Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2006, 13:05   #281
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
quoteour être complet sachez aussi que tous les journaux ou presque titrent sur l'émission. La presse flamande n'y va pas de main morte en déclarant que «La RTBF proclame l'indépendance de la Flandre». C'est en tout cas la une du site internet de la Gazet Van Antwerpen et du Morgen. «La RTBF sème la panique», titre Het Laatste Nieuws. Quant au journal De Standaard, il écrit que «La Rue de la Loi trébuche sur le faux journal de la RTBF».

Als u woord voor woord gelooft wat conscience schrijft neem ik aan dat u op het niveau van het gazet van antwerpen en de morgen wilt gaan staan...
Waarom toch? Merkt u de negatieve houding vanaf het begin niet? Of wilt u het gewoon graag zo aanzien?
Zo...
Kan jij dan misschien verklaren waarom zowel Leterme, Di Rupo als Flahaut reageerden zoals ze reageerden en waarom er zelfs boze reacties kwamen vanuit het EU-parlement?

Zijn al die mensen dan zo dom dat ze wél iets zochten achter wat duidelijk aan jou lodderig oog ontsnapt?
Oud 14 december 2006, 13:10   #282
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Tja wel vreemd dat ikzelf schrijf geen woord te geloven van wat ik zeg en het gewoon te checken. Ik daag je gewoon uit er ook maar iets van te weerleggen wat betreft de feiten. Mijn eigen interpretatie heb ik er telkens duidelijk aangegeven want je weet sowieso dat er altijd mensen zijn die zonder enige kennis dit soort handige vragen stellen.

Heb jij het eigenlijk gezien? Zoniet doe dan eerst je huiswerk. Anders is er bij jou zelfs helemaal geen niveau meer.

Bovendien wil ik er nog aan toevoegen dat bij de voorlaatste verkiezingen één week voor de stembusgang op de RTBF een reportage te zien was over Vlaanderen en het nationalisme gemixt met beelden van Hitler. De aanpak is hen absoluut niet vreemd en is geen primeur. Ook hier blijf ik bij wat ik schrijf.

Bovendien was er ook een peiling waarin gevraagd werd wie er 'fout' ('faute' in het frans) is in geval van een Vlaamse onafhankelijkheid.
Zie jij hier het negatieve direkt van de vraagstelling?
98% was van oordel dat het de fout is van de politici in Vlaanderen
82% vond dat het de fout is van de bevolking in Vlaanderen
Vind jij niet dat hier door dergelijke vraagstelling Vlaanderen wordt als 'schuldig' aangemerkt?
Opnieuw blijf ik ook hier bij wat ik schrijf.

O ja, en ik behoud mezelf het recht voor mijn schrijven aan te vullen als ik zaken zie die ik gemist heb, want zoals ik aangaf zijn bepaalde passages mij ontgaan. En daarmee bedoel ik niet terugkomen op wat ik geschreven heb.
Bovendien vind ik het openlijk twijfelen aan mijn geschrijf omtrent iets wat makkelijk verifieerbaar is de indruk geven dat jij dat allemaal niet zo erg vind. Waarvan acte.

Waar zit je, Largito W?
Oud 14 december 2006, 13:12   #283
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

nog altijd (of opnieuw) 13:13:

Échec de la requête auprès du serveur de contenu
Le serveur de contenu est trop occupé pour traiter la demande.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 december 2006 om 13:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:16   #284
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik zag de uitzending niet, maar met die erbij kon het toch enkel kolder zijn?
Daar dachten Di Rupo en Flahaut anders heel anders over en die twee kunnen toch heel wat 'kolder' hebben, of niet?

Volgens jou is Happart van een heel ander kaliber dan De Decker zeker dat je die 'vergeet'?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 december 2006 om 13:17.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:25   #285
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dan importeren we een paar limburgers ofzo. Alhoewel ik heb gehoord dat west vlamingen noeste werkers zijn en niet zo hard zagen als limburgers.
De Limburgers zagen nu al dat Poolse fruitplukkers te duur worden...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:27   #286
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
...zou ik ze ook haten." Waarop ie zei "ga met je haat" ergens anders. Ik denk niet dat ie mijn ironie snapte.
Ook dat is typisch waals. Als je met argumentatie ze tegen de muur prikt zullen ze nooit argumenten aanhalen om nog maar te proberen het tegendeel te bewijzen. Wat dat betreft hebben ze veel gemeen met allochtonen. Past het niet in kun kraam ben je een racist, fascist, seperatist, enfin een x-ist...

Mvg
Oud 14 december 2006, 13:28   #287
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
Ook dat is typisch waals. Als je met argumentatie ze tegen de muur prikt zullen ze nooit argumenten aanhalen om nog maar te proberen het tegendeel te bewijzen. Wat dat betreft hebben ze veel gemeen met allochtonen. Past het niet in kun kraam ben je een racist, fascist, seperatist, enfin een x-ist...

Mvg
Wel het was een Brusselaar denk ik. Maar het punt is dat ik er vrij zeker van ben dat ik met "dan zou ik ze ook haten" volgens hem bedoelde : ik zou de Franstaligen haten. Franstaligen houden blijkbaar niet van ironie.

Wat betreft racisme, België is echt waar je moet zijn als je nieuwe definities wil van racisme.
Oud 14 december 2006, 13:30   #288
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Heeft er niemand een link zodat ik de reportage kan zien??

on topic: schitterend!! Het nieuws in Belgie is écht surreëel. De ene dag verpatst de federale regering haar gebouwen, de andere dag worden politici binnengehaald en buitengesmeten, nauwelijks enkele dagen later een nieuwe rel waarbij iedereen denkt dat Vlaanderen onafhankelijk is!!

Echt geniaal.
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:31   #289
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
schitterend!! Het nieuws in Belgie is écht surreëel. De ene dag verpatst de federale regering haar gebouwen, de andere dag worden politici binnengehaald en buitengesmeten, nauwelijks enkele dagen later een nieuwe rel waarbij iedereen denkt dat Vlaanderen onafhankelijk is!!
Echt geniaal.
Het is misschien daarom dat op het Belgische wapenschild "L'union fait la farce" prijkt....
Oud 14 december 2006, 13:32   #290
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd lapsus ... ik bedoelde slovakije ... maar idd slovenie doet het ook goed (je zou zelfs kunnen stellen dat kleine staten het over het algemeen economisch goed doen in Europa)
Ik heb ooit eens tegen een Sloveen "Slovaak" gezegd.
George Bush zou het ook al gedaan hebben trouwens.
Maar Slovenië heeft zich met de tiendaagse oorlog echt verbeterd meen ik. Ze zijn democratisch, en niet alleen het meest welvarende land uit het vroegere Joegoslavië, ook nog eens het meest welvarend in de "nieuwe EU" sinds 2004. Binnenkort nemen ze de Euro aan.
Oud 14 december 2006, 13:32   #291
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

on topic: schitterend!! Het nieuws in Belgie is écht surreëel. De ene dag verpatst de federale regering haar gebouwen, de andere dag worden politici binnengehaald en buitengesmeten, nauwelijks enkele dagen later een nieuwe rel waarbij iedereen denkt dat Vlaanderen onafhankelijk is!!

Echt geniaal.
Verhofstadt en Co. hebben nu uiteraard alwéér een excuustruus om hun falende beleid achter weg te moffelen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:33   #292
evilbu

Standaard

Citaat:

Echt geniaal.
Zo snel niet, ze geven er wel hun eigen interpretatie aan, en ook in het debat. De nadruk ligt op het gemene achterbakse en repressieve gedrag van de Vlamingen, en niet op de ongelijkheid en dergelijke...

In elk geval : ik wil ook de volledige reportage zien, maar voorlopig kunnen we beiden onze honger stillen met dit stukje van de VRT : http://www.vrtnieuws.be/nieuwsnet_ma...sa/index.shtml#
Oud 14 december 2006, 13:33   #293
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Er zijn verschillende onder u die zeggen dat de rtbf de bedoeling had om belgie aan mekaar te houden wat waarschijnlijk ook waar was aar ou het niet kunnen dat ze net een omgekeerde reactie hebben opgezet want het vb en de nva zijn er positief over ingesteld! Misschien is het plannetje wel mislukt en krijgen ze nu een omgekeerd effect! Over 5 jaar is het misschien zo dat vlaanderen onafhankelijk is door de schuld van de walen
Waarschijnlijk zat er inderdaad een plan achter om een franstalig éénheidsfront te smeden in functie van de komende staatshervormingsgesprekken.
Yves Leterme was in elk geval niet opgezet en het gesprek wordt moeilijker , zoniet onmogelijk.
Eigenlijk wordt dit een ongelijke strijd.
Enige maanden geleden wisten waalse economen te melden dat het er een economische puinhoop is.
Senator Destexhe idem.
Wat later het Warande-rapport.
Daarna de PS-schandalitis
De formule 1 saga rond Francorchamps.
En nu deze uitzending.
De franstaligen worden wakker uit hun letargie.
Men zal niet verder komen met een "solidaire warme samenleving", "vlamingen zwijgen en betalen !", " we mooooeeeten vooooorziiiieechtig zijn",....
Wat mij opvalt is de zielige retoriek van de franstaligen, niet één spreekt over het lot in eigen handen nemen, de mouwen opstropen, kansen nemen,........men komt niet verder dan stilaan een onwaardige bedeltocht.
In plaats van tot consensus te komen en te begrijpen dat het anders moet ,werd ons eens te meer Maingain, Happart,....geserveerd, notoire vlamingenhaters.
wordt vervolgd

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 14 december 2006 om 13:35.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:38   #294
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De Limburgers zagen nu al dat Poolse fruitplukkers te duur worden...
Misschien komt dat omdat Brusselaars zoals jij het Limburgs fruit onderbetalen?
Oud 14 december 2006, 13:39   #295
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht

Mvg
Zeer juist en daar zit ook het succes van VB.
De beide groepen allochtonen & franstaligen doen niets anders dan zagen i.p.v. hun lot in eigen handen te nemen.
De vlaming reageert nuchter van "wij moeten dit feestje wél betalen , hé ".
En als daar van die beide groepen nu al eens een dankwoordje afkon.....néén dus , nog meer zagen en zeuren .

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 14 december 2006 om 13:41.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:45   #296
Pukkie
Burger

Pukkie's schermafbeelding

Standaard

'AlbertII is naar het buitenland gevlucht'
Toen ik dat hoorde, zag ik in gedachte al die Saksen-Coburgers in de Ferrari's van de Laurent springen om dan -gas planché- richting Frankrijk te vliegen.
Pukkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:45   #297
Anna List
Banneling

Standaard

wat las ik in De Morgen ? ... slechts 50 protesterende Belgen voor het koninklijk paleis gisteren ? ... en dat terwijl 80% het nieuws geloofde initieel ?!

ik vind dat Albert die 50 wel eens een receptie mag aanbieden !

godverdomme 50 mensen die bereid gevonden werden om het land te redden ! moedige mensen ! wat zeg ik ?! HELDEN !!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:46   #298
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan Vlaams-nationalistische kant is men heel wat positiever. "Helaas ging het maar om een nepuitzending", zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever. Hij zegt "met veel genoegen" naar het nepjournaal te hebben gekeken.
Dus hier keek Bart De Wever met veel genoegen naar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Consience

Gisteren tunede ik toevallig in op Rtbf en wat mij eerst hilarisch overkwam, kon ik uiteindelijk niks anders interpreteren als de meest smerige en lasterlijke aantijging aan het adres van Vlaanderen die ik ooit heb gezien. De associatie van Vlaanderen met oorlog in de Balkan, nazistische terreur, internationaal terrorisme en militaire dictatuur is van een grofheid die ik enkel nog kan vergelijken met de Nazi propaganda door Joseseph Goebels in 1939 tegenover Polen en het negationisme van ultrafascist Léon Degrelle.

Geloof niks van wat ik schrijf of wat je leest, je moet de documentaire zelf zien om te geloven op welke subtiel en constante manier Vlaanderen geassocieerd wordt met wat ik hierboven heb geschreven. Een kleine bloemlezing, onvolledig want ik heb niet alles gezien en bij vlagen was mijn woede te groot om verder te kunnen volgen. Toch enkele impressies:

Rellen zijn uitgebroken in Corsica en Barcelona bij autonomisten die de Vlaamse onafhankelijkheid fel toejuichen en zelf nieuwe eisen op tafel leggen. Demonstraties en vlagverbrandingen die de stabiliteit van Europa duidelijk bedreigen zijn het gevolg. Verbrandingen, waar heb ik dat nog gezien?

Telefonisch kontakt met Vlaanderen is nu zeer duur geworden want het gaat om internationale gesprekken. Kontakt tussen famillieleden wordt bemoeilijkt en rapatriering wordt niet uitgesloten. Je ziet een scène alsof het Koreaanse schiereiland hier aanwezig is. Vlaanderen is duidelijk Noord-Korea, de ‘axis of evil’.

Dan komt een scène geplukt uit ‘Secret Army’: treinreigers wordt gemeld dat de trein zal worden gestopt. Paniek, onzekerheid en eerste woede bij de Waalse reizigers. Wat opvalt is dat er geen allochtonen bij zijn, de gans reportage getuigt van een Arische cleanheid. Dan worden de papieren gevraagd, blijkbaar zijn grenscontroles aan de orde van de dag. Mensen moeten de trein verlaten en worden weggevoerd in bussen. Alsof je de film Schindler’s List ziet. Controlleren, afvoeren, Vlaanderen is een militaire politiestaat geworden.

Dan komen de ‘subtiele’ beledigingen.

De hoofdstad van Vlaanderen is Mechelen geworden, een klein stadje dat niemand kent, want zo is Vlaanderen. Het is niet Gent, Antwerpen, Brugge, nee hoor, Mechelen (met alle respect voor Mechelaars!).
De troon is aangeboden aan Astrid!! Een vrouw nog wel!! Maar ze is niet zeker van haar plaats, want er moet nog een referendum komen, en misschien wordt Astrid daarin nog verder vernederd.

Een economist komt uitleggen dat de publieke schuld vooral door Vlaanderen moet worden overgenomen. Degene die weggaat moet dat maar doen. Dit adagio wordt daar als wetenschappelijke waarheid geponeerd, alsof ikzelf als ik mijn baas verlaat om elders te werken de schulden van de onderneming moet overnemen!

Maar dan wordt de economist beledigend: Vlaanderen moet niet denken dat Wallonie het gekregen geld zal teruggeven, want Wallonie heeft daarmee in Vlaanderen biscuits gekocht!!
Dankzij Wallonie leeft Vlaanderen nog!! En wat is Vlaanderen anders dan een producent van biscuits!! Dit vind ik niet meer om te lachen.
Er wordt geswitcht naar de Nato in Evere. Een blode del komt er geagiteerd zeggen dat de Nato niet akkoord is met een balkanisering van West Europa. De Nato overweegt Belgie te verlaten, en er zijn nog steeds troepen van de Nato op de Balkan. Deze laatste toevoeging kan ik niet anders interpreteren als een dreigement van de programmamakers om militair geweld te gebruiken tegen Vlaanderen als het nodig is. Misschien overdrijf ik hier, maar ik nodig jullie uit het zelf te bekijken.

Uiteraard zijn er manifestaties in Brussel, chaos en wanorde is het algemeen beeld.

Dan gaan we over naar de Duitstalige gemeenschap in Belgie. De minister-president (denk ik) komt er half nuchter half triestig aangeven dat zijn gemeenschap misschien een micro staat in Europa kan worden. Hoe gemeen van Vlaanderen om dergelijke mensen tot paria te maken van Europa denk ik dan. Misschien kan Duitsland interveniëren zoals in WOII en tot annexatie overgaan hoor je op de achtergrond aankomen.

Intussen zijn rellen gemeld met Flaminganten in de randgemeenten, maar nog geen zware incidenten (versta: die zijn er aan te komen). Persoonlijk denk ik dat als dit een uitzending over de islam was geweest al een aantal mensen vandaag waren overhoop geschoten en Brussel zou weken branden.

