![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||
Vreemdeling
|
![]() [edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door hajnalka : 12 september 2005 om 12:59. Reden: foutje |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Vreemdeling
|
![]() Help !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn dochtertje van 2 jaar heeft 2 homopeters die overigens getrouwd zijn. Het zijn 2 normale kerels en ze dragen absoluut geen rokjes of wat dan ook. Ik kan het me ook niet voorstellen mochten ze zo rondlopen. Maar goed, gaat mijn dochter nu ook Lesbisch worden? Of zal het dan echt aan het roken liggen? Nu even mijn mening over adoptie door Holebi's: Ik volg al jaren het homokoppel , waarvan ik als vriendin getuige mocht zijn op hun huwelijk en weet dan ook dat beide jongens een kinderwens hebben. Ik heb dus ook als moeder van 6 kinderen er geen enkel probleem mee , mijn kinderen toe te vertrouwen aan dit koppel, maar zou grote vragen stellen bij het toevertrouwen van mijn kinderen aan sommige heterokoppels. En zeg nu zelf mocht je kunnen kiezen tussen een homokoppel en een heterokoppel, waarbij de moeder neurotisch is en de vader een zwaar alcoholprobleem heeft, bij welk koppel zou het kind de meeste psychische problemen hebben. Wordt het niet eens tijd dat we wat meer verdraagzaamheid tonen en onze ogen openen? Verder wil ik hier nog een vooroordeel rond holebi's de wereld uithelpen, nl deze van de roze zaterdag. Vaak verwijst men bij holebi - adoptie naar de beelden van roze zaterdag om op basis daarvan het recht op adoptie voor andersgeaarden te ontnemen. Weet wel dat dit beelden zijn , die door de media de wereld ingestuurd worden en vaak berust zijn op sensatie. Ik weet dat het bovengenoemde koppel ook naar deze ' Roze zaterdag' gaat, maar dan niet om met pluimen in hun gat te lopen, maar om op te komen voor gelijke rechten, waaronder adoptie voor holebi's. Dus geef hen dat recht, want het zijn mensen zoals U en ik. Verder ben ik door het koppel, maar ook in mijn verleden, al vaak met andere homo's in contact gekomen. En ik moet toegeven dat het ook gewone mensen zijn, die alleen maar een plaats in deze maatschappij opeisen. Groetjes van een ruimdenkende Belgische burger |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je weet dit blijkbaar, en toch blijf je maar afkomen met die 'gayparades'. Dus ben je van slechte wil. Nuja, niet erg verrassend voor een homofoob. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals hier al gezegd is: dat jij niet met holebi's kan omgaan is jouw probleem. Niet dat van de holebi's. ps: heb jij holebi's in je vriendenkring? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
- W�*�*r homo"seksualiteit" moet gezocht worden? Ook niet in "de geest" en verwarring van deze mens? - Heeft niets met "conser- vatisme" te maken, nog minder met vooroordelen en zeker niet met pesterij of haat! W�*�*r haal je dat uit mijn berichten? - Ik heb daar ook helemaal geen probleem mee. Behalve wanneer je zou bedoelen: Een kind "consumeren", terwijl men duidelijk weet, zelf lichamelijk, niet in staat te zijn er een te verwekken bij elkaar.
![]() |
![]() |
#286 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat ik niet met holebi's kan omgaan? Je zou verbaast staan moest ik je dat uit de doeken doen. Dus ... daar ligt niet mijn probleem, misschien wel dat van u? Echte vrienden, neen, maar wel enkele "kennissen".
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Om maar te stellen dat uw keuze voorstel niet relevant is ! Er zijn wellicht veel meer holibi's die met aangehaalde problemen te kampen hebben dan hetero's. (In verhouding van het aantal dan!)
![]() |
![]() |
#289 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Homofilie is op zich het grootste argument én bewijs voor de natuurlijkheid ervan: homo's kunnen zich immers niet voortplanten, maar de natuur zorgt ervoor dat hun aantal over de versch. generaties heen toch constant blijft. Citaat:
![]() |
![]() |
#290 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#291 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Of zou de werkelijkheid niet juist andersom zijn??? Wellicht, tot groot verdriet van....?
