Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2005, 20:20   #281
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt
Dank u Yann, u bent een kenner.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommchen
Ik wil foto's zien :'(

*

(* van Jan van den Berghe heb ik nog geen foto)
Oud 2 oktober 2005, 20:23   #282
BIEL
Vreemdeling

BIEL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tömmchen
ik wil foto's zien :'(
Ik las juist hier op het forum (in de sectie van de Blubbers meerbepaald) dat de BUB een eigen forum heeft met delen die enkel toegankelijk zijn voor Bubbels. Zouden daar misschien de foto's van ons staan?

Zo ja, maak ze dan eens openbaar Kimmeke!
BIEL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 20:26   #283
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BIEL
Ik las juist hier op het forum (in de sectie van de Blubbers meerbepaald) dat de BUB een eigen forum heeft met delen die enkel toegankelijk zijn voor Bubbels. Zouden daar misschien de foto's van ons staan?
Die foto's worden bewaard voor de viering van 200 jaar België. Men zal ze uitstallen in het museum, meer bepaald in de kamer: het uitgestorven flamingantisme.
Oud 2 oktober 2005, 20:32   #284
BIEL
Vreemdeling

BIEL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Die foto's worden bewaard voor de viering van 200 jaar België. Men zal ze uitstallen in het museum, meer bepaald in de kamer: het uitgestorven flamingantisme.
Of beter: Tijdens de viering van 25 jaar Vlaamse onafhankelijkheid zal men deze uitstallen in een museum in de kamer: Wat Vlaanderen vrij en onafhankelijk maakte!
Oud 2 oktober 2005, 20:33   #285
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of beter: Tijdens de viering van 25 jaar Vlaamse onafhankelijkheid zal men deze uitstallen in een museum in de kamer: Wat Vlaanderen vrij en onafhankelijk maakte!

Die tien man die een franstalige rondleiding door Antwerpen ging verstoren zeker.
Oud 2 oktober 2005, 20:37   #286
BIEL
Vreemdeling

BIEL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

Die tien man die een franstalige rondleiding door Antwerpen ging verstoren zeker.
Laten we eerlijk wezen en er op duiden dat de tegenbetoging veel groter was dan de manifestatie zelf. Er is ook op een zeer kort tijd gemobiliseerd moeten worden (en dan nog niet eens op grote schaal!). Over het aantal mogen we dus best tevreden zijn.

Tevens was de gemiddelde leeftijd langst onze kant ook iets (veel) jonger, wat er dan weer op wijst dat we nog lang niet zijn uitgestorven. Integendeel!

België Barst.
Oud 2 oktober 2005, 21:59   #287
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Bah, die Voorpost leden wilden gewoon hun interessant doen met altijd dezelfde zever. Niets anders.8)
Zever zou ik dit niet durven noemen. Indien u enige kennis zou hebben over de inhoud van de programma's van de diverse Vlaamse partijen, zou u merken dat een meerderheid van de Vlamingen gewonnen is voor op zijn minst een confederaal België, waarbij het zwaartepunt zoals u weet bij de deelstaten ligt, dus Vlaanderen én Wallonië! Jules Destrée had gelijk toen hij in een brief aan de koning schreef, sire il n'y a pas de Belges. De cijfers liegen er niet om. Het Vlaams Belang haalt bijna 1 miljoen stemmen, de N-VA haalde bij de verkiezingen in 2003 twee honderd duizend stemmen, dat zijn 1,2 miljoen Vlamingen die géén graten zien in een onafhankelijk Vlaanderen! Tel daar de stemmen van de confederalisten bij CD&V en VLD bij, én u hebt een meerderheid.

Voor de Vlamingen is de taalstrijd nog altijd even belangrijk. Sedert eeuwen hebben de Vlamingen steeds moeten afrekenen met vreemde invloeden van buitenaf. Sedert de stichting van België is dit niet anders geweest. In Brussel bijvoorbeeld worden de taalwetten nog steeds met de voeten getreden. In de faciliteitengemeenten gebeurt dit evenzéér. In Vlaanderen, Vlaams!

Koen Vermant
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 22:07   #288
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we eerlijk wezen en er op duiden dat de tegenbetoging veel groter was dan de manifestatie zelf. Er is ook op een zeer kort tijd gemobiliseerd moeten worden (en dan nog niet eens op grote schaal!). Over het aantal mogen we dus best tevreden zijn.

Tevens was de gemiddelde leeftijd langst onze kant ook iets (veel) jonger, wat er dan weer op wijst dat we nog lang niet zijn uitgestorven. Integendeel!

België Barst.
Het was geen manifestatie BIEL. Het ging om een franstalige rondleiding door Antwerpen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be