Ramp! De Belgische kust is niet meer bereikbaar. Je ziet een zwaar geëmotioneerde knaap naar zijn hoofd grijpen. De Belgische kust bestaat niet meer kreunt hij. Dat wordt toch niks Vlaams vervolgt hij. Mij komt het over alsof de polen zijn gesmolten, en dat is de fout van de Vlamingen

Kinsjasa is onder shock, maar juicht! De enigen die echt juichen bij de Vlaamse onafhankelijkheid zijn zwarten, jawel hoor, want zo kunnen ze zich wreken op Belgie. Die smerige zwarten denk je dan. Maar wat doen ze nu??? Ze bieden politiek asiel aan aan Albert, jawel!! Die arme man, nergens anders kan hij nog terecht dan bij de zwarten die hem haten

Gelukkig is de koning nog in Elsenborn, met de democratische partijen. Wellicht zo denk ik overweegt hij militaire actie, waar is Elsenborn anders voor? Dit lijkt wel mei 1940, invasie! De koning stelt zich teweer. Filip heeft zich bij hem gevoegd. Mannen ondereen, dat komt goed. Astrid daarentegen zal wellicht in het noorden zitten denk ik dan, maar daar zal ze worden bedrogen, want zo zijn ze die Vlamingen

Ramp! Er moet overwogen worden aan te sluiten bij Frankrijk. Ja inderdaad denk ik, dat is ongezien in de geschiedenis van Wallonie. Die Vlamingen zijn echt wel de grootste smeerlappen die je kan hebben trek ik voor mezelf de conclusie.

De onafhankelijkheidsverklaring is onverwacht en brutaal gekomen. Doel van deze bewering denk ik dan is degenen die daarmee lachen te waarschuwen: het is bezig maar je ziet het nog niet. Dan zie je mannen in ondergrondse gangen lopen met zaklampen, bezig de onafhankelijkheid voor te bereiden. En te konkelfoezen met de grootste agressieve imperialisten van allemaal: de Amerikanen! Die erkennen Vlaanderen!! Mensen wordt wakker, als de amerikanen erin zitten is het te laat!

Tja voor mij is dit regelrechte ophitsing tot haat.

De syndicaten roepen een algemene staking uit want de sociale zekerheid kan niet meer gegarandeerd worden als Vlaanderen onafhankelijk wordt. Gelukkig is het leger in staat van paraatheid gebracht om oproer de kop in te drukken
Wat nu!!?? Straaljagers overvliegen de RTBF studio’s, de laatste stem in de woestijn, de redders van de democratie. Oorverdovend lawaai overstemt de studio, een parachutist komt naar beneden, de toren van het RTBF gebouwd stort omver met een explosie en het wordt donker. Duisternis daalt neer over Europa, een beetje zoals een Amerikaanse journalist schreef na mei 1940.

Graag zou ik willen weten wat jullie hiervan denken.
Mij is duidelijk dat deze uitzending enkel tot doel heeft Wallonie te mobiliseren tegen Vlaanderen. De toonzetting van rampen, beledigingen, leugens, overdrijvingen is iets wat mij nu nog verbijstert.

In de uitzending liet een knaap weten dat hij zijn geplande aankoop van een appartement aan de Belgische kust ging afblazen. Goed gedaan kon je op het gezicht van de moderator lezen
Goed gedaan denk ik bij mezelf, hoepel allemaal op met jullie beledigingen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:46   #299
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat las ik in De Morgen ? ... slechts 50 protesterende Belgen voor het koninklijk paleis gisteren ? ... en dat terwijl 80% het nieuws geloofde initieel ?!

ik vind dat Albert die 50 wel eens een receptie mag aanbieden !

godverdomme 50 mensen die bereid gevonden werden om het land te redden ! moedige mensen ! wat zeg ik ?! HELDEN !!!
Ongetwijfeld zal er een gelijkaardige persbericht op de site van de bubbelclub verschijnen...

Waar bleven trouwens die duizenden leden die de BUB beweert te hebben? Waren die mensen maar zo matig begaan met het voortbestaan van België? Zou Zijne Doorluchtigheid Hans I le Grand daar gestaan hebben?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:46   #300
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar zit Hans trouwens in deze discussie?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be