![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar haal je dat gigantisch taalprobleem vandaan en sinds wanneer spreken we hier Oezbeeks (alhoewel, als je het Waregems hoort...)?. Wat ze in Zwitserland uitspoken is hun probleem, wij zijn hier bij ons. En als je toch wil vergelijken, waarom neem je Luxemburg of Canada niet ?. En reken maar eens uit wat dit onnozel gedoe ons al gekost heeft sinds al die jaren. Ik heb inderdaad een totaal gebrek van inzicht in de huidige werking van de overheid en haar instellingen omdat er nergens niets terdege werkt en, met de zojuist aangekondigde radicalisatie door Leterme, gaan we nog leuke dingen beleven. Nog eens en voor de laatste maal, het is de overheid die in dienst moet staan van de burgers, niet omgekeerd.
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De goede werking van de overheid komt weldegelijk in het gedrang: hoeveel ambtenaren denkt u dat u plotseling zult moeten omturnen tot tweetaligen? Hoeveel vele duizenden bladzijden aan vertaalbureaus moeten voorleggen? Daarnaast denk ik toch dat er in België drie erkende talen zijn. Geen twee. Waarom het Duits uitsluiten? Ik merk wel veel die neiging bij belgicisten... 't Lijkt me zo stilaan niet meer toeval te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het tweede is een artikel uit La Libre Belgique, met de nodige commentaar van de journalist en dus verklaart het een het ander. Ik weet niet of jij al iets gepubliceerd hebt en indien ja denk ik ook dat het met enig "vlaams" nationalisme gepaard ging, of niet soms ? Je kent dat gezegde toch van de ketel die de pot verwijt.....
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Luxemburg? Weet u eigenlijk wel hoe het met de drietaligheid van het Groothertogdom in elkaar zit? In de administratie is het Frans de bijna enig voorkomende taal, net als in het gerecht trouwens. Alle rechtsstukken moeten in het Frans opgesteld worden, anders hebben ze geen recht van gewijsde. Er is niet echt een drietaligheid op dat niveau. Waarom heeft u het wanneer u spreekt over "dit onnozel gedoe"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u schrijft, klinkt allemaal heel mooi op papier, maar heeft geen enkele voeling met de werkelijkheid. U maakt immers de overheid tot een willoos instrument, terwijl ze dat geenszins is. Natuurlijk staat de overheid ten dienste van de burger, maar dat kan ze pas doen wanneer ze zelf in staat is bepaalde richtlijnen, voorwaarden, regels... op te stellen ten behoeve van de goede werking en eenvormigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien tweetaligheid van in het begin verplicht werdt moesten er nu geen tolken zijn en ik sluit het Duits in geen geval uit. Trouwens, ga maar eventjes in de oostkantons rondtoeren. In elke openbare instelling die je tegenkomt zijn ze tweetalig, neem daar maar een voorbeeld aan. Maar bij concrete voorbeelden blijf je wel het antwoord ontwijken met onnozele opmerkingen die kant noch wal raken.
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Luxemburg moet een ambtenaar het Letzebuergs machtig zijn, anders komt hij er niet in. En dat onnozel gedoe gaat over die taalperikelen bij ons, die extra partijtjes scheppen die ons dan extra geld kosten.
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#296 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#297 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#298 |
Burger
|
![]() Ik heb een vraagje voor VDB. Wat vind jij van de Nieuwe AGN onder de redactie van Blok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |