Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2006, 18:50   #281
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
geen wonder dat zoveel schandknapen marokkanen zijn
Qua outing kan dat tellen!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 18:53   #282
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Homoseksualiteit is doodnormaal in dierenwereld

geen wonder dat zoveel schandknapen marokkanen zijn
Schandalige en volgens mij ook strafbare posting. Om van te walgen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 18:55   #283
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik ben onvolmaakt als ouder. Mocht jij ooit eens een volmaakte mens tegen het lijf lopen, kom dan eens vertellen hoe deze ervaring was als je wil.
Dat was mijn punt helemaal niet, beste Paulus. Het punt is dat jouw (eventuele) kinderen net zo goed holebi kunnen zijn als die van een ander. En met de houding die jij aanneemt tov homoseksualiteit zou dat wel eens heel nefast kunnen aflopen. Niemand is volmaakt, maar als je onvolmaaktheid als ouder zo groot is dat je je kinderen met serieuze psychologsiche problemen zou opzadelen omdat je nu eenmaal zelf een bekrompen geest hebt, dan kan je er maar beter niet aan beginnen.
Oud 26 november 2006, 19:05   #284
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat was mijn punt helemaal niet, beste Paulus. Het punt is dat jouw (eventuele) kinderen net zo goed holebi kunnen zijn als die van een ander. En met de houding die jij aanneemt tov homoseksualiteit zou dat wel eens heel nefast kunnen aflopen. Niemand is volmaakt, maar als je onvolmaaktheid als ouder zo groot is dat je je kinderen met serieuze psychologsiche problemen zou opzadelen omdat je nu eenmaal zelf een bekrompen geest hebt, dan kan je er maar beter niet aan beginnen.
Ik ben niet alleen ouder Edina, ik ben zelfs pleegouder. Mijn vrouw en ik zelf hebben reeds vier kinderen opgevoed en zijn nog bezig met de opvoeding van twee, maar daar kunnen er nog bijkomen. We worden daarbij begeleid door een kinderpsycholoog die op haar beurt in team werkt met andere psychologen uit ander pleeggezinnen. En geloof me, geen enkel kind is volmaakt, allemaal hebben ze afwijkingen.

Maar ondanks dit gegeven, blijf ik tegen elk lid van ons gezin welgemeend zeggen: "Ik hou van jou".

Bekrompen geest? Laat me niet lachen....

Paulus.
Oud 26 november 2006, 19:26   #285
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet alleen ouder Edina, ik ben zelfs pleegouder. Mijn vrouw en ik zelf hebben reeds vier kinderen opgevoed en zijn nog bezig met de opvoeding van twee, maar daar kunnen er nog bijkomen. We worden daarbij begeleid door een kinderpsycholoog die op haar beurt in team werkt met andere psychologen uit ander pleeggezinnen. En geloof me, geen enkel kind is volmaakt, allemaal hebben ze afwijkingen.

Maar ondanks dit gegeven, blijf ik tegen elk lid van ons gezin welgemeend zeggen: "Ik hou van jou".

Bekrompen geest? Laat me niet lachen....
Als één van die kinderen holebi blijkt te zijn en je gaat dat bestempelen als een afwijking, dan hoop ik dat je beseft dat je het kind daarmee geen dienst bewijst, zelfs als je het graag blijft zien. Homoseksualiteit is immers geen afwijking maar een eigenschap! Of noem jij andere voorkeuren die afwijken van de jouwe ook afwijkingen???
Oud 26 november 2006, 19:37   #286
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
http://www.allesovergay.nl/vraag013.html
En tel je de bi's erbij op dan heb je toch al gauw 15%.
Het vinden van deze site heeft me één minuut googlen gekost, lijkt me dus wel aanvaard, die cijfers.
3 tot 10 % zeggen ze op uw site...en gij stijgt naar 15 %?! Duidelijk neemt ge uw wensen voor vaststaande feiten...Voel je je eenzaam of zo?Stuur een privébericht naar bartje of één van die rare jongens, ze kunnen je wellicht helpen
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 19:39   #287
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als één van die kinderen holebi blijkt te zijn en je gaat dat bestempelen als een afwijking, dan hoop ik dat je beseft dat je het kind daarmee geen dienst bewijst, zelfs als je het graag blijft zien. Homoseksualiteit is immers geen afwijking maar een eigenschap! Of noem jij andere voorkeuren die afwijken van de jouwe ook afwijkingen???
Daarover gaat de discussie juist hé Edina?!

Ik meen dat homosexualiteit weldegelijk een afwijking is. Sexualiteit is van nature gericht op de voortplanting die normaliter tussen parners van beide geslachten gebeurd.

Ik weet ook wel dat men perfect in staat is om kinderen te krijgen met behulp van medici. Ik weet ook wel dat sexualiteit meer is dan enkel voortplanting en ik weet ook wel dat homosexuelen elkaar sexueel kunnen bevredigen en ik ben zelfs blij voor hen dat dit allemaal kan...en ik ben daar ook niet tegen en daar gaat het niet helemaal niet over.

Maar om dat nu 'normaal' te gaan noemen lijkt mij een brug te ver. De 'norm' is tussen beide geslachten volgens mij. Daartoe is ons lichaam ook zo gemaakt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 november 2006 om 19:43.
Oud 26 november 2006, 19:39   #288
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Tja en de homofobie begint hier weer hoge toppen te scoren .

Nu hoe dan ook holebi's zijn er en zullen er altijd blijven tot grote spijt van wie het benijdt...

Trouwens op mijn werk komt dat beeld van 10 % min of meer goed overeen hoor...
niks om zich over te verbazen:" soort zoekt soort".En zeg niet dat het van mij komt hé, dit is een eeuwenoud spreekwoord...
Oud 26 november 2006, 19:41   #289
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit vind je even goed bij vrouwen hoor! Maar dan vind je het plots zeer prikkelend zeker, hé. Hypocriet!
Heb ik dat ergens gezegd mischien? Gelieve mij géén woorden in de mond te leggen.Ook gij moet uw wensen niet voor vaststaande feiten nemen... Keep cool, Edina...
Oud 26 november 2006, 19:45   #290
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is gebaseerd op studies ja. Studies waarbij er via enquetes een groot deel mensen werd ondervraagd over hun seksuele voorkeur. Rekening houdende met het feit dat er nog steeds een boel idioten rondlopen die het afkeuren en er dus een pak mensen zijn die er niet voor durven uitkomen dat ze homoseksueel zijn, gaat het hier dus om absolute minimumschattingen. Overigens blijkt bij die ondervragingen ook steeds weer dat het percentage mensen dat wel eens seksuele contacten heeft gehad met personen van hetzelfde geslacht veel en veel hoger is, dan het aantal dat zich holebi noemt!!!
Door wie werden die studies gedaan?
Laat me eens raden...Mischien door homos, en die zijn dan vragen gaan stellen aan mensen die in homo-bars zaten...Zoiets? Of gewoon uit de duim gezogen?Ik zal eens reageren zoals die makker van jullie
Bewijzen? Toon mij bewijzen?!!
Oud 26 november 2006, 19:45   #291
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarover gaat de discussie juist hé Edina?!

Ik meen dat homosexualiteit weldegelijk een afwijking is. Sexualiteit is van nature gericht op de voortplanting die normaliter tussen parners van beide geslachten gebeurd.

Ik weet ook wel dat men perfect in staat is om kinderen te krijgen met behulp van medici. Ik weet ook wel dat sexualiteit meer is dan enkel voortplanting en ik weet ook wel dat homosexuelen elkaar sexueel kunnen bevredigen en ik ben zelfs blij voor hen dat dit allemaal kan...en ik ben daar ook niet tegen en daar gaat het niet over.

Maar om dat nu 'normaal' te gaan noemen lijkt mij een brug te ver.
Maar allez, Paulus, stel dat één van je (pleeg)kinderen je verteld dat hij holebi is... wat ga je hem/haar dan zeggen: "Trek het je niet aan, niemand is volmaakt" of zoiets??? En wat denk je dat het effect daarvan op dat kind zal zijn???
Oud 26 november 2006, 19:47   #292
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Hopelijk heb je geen kinderen of je zou wel eens geconfronteerd kunnen worden met je onvolmaaktheid als ouder wanneer blijkt dat ze holebi zijn!
ik heb er 5...Moesten die nu echt aangetast zijn door die ziekte zou ik ze daarvoor niet verstoten, ik ben geen onmens.Maar bevallen zou het mij niet, dat staat vast...
Oud 26 november 2006, 19:54   #293
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik heb er 5...Moesten die nu echt aangetast zijn door die ziekte zou ik ze daarvoor niet verstoten, ik ben geen onmens.Maar bevallen zou het mij niet, dat staat vast...
Ge moogt er fier op zijn!
Oud 26 november 2006, 19:56   #294
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
met in de handen te klappen, Ok en amen te zeggen, en doen alsof ge daar niks op tegen hebt ook niet.Ik ben niet gewend om te liegen tegen mijn familie.Dat onderwerp word trouwens raar of zelden aangeroert bij ons thuis...De twee kleinsten denken nog niet echt aan seks , die hebben andere interesses, en de grootsten, waarvan reeds 2 volwassenen, zijn helemaal niet aangetrokken tot janetten, als ik hun levenswandel zo aanschouw...In ieder geval is er geen taboe op dat onderwerp, ik heb daar in feite geen problemen mee...ik ben enkel tegen homohuwelijken, adoptie en tegen relnichten die ons met hun geaardheid om de oren komen slaan alle 5 minuten.
Oud 26 november 2006, 19:57   #295
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moogt er fier op zijn!
fier zijn op wat?
Oud 26 november 2006, 20:00   #296
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar allez, Paulus, stel dat één van je (pleeg)kinderen je verteld dat hij holebi is... wat ga je hem/haar dan zeggen: "Trek het je niet aan, niemand is volmaakt" of zoiets??? En wat denk je dat het effect daarvan op dat kind zal zijn???
En wat denk jij dat het effect zou zijn? Moet ik dan oneerlijk zijn met mijn kind om het niet te kwetsen? Ik dacht van niet.

Het allerbelangrijkste is dat het kind zich geliefd weet, ook al heeft het afwijkingen van welke aard ook. Met dit gegeven in mijn achterhoofd zal ik steeds proberen mijn kinderen te helpen in hun zoektocht naar geluk.

Maar met wat ik over het leven weet durf ik stellen dat het niet de grote auto is die gelukkig maakt, niet de hoge maandwedde, niet één of ander chemisch middel in je bloed, niet de graad van je intelligentie met of zonder diploma, niet je huidskleur of je geloof, niet je lichaam of je kledij, niet een relatie en ook niet je sexuele geaardheid of wat dan ook.

Gelukkige mensen zijn mensen die geliefd zijn bij hun medemensen. Als dat geen reden is om zelf ook van anderen te houden en zo diegene te zijn waarvan je wenste dat een ander voor jou was.

Maar we wijken af. Mijn kinderen liggen me dan ook heel erg gevoelig zul je begrepen hebben.

Paulus.
Oud 26 november 2006, 20:13   #297
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Pff, trek het je niet aan, de homofobe praat komt nu niet bepaald van de grootste lichten hier op het forum.
En dat zegt den aardkloot
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 20:17   #298
Marlboro
Banneling

Standaard

Het wil toch niet zeggen omdat je kinderen homo zijn dat je het daarom opeens normaal moet gaan vinden?lol.
Neen,je kind daarvoor verstoten doe je nu gewoonweg niet,dat hoort ook niet maar ik zal er al helemaal niet mee kunnen lachen,das een feit.
Ik ben geen leugenaar,ik ga niet tegen mijn zoon gaan zeggen van kom,ik ga vlug een feestje gaan bouwen en tis allemaal geen probleem,neen,je moet eerlijk zijn en durven zeggen dat je het er moeilijk mee hebt omdat het niet de normale zaken van doen zijn.punt.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 20:59   #299
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
3 tot 10 % zeggen ze op uw site...en gij stijgt naar 15 %?! Duidelijk neemt ge uw wensen voor vaststaande feiten...Voel je je eenzaam of zo?Stuur een privébericht naar bartje of één van die rare jongens, ze kunnen je wellicht helpen
Je moet eerst het artikel lezen. Daarin staat dat het werkelijke aantal mensen met een andere seksuele voorkeur veel hoger ligt dan dit minimum aantal. De mensen die hierop ja hebben geantwoord zijn dus uit de kast gekomen. Ook staat erin dat het aantal mensen met seksuele fantasiën over iemand van hetzelfde geslacht gigantisch is, en groter dan iedereen zou denken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 21:01   #300
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Het wil toch niet zeggen omdat je kinderen homo zijn dat je het daarom opeens normaal moet gaan vinden?lol.
Neen,je kind daarvoor verstoten doe je nu gewoonweg niet,dat hoort ook niet maar ik zal er al helemaal niet mee kunnen lachen,das een feit.
Ik ben geen leugenaar,ik ga niet tegen mijn zoon gaan zeggen van kom,ik ga vlug een feestje gaan bouwen en tis allemaal geen probleem,neen,je moet eerlijk zijn en durven zeggen dat je het er moeilijk mee hebt omdat het niet de normale zaken van doen zijn.punt.
Je hoeft inderdaad geen feestje te bouwen. Maar het is wel de normaalste zaak van de wereld, en de enige reden dat u het er moeilijk mee hebt is omdat u het uzelf moeilijk maakt. Dat u ervan walgt betekent toch niet dat u anderen met uw 'narrow-minded' geest lastig moet vallen?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be