Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan?
Een schandelijke wanvertoning 182 42,03%
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert 50 11,55%
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's 201 46,42%
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2002, 18:56   #281
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Bert&of

Een vraagje (uit onwetendheid) over holebi's. Hopelijk heb ik het verkeerd wanneer ik me een bi (geen holibi) voorstel als iemand die nooit een vaste relatie kan hebben omdat hij af en toe van sexe moet wisselen.
Dit is geenszins spottend bedoeld.

Sorry, ik verwarde holibi's met bisexsuelen ('t is vandaag al wel geweest). Eigenlijk hebben we daar nog niet over gepraat, maar ik denk dat ik het daar moeilijker mee zou hebben.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2002, 19:10   #282
Bert &of
Vreemdeling

Bert &of's schermafbeelding

Standaard

Beste Duym,

Je hebt het gelukkig genoeg ook verkeerd . Ik ga hier niet van de toren blazen dat het nooit gebeurt, want dat is ook niet juist. Je moet alleen opletten om niet te veralgemenen. Zelf voel ik me supergelukig bij een vaste relatie met mijn vriend nu en ik heb echt geen nood om met andere mensen seks te hebben. En men mag ook niet de fout maken om biseksualiteit (want dat is toch hetgeen waar u het over heeft denk ik) gelijk te stellen aan niet genoeg te kunnen hebben met een geslacht.

Biseksualiteit denkt een grote lading ... Er zijn zeker mensen tussen voor wie de voorgaande stelling wel opgaat. Maar ook dat zal weer een minderheid zijn, een enorm kleine minderheid zelfs. Dat maakt het ook moeilijk om je als biseksueel naar de buitenwereld te tonen.
Zelf ben ik homo maar de laatste maanden ben ik toch veel meer begrip gaan tonen voor bi's. Je moet weten dat er ook binnen de holebiwereld minderheden bestaan en de bi's zijn er daar een van. Mensen zijn mensen, dus ook homo's of lesbiennes kunnen bi's verwijten van niet te kunnen kiezen, van twee walletjes te willen eten, ...

Je kan, volgens mijn bescheiden mening, best biseksualiteit heel ruim opvatten, dit als: je kan verliefd worden op jongens en meisjes, of misschien is dat zelfs nog te eng. Een gevaarlijke afleiding is dan dat je na een tijd verliefd zou worden op iemand van het andere geslacht dan waarmee je samen bent en dan zou veranderen omdat je het andere "nodig hebt". Het is toch ook niet als hetero dat je dan verliefd wordt op iemand anders en dat je dan maar verandert om eens andere seks te hebben?

Biseksualiteit ... je kan wel eens iets voelen voor een jongen en je kan wel eens iets voelen voor een meisje ... Het is heel moeilijk om er een goeie definitie op te plakken. Is het wel nodig? ...

Een probleem waar we wel mee kampen ... de openbare beleving van homoseksualiteit staat nog in z'n kinderschoenen. Er zijn weinig volwassen koppels die als voorbeeld kunnen dienen. Dat kon vroeger gewoon niet, nu wel. De holebi-jongeren van nu moeten het zelf nog maken en binnen een generatie zullen die voorbeelden er wel zijn. Ik wil daar graag deel van uitmaken binnen x aantal tijd.

Een holebi is ook een mens, net zoals elke hetero. Net zoals de meeste hetero's zullen ook de meeste holebi's een lange en stabiele relatie willen en dus niet willen wisselen om de zoveel tijd.

Een ander probleem is dat holebi's pas op vrij late leeftijd een relatie kunnen aangaan aangezien dat in de praktijk voor de leeftijd van 17-18-19-20 of nog later zeer moeilijk ligt. Terwijl hetero's op hun 13-14 al kunnen beginnen met hun "liefke" kunnen wij dat dus niet. Zelf moeten wij die eerste stapjes en ontdekkingen op latere leeftijd maken. Natuurlijk ben je dan al veel ouder en wil je ook andere dingen dan een onschuldig kind van 13 jaar.

Maar dat zijn problemen die in de nabije toekomst kunnen opgelost worden denk ik.
Maar in ieder geval, holebi's kunnen zeker een vaste relatie hebben!!

En ik antwoord graag op een vraag van jou. Respect voor ieder, en ik heb ook respect voor jou.

Zeer genegen

Bert
Oud 15 oktober 2002, 14:24   #283
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Dat is dan idd woord tegen woord met diene verstande dat de anti-homo's zo ie zo toch het onderspit zullen moeten delven tegen de pro homo's want het homohuwelijk komt er, en dat kan ik nu met 200 % zekerheid bevestigen, hopelijk nog deze legislatuur anders héél zeker tijdens de volgende (begin) legislatuur.
Goed, ik zal u na afloop van dit politiek werkjaar aan uw eigen woorden herinneren. Men hoeft geen alwetende politicoloog te zijn om te zien dat het homohuwelijk niet goed ligt in deze regering; en zoals de politieke zeden het vragen spitsen de tegenstellingen zich altijd nog meer toe naarmate de verkiezingen eraan komen. Zoals de kaarten er nu voorliggen komt het er zeker niet tijdens deze legislatuur.

't Lijkt er wel op dat de strijdende homoseksuelen hier al viktorie kraaien voor de overwinning nog maar in zicht is. Dit lijkt wel op de Franse veldheer die op de Groeningekouter ook zo zeker van zijn stuk was...

Citaat:
En ik kom in contact met alle lagen van de bevolking en een héél duidelijke meerderheid heeft daar totaal geen problemen mee. En dat het de waarden van het gezin etc. aantast dat is dikke vette zever! Een gezin is een gezin en of dat nu uit een man en vrouw of man en man of vrouw en vrouw bestaat dat is identiek hetzelfde.
De kleine cel, het gezin, bestaat uit man, vrouw en kinderen (met eventueel inwonende familie). Een man die met een man het leven deelt, woont samen, maar dat is geen gezin. Een gezin kan slechts gevormd worden tussen een man en een vrouw.
Tja Jan wat zei je dat het homohuwelijk niet goed ligt in deze regering etc. Er is vandaag beslist door de meerderheidspartijen dat het huwelijk nog deze legislatuur goedgekeurd zal worden. U moet zelf het politieke werkjaar niet meer afwachten om me aan deze woorden te herinneren tegen dan is alles al in kannen en kruiken. Het homohuwelijk zal met een overweldigende meerderheid in de kamer goedgekeurd worden want als de CD&V zich niet hypocriet gedraagt zullen zij ook het huwelijk vanuit de oppositie goedkeuren (daar zij ook vinden dat homo's moeten kunnen huwen), blijft dan nog over de enkele Spiristen die ons resten die het ook zullen goedkeuren, de nva weet ik niet, en uiteraard stemt het Blok tegen wat bewijst dat ze holebi's het geluk niet van harte zijn.
Eindelijk gerechtigheid zou ik zeggen! Afhangend van wanneer het voorstel juist goedgekeurd wordt in de plenaire zitting mag het huwelijk verwacht worden medio volgend jaar!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 00:10   #284
Bert &of
Vreemdeling

Standaard

We gaan erop vooruit. Laten we onze politici nog eens krediet geven om eens te doen wat ze beloven. Ik wacht vol spanning ...
En als dit erdoor komt dan hebben we ineens een paar mensen hun mening weerlegt 8)
Oud 18 oktober 2002, 20:29   #285
Hansi
Burger

Standaard

Zit gewoon zo: de mensheid blijft bestaan doordat gewoonweg mannen en vrouwen samen kindjes krijgen. Da's de kern en het doel van ons bestaan hier. Wat men nu allemaal bekokstooft is gewoonweg misdadig vind ik. Alles moet maar kunnen en bespreekbaar zijn, alle perverse wensen moeten ingewilligd kunnen worden. Willen de toekomst van de mensheid hypothekeren die dan zo maar voort perverselingen!
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 22:53   #286
Bert &of
Vreemdeling

Standaard

Als dat de enige reden is waarvoor jij leeft, ocharme dan.

Naar mijn mening leeft de mens om gelukkig te worden en te zijn. Je moet elders de discussie maar eens lezen en niemand kan goed beargumenteren dat holebi's perverten zijn. Dat hangt totaal niet samen. Ik stel voor dat je eens echt met een holebi praat en je een beetje probeert in te leven ... moeilijk voor jou, ik weet het, maar toch ergens doenbaar denk ik ...

En er is 10% van de bevolking holebi, dan lijkt het me weinig waarschijnlijk dat de mensheid gaat uitsterven zenne. Als iedereen holebi moest zijn, dan zaten we met een probleem en moesten we ons opofferen om voor de voortplanting een oplossing te hebben. Maar dat is nu het geval niet, dus wat voor last heb jij daarvan he?

Niente dus
Oud 19 oktober 2002, 06:43   #287
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
Zit gewoon zo: de mensheid blijft bestaan doordat gewoonweg mannen en vrouwen samen kindjes krijgen. Da's de kern en het doel van ons bestaan hier. Wat men nu allemaal bekokstooft is gewoonweg misdadig vind ik. Alles moet maar kunnen en bespreekbaar zijn, alle perverse wensen moeten ingewilligd kunnen worden. Willen de toekomst van de mensheid hypothekeren die dan zo maar voort perverselingen!
Ik denk dat door jouw liefdeloosheid er al duizendmaal meer mensen van deze aardbol zijn weggerukt, dan dat homokoppels er op de wereld zouden kunnen zetten, indien ze kinderen konden verwekken.

Ik heb nr.2 gestemd.
Oud 19 oktober 2002, 06:57   #288
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Het procreatief argument gaat uit van een enorme pretentie.
Zij die vinden dat de mensheid dringend moet voortbestaan, beseffen niet dat wij slechts één van de miljarden levensvormen zjin die hier op deze aardkloot rondzwalpen. En wat betekent dan nog onze aardkloot in het immense koude en roofzuchtige heelal?
Evenveel soorten zijn reeds verschenen en verdwenen en dat kan en zal ook met onze soort voorvallen. Niets om ons druk over te maken. Temeer daar het niet door onreproductief te wezen gaat voorvallen, maar waarschijnlijk d.m.v. een par gekke leiders met behulp van massavernietigingswapens. Een veel heter hangijzer dan een paar homokoppels die verzuimen om mee te draaien in het sociaal opgedrongen voortplantingscircus.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2002, 09:34   #289
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Het procreatief argument gaat uit van een enorme pretentie.
Zij die vinden dat de mensheid dringend moet voortbestaan, beseffen niet dat wij slechts één van de miljarden levensvormen zjin die hier op deze aardkloot rondzwalpen. En wat betekent dan nog onze aardkloot in het immense koude en roofzuchtige heelal?
Evenveel soorten zijn reeds verschenen en verdwenen en dat kan en zal ook met onze soort voorvallen. Niets om ons druk over te maken. Temeer daar het niet door onreproductief te wezen gaat voorvallen, maar waarschijnlijk d.m.v. een par gekke leiders met behulp van massavernietigingswapens. Een veel heter hangijzer dan een paar homokoppels die verzuimen om mee te draaien in het sociaal opgedrongen voortplantingscircus.
Superstaaf heeft gesproken

En of hij gelijk heeft
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2002, 18:18   #290
Hansi
Burger

Standaard

Op die manier kan je alles relativeren he Superstaaf. Zo kan ik maandagmorgen, wanneer ik ga rapporteren bij mijn directeur, ook over onze nietigheid in het grote heelal beginnen om hem af te brengen van de kern van de zaak. Zever in pakskes dus wat je daar verkoopt he makker. En wat betreft je "sociaal opgedrongen voortplantingscircus": jammer genoeg maakten jouw ouders daar ook blijkbaar deel van uit...
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2002, 18:46   #291
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Het spijt me Hansi, ofschoon ik veel van jouw denken deel, vind ik die laatste zin ongepast.

Ik weet dat Superstaaf zichzelf wel kan verdedigen, maar ik spreek nu voor mezelf. Ik heb nog altijd een trauma van het forum op GVA, mag ik vragen om niet meer op de man te spelen a.u.b.????
Oud 20 oktober 2002, 10:00   #292
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
Op die manier kan je alles relativeren he Superstaaf. Zo kan ik maandagmorgen, wanneer ik ga rapporteren bij mijn directeur, ook over onze nietigheid in het grote heelal beginnen om hem af te brengen van de kern van de zaak.
Je zou verbaasd staan, hoe vaak ik mijn baas daarmee reeds inpakte. 8)

Citaat:
Zever in pakskes dus wat je daar verkoopt he makker.
Weerleg het maar, die zever.........
En ik weet niet of ik je maat wel wil zijn.

Citaat:
En wat betreft je "sociaal opgedrongen voortplantingscircus": jammer genoeg maakten jouw ouders daar ook blijkbaar deel van uit...
Dat moet ik ten stelligste weerleggen
Ik was een 'ongelukje', zonder dat (schom)ma-(schop)pa-collegae-vrienden of geburen het jonge koppel moesten aansporen tot procreatie.
Oud 25 november 2002, 12:26   #293
sebby
Burgemeester

Standaard

DZJEEEEZES

Waar zijn jullie toch mee bezig?

Ik heb meer last van bendes ontspoorde allochtone jongeren die mijn oude moeder wééral van haar handtas beroven dan van 2 mannen of vrouwen die kussen

Is homosexualiteit nu écht een probleem? We hebben toch wel wat beters te doen dan ons bezig te houden met burgers die gewoon braaf hun leven leiden, maar er in hun PRIVE (!) er andere gewoonten op nahouden.
Het énige waar ik eventueel een probleem mee heb is adoptie, zolang het niet bewezen is dat dit geen nadelige gevolgen heeft voor het kind in kwestie.

Toch even inpikken op wat er al zoal staat geschreven:

a)Een stationsroman uit de tijd van Jezus Christus (ook wel bijbel ) is AMPER een argument voor mij. ALS er al een G (g)od zou zijn en H (h)ij was zooooo erg gekant tegen homofilie, dan had hij er vast wel iets op gevonden.

b)We leven in een "onnatuurlijke" maatschappij, leer ermee leven! Trouwens de mens is niet gemaakt om snel te rijden (tunnelvisie bvb), gaan we nu allemaal onze auto inleveren om maar niet in een "onnatuurlijke" toestand terecht te komen? De natuur is voor ons, geëvolueerde mensen in een door ons geschapen maatschappij, al lang geen zaligmakend leidmotiv meer.

Leve de verlichte denkbeelden van het atheïsme!

Kortom:

Laten we ons concentreren op échte problemen, en mensen die positief meewerken in onze maatschappij (en dan heb ik het niet over zoiets basaals als voortplanting -want priesters doen dat OOK niet-, maar over arbeid die ze leveren voor de maatschappij) hun welverdiende rechten en plaats geven.

gegroet!
Oud 25 november 2002, 12:49   #294
bartje
Minister-President

Standaard

Tja zoals ik al eerder zei, sommigen hebben het gewoon niet dat een ander mens gelukkig kan en mag zijn als dit hun levensvisie niet is.

Oh ja nog iets, tav van Jan Van den Berghe, die enkele weken terug nog met klem beweerde dat dit homohuwelijk er niet zou doorkomen in de regering en dat het zou verdwijnen in het vriesvak. Ik zei daarop dat ik van een vooraanstaande partijgenoot te horen had gekregen dat dit deze legislatuur er wel nog zou doorkomen wat dus ook gebeurd is. De heer Vandenberghe wilde me niet geloven, hij zei ook dat dit met de CD&V nooit zou gebeuren, ze hebben het ook goedgekeurd. Prachtig zou ik zeggen! Ook zou hij mij aanmijn woorden herinneren. Wel waar wacht je op. Als ik iets zeg is het wel op iets gebaseerd en niet zomaar uit de lucht gegrepen.
Oud 25 november 2002, 13:11   #295
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Bartje
Proficiat met wat jij en je kompanen politiek uit de brand sleurden
Je was blijkbaar goed op de hoogte van wat stond aan te komen.
Véél beter op de hoogte dan een paar luide 'nooitvanzeleven'-roepers, die hier nu oorverdovend zwijgen i.p.v. tenminste toe te geven dat je i.v.m. de recente politieke 'moves' goed ingelicht was.
Het ga je goed met de nieuw aangereikte maatschappelijke mogelijkheden voor mensen met jouw specifieke geaardheid. 8)
Oud 25 november 2002, 16:11   #296
bartje
Minister-President

Standaard

Ik was idd op de hoogte, en ik kan je verzekeren dat ik zoiets niet zou gezegd hebben indien ik het niet zeker zou geweest zijn. En het is vooral dank zij paarsgroen en ook wel een beetje CD&V dat dit door de commissie justititie is goedgekeurd.

Bij deze wil ik alle mensen bedanken die het hier voor de homo's hebben opgenomen. Dank daarvoor dat is een echte motivatie om er gewoon mee door te gaan, blijkende dat homo's meer en meer respect begin te krijgen in de maatschappij op een helaas aantal uitzonderingen na die blijkbaar het woordje geluk niet kennen.
Oud 25 november 2002, 17:15   #297
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Waar gaat het hier eigenlijk om? LIEFDE.

Twee mensen die elkaar vinden en die besluiten een leven met elkaar te delen. Of dat nu een man en een vrouw, een man en een man of een vrouw met een vrouw zijn, wat maakt het toch allemaal uit? Die mensen zien elkaar graag, verdorie!
Wie zijn wij dan om te zeggen hoe iemand anders zich moet voelen!?
Wie zijn wij om het geluk van andere mensen te ontnemen!?
Waar halen wij dat recht!?

FREE YOUR MIND
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2002, 17:21   #298
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Waar gaat het hier eigenlijk om? LIEFDE.

Twee mensen die elkaar vinden en die besluiten een leven met elkaar te delen. Of dat nu een man en een vrouw, een man en een man of een vrouw met een vrouw zijn, wat maakt het toch allemaal uit? Die mensen zien elkaar graag, verdorie!
Wie zijn wij dan om te zeggen hoe iemand anders zich moet voelen!?
Wie zijn wij om het geluk van andere mensen te ontnemen!?
Waar halen wij dat recht!?

FREE YOUR MIND
Goed zo Zeno1.
Wat zijn (waren) trouwens de officiële standpunten van laat ons zeggen de N-VA in die materie?
Oud 25 november 2002, 17:40   #299
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De N-VA zegt:

Gelijke-kansenbeleid

‘Inclusief’ wil zeggen dat we iedereen in zijn eigenheid erkennen. Daarvoor zijn sterke en afdwingbare niet-discriminatienormen onontbeerlijk. We moeten niet alleen het anders-zijn van mensen en groepen tolereren, maar die groepen ook ten volle aanvaarden. Discriminatie mag niet onbestraft blijven.

Frieda Brepoels, die onlangs werd geinterpelleerd hierover, zei dat ze wel te vinden was voor het homohuwelijk. Sterker nog, zij scheen de mening toegedaan te zijn dat het instituut huwelijk, net als de monarchie, naar de geschiedenis lessen mag verbannen worden.

Maar spijtig genoeg heeft de N-VA nog geen duidelijk standpunt hieromtrent ingenomen. (de N-VA is dan ook nog een jonge partij) Maar ze zullen dat zeker doen, en alles wijst in de richting van een positieve stellingname.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2002, 17:46   #300
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
De N-VA zegt:

Gelijke-kansenbeleid

‘Inclusief’ wil zeggen dat we iedereen in zijn eigenheid erkennen. Daarvoor zijn sterke en afdwingbare niet-discriminatienormen onontbeerlijk. We moeten niet alleen het anders-zijn van mensen en groepen tolereren, maar die groepen ook ten volle aanvaarden. Discriminatie mag niet onbestraft blijven.

Frieda Brepoels, die onlangs werd geinterpelleerd hierover, zei dat ze wel te vinden was voor het homohuwelijk. Sterker nog, zij scheen de mening toegedaan te zijn dat het instituut huwelijk, net als de monarchie, naar de geschiedenis lessen mag verbannen worden.

Maar spijtig genoeg heeft de N-VA nog geen duidelijk standpunt hieromtrent ingenomen. (de N-VA is dan ook nog een jonge partij) Maar ze zullen dat zeker doen, en alles wijst in de richting van een positieve stellingname.
Bedankt voor de info.
Lijkt me al minder autoritair dan hun standpunt i.v.m. het referendum.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be