Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 22:22   #281
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
hoe moet ik je zwart-wit berichten en je beledigingen genuanceerd lezen?
je hebt me al meermaals een werkezel genoemd (en nog veel andere dingen) en ik ken je definitie van werkezel nu wel al.
Daar valt heel makkelijk van af te leiden dat je om werkezel te zijn niet tegen een hongerloon moet werken. Ik had immers tot voor kort een loon waar ik erg tevreden van was. Als mensen zeggen dat ze graag werken worden ze vierkant uitgelachen.
Kom daarna niet af dat ge werkende mensen niet achterlijk vindt.
Daar trapt niemand nog in (behalve Edina, blijkbaar )
ik heb jouw noch iemand anders hier persoonlijk werkezel genoemd. Dat bedoel ik met nuance bij het lezen. Ik gebruik altijd algemene bewoordingen - wie dan kwaad wordt is eigenlijk degene die het schoentje past en het aantrekt he

als werkloze wordt ik hier verder heel de tijd persoonlijk lui en parasiet enz genoemd (op deze persoonlijke aanval heb ik niet eens gereageerd )

het recht om van zich af te bijten is denk ik het laatste recht dat men een arme kan willen afnemen

het gaat mij dan ook over het klasseverschil want uitsluiting ben ik wel gewend intussen

van iedereen wordt getolereerd dat ze van zich afbijten

als iemand een marokaan op straat makak noemt zal hij amper veroordeelt worden als die de racist een muilpeer verkoopt ( waar ik ergens wel in mee kan gaan omdat er uitlokking is )

maar als werkloze mag men eindeloos op mij kakken, zelfs de premier van dit land kan dit straffeloos doen

waarom ben ik als arme minder, waarom mag iedereen zich verdedigen behalve ik ? dieren zouden zelfs mogen van zich afbijten als ze dat konden

en nee ik ben niet in zelfbeklag aan t rollen - ik had graag eens antwoord op de vraag gewoon wat er zo aanstootgevend is aan een arme die van zich afbijt en die terugbijt - waarom moet ik toch perse buigen eigenlijk ?
Waarom is die extra voorwaarde erbij moet zijn vanaf dat jullie het woord arm of uitkeringstrekker horen eigenlijk ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 22:34.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:22   #282
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Door te pleiten voor lagere uitkeringen, maak je jezelf totaal ongeloofwaardig als opkomend voor de armen, duveltje382!
Ik vind als je 10 jaar op je luie krent hebt gezeten en nooit hebt willen werken dat je dan geen recht hebt op 850€ dop,sorry maar dat zou nu juist geen armoedbestrijding zijn om het stempellen aan te moedigen en zo te belonen
Oud 26 januari 2007, 22:24   #283
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk zijn de meeste werklozen parasieten en luierikken. Dat je een periode werkloos bent dat kan ik nog begrijpen maar geen 1 jaar of langer.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:26   #284
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door te pleiten voor lagere uitkeringen, maak je jezelf totaal ongeloofwaardig als opkomend voor de armen, duveltje382!

Uitkeringen door de staat aan werklozen weet je dat dat een dubbel kost is? Niet alleen kost het de maatschappij om je te betalen het kost de maatschappij ook dat je niet werkt...

U stelt hier hoger wel dat ze niet tegen niet werken zijn maar kobat geeft hier wel een andere indruk hoor...

Verder geloof ik helemaal niet in de manier dat zij gebruiken om de miserie uit de wereld te helpen... Het klinkt meer als een utopie die dicht aanleunt bij het anarchisme.

http://www.emmaus.be/
Dit zijn zaken die miserie uit de wereld helpen!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:27   #285
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe moet ik je zwart-wit berichten en je beledigingen genuanceerd lezen?
je hebt me al meermaals een werkezel genoemd (en nog veel andere dingen) en ik ken je definitie van werkezel nu wel al.
Daar valt heel makkelijk van af te leiden dat je om werkezel te zijn niet tegen een hongerloon moet werken. Ik had immers tot voor kort een loon waar ik erg tevreden van was. Als mensen zeggen dat ze graag werken worden ze vierkant uitgelachen.
Kom daarna niet af dat ge werkende mensen niet achterlijk vindt.
Daar trapt niemand nog in (behalve Edina, blijkbaar )
Nynorsk, ik heb de hele discussie (en andere discussies over dit onderwerp) gelezen en ik snap met de beste wil van de wereld niet hoe jij dat er uit afleidt...

Ik weet dat Kobaf soms nogal scherp uit de hoek komt, maar ik ben er van overtuigd dat je hem verkeerd begrijpt. En ik kan zijn houding wel een beetje snappen aangezien hij hier permanent persoonlijk wordt aangevallen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:29   #286
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik vind als je 10 jaar op je luie krent hebt gezeten en nooit hebt willen werken dat je dan geen recht hebt op 850€ dop,sorry maar dat zou nu juist geen armoedbestrijding zijn om het stempellen aan te moedigen en zo te belonen
Het punt is, duveltje382, dat werk geen garantie is om uit de armoede te geraken. En ik kan perfect begrijpen waarom mensen niet voor een hongerloon gaan werken. Net zoals ik kan begrijpen waarom sommigen dat wel doen. Het probleem zit hem in die hongerlonen en nergens anders.
Oud 26 januari 2007, 22:31   #287
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nynorsk, ik heb de hele discussie (en andere discussies over dit onderwerp) gelezen en ik snap met de beste wil van de wereld niet hoe jij dat er uit afleidt...

