![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#282 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#283 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#284 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik zie niet in waarom een gescheiden iemand niet zou kunnen pleiten voor de gezinswaarden, niets zegt immers dat de verantwoordelijkheid voor de scheiding bij die persoon in kwestie ligt en niemand weet de volledige waarheid. volgens u mag iemand wiens vrouw een moord heeft begaan dus niet meer van mening zijn dat moorden niet mag?
![]() |
#285 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ik heb gezegd er niet op terug te komen.
![]() |
#286 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat daarvoor het politiek asiel bestond, dat inderdaad tijdelijk moet blijven. Wil die persoon de nationaliteit, dan zal die moeten bewijzen dat die die gunst van België naar hem toe waard is. Daar lijkt de BUB me dus de bal mis te slaan... |
|
![]() |
![]() |
#287 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#288 |
Minister-President
|
![]() Cedric,
Bedankt voor uw inzicht en excuses hierbij aanvaard. Dan kan de discussie nu inhoudelijk over standpunten gaan, hoop ik? |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Yann Een belgicist die tweedracht zaait, is nogal controversieel. Van mijn part mag hij een eigen Belgicistische partij oprichten, zolang hij ons maar niet bestookt met leugens ten voordele van die partij. Dat is inderdaad laag bij de grond. |
|
![]() |
![]() |
#290 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu, om eerlijk te zijn, maak ik me helemaal niet druk om wat Yann uitkraamt. Hij beseft blijkbaar niet goed dat je perfect Belgicist kan zijn, zonder dat je lid bent van de BUB! Nu ja, dat komt ooit nog wel, de jaren van verstand, weet je wel... |
|
![]() |
![]() |
#291 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#292 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De methoden die hij gebruikte (persoonlijke aanvallen, onderhuidse lastercampagnes enkel gericht tegen personen, dreigberichten, flagrante leugens verkondigen...) waren in de verste verten niet te vergelijken met degene die ik hier gebruik... |
|
![]() |
![]() |
#293 | ||
Burger
|
![]() Beste Rudy, ik heb dan maar eens uw programma doorgelezen, en er volgende opmerkingen over te maken.
Wat werkgelegenheid betreft, wil u "bevorderingsmaatregelen" voor KMO's en zelfstandigen omdat die "het hart van ons economisch leven" vormen. Dit gaat inderdaad volledig op voor Vlaanderen, maar niet voor Wallonië dat amper KMO's kent en in feite een overheidseconomie is met 40% werknemers in overheidsdienst. Uw programma toepassen op geheel het land is dus nefast voor Wallonië; een gedifferentieerd beleid dringt zich op. I.v.m. onderwijs en sociale zekerheid bent u niet erg origineel, maar m.i. correct in uw doelstellingen. Immigratie en familie verraden een ultraconservatieve kijk op het concept van grenzen enerzijds en het gezin anderzijds. Weinig haalbaar in een 21ste-eeuwse geglobaliseerde samenleving lijkt mij. Fiscaliteit en landbouw zijn niet mijn dada's, dus daar zwijg ik over wegens gebrek aan kennis terzake. De hervormingen van Justitie en Politie zijn inderdaad niet erg efficiënt gebleken, en ik denk wel dat iedereen het erover eens is dat bijsturingen noodzakelijk zijn. Voor instellingen en democratie maak ik de grootste voorbehouden. Het BROV zit bij de Zwitsers ingebakken, bij de "Belgen" niet. Het BROV is trouwens de ideale methode om de talrijke breuklijnen in dit land bloot te leggen (niet in het minst de communautaire), dus dat potje zou ik als ik u was maar beter dicht laten. Federalisme op basis van provincies is dan weer even passé als de grenzen van het Romeinse rijk herstellen. Als ik mij niet vergis zijn de provincies steeds meer intern aan het "regionaliseren", zeker op het vlak van economie en toerisme, en komt grensoverschrijdende samenwerking steeds vaker voor (CIPAL in de Kempen, de Leievallei in OVL en WVL). Europa ten slotte. De basisvoorwaarde voor het EU-lidmaatschap is een land in Europa zijn (en aan de criteria van Kopenhagen voldoen). Turkije ligt gedeeltelijk in Europa en is dus geografisch een Europees land. Cyprus is dan weer een eiland dat ver van het Europees continent verwijderd is en in feite niet als Europees te beschouwen (maar als Aziatisch), maar wordt bij mijn weten niet gecontesteerd als EU-lidstaat. En Oost-Europa, met inbegrip van Rusland tot de Oeral, is uiteraard Europa. De uitbreiding van de EU kan niet eindeloos doorgaan, maar ik zou niet weten wat er totnogtoe al echt is foutgelopen met niet-Europese landen. Turkije is een heikel punt, maar toetreding is er pas ten vroegste over 10 �* 15 jaar; op die tijd kan er nog veel veranderen, maar op dit ogenblik zou een toetreding van Turkije tot de EU voor beide partijen nefast zijn. Trouwens, Turkije vormt al een douane-unie met de EU sinds 1995. Kortom, uw programma is voor mij een mix van irrealisme, xenofobie en conservatisme. Not my cup of tea.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Hoe oorverdovend zou het gejammer zijn, als dom zijn pijn deed... Laatst gewijzigd door despeRRado : 24 mei 2005 om 14:02. |
||
![]() |
![]() |
#294 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Rudy Van Nespen is gewoon een extremist die uit het Liberaal Appel gezet werd. De politieke kopstukken waren niet opgezet met zijn extreem-rechtse visie, en zijn liefde voor het VB. Hij wist met zijn frustratie genen blijf, en richtte de NU op.
Met de volgende verkiezingen wordt het voor Rudy erop of eronder. Is't NU of nooit? T'is nooit!
#295 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: