Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2006, 18:29   #281
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waar heb je het over? Het ging over het feit dat Zorlac meende er amper conflicten bestonden waar geen moslims bij betrokken waren, dat die conflicten bijna allemaal op religie waren gebaseerd en dat ze ook allemaal veroorzaakt werden door moslims. Ik haalde talrijke conflicten aan waaronder die in Zuid-Amerika, maar dat telde niet voor Zorlac, omdat dat "oude koeien" zouden zijn. Vandaar mijn opmerking "omdat het niet in het plaatje past". Dat jij er andere dingen uit afleidt, laat ik voor jouw rekening. Maar omdat je er toch over begonnen bent: is Pinochet al veroordeeld ondertussen? Nee hé! Zal ook nooit gebeuren, vrees ik.
Hoeveel veroordelingen is de oude sovjetunie met miljoenen slachtoffers?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 18:32   #282
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
vooreerst kunnen bij geen toegang verlenen aan de miljoenen economische vluchtelingen. Ik help ze liever in eigen land (ik doe dat);
Als ze zich aanpassen aan onze maatschappij die ze door hun komst zelf verkiezen boven hun thuisland, dan is er geen probleem: welkom, Vlaming onder de Vlamingen.
Natuurlijk help je ze beter in eigen land en ik geloof ook echt dat jij dat doet. Maar zoals ik al zo vaak heb gezegd: zo lang de verhoudingen tussen Noord en Zuid zo scheef zijn, zullen er economische vluchtelingen blijven komen. Maar de voorbeelden van geïntegreerde vluchtelingen die na jaren toch terug worden gestuurd zijn legio.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 18:32   #283
luc broes

Standaard

Citaat:
Een handvol, meer zullen het er echt niet zijn. En zeker geen gelovige moslims. En al helemaal niet als beide ouders allochtoon zijn. Leg mij anders eens uit waarom ze de genaturaliseerde en perfect aangepaste Zidane een Algerijn blijven noemen?
Het is natuurlijk wel heel eigenaardig dat in een vlaamsnationale partij vooral Vlamingen zijn.
Zoals in Turkse of Marokkaanse verenigingen ook overwegend (of uitsluitelijk) mensen van eenzelfde afkomst te vinden zijn.
Oud 1 augustus 2006, 18:36   #284
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel veroordelingen is de oude sovjetunie met miljoenen slachtoffers?
Geen, bij mijn weten, maar ik snap niet wat dit met dit topic te maken heeft. Jij bent over die veroordelingen begonnen hé. Ik heb daar helemaal niets over gezegd. Denk jij trouwens dat ik enige sympathie zou hebben voor Stalin ofzo? Dan ben je wel dik verkeerd.

Laatst gewijzigd door Edina : 1 augustus 2006 om 18:37.
Oud 1 augustus 2006, 18:38   #285
luc broes

Standaard

Citaat:
Natuurlijk help je ze beter in eigen land en ik geloof ook echt dat jij dat doet. Maar zoals ik al zo vaak heb gezegd: zo lang de verhoudingen tussen Noord en Zuid zo scheef zijn, zullen er economische vluchtelingen blijven komen. Maar de voorbeelden van geïntegreerde vluchtelingen die na jaren toch terug worden gestuurd zijn legio.
Als je ziet hoe moeilijk het is voor WestDuitsland om de Oosies op dreef te krijgen, als je ziet hoe moeilijk het is om in belgië de Walen op dreef te krijgen, dan weet je dat het nog een eeuwigheid duurt vooral heel de wereld ons peil bereikt,
Als je dan besluit om ook economische vluchtelingen op te nemen (geen opleiding of taalkennis en in grote hoeveelheden) dan stort onze sociale zekerheid ineen. En wie is hier tevreden met 25% van zijn salaris?

Wat stel je eigenlijk concreet voor? En het moet een beetje haalbaar zijn!

Laatst gewijzigd door luc broes : 1 augustus 2006 om 18:39.
Oud 1 augustus 2006, 18:40   #286
luc broes

Standaard

Citaat:
Geen, bij mijn weten, maar ik snap niet wat dit met dit topic te maken heeft. Jij bent over die veroordelingen begonnen hé. Ik heb daar helemaal niets over gezegd. Denk jij trouwens dat ik enige sympathie zou hebben voor Stalin ofzo? Dan ben je wel dik verkeerd.
Wie begon over Pinochet?
Oud 1 augustus 2006, 18:41   #287
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch maar eens een beetje studeren dan, beste Zorlac. Ben jij op de hoogte van de toestand in bijvoorbeeld Colombia? Waarom mag er niet meer gesproken worden over wat er in Chili, El Salvador, Peru, Nicaragua,... is gebeurd? Omdat dat niet in het plaatje past? Ethiopië-Eritrea oude koeien noemen? Je weet niet waarover je praat. Een oorlog kan daar spijtig genoeg elk moment opnieuw uitbreken. De conflicten in Sri Lanka en Myamar minimaliseren getuigt van complete wereldvreemdheid. Ken jij de Tamil Tijgers? Een terroristsche organisatie van Hindoes en jawel christenen... die ook gebruik maken van zelfmoordaanslagen (met zelfs vrouwelijke daders)! Myanmar (hoofdzakelijk boeddhistsich) wordt beschuldigd van genocide op enkele bevolkingsgroepen. Nepal heb je even mooi uit het rijtje gehaald. En het rijtje is alles behalve volledig hé.
-Colombia is correct.
-Chili, El Salvador, Peru, Nicaragua,... is gebeurd? (ouwe koeien....zegt u zelf!)
-Ethiopië-Eritrea: geïndigd in 2000 (dus toch ouwe k......)

Voor de rest zal uw lijstje wel kloppen Edina. Maar vergeet niet dat dit de conflicten zijn onder 4/5 van de wereldbevolking. Islamiet maken slechts 1/5 uit, maar zorgen toch voor het merendeel van de conflicten. Doet me een beetje denken aan de verhouding tssn allochtonen en onze gevangenispopulatie.

Citaat:
Nee, hoor. Dat zegt vooral dat ik geen zin heb om jouw huiswerk te moeten doen. Je vroeg voorbeelden en je hebt ze gekregen. Maar ik maak me geen illusies hoor. Argumenten en rede werken niet om de VB-doctrine te doorbreken. Dat wist ik al langer! Geef jij anders eens een lijstje van conflicten waarbij moslims en enkel moslims de oorzaak zijn van het conflict! En kom geen onwaarheden vertellen hé.
VB-doctrine. Och nee, gaan we zo beginnen .
Zwak hoor....Noem me naïef, maar deze had ik van u niet zien komen.

en voor de rest...conflicten in:

Afghanistan
Indonesië
Nigeria
Turkye
Kenya
Soedan
Azerbeidjan
Filipijnen
India
Thailand
Bangladesh
....
....
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 18:42   #288
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Toch héél raar dat er geen verzuring was voor de komst van allochtonen.
En ook geen muilkorfwetten moesten er gestemt worden tegen de domme hollanders de dikke duitsers de snobistiche engelsen, de luie fransen, de stelende italianen. dan was er echt sprake van verdraagzaamheid.
Beste Fernand, voordat Marokkanen en Turken naar hier werden gehaald, waren het wel degelijk de Italianen die van alles de schuld kregen. En was de verdraagzaamheid tegenover hen net zo groot als nu tegenover Marokkanen en Turken. Het is oneerlijk om daarover te liegen. Misschien hebben de Italianen wel meer kansen gekregen door de komst van de Marokkanen en de Turken: er was een nieuwe zondebok opgestaan.
Oud 1 augustus 2006, 18:45   #289
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie begon over Pinochet?
Jij! Ik somde gewoon landen op met conflicten waar geen moslims bij betrokken waren en Chili was ééntje van de lijst. Blijkbaar ligt Chili gevoelig?

Laatst gewijzigd door Edina : 1 augustus 2006 om 18:54.
Oud 1 augustus 2006, 19:06   #290
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Fernand, voordat Marokkanen en Turken naar hier werden gehaald, waren het wel degelijk de Italianen die van alles de schuld kregen. En was de verdraagzaamheid tegenover hen net zo groot als nu tegenover Marokkanen en Turken. Het is oneerlijk om daarover te liegen. Misschien hebben de Italianen wel meer kansen gekregen door de komst van de Marokkanen en de Turken: er was een nieuwe zondebok opgestaan.
Ik ben 62 jaar, heb 12 jaar in het buitenland gewerkt........ en weet u wat hier aan de café deur hangde? Enterdit au nord africain.
Van in 1960 hadden we al last met gespuis van die landen. en het merendeel is gespuis. bewijzen de criminaliteitscijfer hier in belgië. voor een bezetting van 10% noordafrikanen, hebben ze een criminaliteitsgraad in de gevangenissen van 70%. zonder de genaturaliseerden bij te tellen.
dus verheerlijkt ze maar verder, de arme uitgebuite dutskens. de schellen zullen wel van uw ogen vallen, .................;wanneer het voor u te laat zal zijn. verder droom lekker van een multiculturele utopie
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 19:47   #291
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje last van paranoia, Diego Raga?
Beetje last van Utopia, Edina ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 20:02   #292
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gehoord dat er problemen waren met Italjanen;
Oud 1 augustus 2006, 20:04   #293
luc broes

