![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De macht is eigendom van het volk. Elke poging om die zich die macht of een deel daarvan toe te eigenen, kan niet anders dan usurpatie genoemd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn indruk is van wel. U gaat er van uit dat iemand voor wie men respect heeft, daarmee ook meteen gezag verwerft.
U slaat enkele stappen over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() Het volk is machteloos tegenover een almachtige president als deze het leger en de politie in handen heeft. Of er moet een bloedige revolutie van komen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() Wij willen een status quo. De koning in persoon heeft geen reële macht, maar kan zijn ministers wel beïnvloeden. Een ingenieus systeem dat 176 jaar zeer goed heeft gewerkt en nog zeker 176 jaar mee kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar alle gekheid op een stokje: de oplossing voor het door u gesignaleerde probleem is het herstel van de soevereiniteit van de burger en de invoering van de democratie (www.democratie.nu). En de afschaffing van het infantiliserende concept "staatshoofd" natuurlijk. Laatst gewijzigd door baarle : 26 januari 2007 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat mijn systeem nog het meest democratische is van allemaal, in mijn systeem kan het volk namelijk een verkozen president wegstemmen. En worden de beleidsmensen persoonlijk en financieel verantwoordelijk gesteld voor hun daden... Verkopen van overheidsgebouwen om nen put te dempen, kan dus resulteren in de openbare verkoop van de presidentieële villa... Veel commies, sossen en would be democraten, zouden zelf zo ver niet durven gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() zelfs de regering vindt het ongepast wat ze doen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
verdere onderdrukking van de Vlamingen ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik ben het trouwens wel met u eens, dat België te veel politici telt. Maar daar kan men natuurlijk voor een groot stuk op eenvoudige wijze aan remediëren, bijvoorbeeld door het afschaffen van de overbodige senaat en provincies en de samensmelting van de regeringen en parlementen van de Franse gemeenschap en het Waalse gewest (zoals aan Vlaamse zijde overigens al lang is gebeurd..) Of politieke partijen in België nu al dan niet te veel subsidies krijgen is natuurlijk een kwestie van persoonlijke apperciatie. Ik verkies alleszins de huidige toestand boven de uitwassen van het Agusta-, Dassault - en milieuboxtijdperk, waarin de politieke partijen hun werkingsmiddelen bij elkaar schraapten middels allerlei louche en zelfs onwettelijke technieken. Naar het tijdperk van geldverbrandingen en Atomaschriftjes heb ik eigenlijk relatief weinig heimwee.. Integendeel, de democratie mag wat mij betreft heus wel iets kosten.
![]() |
![]() |
#296 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
het is wel zo dat een zeker deel van de bevolking relatief weinig in politiek geïnteresseerd, zich niet altijd voldoende informeert etc.. dat neemt evenwel niet weg dat een koning daarom beter is dan een verkozen lijsttrekker.. immers, die lijsttrekker kan worden weggestemd als hij het al te bond maakt.. bovendien heb je ook nog de leden van de partij die, afhankelijk van de partij en het niveau van de verkiezingen, in meer of mindere mate iets te zeggen hebben over de lijstvorming.... voor zover ik weet is de enige impact die men heeft op de keuze van de koning beperkt tot het zoeken van de 'juiste partner' (vroeger: de juiste vrouw). .. men kan nog niet eens 'kiezen' uit de koningskinderen... (ondertussen staat men al verder in genetische manipulatie... ) in ieder geval: het feit dat de democratie zoals ze in belgië georganiseerd is (ik wil hier geen discussie starten over de juiste omschrijving ervan) niet perfect is, is geen argument om de monarchie te behouden aangezien deze laatste evenmin perfect is.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
Eenmaal er respect is kan het gezag beginnen (of niet)! Natuurlijk wel! Welke stappen zou ik overslaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
of zijn de verschillende 'hans1'en' het met elkaar niet eens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Gouverneur
|
![]() het volk is ook machteloos tegenover een almachtige koning als deze het leger en de politie in handen heeft.. Of er moet een bloedige revolutie van komen...
|
![]() |
![]() |