![]() |
![]() |
#292 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De Kerk + Conservatisme = het grootste gedeelte van het mensdom??? Dan zou ik toch nog eens heel goed rondkijken hoor. De kerken lopen leeg en de meeste mensen hebben denk ik geen of weinig problemen met gereglementeerde abortus of het homo-huwelijk. Trouwens, het is niet omdat de Kerk als instituut iets zegt dat alle mensen die veel/af en toe/nooit naar de Kerk gaan en gelovig zijn deze mening ook delen. Citaat:
[quote=Doffer] - Heeft niets met "conser- vatisme" te maken, nog minder met vooroordelen en zeker niet met pesterij of haat! W�*�*r haal je dat uit mijn berichten? /QUOTE] Beste Doffer, ik val je hier niet persoonlijk aan, waar haal je het toch. Het enige wat ik zeg is dat homo's in deze maatschappij nog het meeste problemen ondervinden omdat ze door bepaalde groepen van mensen niet aanvaard worden als een gelijkwaardig persoon. En wie vindt hier homo zijn nu weer onnatuurlijk of abnormaal? Juist, de conservatieven (zie VB programma) en de Kerk. Citaat:
Daarom wil ik van jou eens één, ééntje maar al is het een kleintje, één argument horen tegen homo adoptie. En geen tegenargumentatie op mijn argumenten. En ook niet die zaken die we hier al honderd keer hebben gehoord: het is slecht voor het kind, het is tegennatuurlijk,... Maar nu, een echt wetenschappelijk argument waar je ons linkiewinkes en progressieve permissievelingen eens echt mee kunt verbazen. Zolang jij dit niet kan blijf ik bij mijn standpunt dat jouw mening is gebaseerd op je eigen ethische waarden en normen en dat je je eigen ethiek en moraal wilt opdringen aan heel veel mensen die er helemaal geen uitstaans mee hebben. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En, oké, als ze zich niet kunnen voort planten, waarom willen ze dan kinderen hebben? Als ze een kinderwens hebben, wat ik niet zal ontkennen of hen verbieden, dat ze dan de normale weg kiezen en d�*�*r dan dit kind opvoeden. Dus hoegenaamd wel, ... alleen tussen één man één vrouw kan een kind verwekt worden! Niet in een holibi relatie!
![]() |
![]() |
#294 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- alleenstaande vrouwen kunnen via een spermabank kinderen krijgen - lesbische vrouwen kunnen kinderen krijgen - koppels met kinderen kunnen scheiden/1 der partners kan overlijden - homokoppels met hoederrecht uit een vorig huwelijk - homokoppels met een "beetje hulp" van een bevriende vrouw - etc[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Eternity : 12 september 2005 om 14:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#296 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Ik zal het nog één keer proberen te zeggen. 99.9% van de homo's kiezen niet voor het homo zijn!! Ze zijn nu éénmaal zo, of dat nu een lichamelijke of geestelijke oorzaak heeft. Daarom is het ook zo verkeerd om dit te veroordelen als abnormaal of tegennatuurlijk. Het is voor hen niet mogelijk om de "natuurlijke" weg te kiezen om een kind te kunnen hebben, dat is tegen hun eigen "natuur". Er zijn er wel die het doen, eerst trouwen en een kind krijgen en pas later beseffen dat ze homo zijn, scheiden, en met een man gaan samenwonen. Is dit dan de ideale situatie voor jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#298 | |
Schepen
|
![]() [quote=Khonnor]????
De Kerk + Conservatisme = het grootste gedeelte van het mensdom??? Dan zou ik toch nog eens heel goed rondkijken hoor. De kerken lopen leeg en de meeste mensen hebben denk ik geen of weinig problemen met gereglementeerde abortus of het homo-huwelijk. Trouwens, het is niet omdat de Kerk als instituut iets zegt dat alle mensen die veel/af en toe/nooit naar de Kerk gaan en gelovig zijn deze mening ook delen. Afgezien van het feit dat ik deze uitspraak lichtjes beledigend vind voor de geestelijke capaciteiten van de gemiddelde homo (vergeet, niet, ca. 10% van de bevolking = 1 miljoen Belgen) wil ik wel eens weten of jij hier ergens bewijzen voor hebt (en geen boekje van de Katholieke Kerk of van één of andere mysterieuze sekte). Ik denk wel dat als ik effe google ik wel iets kan opdiepen dat op zijn minst een verklarend en wetenschappelijk antwoord kan geven op waarom iemand homo is. Citaat:
2. Heeft niets met conservatisme te maken maar met opvatting over maatschappelijk samenleven. 3. Ik hoef geen wetenschappelijke uitleg of een boekje van de kerk te hebben, over het waarom van homoseksualiteit. Het bestaat. Er bestaan zoveel vormen en opvatting van samenleven. 4. Er zijn ook nog vele andere groepen die niet aanvaard worden als gelijkwaardige personen, gehandicapten, geesteszieken, vreemdelingen, andere huidskleur, enz... Bij holibi's zit het onnatuurlijke in hun relatie met elkaar. Wat opnieuw niets te maken heeft met conservatisme, dit laatste is een "stopwoord" om aan te geven dat er geen argument te vinden is dat het tegendeel bewijst. 5. Hoe wil je dat ik argumenteer, zelfs een klein maar wanneer ik: a. geen tegenargument van u m�*g te gebruiken. b. geen eentje dat je al honderd keer hebt gehoort. c. tegen natuurlijk mag ik ook al niet gebruiken... Alleen een wetenschappelijke... Dus, wil je mij het recht ontzeggen ook maar één argument aan te halen. Dus spreken met dichtgesnoerde mond... probeer jij dat eens? 6. Terwijl het wetenschappelijk, onomstotelijk, vaststaat dat holibi's bij elkaar geen kinderen kunnen verwekken. Of is d�*t dan niet een van de belangrijkste mogelijkheden van de seksualiteit? En is dan homoseksualiteit niet on-natuurlijk?
![]() |
![]() |
#299 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#300 |
Vreemdeling
|
![]() ik heb in het milieu jammer genoeg voor u nog geen enkele persoon gezien met de problemen die u aanhaalt.spijtig voor u?misschien omdat ze gelukkiger zijn met de keuzes die ze maken?juist daarom vind ik dat hun wens kinderen te hebben moet vervuld worden!
|
![]() |
![]() |