![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het belangrijkste is het probleem hoe dan ook op te lossen..... Iets verachten is dat niet even erg als iets opleggen ? Godsdienst door atheïsme vervangen. Synthese sluit noch het atheïsme nog de godsdienst uit. Het is gewoon een samenvatting van alle elementen. Noem het de perfecte democratie in het heelal ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 1 juni 2005 om 17:28. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is de kakelaars aan de kaak stellen. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben ook zoekende..... of liever ik ben opgehouden met zoeken. Ik beken dat ik het niet weet en waarschijnlijk nooit 'bewust' zal weten. Misschien is dat wel de ultieme aanvaarding die mij toelaat anderen in hun zoektocht gemakkelijker te begrijpen. Openstaan voor alle mogelijkheden zonder meer, zonder te oordelen. Mijn alles is dat alles een gevolg is van omstandigheden en dat mensen, planten en dieren en zelfs gewoon materie deel zijn van dat alles. Het is inderdaad een amalgaam en terzelfdertijd een geordend geheel die wij mensen meer zouden moeten respecteren. Iets met een broos evenwicht dat niet ongestraft kan verstoord worden. Niet omdat er eventueel een God is die ons zou kunnen straffen maar gewoon uit gezond verstand, uit overlevingsdrang.[edit] [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 1 juni 2005 om 21:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik wel apprecieer aan jouw bijdrage hier, is dat ze goed gestructureerd is. Daar houdt het echter bij op. Ik verkies het constructieve op te zoeken, en dat vond ik nergens zo consequent als bij Armstrong. Wat een wetenschapper moet kunnen om op een verantwoordelijke wijze aan onderzoek te doen, is zichzelf, en zijn eigen problemen volkomen buiten dat onderzoek laten. De publicatie van Somers over Mohammed gaat in de eerste plaats over Somers en nauwelijks over Mohammed. Maar goed, de rest zal ik eens bekijken, behalve die faithfreedomsite, want daar komt alle islamofobe crapuul bijeen. Ik verwacht er niet veel van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
'De Islam is wel degelijk vrouwvijandig' “Schandalig en beledigend”, was mijn eerste reactie na het zien van de film Submission van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh. Ik had mezelf altijd beschouwd als een geëmancipeerde moslimvrouw en verzette me tegen de boodschap van de film. Toen ik echter begon met het herlezen van de Koran en andere islamitische geschriften kwam ik er tot mijn grote teleurstelling achter dat ik geen goede en gelovige moslima ben. Ik blijk tot nu toe duizenden keren de regels van zowel de Koran als de Sharia te hebben overtreden. Mij wordt aanbevolen om de emancipatie en de universele rechten van de mens te vergeten en me aan de woorden van de heilige bronnen te houden. Sindsdien ben ik mijn rust kwijt. Ik vraag me af of het wel zo is dat de discriminatie van vrouwen alleen maar op de persoonlijke (mis)interpretaties van de Koran berust, zoals ik altijd had gedacht. Was ik niet aan het ontkennen dat de Islam, in zijn meest zuivere vorm, discriminatie van vrouwen toelaatbaar en soms noodzakelijk (Sura 2:227-232, 236-237, 241; 65:1) verklaart? Hoe verklaren moslims; die beweren dat discriminatoire behandeling van vrouwen een kwestie is van mannelijke interpretatie van de Islam, de ongelijke plichten en rechten wat betreft “erfrecht” of “echtscheiding” of “getuigenverklaring” in de Koran? Moslims geloven immers dat de Koran heilig is en bestemd voor alle mensen in alle tijden? In dit betoog probeer ik uit te leggen dat de ongelijkwaardige behandeling van vrouwen die door de Islam acceptabel is verklaard, in tegenspraak is met de universele rechten van de mens en het Nederlandse wetboek. Als eerste punt noem ik het recht van polygamie. Mannen mogen met maximaal vier vrouwen trouwen. Dit is helaas geen interpretatie maar een helder recht dat door de Koran aan mannen wordt gegund. Dit recht wordt door de Sharia nog uitgebreid. Daarin wordt gesteld dat er geen toestemming nodig is van een meisje (of een minderjarige); die voor de eerste keer gaat trouwen. Voor het uithuwelijken is de toestemming van haar voogd, vooral haar vader, genoeg. Deze twee zaken, namelijk uithuwelijken en polygamie, worden niet onderschreven door de Nederlandse wet. Mijn tweede argument is de rol van vrouwen als getuigen. Vrouwen mogen om te beginnen niet getuigen in rechtszaken met betrekking tot overspel. In sommige zaken waarin ze wel mogen getuigen, wordt hun getuigenis beschouwd als minder waard dan dat van mannen. Eigenlijk staat de getuigenis van een man gelijk aan de getuigenis van twee vrouwen. Dit gaat tegen de Nederlandse grondwet in, aangezien die een gelijke behandeling van mannen en vrouwen voorschrijft. Sommigen verklaren die achterstelling van vrouwen met de bewering dat vrouwen vergeetachtig en emotioneel zijn, en sneller dan mannen worden beïnvloed. Maar zoals we tegenwoordig zien kunnen vrouwelijke rechters of politici wel als gelijken van mannen toezicht houden en gezag uitoefenen. Het is wel raar dat vrouwen in de ene functie wel en in de andere niet volwaardig worden gevonden. Als laatste argument wil ik de bewering aan de kaak stellen van sommige moslimauteurs die zeggen dat vrouwen “gelijkwaardige” rechten hebben, ook al lijken hun rechten niet op die van mannen. Hun argument daarvoor is dat, omdat vrouwen anders zijn dan mannen, daarom ook anders dan mannen moeten worden beschouwd en behandeld. Ik ben dat volledig met hen eens, maar vraag me af waarom het zo is dat die “andere” behandeling op een discriminerende en onderdrukkende manier verklaard en uitgeoefend moeten worden. Waarom heeft Allah aanbevolen dat vrouwen mannen moeten gehoorzamen? Als het de bedoeling was dat vrouwen dezelfde rechten moeten hebben, waarom heeft Hij niet gezegd dat niemand enig voorrecht geniet boven een ander? ( Koran, vers 5:34)? Zouden mannen het nog tolereren als polyandrie voor vrouwen of de hijab voor mannen bestemd was? Iedereen weet dat de moeder degene is die negen maanden haar kind met zich meedraagt. Is het een “gelijk” recht als vrouwen het hoederecht over hun kinderen na een echtscheiding moeten opgeven totdat ze kunnen hertrouwen, terwijl mannen dit recht kunnen behouden zelfs na de hertrouw? Het is in mijn woordenboek “discriminatie” en helemaal ontoelaatbaar. Dit is allemaal geen kwestie van persoonlijke interpretatie. De Koranregels zijn glasheldere aanbevelingen die door zowel vrouwen als mannen moeten worden nageleefd. Moslims geloven dat de Koran en de Sharia eeuwig en voor alle tijden zijn. De stelling dat sommige regels niet meer van toepassing zijn, gaat niet op. Dan wordt de Islam namelijk als geheel kwetsbaar, omdat dan alles een kwestie is van menselijke interpretatie. Hier kom ik tot de conclusie dat de Islam, en wel in zijn zuivere zin, de reden is waarom vrouwen al eeuwen, dag in dag uit, werden en nog worden onderdrukt en voor hun kleinste rechten moeten vechten. Moslims geloven dat Allah de allerhoogste is die weet heeft van alles, zelfs van onze ongedane daden. Als dat zo is, waarom heeft Allah dan de ongelijke rechten en plichten ingesteld? Hij wist immers dat mannen de Koran en de Sharia zouden gebruiken als middel tot vrouwenonderdrukking? Het is de hoogste tijd om de Islam te bekritiseren en toe te geven dat vrouwen in de Islam niet gelijkwaardig zijn aan mannen en dat dit in tegenspraak is met de Universele Rechten van de Mens en met de Nederlandse wet. Sharona Asghari Bron: Frontaal Naakt, 19 maart 2005 URL: www.peterbreedveld.com/archives/00000060.html
![]() |
![]() |
#286 | |||
|
![]() [edit]
[size=1]Edit:[/size]
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 2 juni 2005 om 03:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |||||
|
![]() Citaat:
Jakob Lorber (1800-1864) EEN MAN HOORT EEN STEM ... Het was in de vroege ochtend van de 15de maart 1840 dat Jakob Lorber een stem in zijn binnenste hoorde, die hem de opdracht gaf: "Sta op, neem je pen en schrijf!" Hij gaf onmiddellijk gehoor aan deze ongewone opdracht, niet vermoedend dat hij op dat moment geroepen werd tot een taak die zijn hele verdere leven in beslag zou nemen. In de 24 jaren die volgden, tot zijn dood, werden hem meer dan 10.000 pagina's gedicteerd. Zo ontstond een uniek werk zo diepgaand en veelomvattend van inhoud, dat men hier met recht kan spreken van een uitzonderlijk fenomeen. Hier is niet de eenvoudige musicus uit Stiermarken aan het woord. De schat aan gegevens op praktisch elk gebied, de veelzijdige kennis en diepe wijsheid stijgen ver uit boven het gewoon menselijke kennen en kunnen. Bron: http://www.lorber.nl/htm/wiewas.htm Het is echter heel onwaarschijnlijk dat moslims over deze profeten, deze stemmen horende mensen, iets zouden gehoord of gelezen hebben. Ze zijn immers overtuigd van hun 'boekskes' eigen gelijk en hoeven daarom niet verder te kijken denken velen. Er is niks speciaals aan mensen die stemmen horen, die zijn er immers genoeg. Ook vandaag nog. En waar en van wie dat die berichten, die mohamed doorkreeg, allemaal vandaan kwamen daar heeft men het raden naar want alle profeten, ook meer recente zoals jacob Lorber of Neale Donald Walsch (van de boeken 'conversations with God') hebben allemaal RECHTSTREEKS contact gehad met God. Uwen mo daarentegen.... misschien was het in het geval mo die 'engel' wel een truuk van satan om de mensen alsnog op het verkeerde pad te brengen. (Als je leest wat er allemaal voor vreselijks in de koran geschreven staat hoeft je dat echt niet te verbazen). Je zou de eerste pagina van het eerste boek van Neale Donald Walch eens moeten lezen en wat hij daar schrijft over mensen die, zoals hij, stemmen horen en hoe dat dit in zijn werk gaat. (Het menselijk brein werkt als een filter) Er bestaat immers geen boek zonder fouten. Ook geen koran. Maar dat gaat er bij jou natuurlijk langs het ene oor in en langs het andere uit. Zo zijn 'gelovigen' nu eenmaal. ![]() [size=1]Edit:[/size]
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 2 juni 2005 om 03:47. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vandaag, anno 2005, mogen er ook in de RKK nog steeds geen vrouwen het woord van God verkondigen. Bij de meeste geestelijken is het motto : " vrouwen moeten baren en niet zagen, nog minder klagen...... " Hoe houden ze anders de helft van de wereldbevolking in bedwang ? Waar gaan we naartoe als vrouwen zelf kunnen beslissen of ze al dan niet kinderen wensen.... Daarom zijn ze ook tegen de pil. Deze pil lijkt voor hen moeilijk om door te slikken. Verder had monseigneur Vangheluwe niet mogen zeggen dat moeders hun dochters niet mogen zeggen hun man te verlaten als ze al eens een rammeling krijgen. Hij had beter gezegd. Mannen moeten niet zo vlug tot fysiek geweld overgaan als ze hun zin niet krijgen. Maar monseigneur is een man....... en verkondigt het woord van God.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Gouverneur
|
![]() Iedereen weet toch dat Raven een agent provocateur is.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
|
![]() L: Ik hou van beschaving, ik ben dus, als je het smalend wil uitdrukken, een beschavingslover.
De islam is één van meerdere vormen van beschaving,... [font=Arial][size=2]S: Ik herinner mij deze woorden van een islamitische geestelijke: 'Wat er gaande is is de strijd van de islam tegen de beschaving'. [/size][/font]L: ...én, zo vrees ik, wreker, ... [font=Arial][size=2]S: Ik ben wreker niet. Wraak staat niet in mijn woordenboek al begrijp ik wel waarom de wreker van dit forum zo fel tegen de islam is gekant. [/size][/font]L: ...een meer geslaagde versie dan het christendom waarin wij zijn opgegroeid. [font=Arial][size=2]S: Je kan blijkbaar beschaving niet scheiden van religie. En neen de islam is geen geslaagder versie van het christendom, en neen de maatschappij waarin wij zijn opgegroeid is een vrije seculiere lekenmaatschappij, geen christelijke. [/size][/font]L: De islam kan niet vrouwvijandig zijn. [font=Arial][size=2]S: Dan heb je de koran niet goed gelezen. [/size][/font]L: Het zijn mannen die vrouwvijandig zijn,.. [font=Arial][size=2]S: Ik hoop dat je hier niet gaat veralgemenen. [/size][/font]L: ...zelfs vaak diegenen die doen alsof ze opkomen voor de 'gelijkheid' van man en vrouw. Ik wil potverdomme niet gelijk zijn. Ik wil niet beschikbaar moeten zijn voor een baan als metser, of voor achter de vuilkar te lopen, of weet ik veel welk specifiek mannenwerk. [font=Arial][size=2]S: Vrouwen zijn volgens jou dus te schoon om achter de vuilkar te lopen? Het vuile werk moeten de mannen dus maar opknappen? En vrouwen die ervoor kiezen om een volgens jou specifiek mannenberoep zoals automechanicien te gaan uitoefenen, dat kan volgens jou niet? U wil de vrijheid van mensen in beroepskeuze dus beperken? [/size][/font]L: Ik wil graag zwangerschapsverlof krijgen. Als ik gelijk was aan de man, dan zou ik na de bevalling onmiddellijk terug moeten werken. Nee, ik wil gelijkwaardig zijn, ik wil dat mijn anders zijn dan de man, als vrouw, gerespecteerd en gevaloriseerd wordt. [font=Arial][size=2]S: Krijgen vrouwen dan geen zwangerschapsverlof? Ja toch? Hebben ook mannen geen recht op zulk verlof, het recht om meer bij de kinderen te zijn dan vroeger het geval was? Ja toch? [/size][/font]L: Onze wetgeving is leefbaar, maar de gelijkwaardigheid van man en vrouw is nog slechts beperkt gerealiseerd. [font=Arial][size=2]S: Men is er nog steeds mee bezig. Onze wetgeving is alleszins veel geslaagder dan de discriminerende islamitische. [/size][/font]L: Smiley, als ik leugens over jou ga rondvertellen, moeten die dan ook per definitie waar zijn, en moet jij daar dan op veroordeeld worden? Is het dat wat je wil? Weet je ik ben beschaamd voor Submission, en ik ben beschaamd in de plaats van al die zielige mensen die de islam zwart maken. S: Sinds wanneer is het citeren van verzen uit de koran, zoals submission doet, de islam zwart maken? Sinds wanneer zijn die verzen uit de koran leugens? Als die koranverzen de islam zwart maken dan zou je de koran/islam moeten bekritiseren.. en de cirkel is rond.. L: Vooral de vrouwen vind ik zeer meelijwekkend. We hebben als vrouwen �*lles te verwachten van beschaving, en het zijn de vrouwen die op de eerste rij staan te roepen om de beschaving af te schaffen. [font=Arial][size=2]S: Rare kronkel van jou Linda. Wie wil er nu de beschaving afschaffen? Jij kan beschaving en religie niet scheiden. Alsof men in onze beschaafde maatschappij steeds in de bijbel zit te kijken alvorens een wet uit te vaardigen? L: [/size][/font][font=Times New Roman][size=3]Het is eigen aan zwakke mensen dat ze zichzelf saboteren, dat ze een hoog zelfvernietigingsgehalte hebben. Ik moet niet ver gaan om een voorbeeld te vinden. Mijn eigen zus ziet er ongelukkig uit. Ik zie dat zelf niet meer, omdat ik het nooit anders geweten heb, maar het valt mensen die haar nog nooit eerder gezien hebben wel op. Het paradoxale is dat zij, uit angst om opnieuw in de traumatische situaties van haar jeugd te belanden, nu net het ongeluk opzoekt. Dat soort paniektoestanden neem ik zeer vaak waar bij mensen die hun leven slecht onder controle hebben. [/size][/font] S: Gij zijt zeker bij Freud in de leer geweest? L: Als vrouwen 'bang' zijn voor de islam,... S: Dan is dat terecht. L: ...als ze voor het VB stemmen, dan is dat een signaal wat zegt dat vrouwen in hun persoonlijke situatie grote problemen hebben met hun man. Voor het VB stemmen bevat de boodschap: "Ik ben ongelukkig. Onze Jan respecteert mij niet, hij houdt niet van mij." S: Nogmaals gij zijt bij Freud in de leer geweest. Alsof Freud het bij het rechte eind heeft? L: Wat geeft dat. Ik heb de regels van het zogezegde katholicisme ook al duizenden keren overtreden. So what. S: Dat moet je eens tegen een molsim/a gaan vertellen. L: Dan interpreteert ze de koran verkeerd. S: Dan interpreteren alle moslims en niet-moslims de koran verkeerd. L: De koran is geschreven voor de bevolking van Arabië van het begin van de zevende eeuw. S: Het is er aan te merken...daarbij je doet aan heigschennis. De koran is door allah geschreven. ![]() L: Mohammed heeft erbij gezegd dat het voor zijn eigen kleinkinderen al anders zou zijn. Wat zou men dan de koran vandaag nog letterlijk moeten nemen. S: Ik heb jaren gesprekken tussen moslims op engelstalige moslimfora zitten volgen. Ze slaan elkaar met koranverzen om de oren... L: Wat van belang is, is de intentie van de profeet. Hij had de bedoeling de vrouw haar rechten te verbeteren. Dat hij dat niet heeft kunnen realiseren op het niveau van onze huidige Belgische wetgeving, kan hem niet kwalijk genomen worden. S: Dus u geeft toe dat onze huidige Belgische (westerse, vrije, seculiere) wetgeving beter is dan de islamitische? Dus u geeft toe dat mohamed steken heeft laten vallen? U geeft toe dat niet alles wat in de koran staat van allah komt maar ook van mohamed? U geeft dus toe dat de islam niet perfect is? U zou een zeer slechte moslima zijn. L: Voor zijn tijd heeft hij het schitterend gedaan. S: denk je dat? Ga je nu zeggen dat we mohammed als voorbeeld kunnen nemen? L: Als hij hier en nu onder ons zou zijn, zou hij zelf zeggen dat we rekening moeten houden met de situatie zoals ze in Vlaanderen is. S: Jij kent de islam niet goed. De islam streeft ernaar om het eens over heel de wereld voor het zeggen te krijgen want alleen dan (als heel de wereld onderworpen is aan de islam) kan er volgens hen vrede zijn. De islam leert dat moslims die een minderheid vormen in een 'nog te veroveren' gebied zich tijdelijk schikken naar de, zoals zij het zien, door mensen gemaakte wetten. Want alles wat in hun boekske geschreven staat komt immers van allah geloven ze, dus niet van mensen zoals mohammed. De sharia is allahs wet (dus volgens hen niet door mensen gemaakt) en staat boven door mensen gemaakte wetten zoals de onze. Pas wanneer moslims in een niet-islamitisch land in aantal groot genoeg geworden zijn gaan de poppen aan het dansen. En aan de geboortecijfers te zien... L: Dat verklaar je door de historische context. In de koran vindt je wat in die periode haalbaar was, waar de profeet een draagvlak voor had. Als hij nog verder was gegaan, had men hem gelyncht. S: Een zogenaamde 'profeet' die de leugens in een boek laat opschrijven en dan durft beweren dat het de waarheid is en van hun allah komt uit vrees om te worden gelyncht, is een mislukte/valse profeet. L: Wel ik vind dat ook, zonder moslim te zijn. Ik vind dat we respect moeten hebben voor het werk van onze voorouders. S: Mohammed is mijn voorouder niet. En mohamed had geen respect voor andersdenkenden en voor mensen die kritiek op hem hadden. Ooit al van de assasijnen gehoord? L: Het zijn onze fundamenten. Zonder die fundamenten zou ons leven niet mogelijk zijn. S: Neen, de islam is ons fundament niet. L: De basisprincipes van gelijkwaardigheid van alle mensen, ook vrouwen is een principe wat van alle tijden is. S: Je moet de koran eens goed lezen. Je wuift hetgeen sharona asghari zegt, wat klaar en duidelijk in de koran geschreven staat en wat de oorzaak is waarom mensen die de koran (het woords allah) volgen de vrouw discrimineren/onderdrukken gewoon van tafel. Om maar te kunnen blijven beweren dat het niet de islam is. De koran is de islam niet? L: Ook het belang van solidariteit is van alle tijden. S: Moslims zijn vooral solidair met moslims. Eigen moslims eerst. L: Wat van belang is, is dat je het onderscheid goed maakt tussen wat univererseel en tijdloos is, en wat tijdsgebonden is. Wie persé destructief wil zijn, heeft daar zijn kans door die twee door mekaar te haspelen. S: Maak dat de gelovigen, die steeds naar de koran verwijzen, maar wijs... L: De verbeteringen die de islam voor de vrouw heeft gebracht in zijn tijd, zijn vandaag voorbijgestreefd. S: Wablief? Ook dat gaan vele gelovigen niet graag horen. ![]() L: De echte boodschap van de islam is dat je de gelijkwaardigheid van de vrouw moet verfijnen. S: Neen. In de islam is de vrouw niet gelijkwaardig (al blijft men beweren van wel), waar de schrijfster van dit artikel pas achter kwam nadat ze de koran en andere islamitische schrijfsels nog eens goed had herlezen. L: Het zijn echter de vrouwen zelf die zich onderwerpen, die zich als slaven opstellen. S: Vrouwen die zichzelf onderwerpen en zich als slaven (slaaf van allah en god op aard, de man, opstellen) waarom doen ze dit? Omdat ze denken dat het allahs wil is. Omdat het in 'allahs boekske' geschreven staat. Om dezelfde reden dragen ze een hoofddoekje. [size=5]L: Vrouwen worden onderdrukt omdat ze het zelf willen. [/size] [size=3]S: Die is goed. Dus het zijn bvb niet de vrouwen schoppende met de koran zwaaiende mannelijke taliban die vrouwen onderdrukken maar de vrouwen zelf? En de vrouwen kunnen die schoppende en slaande mannen de baas? En die vrouwen die zich gewillig laten onderdrukken en daarom zelf meehelpen andere vrouwen te onderdrukken (zoals onlangs nog was te merken toen de pakistaanse regering de sportwedstrijden voor vrouwen afgelastte omdat er te veel protest was van de 'gelovigen'). Waarom doen ze dit denk je? Lees nog eens hierboven. [/size] L: Dat was een sociale maatregel, omdat er nog geen dop en geen ocmw bestond.Er moest iemand zorgen voor die vrouwen. S: Mochten de vrouwen niet zorgen dat ze zelf over een inkomen beschikten misschien? Niet te verwonderen... Vrouwen die mannen tewerk stelden, zoals dit voor de komst van de islam wel mogelijk was, dit recht had de islam de vrouw al afgenomen... L: Deze regel stamt uit het preislamitische gewoonterecht. Als men de islam au sérieux neemt, dan past men de sharia op dit punt aan. S: Het antwoord dat een gelovige je naar het hoofd gaat slingeren is dit: Aanpassen? Ben jij allah misschien? L: Ze mochten toch al getuigen. Dat was een stap in de goede richting. De richting was tijdloos en universeel, de fase voorbijgaand. S: Ze mochten toch al getuigen zeg je (bij overspel mogen ze nog steeds niet getuigen) ook al zijn hun getuigenissen minder waard... Een stap in de goede richting, zeg je, maar nog niet helemaal perfect? Allahs geschreven woord in de koran is dus niet perfect? Allahs geschreven woord in de koran is maar een voorbijgaande fase? De koran staat vol fouten? Ga dat de gelovigen maar eens vertellen... "Waarom heeft Allah aanbevolen dat vrouwen mannen moeten gehoorzamen?" L: Allah heeft dat niet aanbevolen S: Ah neen? Ken jij de islam wel? Weet jij wel wat molsim/as elkaar wijsmaken? Ook zij die de koran hebben gelezen? L: Hij zegt niets. De mens interpreteert Allah S: Jaja... de kat die op haar poten valt. Zo kun je alles uitleggen. Het staat daar zo wel geschreven hoor maar je moet dat zo niet interpreteren... als ik neen zeg bedoel ik ja.. gij zijt psychologe zeker.. vandaar uw verkeerde kijk... Ik kan dan ook beweren dat 'mein kampf' gods woord is. Het staat daar in 'mein kampf' zo wel geschreven hoor maar je moet het niet zo interpreteren... het boekske 'mein kampf' is perfect en de goedheid druipt van dat boekske af. Zij die het boekske mein kampf afbreken zijn mensen die een foute interpretatie van dat boekske maken... en als het toch klaar en duidelijk is en niet anders te interpreteren valt. Tja, dan moet je dit in de context zien, de tijdsgeest. Allah is immers niet perfect en past zijn/haar 'waarheid' aan de tijd aan... leugentjes om best wil dus... L: Nee, omdat mannen zich veel minder laten doen. S: Misschien komt dit omdat mannen harder kunnen slaan als het nodig is? L: Dat kwam omdat de vrouwen in die primitieve samenleving hun kroost niet konden onderhouden. Pas als ze een nieuwe kostwinner gevonden hadden, had hun kroost de kans te overleven. Zolang moest de eerste man de kinderen eten geven. S: Dus de islamitische samenleving is primitief? L: Het was de bedoeling de kinderen overlevingskansen te garanderen. Je moet de regel aanpassen in die zin. S: Alweer tekst aanpassen? Je doet aan heiligschennis! Ben jij allah misschien? Heb jij wel respect voor de islam? L: [size=4]Je moet altijd de intenties in de gaten houden. [/size]S: Jaja. dat doe ik mijn beste. L: Er is inderdaad niets anders dan de menselijke interpretatie van wat de wil van god is. S: Lees hierboven. L: Beschaving is als je deze interpretaties bijschaaft, als je steeds beter aan de naden en behoeften van de mensen weet tegemoet te komen. S: Dus allah is niet in staat om een klaar en duidelijke, niet voor verkeerde interpretatie vatbare, tekst te laten schrijven. Het woord van allah moet dus steeds bijgeschaaft worden naargelang de naden en behoeften van de mensen in veranderende tijden... vandaar ook dat volgens moslims mohamed de laatste profeet was en dat god/allah sindsdien voor altijd zwijgt zeker, want de islam is perfect, voor iedereen en voor alle tijden... L: De schrijfster van dit artikel is weer zo'n wijf wat niet durft opkomen tegen haar vent, en dan maar haar coleire uitwerkt op de islam. S: Oh neen, de schrijfster van dit artikel is een iraanse die durft op te komen tegen de islam (die durft vragen te stellen/kritisch te zijn en inzag dat het wel degelijk de koran/de islam is die de oorzaak is van de onderdrukking en ongelijkwaardige/discriminerende behandeling van vrouwen in de islamitische wereld) en het islamitische regime aldaar. Ze heeft er in iran al voor in de gevangenis gezeten. Gelukkig heeft ze na haar vrijlating kans gezien om naar vrij niet-islamitisch nederland te vluchten. L: Ja, je krijgt niets voor niets, en dat ligt niet aan de islam, maar aan de mannen. S: Je draait het weer om. Eerst zeg je dat mohamed (een man) die de islam oprichtte en waaruit de koran voortvloeide, zo veel mogelijk getracht heeft om de vrouwen meer rechten te geven (wat je niet zegt of niet weet is dat de islam vrouwen ook rechten heeft afgepakt) maar daar niet volledig in slaagde uit angst om gelyncht te worden... en dan zeg je dat het niet de islam is maar de mannen... toch niet te verwonderen. De religie islam is door een man opgericht. Het is wel degelijk de islam. Hou op met rond de pot te draaien. Mensen zand in de ogen te strooien, zoals ook de meeste gelovigen en psychologen dit onder elkaar doen. L: Ik heb recent een reportage gezien over het onderdrukken, en pesten van vrouwen in Israël, waarbij mannen gebruik maakten van wetten die eigenlijk bedoeld waren om vrouwen te beschermen. Als een vent het kwade in zich heeft, dan is daar geen kruid tegen gewassen. S: Tegen, uit schrik voor gelynchte, klaar en duidelijke, niet voor verkeerde interpretatie vatbare teksten uit een 'heilig' boekse is voor gelovigen geen kruid gewassen... L: Het enige wat je als vrouw kan doen, is voor jezelf opkomen S: Dat is wat de schrijfster van dit artikel deed. Ze is er de gevangenis voor in gevlogen. L: Als alle vrouwen zo zouden, zijn, dan bestond er geen vrouwenonderdrukking. S: Neen. Moesten die door mannen opgerichte religies niet bestaan dan was er al veeeel vrouwenonderdrukking (en andere wantoestanden) minder. Nooit van amazones gehoord? Of denk je dat die niet hebben bestaan? Denk je dat matriarchale culturen niet hebben bestaan? L: Allah doet dat niet, de mens doet dat. Wij vrouwen zijn echte kiekens die met ons voeten laten spelen S: Inderdaad. God hij/zij doet dat niet. Er bestaat immers geen heilig boekske zonder fouten. Vandaar dat vele vrouwen zeer gewillig (omdat ze gewoon denken dat het gods wil is) met hun voeten laten spelen. L: voil�*, weer eens een vrouw die zichzelf saboteert. Alhoewel ze �*lles moet hebben van beschaving, wil ze de beschaving persé interpreteren in de versie van de mannen die haar willen onderdrukken en dan de beschaving vernietigen. S: Neen je kan het niet afschuiven op verkeerde interpretatie. Zoals je zelf aangaf zijn er voldoende niet voor verkeerde interpretatie vatbare, uit angst voor gelyncht te worden, teksten in de koran te vinden die de vrouw wel degelijk discrimineren en ondergeschikt maken aan god op aard, de man. L: En wat gaat er dan gebeuren, denk je, als de beschaving vernietigd is. We hebben het in WO2 gezien. S: Moest de islam niet bestaan? Dan was er al veeeeel miserie en geweld (in het verleden, nu en in de toekomst) minder. De islam is god niet. De islam is een (net zoals zovele andere) door mannen opgerichte religie. Met alle gevolgen vandien. L: Hoeveel Moslims, en andere onschuldige mensen, want het houdt met joden, en moslims niet op, S: Inderdaad, want de jihad tegen het westen en alle niet-moslims over heel de wereld, is door sommige, met de koran zwaaiende gelovigen, in volle gang. Joden en andere niet-moslims zijn daar het slachtoffer van. L: willen jullie laten vernietigen, S: Ik? Ik wil niets of niemand laten vernietigen. Integendeel. Vandaar mijn verzet (met woorden) tegen de oprukkende, zich boven alles superieur voelende, islam, die maar steeds aan hun 'onveranderde' en 'onveranderbare/onaanpasbare koran/sharia/en daaruitvolgende islamitische staat, blijven vasthouden. L: omdat de pijn in jullie binnenste niet weggaat, omdat jullie ze zelf onderhouden? S: Psychologe... je zou eens wat meer gesprekken op engelstalige (waar moslims over alle uithoeken van de wereld samenkomen) moslimfora (yahoo) moeten volgen... daar ga je een hele kluif aan hebben...
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Parlementslid
|
![]() Aan Linda
Als ik je goed begrijp zijn moslims die letterlijk vasthouden aan de koran en deze strikt interpreteren en zonder pardon letterlijk uitvoeren geen echte moslims. Volgens jou interpretatie wonen er geen moslims in pakweg Afghanistan, Pakistan en Iran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Me dunkt heb je die echt wel nodig.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mijn naam is puud. Aangenaam. Nu we kennis met elkaar hebben gemaakt ben ik nu ook een specialist en heb ik eindelijk het recht een internet-babbeltje te slaan. Als ik het verkeerd zie en eerst één of ander diploma islamologie moet voorleggen laat het me aub weten. Dan buig ik nederig mijn hoofd en hou ik mijn bek zoals ge zo vriendelijk suggereert. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | ||
Parlementslid
|
![]() Koekoek Linda.
Ik ben hier terug. Wat een lef van mij. Citaat:
Les hommes ont autorité sur les femmes, en raison des faveurs qu'Allah accorde �* ceux-l�* sur celles-ci, et aussi �* cause des dépenses qu'ils font de leurs bien. Les femmes vertueuses sont obéissantes (�* leurs maris), et protègent ce qui doit être protégé, pendant l'absence de leurs époux, avec la protection d'Allah. Et quant �* celles dont vous craignez la désobéissance, exhortez-les, éloignez-vous d'elles dans leurs lits et frappez-les. Si elles arrivent �* vous obéir, alors ne cherchez plus de voie contre elles, car Allah est certes, Haut et Grand ! http://www.ribaat.org/ Mijn beste Linda mag ik erop wijzen dat dit geen hatelijke anti-islam site is maar wel een soeni site. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |||||
|
![]() Citaat:
Hoewel het merendeel niet kon lezen of schrijven, beschouwden velen zich toch gematigde moslim, omdat men allemaal wist dan in Islam er vrouwenrechten bestonden (ristricties echter waren niet zo bekend), de rechten van de man waren uiteraard ook bekend (.. hier zijn niet zoveel ristricties voor), en algauw onstond er een heuse islamitische stroming tegenover de onderdrukkende regering. Islam spreekt immers arm & rijk, elke klasse en oorsprong. De Islamitische beweging was succesvol in haar poging de Sjah-regering omver te werpen, immers, ze had zowat heel het volk achter zich gekregen. Toen Islamitische staat werd opgericht, werden de vruchten van de madrassa's wapens gegeven en behoorden zijn tot het protectoraat van de Ayatolla. Al gauw werd het domme volk van haar anarchistische overheersing ontdaan, en onstond er een theologische rechtstaat, met de religieuze politie als fundament. Toen de eerste wetten kwamen, namelijk volledige besluiering van vrouwen, verplicht bidden, vrouwen niet meer alleen buiten _zonder_ begeleiding van haar man of mannelijk familie lid, stonden de gematigde moslims allemaal op rij te roepen dat dit toch niet islamitisch was! De Islam was toch vrouwvriendelijk, en garandeerde burgerrechten. Ja, dat was zo, en de wijze ayatolla verklaarde voor het eerst in duidelijkheid zijn motivatie voor de sluiering, en vrouw-beknottende verzen zoals haar te mogen slaan als ze niet meewerkte. En als afsluiter: "Jullie zijn toch moslims?" Hierna werd elk protest tegen de sluier e.a. afgedaan als afvalligheid, en kreeg men, zoals men dat ondertussen in Perzië gewoon is, vaak een heel originele dood. Moraal van dit Iraanse verhaal: Ware Islam overwint over de gematigde nonsens. De Qur'an is erg duidelijk omtrent z'n standpunten. En zoals de romeinen het goed konden zeggen: "Verbum volare, scriptum manare". Vrouwen zijn maar half zo intelligent in vergelijking met mannen volgens de Quran, en dat zullen ze blijven ![]() [size=1]Edit:[/size]
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 4 juni 2005 om 11:23. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |