![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() In Wallonië hebben ze een recent een paar maatregelen vastgesteld om CO2 normen te halen. Eén daarvan is het uitschakelen van de wegenverlichting tussen vier en zes uur. Waarom denkt men hier in Vlaanderen niet aan? Haal 1 op 3 lantaarns weg, en de wegen zijn nog overbelicht. In de meeste steden hoor je de vogels 24 op 24 fluiten. Maar nee, er komt een belasting op de verpakking en we mogen blijven doorbetalen om onze straten overbelicht te houden, zodat elektrabel haar inkomsten kan behouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben de draad begonnen. Ik had al een mening. Dat die mening door anderen wordt onderschreven, bevestigd of versterkt, kan ik alleen maar goed vinden vanuit mijn standpunt. Nog leuker vind ik het als bepaalde mensen plots genuanceerder worden door de sterke argumentatie van anderen. Vreemd, maar toch leerrijk is het dan om vast te stellen dat hoewel ze zelf bekennen vraagtekens bij de opgedrongen milieutheorie te willen plaatsen, die mensen toch een veelheid van maatregelen voorstaan die in ernstige negatieve economische gevolgen kunnen resulteren.[/quote] How ... nu maak je toch wat te veel afleidingen: Ik heb geen enkele van mijn meningen echt veranderd hier vind ik zelf. Ik ken de inhoud van de het IPPC rapport en weet hoe dat stand is gekomen, in tegenstelling tot vele anderen hier heb ik de indruk. Over de echte feiten van de klimaattheorie is hier niet gediscussieerd geweest. Ik heb hier wel enkele flaters gezien die overtuigend lijken maar ik ben daar niet op ingegaan omdat ik dat reeds deed in een andere thread. Laat die vraagtekens bij een 'opgedrongen milieutheorie' plaatsen maar weg. Ik gebruik bronnen en die ik geloof tenzij ik feiten vind die deze tegenspreken en die eveneens betrouwbaar zijn. Hoe de zaken momenteel staan, wijzen ze duidelijk in een richting: actie is geboden en dat liever vandaag dan morgen. Hieruit kun je afleiden dat ik vanzelfsprekend iedere maatregel die genomen wordt om de klimaatverandering tegen te gaan toejuich. Dat de economie hierdoor ten order moet gaan getuigd van een conservatieve visie. Ik ben van het tegendeel overtuigd. Ik heb zelf vooral vragen bij de onwetendheid van het publiek en bij het feit dat mensen zaken afkraken waar ze nog niet eens iets over gelezen hebben behalve een artikel uit de krant om vervolgens te zeggen dat dit zwaar overdreven is alsof ze het warm water hebben uitgevonden. Terwijl het zoals ik zei geen staatsgeheim is dat nieuws enkel verkoopt indien het sensationeel is en dat als u dit enkel gebruikt als enige en serieuze bron van kennis en hieruit dan ook conclusies trekt dat meer over u zegt, dan over de bron of hetgeen wat jan van op de hoek op een forum predikt... Dat enkele politici hier misbruik van maken om hun begrotingen in orde te maken en zo het vertrouwen van de kiezers verliezen is een betreurenswaardige zaak. Maar dat politici actie ondernemen door maatregelen in te voeren die echt iets uithalen juich ik het wel toe. (Die heb ik in deze regering nog niet al te veel gezien.)
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb het over het principe zelf van deze werkwijze. Het principe van 'expert judgement' berust op het denkbeeld dat een expert, die niet over voldoende feiten of inzichten beschikt om langs de klassieke wetenschappelijke weg tot een besluit te komen, dan toch een gok kan produceren waaraan wetenschappelijke waarde kan worden toegeschreven. Die gok neemt dan godbeteret de vorm aan van een percentage. Zo gokken de 'experts' van het IPCC erop dat er meer dan 50% kans is dat de mens een toename van het aantal extreme weersverschijnselen heeft veroorzaakt. Deze conclusie berust absoluut niet op wetenschappelijke oordeelsvorming ('scientific assessment') maar op gokwerk ('expert judgement') en wordt niettemin als een wetenschappelijk valabele conclusie voorgesteld. En op vergelijkbare wijze gaat het ook op een rits andere gebieden, met inbegrip van de eigenlijke klimaatsvoorspellingen (zie één van mijn vorige posts op deze draad). Kijk: van twee dingen één. Ofwel is de klassieke wetenschappelijke methode, inclusief de uitsluiting van gokwerk, een conditio sine qua non om tot betrouwbare inzichten te komen. Dan zijn de IPCC-conclusies onbetrouwbaar, vermits zij de klassieke wetenschappelijke werkwijze naast zich neerleggen. Ofwel is de klassieke wetenschappelijke werkwijze te enggeestig en overbodig streng, en mag er wel degelijk worden gegokt, gewicheld, geraden en gependeld. Ik kies voor de eerste optie, anderen blijkbaar voor de tweede. Welnu, laat die postmodernen dan tenminste duidelijk en publiek uitspreken waar zij voor staan, zodat voor iedereen duidelijk kan worden rond welke voze kern die zogenaamde 'consensus' eigenlijk is uitgekristalliseerd.
![]() |
![]() |
#284 | |
|
![]() Citaat:
Of nog iets wat het aantal verkeersdoden waar men deze week toch ook al druk over speculeerde ook ten goede zal komen: belast de terreinwagens pakken hoger. En gebruik idealiter dat geld om mensen die een kleine en verantwoord verbruikende wagen kopen te belonen. Oude dieselmotoren belasten vind ik op zich ook niet slecht, maar het invoeren van een roetfilter lijkt me dan beter. (Meer inkomsten naar de staat zal an sich niet zorgen voor een vermindering van de uitstoot van die wagens of van enige vervuiling, zolang de staat dat geld niet gebruikt om de gedane vervuiling ongedaan te maken of weinig mileubelanstende activiteiten te belonen). Het jammere van die belasting is dat mensen die in het bezit zijn van een oude wagen niet de (aller)rijksten zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#286 | ||
|
![]() Citaat:
Heeft u met alle protagonisten gesproken? Hoe weet u dan dat niemand bezwaar heeft aangetekend. Wie het erin heeft gezet is wel relevant. Misschien is dat gekomen onder het werk van lobbygroepen om de werkwijze van het IPPC als onwetenschappelijk te laten overkomen. Citaat:
En u negeert nogmaals mijn vraag en mijn geposte artikel ... maar mijn vraag weeral: heeft u een beter alternatief (dat de volgende generaties behoedt van grote problemen). Speelt u Russische roulette omdat er maar een kans van 1 op 10 (?) is dat u het niet overleeft?
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |||
|
![]() Citaat:
Dat de antropogene invloed over enkele jaren als 'bollocks' zou worden beschouwd kan volgens mij nog wel eens waar worden ook. Het is tenslotte de industrie die vreest genekt te worden en dat zijn degenen met het meeste geld. En geld is macht. Degenen die met de hoogste bedragen staan te zwaaien in een discussie hebben meestal het laatste woord. Iedereen weet inmiddels al wel hoeveel geld er werd, en blijkbaar wordt, gestoken om de goedgelovige mensen om de tuin te leiden en ze te laten geloven dat er niets aan de hand is. Het heeft twee voordelen, die mensen hoeven zich niet slecht te voelen over het milieu want hey, wij zijn immers niets geweest. En ten tweede geeft ze de mensen het gevoel dat ze nog erg kritisch zijn ook. Bovendien is het allemaal een complot om alternatieve energie te promoten want die raakt men aan de straatstenen niet kwijt en een excuus om geld uit de zakken van de burger te kloppen. Het steekt nog niet zo slecht in mekaar, vind ik zelf... Als dit keer de waarheid het wint van het geld, is dat een primeur in de geschiedenis ... Wat meer over die Martin Durkin: Citaat:
Citaat:
[/quote]Een controversieel en indrukwekkend figuur. Het getuigt duidelijk van veel kritiek om hem serieus te nemen. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 maart 2007 om 23:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Straatverlichting doven, zie ik veeleer als een deel van de oplossing voor het verspillen van belastinggeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
Dat die opwarming vandaag plaatsvindt door ee CO2 uitstoot van 200 jaar geleden ... als u dat van iets afleid wat ik gezegd heb is het alleszins niet zo bedoeld. Ik wou enkel zeggen dat het westen al veel meer heeft uitgestoten voor China dus dat je niet moet doen alsof het allemaal hun schuld is maar integendeel blij mag zijn dat zij willen meewerken! Tenslotte hebben wij hier allen kunnen profiteren van de welvaart en het welzijn dat die verbranding van fossiele stoffen met zich meebracht, maar zij niet. Een maatregel die zorgt voor een verminderde broeikasgassenuitstoot of een verhoogde absorptie van broeikasgassen, helpt.
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#292 | |
|
![]() Citaat:
- Verpakkingtax die geen enkele rekening houdt met hergebruik, recyclage, ... - Extra tax op dieselwagens - Extra tax op dieselbrandstof - ... Allemaal omwille van een GORE leugen?
![]() |
![]() |
#293 | ||
|
![]() Citaat:
Neenee, een betere methode om klimaatonderzoek te doen. En een gore leugen? 't Is niet omdat een presidentskandidaat zich plots om welke redenen dan ook opwierp als de grote boodschapper dat de boodschap daarmee aan waarheidsgehalte verliest hé. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we beiden op basis van wat we in de verschillende draden die handelen rond de AGW hebben gepost weten hoe we er tegen aan kijken. Wanneer een groep "wetenschappers" mij van zaken trachten te overtuigen die niet wetenschappelijk onderbouwd zijn maar eerder een aantal ‘expert judgement’ die aan elkaar geplakt zijn om er daarna in Hollywood of all places een commercieel succes van te maken dan spreek ik van een leugen. En Gore is ALWEER een VS-president die zal verkozen worden op basis van leugens en fraude.
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 18 maart 2007 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
Ook India heeft geen tekort aan brains maar eerst van alles moet de honger (armoede) van miljoenen worden gestild. Technologie is steeds minder in handen van een kleine groep en "ginds" zit men echt niet stil maar natuurlijk is het verleidelijk goedkoop om te schelden op maatschappijen in een ontwikkelingsfase. De ex-Sovjet-ondernemingen zouden, als de berichten juist zijn, nog steeds veel verder achter liggen in rendement dus veel meer vervuilend en verspillend zijn dan fabrieken in China en in India.
![]() |
![]() |
#296 |
|
![]() Niet onlogisch, over het algemeen zijn de industriële installaties in China & Indië een stuk recenter en dus moderner en dus efficiënter dan de over het algemeen oude Russische industrie.
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 maart 2007 om 01:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
Wil men die oude knarren extra gaan belasten dan vind ik dat zulks per pk/kW zou moeten berekend worden want "arme" mensen rijden echt niet met motoren omtrent 100pk die bij volle benutting ongeveer 25 liter diesel per uur erdoorjagen.
![]() |
![]() |
#299 |
|
![]() Mwa, beschouw het dan maar als "aanvullend".
![]() |
#300 |
|
![]() Sta me toe het te beschouwen als een fameuze, onterechte, belediging waar ik toch eventjes niet goed van ben.
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 maart 2007 om 01:25. |
![]() |
![]() |