![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als klein arbeiderke die op het einde van zijn eerste werkloosheidsmaand zijn geld niet op zijn rekening zie verschijnen garandeer ik u dat je na twee weken gesyndiceerd bent om dit zogezegd te regelen, terwijl dat een monopoliebelasting is van vakbond versus burger. Liberalen zijn socialer dan steve stevaert en vinden dat vakbonden dit allemaal gratis moeten doen. En als er dienstverlening aan tepas komt dan doe je dit niet met eenLIDGELD maar met een 'honorarium' gerelateerd aan de dienst. Je betaalt toch ook geen 250euro om uw bank zijndienstverlening te krijgen. Je betaalt als je bepaalde diensten vraagt per type dienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
EN je moet zorgen dat die partij door een rechtbank veroordeeld wordt tot ondemocratische partij die geen basis heeft om op de kieslijst te staan. Dan heb je een oplossing voor het VB... en niet als een politieker zitten uit te leggen waarom 25% vande burgers geen inspraak krijgen in de Belgische manier van werken... Cordon IN-sanitaire... is dat. Werkelijk ongezond voor de democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB is in Belgié een officieel erkende politieke partij, dat is niet enkel van horen zeggen.
En criminele organisaties zijn in Belgié bij wet verboden, ook niet van horen zeggen. Laatst gewijzigd door daiwa : 3 juni 2007 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe dacht je dat precies aan te pakken? ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoeveel procent van de werklozen krijgen hun 'stempelgeld' zonder gesyndiceerd te zijn ?
waarom kost de dienstverlening een vaste som en is ze niet gerelateerd aan een de gevraagde dienstverlening ? waarom kan niemand gratis zijn werkloosheidsvergoeding op een efficiente (op tijd bedoel ik daarmee) manier krijgen ??? Dit is echt wel ASOCIAAL voor de sector die de regels wil maken voor de industrie, zijn jullie wel bizar bezig in jullie eigen tuin met dioxine aan het spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() RAF als de wetgever die nu in de meerdheid het kader niet kan schetsen hoe de rechtbank dan in een tweede faze na de wettelijke basis, deze organisatie kan aanpakken en dotatie afnemen en laten verdwijnen van de kieslijsten, dan is er toch ofwel een probleem met de ruggegraat van onze wetgever ? Of zou de partij nu toch niet zo ondemocratisch zijn ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met wat houden jullie zich daar bezig, als het echt een probleem is, en ondemocratisch is dan moest het allang van de kieslijsten gevallen zijn. Punt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het mee eens: het Vlaams Blok had al j�*�*ren geleden opgedoekt moeten worden. Laten we hopen dat de Raad van State snel werk maakt van het intrekken van de partijdotaties en at het Vlaams Blok op die manier doodbloedt.
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
|
![]() Citaat:
De overheid moet er maar voor zorgen dat het HVW naar behoren werkt. Het nalaten dat te doen kan je onmogelijk de vakbond verwijten. Overigens zie ik het verschil niet tussen het lidgeld van de vakbonden en de onkosten die de banken aanrekenen. Dat is namelijk ook onder de vorm van een pakket van diensten, waarin zaken zitten die ik eigenlijk niet nodig heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kijk een vakbondje zorgt dat geld van rekeningA naar rekenign B gaat. Dat noem ik een overschrijving... Dat noemen zij dienstverlening
Een overschrijving wordt door de bank gedaan voor 2.5euro vaste vergoeding. Dat zegt genoeg of de efficientie van een vakbond. Het lidgeld is een dwangsom om als het ware deel te nemen aan het sociale feest. Het is een instapdrempel om te genieten van de sociale economie. Die drempel betalen op het moment dat je geld dringend nodig hebt is betalen onder chantage. Het is een belasting op de sociale uitkering. Het is een onrecht. En daar zou elke rechtgeaarde sociale partij moeten tegen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() mag een vakbond in feite flikkers buitengooien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() toch vreemd dat enkel vb'ers niet inzien dat het voor uw eigen persoon onethisch u lid te maken van een organisatie waar je tegen bent. 't zal waarschijnlijk iets met de genen zijn.
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
ik zal het eens simpel proberen uitleggen hé. bv, je gaat trouwen en geeft een groot feest. dan nodig je natuurlijk niet iedereen uit, je maakt namelijk een selectie om het betaalbaar te houden. je selecteert op zaken die relevant zijn: buren, familie en vrienden mogen komen, samen met een partner. alle andere mensen worden niet uitgenodigd. een verschil in behandeling, dat geoorloofd is, want je selecteert op zaken die relevant zijn: je nodigt enkel mensen uit die je dierbaar zijn. er is dus geen sprake van discriminatie. stel dat nu je nichtje, die je graag hebt, lesbisch is, en je ze niet uitnodigt omdat je geen 'perverten' op je huwelijk wil. je nodigt echter wel al je andere nichtjes uit. dan is er wel sprake van discriminatie. het verschil in behandeling is namelijk niet geoorloofd. ze voldoet namelijk wel aan de voorwaarden om te komen, nl ze is je dierbaar, maar omwille van een irrelevant criterium sluit je ze toch uit van je huwelijk. discriminatie is niet gewoon verschil in behandeling. je gedrag hangt namelijk altijd af van de situatie en kan verschillen. discriminatie gaat om de gebruikte criteria voor je verschil in behandeling. als deze geoorloofd zijn, dan is er geen discriminatie. zijn deze criteria echter irrelevant, dan is er wel sprake van discrminatie. bij een belangenorganisatie, die zich op politiek terrein begeeft, is politieke overtuiging wel degelijk relevant. de vrijheid van vereniging geeft mensen het recht zich te verenigen en criteria op te stellen voor lidmaatschap. deze criteria moeten geoorloofd zijn. opkomen voor een partij wiens politiek haaks staat op de beginselen van je eigen vereniging, is wel degelijk relevant en dus geoorloofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben CD&V en aktief, en ben lid van ABVV wordt ik buitengegooid of niet ??? Normaal niet... Ik ben VB en dan wel ??? Wel dat mag niet volgens de wet. Het staat gewoon in de wet dat je een lid van een andere democratische partij niet uit de vakbond moogt gooien. Jullie hebben een 'incestueuze intrepretatie' van de wetgeving. De wet is gemaakt om juist zo'n mensen te beschermen. En als je die regel wilt toepassen, moet je eerst zorgen dat VB een 'ondemocratische' partij is die veroordeeld wordt door de rechtbank, en zolang dit niet het geval is, mag je als vakbond niet dergelijke discriminerend standpunt innemen. Integendeel die persoon heeft zelfs recht op een schadevergoeding, ontslagvergoeding etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |||
|
![]() Citaat:
![]() verder heb ik niets van doen met het centrum, ik heb daar geen relatie mee en heb me zelfs nog niet voor of tegen het centrum uitgesproken bij mijn weten. nu, discriminatie obv politieke overtuiging is onaanvaardbaar. maar dan wel in de correcte interpretatie van wat discrimniatie nu juist is. en omdat je blijkbaar het centrum graag als infobron ziet, heb ik het even voor je opgezocht: http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/di...leg+AD+wet.htm Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
|
![]() Citaat:
|
|