![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Gouverneur
|
![]() Kijk, ik heb geen probleem met het ontwikkelen van alternatieve energiewinning an sich, maar ik ben wèl tegen het mordicus willen afschaffen van een bekend en redelijk veilig/proper proces dat de tijd tot de alternatieve energiewinningsmethodes voldoende ontwikkeld zijn kan overbruggen. En dat proces is kernenergie.
Draait en keert het zoals ge wilt, maar de huidige stand van zaken op technisch gebied voor alternatieve energiewinning is nog altijd niet van die aard dat we zeer snel zullen kunnen overstappen naar de afschaffing van fossiele brandstoffen en kernenergie. Ik bekijk het op minstens een jaar of 30. En dan alleen nog maar voor de 1ste Wereldlanden want die hebben er de centen en de mensen voor. Ga door met ontwikkelen, maar verbrand je bruggen niet.
![]() |
#282 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Knip bijvoorbeeld hier --> de nieuwe SunCarrier meet 224 vierkante meter en levert tot 33,6 Kwp. Door zijn draaibeweging kan ie tot 30% winnen t.o.v. een klassiek opstelling. Je dak moet dan wel minstens zo plat zijn als sommige teksten. Laatst gewijzigd door DannyS : 2 maart 2007 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
5000 MW-uur van de 5330 komt van waterkracht ![]() De conclusie was overigens duidelijk, kernenergie is voor 30-50 jaar ons enige alternatief, want de energie-vraag zal alsmaar stijgen. En net zoals ze in Nederland al zijn moeten terugkomen op hun kernuitstap, zal België dat ook doen. Suez is volop bezig een locatie te zoeken voor een nieuwe kerncentrale. Ik heb mijn best gedaan hem te overtuigen die in België te zetten, want dat zou honderden nieuwe jobs beteken van diverse allooi en vermits de lat op ingenieurs ligt zeker interessant voor me, maar hij wist me al te vertellen dat België, ondanks haar gunstige ligging, wellicht niet in aanmerking zal komen dankzij deze "kernuitstap" waarvan ze bij Suez wel vermoeden dat het pas op de laatste knip zal afgeblazen worden. De nieuwe centrale komt allicht in Nederland of Duitsland. Als de kernuitstap niet werd teruggedraait, zou Suez met plezier de 2/3 energie-nood verkopen vanuit Frankrijk ![]() Merci agalev dus
![]() |
![]() |
#284 |
Staatssecretaris
|
![]() Zou iemand nog weten wie dat is, agalev? Op Belgische regeringstafels ligt ondertussen geen Zweedse project klaar om tegen 2020 zonder nucleaire of zelfs fosiele energie te kunnen werken. We hebben ook alle tijd, want Belgische centrales moeten sluiten op 40 jaar terwijl wereldwijd de gemiddelde levensduur 21 jaar is. Ik zou mijn nieuwe kerncentrale hier dus ook niet veilig achten. Die honderd prijzige ingenieurs verhuizen lijkt me een te dragen offer in vergelijking met de vrijkomende tewerkstelling van duizenden in de alternatieve energie.
Laatst gewijzigd door DannyS : 2 maart 2007 om 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
|
![]() Citaat:
In opdracht van de overheid worden er trouwens fameuze subsidies en budgetten gesmeten naar onderzoek om schepen met grotere ladingen aan aardgas te voorzien en... hoe kan het anders, een grotere aanvoercapaciteit aan energie vanuit Frankrijk.
![]() |
![]() |
#286 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat laatste is volgens Greenpeace, maar dat fosiele met mogelijk addertje had ik van elders. Laatst gewijzigd door DannyS : 3 maart 2007 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch maar eens natrekken over wat het eigenlijk juist gaat. Vrees dat het meer over den brave man zegt, dan over het incident zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
|
![]() Citaat:
Want 5000 gezinnen.... das nogal vaag hé. Zijn dat gezinnen die bv stoken op een houten kachel? Zijn dat gezinnen met een frietketel? Of van die rijke gezinnen die naast die windmolen nog zo'n koude fusie reactor van ericferemans in hunnen tuin hebben staan?
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Maar wel volle bak op aardgas dus
![]() En niet zeker niet alleen in verwarming trouwens, maar ook met steg's (hoog efficiente electriciteitscentrales..... beetje risicoinvestering, maar zeer fine-tuned) En windmolens als aanvulling, en fameuze taksen op energie, zodat mensen niet anders kunnen dan s'avonds allemaal in de woonkamer te verzamelen waar een spaarlampje aanstaat. Citaat:
![]() |