen moslim, dus hoeft die zich niet aan de regels van moslim te houden.
Dat zou zo zijn, als zij het principe zouden huldigen dat anderen leven volgens dat zij willen.
Ander voorbeeld: sjiieten en soennieten staan elkaar naar het leven, plegen bomaanslagen op elkaars heiligdommen, dus zelfs binnen islam zijn ze niet verdraagzaam voor andere opvattingen.
Ik hoor daarentegen niet van orthodoxe joden die andere joden aanvallen, omdat ze niet de 'juiste' interpretatie van het geloof hebben.
Even een bocht nemen. Ik heb het dan niet over opdringen via terrorisme. Maar scholen die naar de feestdagen van de moslims handelen, en naar hun culturele gewoontes. Zoals dan halal op school, meisjes en jongens gescheiden, ...

De Joden leven ook in segregatie he, althans de orthodoxen toch. En meeste moslims hebben hier niet de intentie om aanslagen te plegen. Maar ik zie ook niet het nut in om deze mensen te integreren via onze scholen en daar onze jeugd de dupe van te maken.

Segregatie is de beste manier om de huidige diversiteit terug werkbaar te maken. Alles op 1 hoop smijten is faliekant gefaald en terugsturen gaat niet.
Oud 18 april 2024, 13:29   #283
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De multiculturele samenleving is helemaal geen feit. Die bestaat helemaal niet. Wel leven in een gesegregeerde samenleving en dat zorgt voor spanningen. Die gesegregeerde samenleving moet verdwijnen en ofwel worden we een Islamstaat, ofwel keren we terug naar een staat waar enkel en alleen westerse normen en waarden gelden. Beiden zijn compleet onverenigbaar.
Diversiteit is wel een feit. De spanningen ontstaan omdat er geen deftige segregatie is. Zet eens christenen, Joden, moslims en seculieren op 1 school en probeer deze dan eens aan te passen op 1 systeem: gaat niet. Gaat sowieso spanningen geven; zet ze apart, leef naast elkaar en het werkt wellicht wel.
Oud 18 april 2024, 13:32   #284
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diversiteit is wel een feit. De spanningen ontstaan omdat er geen deftige segregatie is. Zet eens christenen, Joden, moslims en seculieren op 1 school en probeer deze dan eens aan te passen op 1 systeem: gaat niet. Gaat sowieso spanningen geven; zet ze apart, leef naast elkaar en het werkt wellicht wel.
Neen, dat werkt niet. De brusselse gesegregeerde wijken bewijzen het.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 18 april 2024, 13:38   #285
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kun je nu van samenleving spreken als je tegelijk voor segregatie pleit?
Dat is gewoon naast elkaar leven wat jij bepleit.
Apartheid is bovendien al eens geprobeerd in Zuid-Afrika. Faliekant mislukt.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 13:39   #286
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat werkt niet. De brusselse gesegregeerde wijken bewijzen het.
Maar dat is geen echte segregatie zonder hun eigen scholen en sharia he. Misschien dat sharia patrols die drugsproblematiek beter kan aanpakken dan onze eigen wetdienaars?
Oud 18 april 2024, 13:40   #287
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat is geen echte segregatie zonder hun eigen scholen en sharia he. Misschien dat sharia patrols die drugsproblematiek beter kan aanpakken dan onze eigen wetdienaars?
Laat het anders eens weten als je wil stoppen met trollen.
Oud 18 april 2024, 13:42   #288
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Londen zijn er al officiële sharia rechtbanken.

* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 13:45   #289
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat het anders eens weten als je wil stoppen met trollen.
Maar ik ben serieus? Maar dan enkel sharia voor mensen die de islam aanhangen he, geen sharia voor westerlingen of Joden.
Segregatie houdt dan in dat seculieren seculier kunnen leven, moslims islamitisch, christenen christelijk en Joden Joods.
Ik zie niet in waarom we daar tegen kunnen zijn?
Oud 18 april 2024, 14:02   #290
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik ben serieus? Maar dan enkel sharia voor mensen die de islam aanhangen he, geen sharia voor westerlingen of Joden.
Segregatie houdt dan in dat seculieren seculier kunnen leven, moslims islamitisch, christenen christelijk en Joden Joods.
Er bestaan landen waar de sharia in voege is. Ga dan daar leven, zo simpel kan het zijn.
Oud 18 april 2024, 14:03   #291
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij bestond er in Canada de mogelijkheid voor Joden en "natives" om voor bepaalde persoonsgebonden materies (erfenissen, huwelijken, scheidingen enz...) hun eigen "rechtbanken" in te richten volgens eigen tradities.

Toen wilden de islamieten hetzelfde voor hen, en de Canadese authoriteiten begonnen eraan te werken, maar het werd een zware mislukking omdat die moslims er niet in slaagden om akkoord te geraken over gemeenschappelijke regels.
Het gevolg was dat , omwille van discriminatieregels, die speciale regelgeving voor iedereen afgeschaft werd.

Ik zou terug moeten gaan zoeken of ik een link hierover vind, maar je kan dat misschien zelf ook doen. Was al verscheidene jaren geleden dat ik dat gelezen heb en ik wil er nu opnieuw geen tijd aan verspillen.
Oud 18 april 2024, 14:06   #292
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaan landen waar de sharia in voege is. Ga dan daar leven, zo simpel kan het zijn.
Maar ik wil geen sharia voor mij he. Ik geloof in de Bijbel. Dus ik zou dan de keuze moeten krijgen een school te vinden die niet mee gaat in dat gendergedoe en waar homoseksualiteit als zonde wordt gekaderd.
Dat is diversiteit he, diversiteit is niet iedereen dwingen naar dezelfde wet te leven.
Oud 18 april 2024, 14:08   #293
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Volgens mij bestond er in Canada de mogelijkheid voor Joden en "natives" om voor bepaalde persoonsgebonden materies (erfenissen, huwelijken, scheidingen enz...) hun eigen "rechtbanken" in te richten volgens eigen tradities.