Ik weet dat Kobaf soms nogal scherp uit de hoek komt, maar ik ben er van overtuigd dat je hem verkeerd begrijpt. En ik kan zijn houding wel een beetje snappen aangezien hij hier permanent persoonlijk wordt aangevallen.
Mss is dit iets voor U met dank aan het VWS
http://forum.politics.be/showthread.php?t=46701
Oud 26 januari 2007, 22:31   #288
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Uitkeringen door de staat aan werklozen weet je dat dat een dubbel kost is? Niet alleen kost het de maatschappij om je te betalen het kost de maatschappij ook dat je niet werkt...
Er is in onze maatschappij niet voor iedereen werk.
Oud 26 januari 2007, 22:33   #289
largo_w

Standaard

Citaat:

ge zout voor minder:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Volgens de Vld moeten langdurig werklozen geactiveerd worden. Dat is hetzelfde als zeggen dat de werklozen lui zijn en komt neer op het aanbrengen van een stigma op een ( groeiende ) minderheid - het getuigd ook van tribaal collectief denken waarbij er een opdeling gemaakt wordt in wij; de goeden en zij; de slechten.

De Vld begint ook steeds over de luie werklozen indien haar vragen gesteld worden over de economie die maar niet echt terug in gang wil geraken.

Is het niet een beetje laf dat de VLD, waarvan zowat alle mandatarissen uitgesproken rijk zijn, niet durft toegeven dat het de problemen gewoon niet opgelost krijgt en de schuld dan maar op de werklozen ( veelal toch maar weerloze armen en kansarmen ) steekt ?

Lijkt heel die haatcampagne tegen werklozen niet een beetje op wat de nazis deden met de joden ter voorbereiding van de holocaust destijds ?

Ook zij gaven de joden om de duitsers tegen ze op te zetten immers de schuld van de economische malaise.

Graag uw reactie
Oud 26 januari 2007, 22:34   #290
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is werk genoeg anders zouden ze geen vreemdelingen importeren. Het enigste wat die parasieten nodig hebben is een stamp onder hun gat.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:37   #291
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik heb jouw nog iemand anders hier persoonlijk werkezel genoemd. Dat bedoel ik met nuance bij het lezen. Ik gebruik altijd algemene bewoordingen - wie dan kwaad wordt is eigenlijk degene die het schoentje past en het aantrekt he

als werkloze wordt ik hier verder heel de tijd persoonlijk lui en parasiet enz genoemd

het recht om van zich af te bijten is denk ik het laatste recht dat men een arme kan willen afnemen
Ik zal vanaf nu altijd spreken over 'de luie, parasitaire werklozen' als ik een post naar u schrijf. Maar ik heb het dan niet over u eh.
Oud 26 januari 2007, 22:37   #292
largo_w

Standaard

Citaat:
Er is momenteel nog genoeg werk!

Volvo+300 gent!

Trouwens niemand is tegen een uitkering men is tegen het zich nestelen in die uitkering => het verlagen van de uitkering en verhogen van de minimumloon*!

Als het puur van de economie afhing was een minimumloon zelf niet nodig maar soit das een andere kant van de zaak...
Oud 26 januari 2007, 22:39   #293
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En jij zegt dat je voor de armen opkomt? Met dergelijke uitspraken? Op hoeveel stempelgeld heb ik nog recht volgens jou?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:39   #294

Standaard

Citaat:
Ik zal vanaf nu altijd spreken over 'de luie, parasitaire werklozen' als ik een post naar u schrijf. Maar ik heb het dan niet over u eh.
aah allee veel plezier dan in het kamp van cynicus, chipie en co he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 26 januari 2007, 22:40   #295
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Er is werk genoeg anders zouden ze geen vreemdelingen importeren. Het enigste wat die parasieten nodig hebben is een stamp onder hun gat.
Goh en als geen kuisvrouw nodig hebt ben je toch blij dat ze er zijn want geen enkel belg wil dat nog doen! (waarom trouwens?)

Maar pas op er is niet genoeg werk hoor...

Eigenlijk bestaat dat niet "niet genoeg werk" in een vrije economie.
Oud 26 januari 2007, 22:40   #296
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is werk genoeg anders zouden ze geen vreemdelingen importeren.
Er worden geen vreemdelingen geïmporteerd.
Oud 26 januari 2007, 22:42   #297
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge zout voor minder:
Waar haal jij uit die post dat Kobaf een probleem heeft met mensen die werken?
Oud 26 januari 2007, 22:42   #298
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Het zijn dergelijke uitspraken die me zo kwaad maken. Dit is namelijk de mening van ongeveer 90 % van de bevolking, met dank aan de bekakte politici en media die constant met hun haatcampagne bezig zijn.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:42   #299
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
En jij zegt dat je voor de armen opkomt? Met dergelijke uitspraken? Op hoeveel stempelgeld heb ik nog recht volgens jou?
Na 10 jaar zou je terug vallen op het bestaansminimum,tezij dat je kan aantonen dat je echt gezocht hebt naar werk hé
Oud 26 januari 2007, 22:44   #300

Standaard

Citaat:
ge zout voor minder:
dus het uitten van louter mijn mening in openingspost is voor u een reden om over te gaan tot persoonlijke aanval, laster enz

en als ik dan werkezels die op werklozen afgeven in t algemeen wat begin te narren ( dus niet eens u persoonlijk ) dan is dat erover

jaja over meten met een aparte armenmaat voor mij gesproken

moet ik binnenkort ook op een apart toilet in de stations ? in aparte wagons op de trein ? in aparte café s ? moet ik een gele ster op ?

zeg het dan ineens he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 22:46.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be