Standaard

Citaat:
Jij! Ik somde gewoon landen op met conflicten waar geen moslims bij betrokken waren en Chili was ééntje van de lijst. Blijkbaar ligt Chili gevoelig?
Sovjetunie vergeten!! Ligt dat gevoelig?
Oud 1 augustus 2006, 20:05   #294
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gehoord dat er problemen waren met Italjanen;
Inderdaad. Nooit geen politieomsingelingen door 'jongeren' (waar de fascistische oemmah al niet goed voor is), stratenafbraak amok in zwembaden eremoorden of busincidentenn straatcriminaliteit, lastig vallen van vrouwenn doodsbedreigingen om een mening enz. met de Italianen geweten. Ook nooit horen roepen van 'racist' of 'hoer' enz. Ook nooit geweten dat er voor de Italianen Italiaanse 'buurtwerkers' moesten ingeschakeld worden om de boel een beetje onder controle te houden omdat ze naar de 'kafirs' (untermenschen) niet wilden luisteren.
Ook nooit door de Italianen horen roepen. 'Eens zal dit land van ons zijn'

"moslims zijn heel sociaal, als er iets is dan komen ze met 30 man en vragen ze of je een probleem hebt"

Laatst gewijzigd door smiley : 1 augustus 2006 om 20:32.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 21:01   #295
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zidane is een van de beste voetballers ter wereld, dus een dikke proficiat. Ik vind het ook een knappe man, wel pijtig van die kopstoot. Maar ja, iedereen begaat wel eens een fout, zand erover.
Als de man zich goed geïntegreerd heeft in Frankrijk en zich daar goed bij voelt en de juiste papieren heeft is hij dus Frans staatsburger. Ik verwacht niet dat iemand daar problemen mee heeft.
Ik heb er echter geen goed gevoel bij als een rijk kapitalistisch land overal ter wereld de beste voetballers gaat kopen en die dan de juist papieren geeft. Die moeten dan de kleuren van het nieuwe 'vaderland' gaan verdedigen waarmee ze weinig of geen binding hebben.
Dat trekt een beetje op een vreemdelingenlegioen en zelfs op een soort slavenhandel. Mens als koopwaar!
Zidane werd geboren in Frankrijk, meerbepaald in La Castellane, een migrantenwijk in Marseille. Straf gekocht.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 1 augustus 2006 om 21:02.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 21:24   #296
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Zijn dochter ziet er wel nog een schatje uit
allez toch één iemand die ogen in zijn hoofd heeft
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 21:27   #297
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Stoppen met surfen naar haatsites zal je paranoia al doen verminderen. En dan eens buiten komen en onbevooroordeeld contact leggen met moslims. Het kan wonderen doen.
smiley is misschien wel meertalig...

maar ja, probeer dat maar eens als man om daarmee contact te leggen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 21:46   #298
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
2. Dus Moslims die Moslims doden is niet zo erg dan Het gaat me vooral om de gewelddadigheid(en veroveringsdrang) van deze godsdienst aan te tonen.
Nogal wat geweld waar moslims bij betrokken zijn, heeft weinig tot niets met religie vandoen. Met Arabisch nationalisme daarentegen...
Saddam (Irak), Assad (Syrië) of pakweg Arafat (Palestina) zijn/waren heus geen religieuze fanatici.
Oud 1 augustus 2006, 21:49   #299
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Enfin, ik moet niets hebben van Dewinter, maar schone deernes op de wereld zetten kán ie alleszins. 8)
Oud 1 augustus 2006, 22:13   #300
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Zidane werd geboren in Frankrijk, meerbepaald in La Castellane, een migrantenwijk in Marseille. Straf gekocht.
Ik wist niet dat Zidane geboren is in Frankrijk. Dus is hij bij de geboorte Fransman, en dus niet gekocht.
Mijn opmerking voor alle anderen in al die rijke westerse landen die mensen kopen voor eigen glorie vind ik wansmakelijk;

Laatst gewijzigd door luc broes : 1 augustus 2006 om 22:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be