Toen wilden de islamieten hetzelfde voor hen, en de Canadese authoriteiten begonnen eraan te werken, maar het werd een zware mislukking omdat die moslims er niet in slaagden om akkoord te geraken over gemeenschappelijke regels.
Het gevolg was dat , omwille van discriminatieregels, die speciale regelgeving voor iedereen afgeschaft werd.

Ik zou terug moeten gaan zoeken of ik een link hierover vind, maar je kan dat misschien zelf ook doen. Was al verscheidene jaren geleden dat ik dat gelezen heb en ik wil er nu opnieuw geen tijd aan verspillen.
Ik geloof je op je woord. Maar als die daar onderling niet uitgeraken, hebben ze gewoon dat recht niet he? Dan laat je ze dat onderling uitvechten tot ze eruit geraken.
Oud 18 april 2024, 14:17   #294
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik wil geen sharia voor mij he. Ik geloof in de Bijbel. Dus ik zou dan de keuze moeten krijgen een school te vinden die niet mee gaat in dat gendergedoe en waar homoseksualiteit als zonde wordt gekaderd.
Dat is diversiteit he, diversiteit is niet iedereen dwingen naar dezelfde wet te leven.
Hoe naïef kun je zijn?
Dacht je dat moslims echt het leven en laten leven principe hanteren?
Wat zij willen is dat iedereen volgens hun regeltjes leeft.
Of dacht je dat ze aparte moslimbussen willen?
https://www.hln.be/binnenland/mannen...tiek~a6174662/
Oud 18 april 2024, 14:18   #295
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Maar ik ben serieus? Maar dan enkel sharia voor mensen die de islam aanhangen he, geen sharia voor westerlingen of Joden...
En hoe gaat dat werken als een moslim een niet-moslim verkracht?
Oud 18 april 2024, 14:23   #296
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is puur gekkenwerk. Zo worden mensen tegen elkaar opgezet. Als men de sharia wil, dan moet men maar naar een islamitisch land vertrekken. Bespaar ons van al die onzin.
Oud 18 april 2024, 14:25   #297
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe gaat dat werken als een moslim een niet-moslim verkracht?
2x berechten. Voor hun eigen rechtbank en de rechtbank van het slachtoffer.

Citaat:
Hoe naïef kun je zijn?
Dacht je dat moslims echt het leven en laten leven principe hanteren?
Wat zij willen is dat iedereen volgens hun regeltjes leeft.
Of dacht je dat ze aparte moslimbussen willen?
https://www.hln.be/binnenland/mannen...tiek~a6174662/
Maar dan weiger je diegenen gewoon toegang op de bussen van dit land omdat ze gemengd zijn? Als ze dat apart willen, moeten ze inderdaad hun eigen bussen voorzien.

Maar wat ik eigenljk bedoel met segregatie is vooral dat iedereen zijn eigen wetten en instituten heeft. Ook een eigen belastingsysteem. Dus je zou dan als Vlaming niet meer opdraaien voor andere culturen, alleen de uwe.

Zie de voordelen en niet enkel de nadelen.
Oud 18 april 2024, 14:34   #298
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Maar dan weiger je diegenen gewoon toegang op de bussen van dit land omdat ze gemengd zijn? Als ze dat apart willen, moeten ze inderdaad hun eigen bussen voorzien.

Maar wat ik eigenljk bedoel met segregatie is vooral dat iedereen zijn eigen wetten en instituten heeft. Ook een eigen belastingsysteem. Dus je zou dan als Vlaming niet meer opdraaien voor andere culturen, alleen de uwe.

Er is een gulden middenweg: veroordeeld door een Belgische rechtbank, straffen volgens de sharia. Dus veroordeeld voor diefstal = handjekap. Voor alle duidelijkheid: geldt uiteraard enkel voor mohamedanen. Dus iedereen content.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 18 april 2024 om 14:39.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 14:54   #299
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

jaja.. iedere cultuur zijn eigen bussen, eigen scholen, eigen wetten, eigen instituten, eigen belastingssystemen, eigen dit en dat........

misschien gewoon voor iedere cultuur een eigen land voorzien...?

terug naar hoe het ooit was.. zo simpel kan het zijn.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 18 april 2024 om 14:56.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 15:00   #300
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Volgens ons strafrecht kun je geen 2 keer veroordeeld worden voor dezelfde feiten.

Ik vind al jouw voorstellen krankzinnig.
Het is moeilijk te geloven dat jij het ernstig meent.
Mij lijkt het op trollen.

Citaat:
Dus naast een "De Lijn" een "De Moslimlijn"?
Nog wat meer files...

Citaat:
Leuk, en als iemand zich dan bekeert tot islam zit hij of zij plots in een ander belastingssysteem?
Je doet ook alsof er maar één soort islam is, terwijl sjiieten en soennieten al van de andere beweren dat ze géén moslim zijn.
Moeten de getuigen van Jehova ook hun eigen bussen krijgen?
En de boeddhisten ook?
Je voorstellen zijn gewoon krankzinnig.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 18 april 2024 om 15:03.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be