![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In deze topictitel gaat het over moslims, niet over moslimmannen, niet over imams, niet over korantekst maar over moslims zonder meer. Dus Eigenaardig hé Laatst gewijzigd door spherelike : 12 januari 2007 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het cliché weerleggen dat een cultuur die het slaan van vrouwen toelaat evenwaardig zou zijn aan andere culturen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ieder zijn waardeschaal voor mij is de wettelijke moord op ongeboren weerloos leven nogal wat ernstiger dan wettelijk, beperkt fysiek geweld op een volwassene. Maar zoals gezegd als men al de intentie heeft om waardeoordelen uit te spreken over ander culturen, ieder zijn waardeschaal. Laatst gewijzigd door spherelike : 12 januari 2007 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is een serieuze vlek op onze cultuur, inderdaad. Ik ga er bijgevolg niet automatisch van uit dat onze cultuur superieur zou zijn. Wat natuurlijk nog steeds niets afdoet van het feit dat een cultuur die het slaan van vrouwen toelaat, inferieur is.
Laatst gewijzigd door baarle : 12 januari 2007 om 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En bijgevolg moslimcultuur inferieur is tov wat ? onze cultuur ? Laatst gewijzigd door spherelike : 12 januari 2007 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
had je de ![]() ps merkwaardiger vind ik dat t 1hier op politics alleen maar allochtone vrouwen zijn die af en toe mee komen keuvelen (2veelal ten gunste van de vrouwonvriendelijke islamstellingen dan nog ... begrijpe wie kan) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een gelovige moslima (en de verenigingen hiervan) ijveren niet voor het schrapen van die teksten, want dat gaat tegen het fundament van hun geloof in. De koran is door god himself aan de profeet gedicteerd. De woorden van god wijzig je niet. Die koran tekst zal ons volgens mij allemaal overleven. Dus aan een tempe van een paar keer per jaar kunnen we er nog veel topics over opzetten. Wat moslimvrouwen intersseert is de toepassing van die teksten, de interpretatie, die tot nu toe bijna uitsluitend door mannen gedaan wordt, die er alle belang bij hebben de positie van de man, en hun machtspositie te behouden. Er zijn wat dat betreft hoopvolle evoluties in marokko qua vrouwenrechten, vluchthuizen, burgerlijke wet boven koran, .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het enige wat u daaruit kan afleiden is dat geweld op vrouwen me iets persoonlijker raakt dan abortus, maar ook dat ik meer geloof in de veerkracht van onze cultuur om weer op het goede spoor te geraken, dan in de evolutiemogelijkheden van de moslimcultuur. Wie zijn cultuur definieert aan de hand van oude godsdienstige regels en geschriften, is sowieso een vogel voor de kat, en gedoemd tot blijvende achterlijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#292 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
idd positieve evolutie in Marokko ... maar daartegenover staan verdorie veel voorbeelden van evolutie in de andere richting ... kijk, ik ben ook altijd liever optimist ... maar ik sluit ook mijn ogen niet, en hier is m.i. globaal gezien absoluut géén positieve evolutie aan de gang ... spijtig genoeg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarom dat de ene na de andere wegvlucht uit hun milieu, en vervolgens door familie en kennissen als een pestlijder behandeld wordt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#296 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is gewoon slecht, altijd en in alle gevallen, en bovenop is het onwettelijk ook. Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 12 januari 2007 om 11:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zals bvb de katholieken zich na eeuwen losgemaakt hebben van een aantal regels en verordeningen, zonder de bijbel aan te passen, zo heeft de islam die later begonnen nog tijd om hetzelfde te doen, en ik zie dat ook zitten. Legale abortus is op dezelfde tijdsschaal pas gisteren ingevoerd, wij gaan er dus althans volgens mij op achteruit, en dat hebben de moslims ons NIET opgedrongen, wij zagen zelf de tak af waarop we zitten. Blijkbaar zijn er die dat niet willen zien, en blijven wijzen naar de anderen als oorzaak van kwaad en verval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
topictitel: "Hoe sla ik mijn vrouw af, VOLGENS DE ISLAM"..... hoezo niet over de imams, niet over de korantekst maar over moslims zonder meer?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |