![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er moet simpelweg een lijn getrokken worden. En die is in mijn ogen géén cannabis toelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Casca : 21 maart 2007 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Veralgemeningen zijn de toekomst, en het verleden heeft al uitgewezen dat dat soort zaken altijd tot constructieve oplossingen leidt.....na een oorlog van een paar jaar. Laat ik het zo zeggen: u drinkt alcohol, u bent druggebruiker. Feiten zijn feiten, hoe u ze ook draait of keert.
![]() |
![]() |
#286 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Is een beetje simpel. En wie is nu dat zogezegde kopstuk van u?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En die lijn met cannabis is helemaal onbegrijpbaar in een maatschappij die alcohol toelaat, als thee of koffie hier de enige toegelaten drugs waren had ik het nog gesnapt.
![]() |
![]() |
#288 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In deze draad is het wel heel gemakkelijk om de 'users' er uit te halen. Zoals gewoonlijk zijn het de mensen die er niets van kennen die de grootste zever vertellen.
Maar ik verwacht ook niet anders in een land waar kinderen in de gevangenis gestopt worden om dat ze een jointje gerookt hebben. Van het VB verwacht ik ook niet anders dan zever over het onderwerp, temeer omdat ik van die mensen al heb gehoord dat ze de 'stepping stone' theorie aanhangen. Hoe onnozel kan je zijn? En dan denk ik bij mezelf, de meeste van die mensen zijn toch niet zo onnozel. Waarom gedragen die hun dan zo? Heel vroeger reed ik wel eens naar Holland om is wat rookgerief te halen en één van mijn vrienden toen - een hevige Blokker - vroeg me toen al eens om wat mee te brengen voor hem. Toen ik hem dan vragen stelde over de lijn die gevolgd werd door het blok zei hij dat dat idee (stepping stone) nu eenmaal vastgeworteld zit in de hogere echalons van het blok. Tja, wat moet je zeggen tegen mensen met vastgeroeste ideéen. Een jaar of 3 geleden was er iets op een VTM nieuws over het kweken van wiet. Ze vertelde daar toen als je met lampen kweekt dat je de planten 18 uren licht moest geven per dag. Hahahah, goed mee gelachen. Alsof er ene kweker is die niet weet dat 18 uur licht per dag alleen maar voor vegetatieve groei zorgt. Voor de mensen die er van overtuigd zijn dat wiet zo slecht en zo dodelijk is, waar zijn dan al die doden? Ik bedoel hier 20 kilometer verder is het spul legaal te koop in de winkel. Miljoenen vlamingen en Nederlander roken het spul alle dagen. Wanneer gaan die dan allemaal dood vallen? Of wanneer beginnen die dan allemaal massaal heroine te spuiten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Lmao, iedereen die het leest weet dat wel. Zoek maar eens op effecten van overmatig drinken op kleur van het gezicht, zweten en het ontwikkelen van alcoholwallen. Miscchien als ge het googled dat zijn foto er ineens bijkomt.
Most human beings have an almost infinite capacity for taking things for granted (A. Huxley) Laatst gewijzigd door Dynamics : 21 maart 2007 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Goed geprobeerd! Ge moet goochelaar worden, die schudden ook alles uit hun mouwen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wie a zegt moet b zeggen. Namen noemen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al dat gezeik over de legalisatie van soft drugs
![]() Als het van mij zou afhangen dan werd het huidige gedoogbeleid onmiddellijk stopgezet en kwamen er boetes en andere sancties op het bezit/gebruik van cannabis. In heel Amerika is dat spul illegaal, in zowat elk Europees land is het verboden, in Canada of Australië is het volgens mij ook niet legaal, ... En in al die landen hoor je dat flutargument van "dat ze alcohol dan ook maar verbieden" toch ook niet. Dat argument slaat trouwens nergens op, alcohol is geen drugs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
|
![]() Ernstig blijven hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
|
![]() Citaat:
Zo zie je maar dat je er niet veel van af weet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes, uw laatste zin is flagrant mis. Maar dat verwondert me niet, als ge dergelijke onzin uitbraakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ja, mensen halen hun info over cannabis toch zo graag van de TV. In feuilletons worden de effecten vaak lachwekkend uitvergroot. Maar vertel dat maar eens tegen iemand die alle info over wiet uit de feuilletons haalt. En VTM? Het heuis van het 'Nieuwsprogramma' Telefacts. Het antwoord van de TV op The Sun. (Telesensatiezucht heb ik daar al vaak in gezien, telefacts blijven tot een minimum herleid) En daar wordt dan een paar jaar geleden in beweerd dat er Belgowiet is, nog straffer dan Nedefwiet... Nu elke gebruiker weet wel dat zoiets bullshit is, Telefacts zat weer zonder oderwerp en besliste het feit dat er hier ook cannabis gekweekt wordt onder lampen. (Raar hè, dat zoiets niet beperkt blijft tot Nederland, ik viel bijna van mijn stoel toen ik dat schokkend nieuws hoorde) En elke gebruiker weet ook wel dat die belgowiet en nederwiet gewoon hetzelfde gekweekt wordt, dat het enige verschil deze in locatie is. Maar dat hield Telerotzooi niet tegen te impliceren dat die 'Belgowiet' straffer was (en dus gevaarlijker). Gebruikers weten dat heel die reportage van Teleschijt gebakken lucht was. Maar andere mensen zien zo'n 'reportage' (ah ik walg van mezelf dat ik naar een item op Teleroddelblad op die manier refereer) en denken dat er dus keizwaar spul overal in België gekweekt wordt, klaar om de jongeren zwaar verslaafd te maken en in de handen van dealers te sturen.
![]() |
![]() |
#298 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Sorry Pieke, ge weet wel dat het op die andere bedoeld was. Maar van zoiets kan ik echt moe worden. Ieder zijn mening, maar gewoon van zwart wit maken en u dan in een discussie gooien, amai.
Most human beings have an almost infinite capacity for taking things for granted (A. Huxley) Laatst gewijzigd door Dynamics : 21 maart 2007 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat was lachen hoor! |
|
![]() |
![]() |